Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: wizard112 #20052:
pripájam sa ?
Reply on: JJ #20049:
Ucelovo proti trolejbusom??? Nie. O priamych linkach a ich trasach sa v Zv hovorilo v dobe ked SadBB chcela predat trolejbusy a trate na Ukrajinu.. ?
Reply on: Flying #20050:
nie som úplne "bežný" cestujúci, ale nakoľko využívam iba služby verejnej dopravy (aj pri mojej funkcii), tak sa pozerám aj z pohľadu cestujúceho (a úplne najnovšie aj z pohľadu vodiča...)
Reply on: JJ #20049:
Lepšie sa to napísať nedalo. Flying, ak ti toto nestačí, tak neviem...
Reply on: burz #20047:
A ani vodici autobusov na traktoristov. Vsak Luk?
Reply on: VLK #20045:
Vlk ale ty nie si bezny cestujuci. A ani vacsina ludi z tohto fora. Potrpite si pri doprave na uplne ine veci.
Zdravim Flying 😉 vidim, ze si sa rozohnil 😃
dlhe linky nie su v samotnej podstate zla vec. Mne na celej skutocnosti prekaza to, ze ich SAD ZV nasekala ucelovo proti trolejbusom a nie v prospech cestujuceho. Ako priklad ti uvediem L26, co musis uznat, ze je to linka bez ladu a skladu a ja osobne by som na nieco take nikdy nevydal ani len licenciu - vyslovene ucelova linka, ktora zdeformovala prepravne prudy v BB - hlavne do sasovej. A preco si myslim, ze ucelove su aj L21+22? - jednoducha odpoved - keby slo o cestujuceho, tak aj L90 premava pocas celeho dna a nielen v spicke, lenze islo len o to ako odstavit trolejbusy a preto bolo treba nasekat len linky cez nabrezie - nebudeme predsa posilnovat linky, kde vacsinu trasy idu mimo troleja. bolo to vyslovene ucelove a inak sa to ani neda nazvat. Co sa tyka, ci ma L21+22 svoje opodstatnenie - do urcitej miery ano, ale spytaj sa vodicov, co robia tie linky, tak ti povedia, ze 90 % ludi vystupi na Nam. slobody - tak ako aj za starych cias. Pre zvysnych 10 % je to fantasticka vec, lenze ako realny dosledok toho, ze tahas linky od vsadial vsade je to, ze mas do sasovej interaval 20 min. v spicke a 30 v sedle, pricom este pred rokom tam bol 8 min v spicke a 17 v sedle - a malo to opodstatnenie - toto opatrenie v konecnom dosledku vyhnalo z MHD viac ludi, ako prilakalo. Za druhe, nemozem sa stotoznit s tym, ze vozim v klbakoch do kremnicky a rakytoviec 2 ludi, pripadne len vzduch - je to nahananie kilometrov, tam kde to absolutne netreba - si vezmi, ze kremnicke poskytujes priblizne rovnaku dopravnu obsluznost ako sasovej od Nam. slobody - to nema hlavu ani patu. za dalsie, myslim, ze sucasnu situaciu nevyriesi uz nic ine, ako mesacnik, a hustejsi interval na linkach (len nie zas do kremnicky).

