Teraz neviem, čo bude s linkami 51 - 55, keď SAD Zvolen odíde. No ja by som ešte prijal II. pásmo. Keď to dali na prímestské linky, tak to pekne sprznili (ako vždy) ?
máš pravdu, cenový výmer je záväzný vždy. Iba v DAL neexistuje, tam môžu dopravcovia čo chcú... pri PAL stanovuje záväzné podmienky VÚC a pri MHD mesto. Takže vyhlásenia pána negramotného nevidímsinanos suším doma na povale.
hmm, tazko povedat ale IMHO foncorda by mala byt okrajova cast ak teda Mestky lesopark Suchy Vrch sa nerata za mestsku cast, stou roosweltkov som si nie isty ale whatever.
este jeden ftipek: Minule sla jedna teta predo mnou do Xx busu a prilozila kartu a karta ukazala ze tam nema kredit. Tak sa obratila na vodica, on len pokrcil plecami a teta vravi: "Kto sa ma v tom vyznat. na kazdy bus treba jednu kartu." a vytiahla dalsiu kartu a nou si nakoniec kupila listok. Ako keby to bolo tazke si zapametat. Mikro a Tbusy: DPM BB a vrakobusy: medzigalakticka SAD zv, Absolutely easy ?
No zrovna Fončorda mi moc okrajová štvrť nepripadá, ako ani miestna časť kde sa nachádza Rooseveltova nemocnica, ale na tom nezíde, jednoducho do tých častí v trasách tých liniek zabezpečuje dopravuje DPMBB so svojimi trolejbusmi, takže to nie je prípad Rakytoviec a Kremničky!
Ale však, netreba sa čudovať, veď demagógia v ich podaní ako prostriedok geobbelsovského vymývania mozgov ľudom prostredníctvom médií je pre nich príznačná.
no oni to zre***li tak ze okrajove MC. a tou je napr. aj foncorda kde konci linka X7, a taktiez aj rosweltka kde konci X1(tusim graniar). Ale kazdy normalne rozmyslajuci clovek vie, ze to s blahom obcanov nema absolutne nic spolocne. Jednoducho prisli o linky teda aj o zisky a takymto sposobom to vyriesili ? ? ? ?
Už som si povedal, že na vyhlásenia od podobných "týpkov" ako Modranský je škoda a strata času reagovať, ale nedá mi..!
Podľa tej jeho konštrukcie o doplnkových spojoch do okrajových častí mesta prevádzkovaných linkami X, bolo namieste vzápätí položiť mu otázku, čo sú potom linky X-1, X-7 a X-9??! Do akých okrajových častí mesta BB vedú tie?? ? ?
mne sa paci tato hlaska: "Aby sme im zachovali komfort cestovania aký mali predtým a ešte za zvýhodnené cestovné," skonštatoval Modranský.
No kompetentny sa nevozia tymito autobusmi lebo keby ano tak urcite by takuto blbost nemohli povedat. Ked obcan musi kazdou jazdou dufat, ze ta rachotina ho dovezie domof tak to nie je bohvieco. A sak naco by sa kompetentny aj vozili svojimi srotmi ked napr. ujo Marek M. si kupil noveho bavoraka.
neviem či to bolo tiež v tom článku, ale som aj čítal, že ide o "doplnkovú dopravu do okrajových častí mesta", no teda??? Vyznelo to tak, akokeby tie linky jazdili niekde do Uľanky...
A teraz k niečomu zaujímavejšiemu. Pred malou chvíľou som sa vrátil z Kostiviarskej a môžem skonštatovať, že stavebné práce sa nám celkom pekne rozbehli. Pracuje sa už aj na strane od Karlova, je tam pozhŕňaná zem, všetko je to už vykolíkované. Strabag tam má už aj nejaké bagre. Dnes tam boli elektrikári a demontovali elektrické vedenie vedúce po náprotivom svahu na strane kameňolomu. Len tak ďalej...
Dnes som našiel v Pravde zaujímavý názor Modranského na "x" linky a na výšku ich cestovného (na internete nebol, preto najzaujímavejšiu časť prepisujem)...
"Zavedením trolejbusov nám mesto nariadilo zastaviť prevádzku autobusov na linkách, kde začali jazdiť trolejbusy. Tým na niektorých z nich došlo ku skráteniu trasy. Pre obyvateľov Rakytoviec a Kremničky to znamená, že na prvú zastávku trolejbusu musia ísť pešo aj tri kilometre, alebo cestovať do mesta prímestskými linkami s prestupovaním. Preto sme zaviedli doplnkové spoje. Aby sme im zachovali komfort cestovania, aký mali predtým a ešte za zvýhodnené cestovné."
"Zvolenská SAD tvrdí, že ide o komerčne prevádzkované spoje prímestskými linkami, ktoré sú nad rámec zmluvy o výkone vo verejnom záujme s mestom aj vyšším územným celkom. "Nie sú nimi dotované. Preto ani zľavy nie sú viazané na cenový výmer samosprávneho kraja," uzavrel Modranský."
Čo sa človek nedozvie... Neviem, ale podľa mňa je cenový výmer záväzný bez ohľadu, či to dotované je alebo nie. Ďalšia vec, Rakytovce a Kremnička majú zabezpečenú predsa takmer takú intenzitu spojenia s Námestím slobody, ako Sásová (a to výhradne MHD). A "x" linky nie sú prímestská doprava (nakoľko sa tam píše, že keby nebolo "x" liniek, ľudia musia chodiť prím. linkami)? Alebo je to akási "doplnoková doprava"? O tom som ešte nepočul, ale možno im VÚC vydal licenciu na "pravidelnú doplnkovú truc autobusovú dopravu" (v skratke doplnkovú dopravu), teda nejaký nový druh pravidelnej autobusovej dopravy, ktorá jazdí na území jednej obce, najlepšie minútu pred spojom MHD zabezpečovanej iným dopravcom, v kompetencií to má VÚC (nie príslušná obec) a nevzťahaje sa na to cenový výmer vydaný VÚC ani mestom. ?