Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: inca #10869:
Čiže ak sa zavriem do jednej malej nevetranej miestnosti s pusteným motorom spĺňajúcim emisnú normu EURO3 alebo EURO4, neudusím sa po určitom čase ani to nebude mať iný vplyv na moje zdravie? Teda tak, ako je to z hľadiska emisií pri elektromotore ❓
Ja by som to tak povedal:
ak sa teraz zrušia trolejbusy, v meste, kde zvažujú či dajú dotáciu na MHD alebo na zimnú údržbu ciest, sa už nikdy nevybudujú. Možno o 30 rokov, keď bude nafta, benzín a všetky ďalšie fosílne palivá také drahé, že bude luxus jazdiť autom na takéto palivá, hádam si vtedy začne niekto na Meste trieskať hlavu o stôl, že prečo boli takí blbí, keď kvôli ušetreniu pár peňazí zrušili v roku 2005 trolejbusy. Len škoda že vtedy tu už Králik nebude...

Mimi: plný súhlas. Len neviem prečo by mala SAD BBDS predávať všetky ich zachovalé busy do ZV. Aj do Brezna sa dá čo to preradiť. Ono keď sa nad tým človek zamyslí, až tak veľa toho nie je - staré Karosy B 732 vyradiť, tie novšie sa môžu preradiť do BR, prípadne si aj tu niečo nechať. Novšie Karosy radu 900 je možnosť si niečo nechať tu, niečo preradiť do BR a niečo sa pokúsiť predať. A s tými čo bude mať tu môžu robiť to isté, čo v súčasnosti robí HS ?
A trolejbusy zošrotovať. Čo iné s nimi tak môže spraviť??? Kto kúpi 15 ročný trolejbus, hoc aj po GO?

