Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #54236:
Nuž stav a spoľahlivosť starých a modernizovaných HKV nepustí. 812 sa tiež už začali kaziť, 813 sa kazia viac a nové 813.1 navyše ponúkajú ešte menej miesta ako klasické 813. ZSSK proste musí kúpiť novú techniku inak bude odriekať stále viac a viac vlakov, až tie škody budú enormné. Treba tak, či onak omladiť vozový park a nečakať na ŽSR, pretože až by si v prípade tratí ako 160, 172 alebo 174 čakal na to, až ŽSR zmodernizuje niečo, aby sa tam dal vyjazdiť 1h takt, tak sa nedočkáš ani do roku 2030. Len pripomeniem, že ŽSR nevie čo po dokončení koridoru po Žilinu, ako ďalej od Žiliny po Košice, nevedia ani čo s Kúty - BA - Štúrovo, či na 160 alebo 200 km/h, a či ísť vôbec cez Štúrovo alebo radšej cez Komárno.

ZSSK nemôže čakať na to, až sa ministrovi rozsvieti v hlave a dopne mu, že moderné HKV neurobí jazdu z BR do BB pod 60 minút na tej istej zanedbanej infraštruktúre. A rovnako ani nezmaže moderné HKV 10-14 minútové križovania v Rimavskej Bani alebo Hnúšti. Skoro žiadna jednokoľajka nie je na Slovensku spôsobilá na 1h takt. Navyše intervaly križovania sú v staniciach 4-6 minút a to je všetko vizitka doterajších ministrov dopravy, ktorí iba tliachajú ako chcú železnicu za nosný dopravný systém, ale čo pre to robia? Stavajú obchvaty, rýchlostné cesty, a rôzne iné stavby, ktoré sú zásadne prínosom iba pre cestnú dopravu. Jediná jednokoľajka kde sa urobili opatrenia pre navýšenie kapacity bola okamžite na to podarovaná do úžívania RegioJetu priamym zadaním. Prečo ale keď ZSSK už 4-5 rokov predtým žiadalo na 131ke navýšiť výkony, opraviť trať a predstavili aj vízie na obstaranie moderných DMJ (nie second hand ako RJ), tak mu to MDV zamietlo, že tá trať je neperspektívna s odvolaním sa na odľahlosť značného počtu zastávok od sídel. A zrazu pri RJ tieto argumenty opadli, pričom RJ priniesol okrem ojazdených no pohodlných DMJ so sebou pravidelné porušovanie zákonníka práce, preťažovanie zamestnancov (strojvodcov aj vlakového personálu, čoho výsledkom je značná fluktuácia), neskôr začal porušovať štandardy nasadzovaných DMJ aké mal nasadzovať, kapacitne prestali jeho vlaky postačovať a nezabezpečil ani prevádzkovú zálohu. Ale o jeho denno-dených prešľapoch a porušeniach predpisu Z1 ŽSR ako aj zákona 514/2009 sa takte mlčí, pretože pre médiá sú súkromní dopravcovia posvätní a všetko čo je ešte štátne ako tak, tak je fuj, zlé, treba to zničiť alebo rozpredať a potom to bude zrazu dobré, potom už nebude vadiť, že zamestnanci sú ešte viac žmýkaní ako u ZSSK, že bezpečnosť prevádzky klesla ešte nižšie, že skoro polovica jázd je s HKV, ktoré bolo do prevádzky nasadené vozmajstrom so slovami :"Nič som nevidel a nepočul." Len pri vážnej nehode spôsobenej zlým technickým stavom HKV som zvedavý, či to ten vozmajster zoberie na seba alebo povie pravdu, ako bol zatlačený.

