Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Danny #11201:
Najviac ma udivuje, ze zrazu cestovny poriadok zmenia az k 1.7. 2006 😞 A to ho nemozu zmenit uz k 1.5. -ked budu vsetky busy tu a tak to 2 mesiace testovat?!
Reply on: LUK #11202:
Kolko 10 minut?! Boli ste tam (nie ty) a neviete to sem natukat 😕
Reply on: Danny #11201:
si starý... Už je to dááávno na hlavnej stránke... 😛
INFOLINE
(Danny ako vzdy pekelne aktualny ? )

Korniet: Zvolenčania zlikvidujú v Banskej Bystrici trolejbusovú dopravu
Banská Bystrica 28. decembra (TASR) - Slovenská autobusová doprava (SAD)
Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), a. s., zabezpečí v prípade potreby
od nového roka mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Banskej Bystrici v doterajšom
rozsahu. Podmienkou je podľa jej riaditeľa Igora Kornieta podpísanie zmluvy o
výkonoch vo verejnom záujme s mestom Banská Bystrica.
Reagoval tým na rozhodnutie poslancov mesta o novom prevádzkovateľovi
MHD, ktorým by od 1. januára 2006 mala byť a. s. SAD Zvolen. Tá však v ponuke,
predloženej do obchodnej verejnej súťaže vyhlásenej mestom, neuvažovala o
prevádzkovaní existujúcej trolejbusovej dopravy. "Zvolenčania jednoznačne
preferujú vykonávanie MHD autobusmi s podmienenými investíciami na obstaranie
vozidiel minimálne vo výške 250 až 300 miliónov Sk. Len nejasne naznačujú
možnosti prepravovať cestujúcich trolejbusmi, pričom dokonca spochybňujú
ekologické výhody tejto dopravy v porovnaní s autobusovou. Zároveň zvolenský
dopravca nie je schopný relevantným spôsobom garantovať vykonávanie MHD od 1.
januára 2006," uviedol na dnešnej tlačovej besede Korniet.
Pripomenul, že nový dopravca nielen definitívne zlikviduje trolejbusovú
dopravu v Banskej Bystrici za 260 miliónov Sk, pri dnešných cenách za 1
miliardu Sk, ale aj majetok mesta a štátu za 58 miliónov Sk a zruší 100
pracovných miest. Okrem toho znehodnotí životné prostredie a zlikviduje značnú
časť verejného osvetlenia na tratiach s trolejbusovou dopravou najmä vo veľkých
obytných zónach. "Európska únia pripravuje uznesenie, na základe ktorého sa
jedna štvrtina výkonov MHD bude musieť vykonávať čistou dopravou - čiže bude sa
využívať elektrina, plyn, bio či vodík. Dúfam, že Banská Bystrica sa nebude
musieť vracať k trolejbusovej doprave. Zbytočne vždy stojí viac peňazí k
niečomu sa vracať, ako pokračovať kontinuálne v súčasnom procese dopravy,"
zdôraznil Korniet.
Zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen Marek Modranský TASR
potvrdil, že majú dopravnú licenciu na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici na
obdobie od 1. januára 2006 do 31. decembra 2013. "Podmienky, ktoré sme sa
zaviazali splniť v zmysle našej ponuky k 1. máju 2006, mesto Banská Bystrica
akceptovalo. To znamená, že od januára budúceho roka budeme zabezpečovať MHD
náhradnými autobusmi, ktoré k 1. máju 2006 vymeníme za nové. Spoločnosť bude
prepravovať obyvateľov a návštevníkov Banskej Bystrice podľa cestovných
poriadkov z roku 2005. Najbližšie zmeny plánuje k 1. júlu 2006," povedal
Modranský.

http://banskabystrica.virtualne.sk/
Petik: a Presovcania si rozlucku so svojimi Ikarusmi budu moct zopakovat.
Pred chvilou som videl po nabrezi smer Zvolen ist popradsky autobus MHD (B732). Takze zrejme taketo vozy tu budu jazdit. Bude to raj pre fotografov 🙂
Luk plný súhlas ale bola taká novinárska otázka, lebo samotní novinári neveria, že by to 1.1.06 Sad Zv mohol zvládnuť, tým pádom sa budú spoliehať že mesto pod tlakom môže urobiť krok k opätovnej dohode so Sad BBDS. Bude to síce na úkor obcanov, ale konečne sa naplno bude hovoriť a konať o tom, čo roky trápilo mesto celé roky mhd a jej kvalita.
Reply on: JJ #11196:
vydrž ?