A ďalšia otázka sa vynára: kde bude vykonávať SAD ZV ich údržbu a opravy? Ak sa nejaký voz pokazí, to príde poň odťahovka zo Zvolena a tam ho aj odtiahne na opravu. Alebo si bude SAD ZV prenajímať opravovne napríklad Ministerstva vnútra na Srnkovej???
Len par postrehov:
Autobusy splnajuce normu EURO3, resp. EURO4 su rovnako ekologicke, ako trolejbusy. Na rozdiel od nich vsak mozu ist aj tam, kde nie je trolejove vedenie. Takze nehovorim, ze likvidacia trolejovej trakcie je skvely napad, ale ani nehovorim, ze je to katastrofa.
Pochybujem o cislach ohladne nakladov na prevadzku autobusov a trolejbusov, ktore dodala BBDS rovnako ako pochybujem o akychkolvek cislach, ktore dodala BBDS. Naklady na trolejovu trakciu sa budu len zvysovat - elektrina, poplatky za revizie, udrzba vedeni, vyhybiek, meniarni - to su obrovske peniaze
Je pozoruhodne, ze BBDS doteraz len kvilila aka je MHD stratova, obmedzovala spoje, zobrala o dotacie a akonahle sa objavi konkurencia tak BBDS sa ide pretrhnut a vracia zrusene spoje, poskytuje zlavy a ponuka pomaly modre z neba len aby si zachovala monopol v tej udajne stratovej MHD.
Alebo zeby nebola stratova?
Ako naprosty vysmech posobi prehlasenie, ze BBDS vracia zlavy a spoje pretoze analyzovala predane listky. Doteraz ich asi neanalyzovala. Teraz ani neuvazujem o otazke kto by tak asi
bol schopny v BBDS nieco analyzovat.
Ak BBDS pride o MHD, tak vzhladom na "ziskovost" dialkovej a medzinarodnej dopravy to moze rovno zabalit. Z primestskej dopravy nevyzije, dielne udajne predava.
Nova autobusova stanica - hovadina na kvadrat. Futuristicka stavba s atypickymi, t.j. drahymi stavebnymi prvkami, funkcia AS potlacena na minimum, alebo pod minimum. Vsetko, co bolo doteraz preinvestovane na AS je na odpis. To nie je strata?
Na zaver - bohorovnost sa nevyplaca. A BBDS sa spravala posledne roky bohorovne. Plus arogantne, neschopne, atd. Dalsie invektivy si doplnte sami. Novy majitel musi byt doterajsim managementom nadseny - za predpokladu ze mu ide o dopravu a nie o vytunelovanie toho, co este v BBDS ostalo, vystavanie parkoviska pre 500 aut, postavenia obchodnej pasaze a dalsie cinnosti, ktore s dopravou nemaju spolocne vobec nic
a peniaze si daju do svojho vrecka. Keby ze viem ako adresovat dam podnet na Statny kontrolny urad cely tento podivny tender preverit a Kralika do tej najhlbsej temnice obesit.
Cela ta zalezitost smrdi poriadnym financnym podvodom, ved stat stratou financnych prostriedkov zo straty trolej trate a vynalozenim na kupu novych autobusov strati minimalne 0,5 mld Sk! Nezaratal som ani dalsie naklady ktore bude musiet SAD zvolen musiet znasat. Budem menovat. a: nakup zariadeni na citanie kariet "Emtest" b: odkupenie vozidiel z BBDS c: ich pripadne prestriekanied: vyroba novych oznacnikov e: vytvorenie novych cp. To je len cast, dalsia otazka je co so zbytocnymi trolejbusmi? Rozpredaju
Reply on: Ali B. #10864:
Zvolen má na dvore odstavených niekoľko diaľkáčov - možno sa na 22ke uvidíme aj nejaké LC736... ? ?
Ali B.: Práve to mimoriadne neskoré vyhodnotenie výberového konania mi pripadá ako úmysel,ako keby nejaký zajac sĺúbil nejakému kamarátovi z iného mesta: Neboj sa,keď som Ti sĺúbil,že to od januára dostaneš,tak to dostaneš!Ja predsa môžem u nás všetko!
Ja by som sa zamyslel aj trochu dopredu:
nové vozy chcú dodávať od februára (a aj to sa mi zdá trochu prehnané, aby to stihli) a čo bude od januára dovtedy??? To bude celú MHD zabezpečovať 35 autobusov??? (Keďže nepredpokladám, že ZV má v rukáve cca 50 odstavených autobusov v rezerve - a to akýchkoľvek.) A v podmienkach mesta bolo, že musia parkovať na území mesta - t.j. kde má SAD ZV v BB také parkovisko???
Ďalej je zrejmé, že do januára si budú musieť všetci obyvatelia vymeniť cestovné doklady, keďže chcú prejsť na zvolenský systém - kde ich bude ZV predávať??? Ak sa zmluva uzavrie do konca tohto týždňa (veľmi optimistické), na všetko ostávajú prakticky dva týždne (vrátane sviatkov).

Neviem, ale zdá sa mi na to všetko akosi veľmi málo času a v januári to asi bude veľmi zábavné.
Reply on: Papyr #10861:
"mozeme oficialne oznamit, ze

EXPERIMENT PRVY SVOJHO DRUHU V CESKOSLOVENSKU - ZAVIEST TROLEJBUSY A NECHAT ICH V SPRAVE PODNIKU CSAD - SA NEVYDARIL."

"Snopko a Korniet zavrazdili trolejbus. Banska Bystrica po dlhych 16 rokoch rusi trolejbusovu prevadzku. Kedze trolejbusy dostala darom od komunistov k 45. vyrociu SNP a zivotnost trolejbusu je cca 15-18 rokov, v Bystrici sluzila a dosluzila presne JEDNA generacia vozidiel. Doslova to budi dojem, akoby Bystricania nevedeli, co s nimi."

"Za 100 milionov mohli dokoncit trolejbusovu trat na Sasovu a zacat prevadzku tych trolejbusov, ktore su dnes k dispozicii. Oni vsak radsej zrusia trolejbusy a za 250 milionov nakupia autobusy. Priam genialne. "

Tvoje vety by mali tesať... ? ?


