menej prijemna sprava: sklamem tych co sa tesia z odchodu pana Ch. z BBSK. Splnil svoju ulohu a odisiel na teple miestecko do ZV. Nastupcu nalezite instruoval ako sa branit konkurencii.
Po case som sa sem na chvilu zastavil, lebo mi/nam prisla hot news do mejlu
-----------Primátor Ivan Saktor podpísal s a. s. MHD BANSKÁ BYSTRICA zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme o započatí prevádzky trolejbusov---------------
Tlačová správa
Banská Bystrica 20. februára 2007 – Na začiatku minulého roka prestali byť trolejbusy súčasťou banskobystrickej hromadnej dopravy osôb. Predchádzajúce vedenie mesta vtedy uzatvorilo zmluvu s dopravnou spoločnosťou SAD Zvolen, ktorá sa stala dominantným prepravcom osôb v meste. Vlastníkom trolejbusov a takmer celej siete trolejových vedení v Banskej Bystrici je však spoločnosť SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť, ktorá mala na starosti hromadnú dopravu osôb v Banskej Bystrici do konca roka 2005. Stopercentná dcérska akciová spoločnosť Mesta Banská Bystrica – MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA, a.s. (MHD BB) si koncom minulého roka prenajala od dopravcu SAD – Banskobystrická dopravná spoločnosť 25 trolejbusov, väčšinovú časť trolejového vedenia a depo.
Eminentný záujem o obnovenie trolejovej dopravy má nielen banskobystrická verejnosť, ale aj súčasné vedenie mesta a primátor Ivan Saktor.
„Pred komunálnymi voľbami i po nich som vyjadroval vôľu občanov, i svoj zámer vrátiť trolejbusy do ulíc nášho mesta v čo najkratšom možnom čase. Vychádzal som pritom z informácií, ktoré boli vtedy k dispozícii, situácia sa však, bohužiaľ, ukázala oveľa komplikovanejšia, a to v oblasti majetkovoprávnej, technickej i bezpečnostnej. Napriek tomu znovuzavedenie trolejbusovej dopravy patrí k absolútnym prioritám terajšieho vedenia mesta a preto urobíme všetko, čo bude v našich silách a možnostiach, aby sme trolejbusovú dopravu v čo najkratšom možnom čase znovu spustili do prevádzky. Je to v záujme občanov, v ekonomickom záujme mesta i v záujme ochrany životného prostredia,“ hovorí primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor.
Terajší primátor Ivan Saktor nastúpil na svoj post v čase, keď všetky výkony hromadnej dopravy osôb v meste Banská Bystrica mala s predchádzajúcim vedením mesta zmluvne dohodnuté akciová spoločnosť SAD Zvolen a neboli právne možnosti na vytvorenie druhého dopravcu – prevádzkovateľa trolejovej osobnej dopravy. Intenzívne rokovania primátora Ivana Saktora a prednostu Mestského úradu Radoslava Lukaja s manažmentmi dopravných spoločností vyústili po mesiaci, teda za rekordne krátky čas, k podpisu zmluvy so spoločnosťou MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA, a.s., ktorá je dcérskou spoločnosťou Mesta Banská Bystrica.
„Vyčlenili sme časť dotácií na služby vo verejnom záujme v prospech trolejbusov. V prospech našej dcérskej dopravnej spoločnosti pôjde z pokladnice Mesta Banská Bystrica 16 miliónov korún na prevádzku trolejbusovej dopravy tak, aby jej manažment umožnil našim občanom a celej cestujúcej verejnosti v čo najkratšom čase cestovať trolejbusmi, ako najekologickejšou formou dopravy,“ uviedol Ivan Saktor.
Suma 16 miliónov Sk, ktorou Mesto Banská Bystrica prispieva na prevádzku trolejbusovej dopravy, zahŕňa náklady na spustenie i bežnú prevádzku trolejbusov, pričom sa predpokladá zníženie tejto sumy v ročnom mestskom rozpočte.
Je už len v kompetencii manažmentu a. s. MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA požiadať o licenciu dopravcu, o povolenie na prevádzku trolejbusov a v konečnom dôsledku započať s trolejbusovou dopravou v meste.
