Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majkl #1145:
Tak to teda zasnem... My mame jeden stlpec "pracovny den", druhy "sobota", treti "nedela" a robi to priamo RG Mielec. Myslim, ze dokaze vyexportovat do Excelu (pre ucely zastavkovych tlacenych CP), ale aj do HTML. Ako vyzera cestovny poriadok vytvoreny v HTML automaticky systemom RG Mielec, sa mozete pozriet na horeuvedenom linku.
Papyr: áno, bb má klasické "sad-istické" písmená x,a,c,w (c - nepremáva počas prázdnin, w - premáva len počas prázdnin), mojou snahou bolo presadiť prechod na stĺpce PO-PI a SO,NE, ale zatiaľ sa mi to nepodarilo (Emtest to ani neumožňuje), takže všetko je spolu odlíšené písmenami (pre mimobystričana dosť komplikované...)
Reply on: Kami #1143:
Bystrica, ked si pamatam (mozno to dnes uz tak nie je, opravte ma, ked sa mylim) vyznacuje v CP zvlastnym pismenom aj spoje, ktore cez skolske prazdniny nepremavaju. Presov nie 🙂 Presov proste na prazdniny vymeni vsetky zastavkove CP na oznacnikoch a na jesen tam zase da skolskorocne 🙂
Papyr: vidis, Bystrica chcela byt lepsia - zmena len raz za rok a z roznych pricin to nevyslo. Ak v septembri nebudu zasadne zmeny tak by mali CP vydrzat az do zmeny vonkajsich podmienok. A zial, jedna sa crta uz v januari - zmeny v dotaciach.

Intervali: pozitivne je ze sa siria po linkach ako "choroba" 😉 , casom hadam dojde aj na delitelnost. Pozri si taku 24 - iba 12, 15, 20 a 30 s vynimkou prechodov a vikendu. U tvorcov CP vidim pozitivnejsi nahlad na delitelne intervaly. Ale nie za kazdu cenu.
A este jedna vec: Presov ma zasadne ucelene intervaly, ktore su delitelom cisla 60. Teda zauzivane su u nas intervaly 5, 6, 7.5, 10, 12, 15, 20, 30, 60 a 120 minut. 🙂
Reply on: Majkl #1130:
Ja len upresnim - v Presove su vzdy dve zmeny. Prva je vzdy 1.7., ked sa meni normalny rezim MHD na rezim prazdninovy. U vacsiny liniek dochadza k zriedeniu intervalu, v urcitych obdobiach dna a urcitych linkach az na dvojnasobny interval. Niektore linky v istych obdobiach dna maju cez prazdniny paradoxne kratsi interval, byvavali to napr. linky na Delnu, kde je velke prirodne kupalisko. Tato prazdninova redukcia je az na detaily kazdy rok rovnaka.

Druha, vyznamnejsia zmena nastava vzdy od 1.9. Ak sa planuje nejaka reorganizacia linkoveho vedenia, nastava spravidla k tomuto datumu. Ak nenastane ziadna zmena linkoveho vedenia, cestovne poriadky sa vratia do normalneho rezimu, tj. stavu, v akom boli pred 1.7. Casto sa od 1.9. robia minimalne zmeny - napriklad pridanie alebo odobranie jedneho odchodu na jednu linku a pod.

1.7. aj 1.9. sa v celom Presove vymenia vsetky zastavkove cestovne poriadky.

Zmeny k inym datumom su v Presove neobvykle, vacsinou sa jazdi s nezmenenymi cestovnymi poriadkami zas az do dalsich letnych prazdnin. Ak je v Presove zmena k inemu datumu ako 1.7. alebo 1.9., jedna sa spravidla o zasah "vyssej moci" - ako napriklad zmena CP od 1.4.2002, ked zacal platit novy Zakonnik prace s novymi prestavkami pre vodicov, co nebolo Dopravnym podnikom predvidatelne ani ovplyvnitelne.
Prezeral som tie euroinformacie ale nenasiel som nic pre firmu ako BBDS. Nieco sa da zahrnut pod cestovny ruch, to by chcelo velmi spekulovat.