Re #10862 S499.1023: "moja predstava o zadávacích podmienkach je asi taká,že mesto malo spracovať cestovné poriadky,rozsah dopravy,kapacitné požiadavky,tarifu,prepravné podmienky,kvalitatívne požiadavky (napríklad priemerný vek vozidlového parku,podmienku zachovania a rozšírenia trolejbusovej dopravy apod.) a na tieto podmienky malo vypísať výberové konanie s hlavným kritériom ceny."

...a nielen Tvoja... ?
Ja v tom úplne jednoznačne vidím nekalý úmysel zo strany primátora.Svojvoĺné vypísanie výberového konania,úplne dementné stanovenie kritérií,prijatie evidentne dumpingovej ponuky pri absencii akejkoĺvek ekonomickej rozvahy,úmyselné ponechanie rozhodovania na poslednú chvíĺu... V súčasnosti stačí,aby sa SAD BBDS odvolala a kým prebehnú všetky procedúry,tak kĺudne môže byť BB aj pár mesiacov bez MHD. Pokiaĺ by sa však majiteĺ SAD BBDS chce odvolať,tak by som mu vrelo odporúčal najprv odvolať ing. Snopka z funkcie vedúceho prevádzky MHD a ing. Kornieta z funkcie riaditeĺa podniku. Je totiž úplne jedno,či je ing. Snopko trebárs aj tým najväčším odborníkom na trolejbusovú dopravu. S tým môže robiť tak hlavného majstra v dielni.Vo funkcii vedúceho prevádzky však musí vedieť aj komunikovať,prezentovať a jednať s ĺuďmi.Svojím arogantným a povýšeneckým jednaním a neochotou komunikovať totiž nenapraviteĺným spôsobom poškodil povesť trolejbusovej dopravy a dopravcu SAD BBDS.To isté platí aj v prípade ing. Kornieta.Ak by som komukoĺvek na svete dával svoje peniaze a na môj dotaz,čo s mojimi peniazmi príjemca robí by sa mi dostalo iba hrubého odvrknutia,že mi to dotyčný nie je dotyčný povinný prezradiť,samozrejme by nasledovalo veĺmi brutálne kopnutie do análu. Ďalšou,dnes už pravdepodobne nenapraviteĺnou chybou je fakt,že majiteĺom aspoň infraštruktúry je mesto.Majiteĺ by totiž pravdepodobne nepripustil,aby sa pravidelne a nákladne modernizovaná infraštruktúra zo dňa na deň prestala využívať,tobôž ak sú jej odpisy veĺmi vysoké. Ešte k výberovému konaniu-moja predstav o zadávacích podmienkach je asi taká,že mesto malo spracovať cestovné poriadky,rozsah dopravy,kapacitné požiadavky,tarifu,prepravné podmienky,kvalitatívne požiadavky (napríklad priemerný vek vozidlového parku,podmienku zachovania a rozšírenia trolejbusovej dopravy apod.) a na tieto podmienky malo vypísať výberové konanie s hlavným kritériom ceny. Toť asi vše...
Reply on: Danny #10823:
Za 100 milionov mohli dokoncit trolejbusovu trat na Sasovu a zacat prevadzku tych trolejbusov, ktore su dnes k dispozicii. Oni vsak radsej zrusia trolejbusy a za 250 milionov nakupia autobusy. Priam genialne.

Ostatne body - su tam dobre veci, ako nastup na vsetky dvere (o hosanna haleluja), ale bez dotacii, no uvidime ten rozsah prepravy. Teda uvidite.

Re #10826 JJ: Za kazdy kilometer dvojstopej trate si zapocitaj 15 milionov Sk a za kazdy klbovy trolejbus tiez tolko (za solo voz 10). To je celkova cena, ktoru by bolo treba zaplatit za znovuzavedenie toho, co v Bystrici teraz este je a co od noveho roka nebude.

