Krajský stavebný úrad rozhodol zamietnutím odvolania chlapíka z Nového Kališťa v kauze BILLA-Fončorda. Jedná sa o konečné rozhodnutie, voči ktorému sa už nemožno odvolať, je len preskúmateľné súdom podľa § 247 Občianskeho súdneho poriadku.
Toľko sprostostí o záveroch komisie, čo sú schopní si vymyslieť novinári... a jeden z uchádzačov...
Budú Bystričanov voziť Zvolenčania?
Komisia, ktorá posudzovala návrhy vo výberovom konaní na prevádzkovanie mestskej hromadnej dopravy v B. Bystrici, odporučila minulý týždeň primátorovi Jánovi Králikovi, aby prednostne rokoval so spoločnosťou SAD Zvolen. Ak by boli úspešné, v praxi to znamená, že po mnohých desaťročiach skončí „monopol“ SAD-Banskobystrickej dopravnej spoločnosti a od budúceho roka bude zabezpečovať prepravu zvolenská SAD-ka. Komisia totiž vyhodnotila ich ponuku ako najvýhodnejšiu. Do verejnej súťaže, ktorú inicovali poslanci mestského zastupiteľstva, sa prihlásil aj terajší prevádzkovateľ MHD SAD-Banskobystrická dopravná spoločnosť. Definitívne meno nového prevádzkovateľa vyhlási komisia do konca novembra.
Ponuka Zvolenčanov obsahuje väčší rozsah výkonov, zavedenie nových liniek, jednoduchšie tarifné podmienky, rozšírenie zliav a zachovanie cien cestovného na úrovni 15 Sk minimálne v budúcom roku. Podľa dopravného riaditeľa Milana Chabadu pri ročnej dotácii 40 miliónov korún, ktorú ponúka mesto, dokážu znížiť náklady na prevádzku z doterajších vyše 50 Sk na kilometer na sumu asi o desať korún nižšiu. „Garantujeme udržanie výšky terajšieho cestovného a uvažujeme aj o tom, že by sa ceny nemuseli hýbať až do zavedenia eura. Pre vysokoškolákov a deti do šesť rokov dokonca cenu prepravného znížime. V prípade víťazstva sme schopní v roku 2006 kúpiť 50 nových autobusov, čím sa B. Bystrica stane mestom s najmodernejším autobusovým parkom na Slovensku,“ konštatoval. Pokiaľ ide o trolejbusovú dopravu, zvolenská SAD má dve alternatívy. Hoci sú náklady na ňu o polovicu vyššie než na autobusy, vedia ju zachovať. Bolo by to však na úkor nižšieho počtu kúpy autobusov.
Oznámenie: TK SAD BBDS o rozvoji dopravnej infraštruktúry v krajskom sídle
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
V stredu 23. novembra o 9.00 h sa v Penzióne Boca, Dolná ul. č. 52, v
Banskej Bystrici uskutoční tlačová konferencia Slovenskej autobusovej dopravy
(SAD) Banskobystrickej dopravnej spoločnosti (BBDS), a. s., Banská Bystrica o
rozvoji dopravnej infraštruktúry v krajskom sídle.
TASR o tom informoval riaditeľ SAD BBDS Igor Korniet.
Podľa čoho počítal pán riaditeľ ten priemerný vek troliniek v BB? Pretože podľa katalógu vozidiel IMHD má drvivá väčšina 15 rokov a iba dva boli dodané pred siedmimi, resp. šiestimi rokmi. Alebo sa zgenerálkované vozidlá považujú za nové?
A ešte, čo presne je tá spomínaná "najmodernejšia trolejbusová technológia?" Em-Testy?
Ten človek si snaď myslí, že mu ľudia zožerú všetko, čo v náhlom návale inšpirácie trepne...
Inak, nevychadzam z udivu! V kopcovitej Banskej Bystrici jazdia dost stare trolejbusy zvacsa po rovinatych tratiach. Sak sme si aj robili srandicky, ze na BB ma zhubny vplyv blizka Budapest, kde tiez trolejbusy jazdia v rovinatej casti a do kopcov lezu busy. A co sa tyka veku vozoveho parku, pan direktor evidentne chcel napisat najstarsi a potom sa mu to nepacilo, tak to zmenil na najmladsi zabudol pripomenut, ze trolejbusy z roku 1989, napriek dvojnasobnej zivotnosti oproti 8 rokom u busu, uz maju samy 16 rokov a chcu vyradit
A vobec, zabudol odovodnit, ako je mozne, ze v BB sa MHD vyuziva asi najmenej z krajskych miest (pardon, este existuje TT a TN) a ze v Bystrici su ini otuzilci, ktori dobrovolne denne v peknom pocasi ujdu vzdialenost povedzme sasova-kremnicka PESI!
Tiez je priznacne, ze BB bola jedine mesto, kde ked som prisiel na oficialnu sotonavstevu, ma miestni fandovia prisli vsetci privitat peso alebo na bicykli. V Presove chodime vitat sotonavstevy zasadne trolejbusom (a v Pardubiciach zasadne historickym trolejbusom... ale tam je sotous direktorom).
A tiez je krasne, ako v Ceskych Budejoviciach a Ziline permanentne nieco stavaju, ked v Bystrici, ktora ich, ako pan direktor pisu, ucila, sa okrem Tesca nepostavilo od komancov hole nic a uz vobec nie predlzenie drotov po linkach 22 a 25 na Sasovu, coz je conditio vivendi bystrickych trolejbusov.
No a uz vobec nespomenul, ze za vsetkymi tymito problemami stal on sam a mesto. Jdu blejt, velebnosti.
Sranda ze este pred 3 mesiacmi pan Snopko a Korniet boli zasadne proti trolejbusom. Teraz rychlo mlatia prazdnu slamu, aby mali aj dalej teple miestecka. Ja to vidim takto.
S499.1023