Zato v analyze BB kraja som nasiel par zaujimavych informacii.
Zatazenost usekov v BB: Ilias - Hustak 22 tis, Hustak - zel. st. 40 tis (!) a cesta III. triedy Radvan - Hustak 30 tisic aut za den. Zvysne cesty I. triedy (sliac, Ulanka a Lupca) maju 8 -10 tisic, hronsky lievik 10-15 tis. aut. Na porovnanie, pristavny most, ci Einseinova maju 80 tis aut.

Zeleznicna trat KE - ZV - BA je tiez transeuropska takze by mohla cerpat eu peniaze. Trat do BB si musime zdvojkolajnit za vlastne. Pise sa tam aj o budovani integrovaneho dopr. systemu BB - ZV.

Petik: teba mozno bude zaujimat Komplexna monitorovacia sprava 2003, cast doprava. Su tam uvedene nove a pripravovane predpisy v doprave.
Petik: s Vladimírom sme ich kritizovali, že nie sú schopní vytvoriť intervalové cestovné poriadky. Myslel som, že to nedokážu, ale problém je inde - financie - šetrí sa každý vozokm, a tak o intervale povedzme 20´v špičke a 60´ v sedle na linke 53 nemôže byť ani reči...

Konvertor z sadbb do imhd mám a vyžívam ho, ale ak máš záujem kuknúť sa na štruktúru CP iMHD, tak povedz, pošlem ti ukážku.
Ola: noo, v BB sa všetko robí takpovediac na kolene, lebo sa strašne šetrí a nie je nikdo, kto by sa venoval výhradne tvorbe cestovných poriadkov. Raz to robí jeden, inokedy iný. Napr. v BA sa tvorbou CP zaoberá celé oddelenie... Ale aspoň sa zmeny robia najmä na začiatku a konci prázdnin.
Reply on: Majkl #1129:

Za co sme ich neopravnene kritizovali?
To by ma fakt zaujimalo:)

Diskusne forum je na to, aby sa kritizovalo. Hadam ich tu nebudeme chvalit:) Napriklad ze ten a ten autobus odisiel nacas, ten bol upratany a henten mal dokonca volne miesto na sedenie:)

Pocuj Majkl, posli mi prosim Ta na mail ako vyzeraju zdrojove data pre CP na IMHD. Ja sa v praci husto nudim, tak by som skusil vymysliet nejaky program na transformaciu CP zo sadbb.sk do imhd.sk Ak sa mi to nepodari, aspon zabijem nudu 🙂
O tej 34 sme sa uz kedysi bavili, ze by v smere do Podlavic mohla byt rozlisena pismenom, napr. 34A - po Podlavic, 34B - do Skubina a 34C na Mlynsku, cestou naspat staci 34.

Ja nie som velmi privrzencom velkeho poctu liniek, lebo potom sa v tom ludia nevyznaju a do neznamych liniek v zasade nenastupuju.
Priklad - vzhladom na vyluky v Prahe rozdelili linku 9 na 9 a 39, trochu sa lisia v koncoch.
Teraz chodi 39 poloprazdna - vsetci cakaju na 9; a aj preklady su na prd.
Reply on: Katarina Cizmarova #1133:
Verim,ze je tazko niektore veci vysvetlovat, ale moja skusenost je taka zo zahranicia aj zo zapadu aj z vychodu, ze mi maximalne ukazali kde je autobusova zastavka a povedali kolko stoji listok. Ostatne bolo na mne. V Londyne mi ludia neboli schopni ani len povedat ako sa dostanem najblizsie do metra, aj tak som to nakoniec nasla sama.Revizor v Londyne chcel po mne aby som zaplatila pokutu, hoci som listok mala, lebo videl, ze som cudzinka a tvrdil,ze je neplatny, hoci platil cely den.A na vlak po Bajkalsko - amurskej magistrale sme cakali celu noc a aj to sme nevedeli kedy presne pojde.Bolo to sice v case, ked sa potopila lod Admiral Nachimov.A dnes rano sa zo Sasovej pokazil autobus a ludia museli pol cesty dojst peso a nik im pol cestovneho nevratil.Vsade je nieco.
Reply on: Majkl #1130:
V BB sa to tak robit neda? Mozno by sa to dalo naplanovat a cestujuci by boli spokojnejsi.

