Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: wizard112 #20068:
na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Reply on: Schuhu #20070:
Zase problem. Kde odstavis 26 na Žel stanici??? Tam je to dost prepchate...Alebo bude mat konecne v Kauflande na streche? ?
Reply on: Flying #20071:
Môžem vedieť čo?
Reply on: Schuhu #20070:
Aj ja som zato, aby L26 končila na ŽST, len občas sú tu hlasy, že je tam málo miesta, ale podľa mňa by v tom problém nebol. ?
Reply on: wizard112 #20068:
V niecom je pravda a o niecom sa da polemizovat. Napisal si tam aj vec ktora ma doteraz nenapadla a preto ti ?
Pripájam sa aj ja k problému priamych liniek.
Snáď každému je jasné, že priame linky v súčasnom CP idú proti trolejbusom a zmena je preto nevyhnutná. Priame linky sú vcelku dobrá vec (výhody a nevýhody tu už boli spomenuté), ale je možné to urobiť tak, aby to nešlo proti trolejbusom. Napr. nasledovným spôsobom:
L21+22 - stačí jedna linka - tá, ktorá premáva cez Zvolenskú cestu (po Sládkovičovej jazdia trolejbusy) a zároveň sa môže mierne zredukovať interval povedzme na 30/30/60 tak, aby pripadlo viac výkonov na L2 (príp. ešte aj pre odštiepenie L8).
Posilniť linku (napr L23) v trase Park. Mičinská - Pieninská.
L26 - dobrá linka pre toho, kto chce spoznať Banskú Bystricu. V praxi totálne nepraktická linka. Jediné reálne riešenie - rozdeliť na L26 (ŽST - nie Park. Mičinská, lebo cestujúci si už zvykli na ŽST - Tatranská/priebežná konečná) a L6 (ŽST - Tulská v rozsahu z 2005).
Dôsledky:
kto chce cestovať priamo zo Sásovej na zastávky pri nábreží, môže využiť priamu linku do Radvane, kto ide na Fončordu, môže využiť L24 a tích, ktorí idú priamo zo Sásovej na Tulskú je minimum (nemôžeme viesť linky odvšadiaľ všade).

1. Bude menej priamych liniek, ako teraz, ale vždy viac ako v r. 2005, kedy nebolo nič.
2. Budú plnohodnotné výkony pre trolejbusy.
3. To, že teraz máme priame linky z 2 smerov (z Radvane a Fončordy), väčšina ľudí ani nemôže využiť, lebo idú odrazu a keď jednu zrušíme, pre veľkú skupinu cestujúcich to bude jedno.
Tak nejako tak by to mohlo vyzerať... ?
Kedze idem ? tak zhrniem. Priorita je zavedenie predplatenych cestovnych listkov, pricom cena napr. mesacnika by nemala byt vyssia ako 20x cena jednorazoveho listka. Rozdiel nech sa dorovna dotaciami. Spravne volakto dneska napisal ze cestujuci v autobuse a nie v aute je najlepsie riesenie dopr. situacie a je to aj ekologickejsie ako sice jazdiaci ale prazdny trolejbus. Ak sa Vam to podari sklbit tak to bude uplne super. Luk, expres a JJ vopred ?
Flying, teraz sem napíšem pozitíva a negatíva dlhých liniek. Pozorne čítaj:
(je to prebraté z návrhu linkového vedenia pre KE, ja som to upravil pre pomery v BB)

Pozitíva:
Bezprestupové cestovanie z každej oblasti do centra mesta i bezprestupové cestovanie medzi okrajovými časťami.

Negatíva:
Riedky interval, ktorý dopravným potrebám obyvateľov BB nevyhovuje a odrádza používať MHD, po tom čo si cestujúci zváži, že mu po zmeškaní spoja ide ďalší až o polhodinu v lepšom prípade za 20 (15) minút, začne rozmýšľať nad inou alternatívou.
Dlhé linky a zvláštne trasy - dané nutnosťou zájsť na ŽST z každej možnej oblasti. Čo spôsobuje časté zhlukovanie vozidiel na ŽST resp. na Nám. slobody v jednom čase a potom o polhodinu znova.
Navzájom pospájaných viacero prepravných vzťahov, čo sa prejavuje tým, že na rôznych úsekoch sú linky kapacitne predimenzované, poddimenzované (ukážkový príklad L21+22).
Žiadna vzájomná koordinácia a náväznosť liniek a ani nemožnosť nejakú vymyslieť (L20, L21+22, L26).
Veľké komplikácie pri prekladaní intervalov jednotlivých liniek.
Previazanosť liniek tak, že tvorca cestovného poriadku nie je schopný navrhnúť optimálne odchody, aby sa nestalo, že všetko ide naraz a potom o polhodinu znova a dostáva sa neraz do začarovaného kruhu.
Má malú pružnosť.
Riešiaci len ekonomiku podniku, bez ohľadu čo na to cestujúca verejnosť – len si musela zvyknúť.
"Sociálny rozmer" – linky vznikali a aj vznikajú na rôzne priania občanov, resp. poslancov MZ. Aby sa každý dočkal toho „svojho autobusu“ s vopred nalinkovanými odchodmi (Rakytovce, Kremnička).
Je drahé. Dané zvýšenou výpravou, čo ma za následok zvyšovanie nákladov na palivá, vodičov.
Celkový výsledok tejto zmeny bol len pokles cestujúcich!

