LUK: určite 035BM na ľavej strane voza erb nemá. Strhli ho spolu s reklamou Profireal (niekedy v decembri). Na pravej strane mala Poštovú banku, cez druhé dvere, ale tam erb ostal.
Ale inak v pohode...
Ešte poznámky k prejazdom: 695AR robil ráno prejazd na L52 (do Vlkanovej a späť), 244AR išiel ráno do Harmanca, 643AN robil posilový spoj 53/730 z Kynceľovej II.
Po dlhšom čase som opäť videl 589AF. Neviem ako dlho jazdí, ale ja som ju nevidel asi mesiac.
A ešte niečo: BAXTER SKONČIL. Z 632AS spolu s reklamou strhli aj nálepku - erb mesta, na 588AF ostala, ale je dobre dotrhaná (pripomína skôr čiernu machuľu), 035BM tam erb už nemala ani predtým.
Chcela by som vediet kto rozhodoval o tom ako casto bede premavat 24? Kto z nasich najmudrejsich vymyslel, ze od cca 8 - 13.OO nechodi? My chodime 3x tyzdenne Sasova-Kyjevske prave v tom hluchom case: cca 10.OO Naozaj som sa tesila, ze 24 znovu obnovite, ale v tomto pripade mi je to na prd !!! S tym obnovenim sa mozte strcit.
Do vozidlových noviniek by som ešte pridal vyradenie 086AI, keďže tá prestala jazdiť už ďaleko skôr než BCA 2602, už v septembri. Čo ma tak zaujalo, tak L20 dostala opäť preklad vzájomne na jej 2 poradiach (tak ako to bolo do 3.1.2005). stále tam však jazdia 692BI, 955BC (tento tu jazdil dosť intenzívne namiesto 868BA, po jej odchode na L42 neviem ako to bude). Možno sa vráti nejaká nová B952.
Inak mám taký dojem, že aj záložné vozidlo je od 3.1.2005 len jedno - 611BE, lebo 995BS po zaradení 756BX som viac nevidel a dovtedy jazdila pridelená kmeňovo na linku (teraz 756BX). Takže na zálohu to nevyzerá.
Včera som išiel po Tajovského ulici a tiež som sa čudoval nad tým označníkom, keďže v nedeľu bol ešte na svojom mieste. Teda je isté, že ho tam neumiestnil dopravca, ale najaké bujaré osoby. Ale určite ho je nutné vrátiť na miesto.
"Podľa J. Králika nový akcionár je tvrdý obchodník a na budúci rok sa podmienky radikálne zmenia. Poskytovanie služieb v MHD nie je pre Čechov žiadna charitatívna činnosť, ale obchod. Takže vízia vytvorenia vlastnej mestskej dopravnej spoločnosti je stále viac aktuálna."
Ešte začiatkom minulého týždňa banskobystrický primátor Ján Králik tvrdil, že s najväčším akcionárom SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť (SAD BBDS), ktorým je Fond národného majetku SR, sa dohodol na rešpektovaní podmienok mesta na zabezpečenie mestskej hromadnej dopravy. Piatok však ukázal opak. SAD-ka sa rozhodla zvýšiť od 1. marca cestovné v MHD o korunu, čo znamená, že v utorok namiesto doterajších 13, zaplatia cestujúci 14 korún. Pre majiteľov čipových kariet bude jedna jazda drahšia o 50 halierov, teda už 12 korún. Tento krok dopravcov zaráža už len preto, že medzi podmienkami mesta bolo aj udržanie ceny cestovného na úrovni vlaňajšieho roka.
Podľa zástupcu SAD-ky Miroslava Snopka, cenu cestovného, a teda maximálnu cenu 14 korún, mali odsúhlasenú v platnom cenovom výmere už dva roky, iba ju neuplatňovali. Doterajšie zľavy zostávajú zatiaľ zachované. Primátor Ján Králik v tejto súvislosti reagoval, že zvýšenie je v porovnaní s inými mestami ešte únosné. Dúfa, že vyššie už nebude a zostane platiť celý rok. To, či ju bude SAD-ka dvíhať, závisí však od vzájomných dohôd s mestom a od nového cenového výmeru, ktorý má schváliť Banskobystrický samosprávny kraj. Ten zatiaľ stále nerozhodol, či dopravcami požadovaný cenový strop 17 korún je opodstatnený. Nerozhodol zatiaľ ani o zrušení zliav, čo by znamenalo plné cestovné pre deti, študentov a aj pre dôchodcov nad 70 rokov, ktorí jazdia zadarmo.
Dobrou správou pre cestujúcich je, že od 1. marca niektoré zrušené linky znova obnovia. Po dvoch mesiacoch začne opäť premávať linka č. 24, ktorá spájala dve najväčšie sídliská Fončorda a Sásová. Jej zrušenie vyvolalo najväčšie protesty a petíciu občanov. Hoci nebude premávať tak často ako predtým, úspech je už len to, že pôvodnú trasu obnovili. Rovnako obnovia i trasy ďalších zrušených liniek ako sú č. 34, 35 a 36.
Čo bude ďalej, ukážu najbližšie dni. Akcionár SAD-ky Fond národného majetku SR súhlasil na rokovaní s primátorom s podmienkami, za ktorých mesto poskytne dopravcom dotáciu 18 miliónov Sk na zľavy vo verejnom záujme a vyše 34 miliónov v podobe bezplatného prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia. Príslušné zmluvy majú obe strany podpísať v týchto dňoch. Tie zahŕňajú 50-percentnú zľavu pre deti od 6 do 15 rokov a študentov stredných škôl a učilíšť. prepravu zdravotne ťažko postihnutých osôb za jednu evidenčnú korunu, rovnako aj detí do 6 rokov. Päťkorunové cestovné čaká dôchodcov nad 70 rokov. Tieto zľavy sa však týkajú iba ľudí s trvalým pobytom na území Banskej Bystrice.
Ako však upozornil primátor Ján Králik, FNM SR už podpísal zmluvu so spoločnosťou ČSAD Ostrava, ktorá sa čoskoro stane vlastníkom 49 percent akcií SAD BBDS. Počas nasledujúcich mesiacov by malo českej spoločnosti pribudnúť ďalších 17 percent akcií, a tým sa z nej stane majoritný vlastník. Podľa J. Králika nový akcionár je tvrdý obchodník a na budúci rok sa podmienky radikálne zmenia. Poskytovanie služieb v MHD nie je pre Čechov žiadna charitatívna činnosť, ale obchod. Takže vízia vytvorenia vlastnej mestskej dopravnej spoločnosti je stále viac aktuálna.
bystrickemu foru by sa zisla registracia prispievatelov, kde by musel kazdy zaujemca preklikat nejaky jednoduchy test, napriklad koho su to stranky? a) BBDS, b) nezavisle. Dopravu v Bystrici organizuje a) IMHD, b) BBDS. Stazovat sa na MHD BB tu a) ma zmysel, b) nema zmysel. Cestovne poriadky IMHD a) je povinne vyvesit b) nie je povinne vyvesit. A kto by zle odpovedal, proste by sa nezaregistroval a nemohol by sa vobec na tomto fore vyjadrit.
Žiadosť dopravcovi o zabezpečenie upratania trolejbusu 1524, v ktorého zadnej časti je podobne, ako to bolo minule na 1502, na podlahe množstvo smetí - cestovných lístkov, servítiek, niekoľkých obalov z cukroviniek, škatuľka od cigariet a pod. Vopred ďakujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.