Re #11183 mimi: spoliehať sa na zlyhanie Zvolena je ako čakať na dážď v púšti... ?
Reply on: mimi #11183:
nemohol by teda Kami dať nejaké tie výstupy z tlačovky aj na net?
tak sa mi zdá, že SAD ZV stále používa "SAD BB nechce, my chceme...",tak neviem... nepáčia sa mi, lebo stále hovoria o tom, ako TO NEJDE, nie riešenia, ako TO IDE... ?
Reply on: Danny #11180:
Net tramvaj, ne gorod. (ruske prislovie)

Prevedene do slovenskej reci a do slovenskych podmienok:

Mesto bez elektrickej dopravy nie je mestom.
Reply on: killimanjaro #11174:
Co bude o 30 az 40 rokov ma netrapi. O tolko rokov, ked teda konecne dojdu fosilne paliva, uz bude vodikovy motor vyrabany v takych seriach, ze bude aj lacny. Mna trapi, co budete dychat teraz.
Reply on: Danny #11180:
Jednoducho povedané, tento krok v MHD ju radí k mestám ako Nitra...čiže otras ?
Reply on: Danny #11180:
Prvý Bystričan, ktorý pochopil, že Banská Bystrica je malomeštiacky zapadákov. ? ? ?
Reply on: LUK #11188:
je to dost zamotané, ale v prvom rade vyhrala ludska hlupost!
Reply on: T_m #11177:
Suhlasim. V takoch pripadach jedina sanca ochrany to upriamnit pozornost a hlasat v televizji, novinach...
Reply on: 81-71 #11187:
ostatných z toho v prvom slede vynechaj, v prvej línii toto celé spískali ľudia z MsÚ a mestskí poslanci...
Reply on: LUK #11186:
hmm, tak potom uz tomu asi trochu rozumiem. Funkcionarom BBDS, BB VUC-ky, mesta a este neviem komu chýba jednoznačne zmysel pre ekologiu. ?
Reply on: 81-71 #11185:
práveže na SAD ZV sa nenadáva, všetci sa vyhovárajú na to, že SAD BBDS odmieta "spolupracovať"... SAD ZV pro-forma deklarovalo ochotu prevádzkovať trolejbusy, ak to Mesto bude VYŽADOVAŤ, ale keďže Mesto je spokojné, že zabezpečilo "kvalitnú a lacnú" prevádzku MHD, tak ich nejaké trolejbusy vôbec netrápia... ? Na SAD ZV sa hľadí ako na spasiteľa, niekoho, kto odbremenil nároky na mestskú kasu, ale bez Tbusov a po zrušení tretiny liniek by to za tie peniaze vedela jazdiť aj BBDS... ?
Reply on: LUK #11184:
Ale nie je to nahodou tak, že BBDS vypisala sutaž na prevadzkovanie dopravy v BB a vyhrala ju SAD Zvolen, ktora si musi ziadat o licenciu od VUC-ky, ak chce prevadzkovat troliky? To chapem, ze trolejbusy a cela infrastruktura je BBDS, ale sa teda, potom nech vsetci nekricia len na SAD Zvolen, ale v prvom rade na obidve spolocnosti. Lebo mam taký pocit, ze kazdí tu nadava iba na Zvolensku SAD-ku. Nie som som z BB, takze moc tomu nerozumiem, ale v istom zmysle chapem postoj k Zvolenskej SAD-ke z pohladu "legendarnej" rivality medzi ZV a BB ? co by sa vsak v tak vaznej teme malo urcite dat bokom a skor sa snazit o zachranu trolejbusov v BB ako len nadavat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.