Na železnici nebude ešte dlho dobre, a bude ešte horšie. Po tom, čo som videl čo za personu vzali k sebe ČD zo ZSSK do vrcholového manažmentu, tak mám pocit, že česi si na devastáciu republiky okrem Babiša prizvali ďalšieho, ktorý má rozložiť ČD z vnútra. Liberalizácia železníc na tak malom území a pri takom charakteri ľudí aký tu je, keď sa po 1989 rozbehli po Slovensku dravé bezcharakterné žraloky, ktorým sa ráta iba zisk, tak je to doslova ako keby rusom dali toľko slobody a liberalizácie. Do pol roka by mafia v Rusku aj skrz vlastnosti aké majú rusi všetko funkčné čo drží unitárne štát pod rukou rozobrala a znefunkčnila, vrátane železnice. Pri otázke, čo čaká železnicu pri plnej liberalizácií sa stačí pozrieť na SADky. SADky si podľa regiónov rozdelila miestna mafia naviazaná podľa politických preferencií v tom, ktorom regióne na daný kraj. Žiadny blahobyt nenastal. Výkony idú pozvoľna mierne nadol, tržby idú však nadol o niekoľko desiatok percent, počty cestujúcich ročne o 500 tisíc až 1 milión cestujúcich, šoférom platy stagnujú, zarábajú pri najlepšom 600 čistého, v práci dostanú však zaplatené o 3-5 hodín menej ako reálne strávia v autobuse, pretože im vedenie odmieta platiť čas, keď stoja na konečnej s vozidlom a najnovšie počúvajú vyhrážky, že ak sa im nepáči, tak naberuj ukrajincov, ktorí budú robiť za minimálnu mzdu. Toto nie je blahobyt, či prosperita a rast, toto je úpadok a pád na samé dno ako kvality, tak aj morálky. Blahobyt majú len tí, čo sú vo vedení a ulievajú peniaze od kraja a z cestovného kade tade (dalo by sa písať dlho kam ...). A mimo to je tu jeden zaujímavý jav. Cez EÚ nariadenú liberalizáciu potichu využíva nemecká štátna Arriva, ktorá je dcérou štátnych Deutsche Bahn. Obsluhujú polovicu ŽSK, KSK, celý NSK, majú 60% akcií v SADTT. V ČR získali v zlínskom kraji po hlasovaní krajských poslancov priamym zadaním výkony v jednej skupine na Vláre v okolí Vsetína, pričom nemajú personál a ani DMJ, tie im zapožičia stratový Leo Express. Čo tým hlasovaním proti ČD chceli poslanci dokázať neviem, no je jasné už teraz, že tak ako v Libereckom kraj kde načapali člena výberovej komisie, že má spoločný podnik s vedúcim Arrivy, tak ani v Zlínskom kraji to nebude košér. Tieto pokusy o liberalizáciu nás výjdu draho a čo je najhoršie, že hráme to akože pre blaho súkromného sektora no v skutočnosti "žrať" bude čoraz viac a viac nemecká štátna Arriva a nikomu to nevadí. Naše štátne je fuj, v ČR je fuj ČD zas, ale nemecké štátne je mňam mňam. Tak nejak mi ten dvojaký meter nesedí v tomto ale aj pri posudzovaní priestupkov dopravcov, že štátni sú apriori vinní a o súkromníkoch sa taktne mlčí - niekde na Slovensku neodznela tak vehementne info, že ako maďari opakovane načapali CRW (klasicky porušovanie povoleného max. času jazdy strojvodcu) a posledný úlovok začiatok roka 2018 bol znamenitý - nedostatky na vozňoch, rušni, na rušni iný rušňovodič ako nahlásili a k tomu ešte aj nafúkal. A u nás kontroly u súkromníkov žiadne ... Klasicky po slovensky čakáme až sa stane nejaká veľká nehoda so stratami na životoch. Síce už sme tu mali v 2012 nehodu, keď CRW či Lokorail zablokoval koľaj, zrazili sa vlaky ZSSK, všetko hodili na strojvodcu ZSSK, ktorý bol v kóme a o tom, že pred nimi stál vlak súkromníka, ktorého rušeň sa pre preťaženie nevedel pohnúť s vlakom o tom bolo ticho, že normatív prekročil a to sa deje opakovane, že šetria na postrkoch.
Reply on: Frangar #54232:
Rozumiem, lenže si myslím, že nasadiť moderné NP vozidlá niekam, kde vyskakuješ do zarasteného štrku a miesto staníc sú len ruiny (napr. štiavnická Anča, nech som v regióne) je plytvanie. Ľudí zvyčajne nenamotivuje samotná úroveň vozidla rovná autobusu, ak zvyšok infra je zúfalo zanedbaný - málokde je dopravná situácia podobná ramenu BA-Senec, že napriek desiatkam rokov bez investícií sa ľudia tlačia do vlakov. Z môjho pohľadu by najprv malo byť po čom jazdiť (pozdravujem ŽSR), vzápätí vyriešiť čím, a až potom škrtať súbehy. Lebo keď ich vyškrtáš dnes, ľudia nebudú mať dôvod presadať do neatraktívnej VHD, ak majú autá.