Vedenie a. s. MESTSKÁ HROMADNÁ DOPRAVA BANSKÁ BYSTRICA tvoria predstavitelia firmy, ktorí na jej čele pôsobili aj v uplynulom volebnom období, takže súčasné vedenie mesta a primátor Ivan Saktor očakávajú od manažmentu spoločnosti započatie trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici v čo najkratšom možnom čase, najneskoršie však do 30. apríla 2007. Na nedodržanie tohoto krajného termínu, alebo na prípadné nesplnenie ďalších podmienok zmluvy, už nevidí primátor I. Saktor nijaké dôvody.
„Primátor a celé súčasné vedenie mesta je pripravené podporiť úsilie manažérov akciovej spoločnosti MHD BANSKÁ BYSTRICA splniť všetky zákonné podmienky a predpoklady tak, aby správny orgán – Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja – mohol spoločnosti udeliť licenciu dopravcu a povolenie na prevádzku trolejbusov v meste,“ pripomína prednosta úradu Radoslav Lukaj.
„Zároveň predpokladáme, že budeme u tejto našej dcérskej spoločnosti nekompromisnejšie presadzovať požiadavky občanov na udržanie prevádzky ´dopravných anjelov´, na nastupovanie všetkými dvermi a na jednotný platobný systém, v ktorom si všetci dopravcovia vzájomne budú akceptovať platnosť čipových kariet,“ dodáva primátor Ivan Saktor. Na otázku, ako bude postupovať v prípade nedodržania zmluvných podmienok a najneskoršieho termínu na spustenie trolejbusovej dopravy zo strany vedenia a. s. MHD BB, banskobystrický primátor uvádza, že ide o termín posledný a v prípade jeho nedodržania pristúpi v záujme občanov k tvrdým sankciám a nekompromisným personálnym postihom.
...sám som zvedavý. Ale jedno je už isté: nakoľko je nedostatok reštaurákov na severnom ťahu, z Horehronca prejde na Váh KE-BA a Ružín BA-KE. Takže BB opäť bez reštauráku.
ad1) "...Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach..."
lenze to by sa potom nemohla pouzit ziadna vyhovorka, preco nezdvojkolajnit trat do zvolena. Teraz je to jasne - nemozeme zdvojkolajnovat, lebo trat je elektrifikovana a trakcne stlpy su v ose druhej kolaje a kedze je elektrika v BB len kratko, nikto to predsa nemoze prerobit...
ad2) "...a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko..."
tragedia toho vsetkeho je, ze naozaj formalne pribudol len jeden priamy vlak z BA, ale nikto ani len netusi z obycajnych cestujucich, ze niekolko R vozenych, resp. z Kosic/Presova do BA cez ZV a spat ma aj priame vozne do BB (R 802/803 Gemeran, R 804/805 Sitno, R 1530 Žitava ma dokonca vsetky vozne radene uz z Berzna na Os 7357). To je ta najvacsia tragedia, ze ked uz ZSSK aj nieco "vytvorili", tak to ani nedokazu predat, lebo nikto o tom ani len nevie - obdobne priamy vozen na R 810/811 Horehronec do Chebu...
aj keď nádej s tými priamymi vlakmi ešte je: vraj od nového GVD má byť spojenie BA - BB lepšie, a nie len 2 priame vlaky /Hron a Horehronec/. Ale to je zbytočné sa čudovať, štát so všetkým väčšinou hospodíri ako za 5 korún...súkromný vlastník by sa choval inak, najmä ak na to boli lówa z EÚ
Železnice zase premrhali príležitosť, kedy mohli zabiť dve muchy jednou ranou. Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach, ako môže byť druhá koľaj. Ale nejakú budúcnosť osobnej vlakovej dopravy v našom regióne nevidím. Veď po elektrifikácii chodí naďalej viac motorových rušňov ako elektrických a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko.
Pri tomto projekte mohli rozmýšľať aj o zvýšení traťovej rýchlosti, ale keď rozmýšľanie bolí. ? Železnice si pília konár sami pod sebou a čoskoro na to doplatia.
O.K. O tom sa tu uz popisalo a "pitvalo z kazdej strany" hodne, mozno som mal presnejsie vyjadrit a napisat: ...Zeleznicniciari prepasli moznost zdvojkolajnit aspon cast medzi Vlkanovou a Sliacom pocas elektrifikacie useku...
Urcite by tak jazdna doba okolo 22 minut(aj so vsetkymi zastavkami na danom useku) vzhladom aj na vyhodnu polohu niektorych zastavok pre ludi bola atraktivna!
žiaľ, plán zdvojkoľajnenie z polovice minulého storočia vzal za svoje...v súčasnosti s ničím takým neráta, čomu nasvedčuje aj umiestnenie stĺpov trakčného vedenia v pozícii druhej koľaje medzi BB-Radvaň a BB-mesto - BB stanica.