Taktiez, niekde som tu postrehol, ze si pisal, ze treba dokoncit sasovu a potom spustit trolejbusy - sam vies, ze tak dlho by ikto necakal a TB by v BB uz skoncili nadobro. Flying, tes sa z dobrej veci, ak vsetko vyjde, tak sa podari fantasticka vec - trolejbusy vyjdu znova do ulic a este fantastickejsia by bola, keby podobne nezmysly a zaroven niektore ucelove linky boli zrusene - L22, 26, 33
Reply on: PIT #20043:
Pekne si napisal ale neprezliekam kabat.. Len je to tu sama kritika a pofiderne navrhy ktore nemaju hlavu a pätu a ktore autor vzdy vychvaluje do neba a vyvysuje sa nad sadZv. Toto ma vytaca. Uz som to raz napisal a napisem to znova: Od januara sadzv urobili kus roboty a myslim si ze nebyt toho ze sa im pcha dalsi dopravca do kapusty tak by uz mohli byt nakupene aj dalsie busy a urobene ine zmeny o ktorych sa v Zv hovorilo. Kup novy autobus na linku ked nevies ci ti po nej o pol roka nebude behat trolej. Co ty na to?
"Dlhe" linky: Priame linky by mali byt tam, kde potrebuje cestovat vela ludi. Ta mensina si uz bude musiet prestupit, je samozrejme, ze nemozu byt linky odvsadial vsade (comu ale treba prisposobit aj tarifu).
Pokial chcu ludia cestovat napr. z Foncordy na Partizansku a tych ludi je dost na to, aby sa vytvorila priama linka, nenutme ich prestupovat. Samotny prestup moze ludi od cestovania odradit a nie je problem ludi aj takto vyhnat do aut. A dostat potom ludi naspat, ked si zvyknu na iste pohodlie, moze byt potom dost problem. Podla toho, co citam a vidim, tak v BB by sa malo velmi rychlo s dopravou nieco robit.
Bez ohladu na to, ci budu MHD zabezpecovat trolejbusy alebo autobusy, je rozhodne ekologickejsie, ak pocestuje 100 ludi v klbovom autobuse (v este lepsom pripade trolejbuse), ako keby malo tych sto ludi pouzit povedzme 25 aut. Ale pri vsetkych riseniach by sa malo dbat na to, ze doprava sa musi prisposobit ludom a nie naopak. Kym nie su zatrolejovane vsetky hlavne prepravne smery cestujucich, tak dovtedy by v BB, aspon podla mojho nazoru, malo fungovat nieco na sposob niekdajsej zilinskej AVTD.

P.S.: Este raz zopakujem, co som napisal v jednom z mojich predchadzajucich prispevkov trochu davnejsie: Zvolen sa zatial na Bryndziaren, CCC a ani nic podomne NEPREMENOVAL! ?
Reply on: S499.1023 #20034:
Ak chceš urobiť rovnaký interval, ako s kratšou linkou, potrebuješ viac vozov. Takže ty by si vedel urobiť s rovnakým počtom vozidiel rovnaký interval na trase Pieninská - ŽST a Pieninská - Kremnička/Rakytovce?

Re #20035 VLK: Minibusy sú malý systém (4 vozy). Skoordinovať prestávky, manipulačné jazdy a pod. pri 60 vozidlách je o čosi ťažšie, nemyslíš? Ale všetko sa dá, keď sa chce.

Re #20036 Flying: A ty iba jednu výhodu. ? Je to starosť dopravcu, ale niektoré veci nevyrieši ani on (napr. tú koordináciu, pretože sú rôzne časy obehov).
Reply on: Flying #20040:
heh, nie som z BB, takže ani neviem, o čom točíš (Graniar)... Čiže v týchto otázkach nebudem reagovať
snažím sa ti len vysvetliť (a ako vidím, neúspešne), že tie tvoje dlhé linky nemajú šancu vôbec na nejaký interval, nakoľko je veľký predpoklad na vznik meškania kdekoľvek na trase (a trasa je dosť dlhá na možný vznik bodovej závady), takže dodržiavanie CP je problematické, rovnako aj BP pre vodičov a rovnako aj plánovanie ciest pre cestujúcich, nakoľko ja si potrpím na dodržiavanie CP a podľa toho si prispôsobujem cesty do žiadaného cieľa.
to Flying: Uz par tyzdnov nevychadzam z uzasu z drvivej väcsiny toho, co si citam na tomto fore od teba. Tvoj postoj je pre mna velkym sklamanim, kedze sa s teba stal clovek, ktory prezlieka kabaty (ja fakt mam pocit, ako keby ste s adrianom mavali povinne stretnutia) a teraz vo väcsine neracionalne bez sirsich suvislosti obhajuje hluposti svojho zamestnavatela, na ktoreho este pred niekolkymi mesiacmi nevedel povedat pekne slovo na sposob prevadzkovania dopravy, kedy presne poznal mnozstvo chyb, ktore zrazu uz zabudol i ked tieto nezmizli. Fakt nema vyznam sa s tak zaujatym clovekom bavit, lebo je to strateny cas a plytvanie energie presvedcit ho o prislusnych skutocnostiach bez toho, aby videl len po spicku nosa.
Co sa tyka predchadzajuceho sposobu vykonavania verejnej hromadnej dopravy v meste, tato tak ako pises krachovala v dosledku neschopnosti MsU, lenze co si zabudol - aj dopravcu SAD BBDS, ktora vyplavala hlavne z jeho zamestnancov, medzi ktorymi si podla pristupu k plneniu povinnosti vodica, ktore som pocuval priamo z tvojich ust, nezaostaval. Sucasne si vsak presne dokazal, ze nevies v com tu bol problem, ked si sa zaradil medzi tych naivne "znalych", ktori zistili, ze v MHD su nejake problemy az v roku 2005...a takito sa potom buchali do prs, ze idu nieco zlepsovat, pritom ani len netusili, kde su problemy a nieto este ako ich odstranovat.
Skutocne mi prepac, ale som z teba sklamany...