Sorry ak som to chápal zle, ale znelo mi to naozaj len ako obnova. Pričom som sa snažil zdôrazniť, že bez posilnenia zostane reakcia na prepravné prúdy stále len o tom, že sa bude horedolu šachovať s rozmiestnením jednotiek do dep podľa toho, kde to zrovna viac padá na hlavu, na úkor niektorej relácie/regiónu. Nehovoriac už o situácii, že by sa reálne prikročilo k obmedzovaniu IAD či autobusov.
Reply on: PeterBB #54233:
Máš pravdu, menil sa formát cestovných lístkov - sú kratšie so zhusteným obsahom. V prímestskej doprave sa to zmenilo už pred niekoľkými týždňami.
Z Brezna bude počas leta (jún-september) jazdiť historický vlak do Slovenského raja a na Zbojskú
https://mybystrica.sme.sk/c/22021861/z-brezna-bude-jazdit-historicky-vlak-do-slovenskeho-raja-i-na-zbojsku.html#ixzz5bqQCZGoU
Podľa popisu mi to vychádza na Modrý šíp M274, čo je ozaj rarita na našich tratiach.

Medzi Salgótarjánom a stredoslovenskými lyžiarskymi strediskami (Hriňová-Košútka, Tále, Krupová-CHOPOK JUH) bude premávať pravidelný skibus
https://mybystrica.sme.sk/c/22029674/lyziarske-strediska-v-nasom-kraji-a-madarsky-salgotarjan-prepoji-vikendovy-skibus.html?ref=njctse
Neviem či si dakto všimol, no od 15/01/19 sú vynovené tlačené lístky na MHD v BB. Na dĺžku sú kratšie asi o 1 centimeter.
Reply on: Viko #54231:
Dík za pochvalu, no od kúsania si do jazyka mám jazyk opuchnutý ako keby som ho do úľa vopchal 😃 ... na odľahčenie.

No MJ a PV s nižšou kapacitou môzu stačiť, avšak mám na mysli komfort cestujúcich nakoľko pojazd tých "autobusov" na koľajách je značne tvrdý, sekundárne odpruženie chýba a hádzavosť v Hz aj V smere je enormná. Keď mám triezvo posúdiť, či cestujúcemu ponúknem 81x deriváty + PV, tak alebo Crossway, či Solaris alebo SOR, tak víťazí autobus, ktorý zväčša stojí bližšie k cieľu cesty a objednávateľa výkonov výjde 1km výkonu autobusu lacnejšie. Ak máme donútiť ľudí na vlak ísť, aby sa prešli pešo alebo prestúpili, tak tam musí byť pristavené minimálne niečo ako Regio Shuttle od Stadleru, či Regio Shark od PESA, Lint od Alstom atď. a zastávka, či stanica musí nejak vyzerať. 81x sú z núdze cnosť pretože od čias divokej privatizácie ŽOSiek po dnes je každá politická garnitúra zviazaná vzťahmi ich nominantov so ŽOSkami a tak ich musíme živiť skrz zbytočné modernizácie, ktoré nás na obstaraní plus opravách vyšli rovnako, príp. viac ako obstaranie spoľahlivejších novostavieb od Stadler, Pesa, Siemens, či Alstom.