Síce by to bolo možno fajn vypravovať 2 pantorgafy, jeden z BB a druhý zo ZV v intervale 30min, a možno by potom ľudia na ten vlak ozaj prešli...
Neviem ako je to inde, ale keby mali zeleznicni prepravcovia rozum a zdvojkolajnili by aspon cast useku medzi BB a ZV, mohli viac nez len konkurovat autobusovym prepravcom minimalne v relacii BB-ZV, tento usek by urcite "nemohol" byt nerentabilny!!
"Človek mieni, premiér mení," uviedol v pondelok minister dopravy Ľubomír Vážny.
Vážny v pondelok krátko popoludní informoval, že na priamy zásah premiéra sa škrtanie vlakov plánované na marec okamžite zastavuje. Premiér odkázal železničiarom, že keď im prisľúbil od štátu toľko, koľko žiadali na konci roka, teda 5,4 miliardy korún, nemajú robiť nepríjemné rozhodnutia.
O pláne rušiť vlaky Pravda prvý raz informovala na konci novembra 2006. Po niekoľkých dňoch premiér Robert Fico prvý raz zasiahol a škrty zakázal. Rovnaký scenár sa zopakoval teraz, keď minulý týždeň Pravda o novom pláne železníc informovala a predseda vlády opäť plány železníc prekazil.
Prakticky tak 22 vlakov, ktoré mali prestať jazdiť, a ďalšia stovka skrátených spojov alebo víkendových zrušených vlakov bude jazdiť aj naďalej. Šetriť sa bude na železnici vraj inak.
"Budú sa hľadať vnútorné rezervy a spôsoby, ako v budúcnosti komunikovať nepríjemné ekonomické fakty," uviedol Vážny. Napríklad, že nemá zmysel financovať prázdne vlakové spojenia. Podľa šéfa Železničnej spoločnosti Slovensko Milana Chúpeka prázdne vlaky "nakoniec bude treba zrušiť".
V praxi to znamená, že sa vlaky nebudú ani pridávať na tratiach, kde je cestujúcich veľa a jazdia preplnené vlaky. V rámci zmien totiž malo niekoľko vlakov pribudnúť tam, kde si to žiadala situácia.
"Na konci roka sa vláda pridala na našu stranu a pridala peniaze na železničnému dopravu. Grafikon mal však hluché miesta a hľadali sme úspory. Preto sme chcel presunúť výkony na trate, kde je viac cestujúcich. Išlo len o 0,7 percenta výkonov, čo je odchýlka povolená v zmluve o výkonoch o verejnom záujme so štátom," vysvetľoval Milan Chúpek.
Železničiari uvádzali ako dôvod rušenia fakt, že sa nerieši súbeh s autobusovou dopravou a potom jazdia vlaky len s niekoľkými cestujúcimi. Minister Vážny sľúbil, že do konca roka nájde model, ako riešiť súbeh autobusovej a vlakovej dopravy. Župy však nechcú regulovať počet autobusov, preto niektoré vlaky jazdia prázdne.
"Harmonizácia je kľúčom ku všetkému, veľa ráz preháňame vlaky aj autobusy jedným smerom, aj keď nie sú vyťažené. Model sa snažíme vytvoriť a do konca roku 2007 ho nájdeme," uviedol minister Vážny. Podľa neho je problém najmä v tom, že autobusy v regiónoch riešia samosprávne kraje a vlaky zostali na bedrách štátu. Prakticky tak navzájom niekto nerieši prepojenia či súbeh oboch systémov.
Regionálnu železničnú dopravu chcela na samosprávne kraje presunúť aj predošlá vláda, a to už od začiatku tohto roka. Po zmene vlády sa problém odložil o rok. Zatiaľ nie je jasné, v akom termíne a v akom rozsahu chce Ficova vláda financovanie aj regulovanie regionálnej železničnej dopravy presunúť na osem VÚC.
"Zatiaľ nemám jasno v otázke, či tieto regionálne vlaky vôbec chceme. Popálili sme sa, keď nám štát odovzdával autobusovú dopravu, a druhý raz nebudeme tolerovať, že na nás niekto chce dať zodpovednosť bez adekvátneho balíka peňazí, " uviedol nedávno pre Pravdu bratislavský župan a šéf županskej osmičky Vladimír Bajan.
Jana Morháčová, PRAVDA
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.