Re #10827 S499.1023: Ano, Snopko a Korniet zavrazdili trolejbus. Banska Bystrica po dlhych 16 rokoch rusi trolejbusovu prevadzku. Kedze trolejbusy dostala darom od komunistov k 45. vyrociu SNP a zivotnost trolejbusu je cca 15-18 rokov, v Bystrici sluzila a dosluzila presne JEDNA generacia vozidiel. Doslova to budi dojem, akoby Bystricania nevedeli, co s nimi. Fakt to mala v tom 1989 dostat Nitra alebo Zilina.

Zaroven mozeme oficialne oznamit, ze EXPERIMENT PRVY SVOJHO DRUHU V CESKOSLOVENSKU - ZAVIEST TROLEJBUSY A NECHAT ICH V SPRAVE PODNIKU CSAD - SA NEVYDARIL.

Re #10828 JJ: Ale su aj opacne priklady, napriklad Ceske Budejovice (1948-1971, znovu postavene 1991). Lenze BB bude mat blizsie k Prahe ako k Budejoviciam, lebo BB je tak vytunelovana a bez prachov, ze ak teraz trolejbus zrusi, ani o 30 rokov nebude mat na jeho obnovenie.

Re #10829 Danny: "Budúci prevádzkovateľ musel okrem iného akceptovať cestovný poriadok navrhnutý mestom, maximálnu výšku potreby úhrady straty za výkony vo verejnom záujme na rok 40 miliónov Sk, ako aj prenájom 35 autobusov a 2 trolejbusov v majetku mesta minimálne vo výške ich odpisov."

No nazdar. Cize peniaze z jednej keseni do druhej a nikomu nic, ako doteraz A nutnost zachovat sucasny debilny CP (cize aj linky), no to ste si teda faaakt polepsili.

Re #10831 mimi: na podkladoch sa pracuje.

Re #10845 Majkl: Aj ja mam dojem, ze ide o dumping. Bez dotacii od mesta znizit cenu listka na 14 a kupit za stvrt miliardy nove busy? Z coho?
Opravujem preklep malo tam byt prevadzkovanie
Pan Snopko otazka na vas. Vasa reakcia na volbu mesta a ci pripadne budete ziadat o pripadne prevadzovanie aspon trolejbusov? Verim v odpoved
Reply on: S499.1023 #10827:
zastreľte vrahov! Kedysi som tu spomínal čosi ako defenestráciu,takže takto: Privezte dve vlečky hnoja a vyklopte ich pred radnicu, keď budú súdruhovia rokovať. Potom uchopte vidly a vyžente tie K*O*K*O*T*Y* (-y, množné neživotné) von oknami vidlami na zteč tak, aby teplé miestečka MsÚ vymenili za ešte teplejšiu kôpku čerstvého kravského exkrementu.... Iné si totiž nezaslúžia.
Reply on: Danny #10856:
nechajme to už tak... (alebo to presuňme do mailu) ?
Reply on: LUK #10855:
Ked sme sa cez prestavku (pred poradou poslaneckych klubov) rozpravali, bol som pri vas- vtedy som sa predstavil. -Hned pri dverach v sedo-farebnom svetri so zapinanim az na krk so sedymi mencestrovymi nohavicami-a ty si bol s Maciatkom pri tom okne so zaluziami.
Ach jaj
Reply on: Danny #10854:
tak prepáč... fakt som Ťa neregistroval... ?
Reply on: LUK #10852:
Ale no, PIT stal pri tebe! 0,5 m! Co si piu Pistik moj? ?
Reply on: LUK #10850:
Radsej skus (alebo aj niekto iny) spracovat vystup z MsZ pre www. poslanec.sk Pan Huba tiez pomohol svojim dielom, tak mu treba tiez pomoct:

Jeho citat: "Bolo by dobre keby sme spolu s imhd informovali ludi o kladoch a zaporoch tohto riesenia! Vidite realne neposkytovanie dotacii od mesta na udrzanie zivota MHD v tomto rozsahu ako ho pozname?"

suhrn prosim poslat na: hubajaro @ nextra.sk

Vdaka!
Reply on: Danny #10851:
to som sa asi pozeral na PITa... fakt som Ťa tam nevidel... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.