A to ti garantujem, ze u mna neuspejes s tym, ze ma budes moct obvinovat z toho, ze som zamestanec alebo privrzenec nejakeho dopravcu, kedz ekazdy navstevnik tohto fora si moze kedykolvek precitat moje prispevky aj spred niekolkych rokov, kde bude jasne, ze som si servitku nebral pred usta ani pred predchadzajucim dopravcom.
S cim mozem s tebou suhlasit je fakt, ze momentalne je tazke robit rozumne opatrenia, kde je nutne sa prisposobovat niecomu takemu, ako je SAD ZV, ktora pochopitelne sa bude zubami-nechtami drzat pri koryte, ku ktoremu prisla ako slepe kura ku zrnu - nemozno robit rozumne komplexne opatrenia a riesenia, ked nutenou brzdou je trpenie dalsieho dopravcu...
Reply on: wizard112 #20039:
Tak tomu never. Absolutna nula bude ked sa ti uz kazdy bystrican na mhd vys..
Reply on: VLK #20035:
Krasny pravidelny interval... Odchod o 8:00 z Graniara. Vsetky deti ktore chdia z Graniara na ZŠ Spojovú Vam za takyto pravidelny interval dakuju a nadalej chodia peso na zastavku tajovskeho,SOUS. Tvoja reakcia??
Reply on: Flying #20033:
Tento problém prenesiem do fyziky. Teraz sa MHD blíží k hodnote O Kelvinov (pre neznalých, absolútna nula, kedy už hmota alebo atómy nefungujú tak, ako za bežných podmienok). Zákony fyziky nižšiu teploty nepovoľujú. Takže MHD už nižšie ísť nemôžie. Buď bez obáv. ?
Reply on: S499.1023 #20024:
pre niektorých je CP iba zdrap papiera... Aj v nedeľu na 601455/1510 jazda s náskokom 4 minúty...

Re #20029 tomas1: wow ? ?
Reply on: Flying #20028:
e #20028 Flying - to píšeš o sebe? Alebo máš na mysli prípady kedy nie je schopný substrát zistiť odchod z dôvodu nevyvesenia "dopravcom"?
Reply on: wizard112 #20030:
Dobre. Ale napisal si iba jednu nevyhodu pre cestujuceho, ostatne su problem dopravcu. A ak ma ten bus zavezie az do cielovej zastavky tak mi to meskanie az tak nevadi. Hm?
Flying - Wizard: zaujímavé, že nejde urobiť pravidelný interval, keď minibusy to už dokázali... a tiež tam musia byť prestávky pre vodičov, obedy, tankovania...

dlhé linky sú neekonomické - vysoká potreba vozidiel, náchylnejšie na vznik meškania či výpadku spoja a čo sa týka tých prestávok pre vodičov - je problematickejšie to riešiť pri dlhých linkách ako pri krátkych linkách s prijateľnejším intervalom a kratším obehom vozidiel.

Flying: nakoniec, keď tebe tvorba CP nič nehovorí, tak je ti darmo niečo vysvetľovať. Nepochopíš... ?
Reply on: wizard112 #20030:
S viacerými vozidlami to nie je pravda. Inak súhlas.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.