Flying, stačí???
Reply on: PIT #20065:
Ani ja som neveril ze trolejbusy budu... A s tymi CP mas pravdu. Aj na linke 55 cestujuci nevedia kedy ide do Hronseku spodnou cestou, kedy cez Badin ZS, kedy cez Danka alebo nebodaj zachadza az na Hliny...
Reply on: wizard112 #20064:
Este raz zdoraznujem ze ta linka bola bola dorabana poslednu chvilu podla poziadaviek najmudrejsich poslancov z tej mestkej casti! Chybalo im totiz priame spojenie na nam Slobody! Predlzit linku 2 pri jej intervaloch by bol este vacsi nezmysel (vozenie vzduchu) a vytvoriť novu linku este väčší!
Reply on: Flying #20063:
Tak mi potom vysvetli, na co to tu vsetko rozdrbavali, ked od zaciatku bolo jasne deklarovane, ze trolejbusy jazdit budu? - pre vlastne zaujmy obchodnej spolocnosti a nie pre zaujmy spravnej dopravnej politiky mesta...a vzdy to bez akychkolvek pochybnosti pan adrian dokazuje na svojich tlacovkach vlastnymi slovami - to si si este nevsimol?
Spanielska dedina vznika prave z amaterskeho pristupu dopravcu, kedze ich pisu bez poznamok alebo s nezmyselnymi poznamkami, s opakujucimi sa poznamkami, ktore su roznym sposobom vysvetlene, ci navzajom sa prekryvajucimi vysvetlujucimi textami a hlavne je to cele mikroskopickym pismom. Este ze im napisu vsade, ze su v BB a nie v Kocurkove, ako to z ich cinnosti vyplyva. A to netreba zabudnut na to, ze na zastavkach nie je problemom najst aj niekolko verzii CP...
Reply on: S499.1023 #20062:
To je pravda.

Ešte k problému dlhých liniek. Dlhé linky by mali spájať oblasti s rovnakým počtom obyvateľov. (Kremnička+Rakytovce=Sásová ❓)
Reply on: wizard112 #20059:
Spravne si napisal ze ludia su zvyknuty. Domaca uloha pre vsetkych: Vysvetlite svojim babkam trasy podla dnesneho Cp, nove navrhy, prestupy. Kto babku nema alebo byva daleko moze vysvetlovat kovboji Petovi spred Tesca. Uvedomte si ze pre niektorych cestujucich su uz samotne vyvesky spanielska dedina tak im to nekomplikujme.
Reply on: wizard112 #20046:
Hovorím o inom. Že s MENŠÍM počtom vozidiel obslúžim linku Pieninská-Rakytovce, než tú istú linku v strede roztrhnutú. Samozrejme, záleží na tom, ako sa zmestím do technických obehov, ale v princípe je to tak.
Reply on: Flying #20060:
Tak cestujúci sa potom naučia aj na trolejbusy. ?
Reply on: wizard112 #20059:
Takze navrh 26 do Podlavic som uz na tomto for videl... ? A cestujuci sa U C I A na 21,22, tak isto ako sa U C I A na to ze 55 chodi Sladkovicovou. A vy im tu zase chcete robit zmeny.
Reply on: Flying #20056:
Pozri sa na to takto. Ak sa obnovia trolejbusy, cestujúci na L1, L3, L7, L9 to absolútne nepocítia. A ďalšia vec, mnohí ľudia z Radvane na cestu z/na Nám. slobody naďalej preferujú L2 pred L21+22. Lebo L2 bola nosná a sú na ňu zvyknutý. A čo sa týka L26, zmena trasy je nevyhnutá! A poviem ti, cestovať medzi Tulskou a Tatranskou L26 môže len človek, ktorý nemá čo robiť. Málokto ju využije z Radvane do Sásovej, väčšina nastúpi/vystúpi na Nám. slobody alebo ŽST. Už čakám, kedy začne L26 zachádzať cez Uhlisko a Podlavice. ?
Reply on: JJ #20049:
Kukni na prispevky zhruba z juna a jula minuleho roku.. ?
Reply on: JJ #20049:
A kremnicka a rakytovce bola poziadavka poslancov za dany volebny obvod - im tam pre par domov 55 s 15 min intervalom v spicke nestaci... Nie je to tak davno co som tu postrehol kriticky prispevok ze Stupy obsluhuje prim linka 51 - vsetci ste mu pritakavali. Keby si na Stupy poslal linku MHD tak by tiez vozila vzduch. Zrazu vam prazdna linka do Rakytoviec prekaza.. Tak neviem kto prevracia kabaty. ?
Reply on: JJ #20049:
Nie. Spustite linky podla sucasneho Cp, pripadne nejake spoje, trebars aj linky dorobte, ale nic neruste. Cestujuci vas zozeru!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.