Katarina Cizmarova

Reply on: ola #1132:
Mozno som bola naivna a myslela som si, ze aspon niekde veci funguju normalne. Ja mam to stastie ze pracujem so studentami a cele ma to bavi!!! Takze som rada, ze som Vas vsetkych spoznala a dakujem za vysvetlenie veci. Bola som dlhsie vo Francuzsku a tam taketo zakladne sluzby pre obcana funguju normalne a mozno preto som si myslela, ze aj tu. Dakujem, ze coskoro bude aj CP 34!!!! Inak dalsia zaujimavost-mozno svetova-ze 34 mozete ist na 3 smery! Pre cudzinca je to dost zaludne, lebo im musim vzdy pracne vysvetlit, ze co to znamená po Skubin, po Mlynsku, po Podlavice!
Tiez som to nikde v inych mestach nevidela! Je mozne, ze som toho ani vela este nevidela!
Pekny vikend vsetkym! K.
Reply on: Katarina Cizmarova #1123:
Dakujem za odozvu.Mne takyto sposob komunikacie vyhovuje, samozrejme, pokial je kultivovany. Suhlasim, ja sa tiez za svoje nazory nehanbim, len vyuzivam vsetky moznosti, ktore mi toto forum ponuka a to plati pre vsetky diskusne fora. A naviac,vzdy sa dozviem nieco nove.A okrem ineho ... su aj ine zalezitosti, ktore mnohych z nas nebavia a mlcky ich vykoname. Z tohto pohladu je odpisovanie CP len detail v nasom zivote, takze staci posluchnut rady spolubesednikov a je po probleme.
Petik: vylepovanie CP a dátum platnosti - starý problém. Emtest totiž neumožňuje zmeniť iba vybrané linky, vždy treba meniť celú databázu, tým pádom sa "Platí od:" mení aj na linkách, ktoré sa nemenili.

Aj možnosti tlače sú obmedzené - tlačíš po jednom, alebo po troch CP z jednej zastávky (je to prácne).
Ola: najlepšie je to v Prešove: zmeny majú raz do roka (tuším 1.9.) a potom sa rok nič nemení (okrem výluk a vyslovene drobných zmien).

Ale pokiaľ ide o zmeny, to čo si dovolili ZSSK (slovenské železnice), nemá obdoby - za dobu platnosti grafikonu (1 rok) ho už 3. krát zmenili... a to skutočne stálo veľa peňazí (nové knižné cestovné poriadky, vývesky, zošitové CP, obehy vozidiel atď.)
Petik: IP nesledujem, ale viem, že aspoň z času na čas to tu niekto z BBDS číta. Raz sme ich tu tak fajne kritizovali (a nie celkom oprávnene) a potom som zistil, že to niektorí čítajú (Nebolo to zrovna príjemné)...

Katarína: Môžem Vás ubezpečiť, že čoskoro bude CP linky 34 aj na našej stránke.
Dnes som urobil 24, 33 a 53, večer ich pridám na net.

Pokiaľ ide o to, že prečo nemáme automatickú konverziu údajov od BBDS, odpoveď je jednoduchá:
V takej forme, ako je to na ba.imhd.sk (konverzia z údajov pre BUSE) to nejde, lebo v BB je databáza Emtest a má heslovanú formu.
Dalo by sa to urobiť aj z databázy, z ktorej sa ťahajú CP na www.sadbb.sk, ale tá je bohužiaľ plná drobných chýb
(chýba zastávka Wolkerova, rôzne posuny zastávok na Partizánskej ceste atď.,) a ich identifikovanie a odstránenie by trvalo rovnako dlho, ako ručný prepis .
hore je odkaz na fotku noveho Renaultu

este mam aj spominanu reklamu Allianz - Slovenska sporitelna
../1002-1.jpg
a
../1002-2.jpg

Potom modre Connecto
../nr145.jpg

a zlty expres
../turancar.jpg

Musel som vymenit scaner, lebo blbol, ale na 300 dpi to skoro nepoznat.

Katarina Cizmarova

Reply on: Kami #1126:
Dakujem za vysvetlenie, ale v nasom pripade linka 34, ktora ma tri vychodiska :Podlavice, Skubin a Mlynska je to ozaj neprijemne, lebo musim odpisovat 3x! No, ale hadam sa raz dozijeme, ze to bude vsetko ako ma byt. Som rada, ze aj medzi mladymi ludmi sa najdu iniciativni, ktori su ochotni robit aj nad ramec svojich povinnosti. Pekny vikend a nech Vas elan neopusta! K.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.