Inak nákup EMJ v bode 5 sa vzťahuje právena zabezpečenie výpravy Os a REx vlakov bez rozdielu trakcie a regiónu, resp. zaradenia pod konkrétne SP / SPD. Bez rozdielu, bez kompromisov.
Reply on: Frangar #54230:
Vidíš, keď do toho neťaháš toľko emócií, hneď sa to lepšie číta 🙂

Akurát ten bod 5) by som videl výrazne inak... Samozrejme, kodrcať sa na lokálkach v 81x nie je dvakrát šťastné, ale stále sú to akotak modernizované vozne a kapacitne na mnohých výkonoch vyhovujú.
Za väčší problém považujem, že stále nie je čím odvoziť osobáky a REXy na hlavných tratiach v okoli väčších miest tak, aby bola aj dostatočná kapacita, aj interval, aj pružnosť nasadenia (t. j. nie že sa tam strieda pushpull s nefunkčným riadiacim stanovišťom a klasické vagóny, hoci obraty časovo vychádzajú na vratnú súpravu; prípadne že 861 nefungujú a jazdí skanzen na kolesách... )
Lebo to, že v regiónoch namotivujeme jazdiť ľudí peknými vlakmi je fajn myšlienka, ale kým sa z toho regiónu nebudú vedieť civilizovane dostať vybaviť veci do spádového mesta, tak ich podľa mňa len tak ľahko nepresvedčíš.
Reply on: PIT #54225:
Inak ten kto v ZSSK dokáže písať o stratégií modernizácie infraštruktúry a jej výstavbe, tak nie je kompletný. A potom sa divíme, keď cestujúci nevedia, že o infraštruktúru sa nestará ZSSK, keď toto vypustí von niekto zo ZSSK a vedenie sa pod to ešte podpíše.

Ak by som ja mal načrtnúť stratégiu ZSSK podľa toho, čo treba riešiť najurgentnejšie, tak by som to spísal takto:
1) mzdová politika - zatraktívnenie miezd na pozíciách strojvodca (napr. po dovŕšení 7. roku služby musí mať strojvodca základ v čistom 900 eur bez príplatkov aspoň), vlakvedúci / sprievodca, vedúci posunu / posunovač, strojár, elektromechanik, zámočník, tak aby sa zastavila fluktuácia zamestnancov (základné platy nemôžu začínať na menej ako 600 čistého mesačne, pretože mladý ak sa chce osamostatniť a vziať si hypotéku tak so 700-750 brutto začínať je výsmech) a podarilo sa priebežne dopĺňať stavy (najmä prevádzkových) zamestnancov s ohľadom na ročníky, ktoré sa blížia k odchodu do dôchodku
2) odvodene od veľkého množstva zamestnancov blížiacich sa dôchodkovému veku robiť na školách aktívny nábor prezentáciami, spoluprácou, ponechaním materiálov k naštudovaniu na školách pre žiakov + užšia spolupráca s dopravnými SŠ a VŠ (duálne vzdelávanie, letná prax)
3) prehodnotenie zmlúv na opravy ŽKV a dodávku ND - dôsledná kontrola prebratých ŽKV a prísne tresty tým, ktorí budú kryť nekvalitné opravy a ND, vrátane nadriadených, ktorí budú nútiť podriadených zamlčiavať tieto nedostatky
4) zastavenie outsourcovania niektorých rutinných činností - ako napr. čistenie vozňov, veď načo živiť externú upratovaciu spoločnosť a financovať jej zisk, keď môžeme mať priamo na to vlastných ľudí, pod kontrolou, bez viazanosti zmluvou na 10 rokov, ktorej vypovedanie podnik bude stáť ušlý zisk + paušálne úhrady a môžeme ten zisk vedeniu súkromného podniku rozdeliť medzi zamestnancov na odmenách polročných, či premietnuť do priamo do miezd (tu by som sa zastavil, že ľúbivo marketingovo znejú pojmy ako "odmeny" či "13. a 14. plat", no ja preferujem namiesto jednorázových prilepšení, ktoré sú nepovinné a nenárokovateľné rovnomerne rozložené prilepšienie do 12 platov počas celého roka).
5) modernizácia vozového parku pre regionálnu dopravu - obstaranie vratných DMJ a EMJ za účelom kompletného vyradenia MV radu 811 a 812 + PV 011 a 012, HKV radu 240 a starých ŽKV radu B, Bd, Bt, Bdt, Bdgtmee
6) modernizácia vozového parku pre diaľkovú dopravu - obstaranie PP jednotiek s HKV (na štýl RailJet) na linku BA-ZA-KE pre 1h takt = následné presunutie najmodernejších vozňov z R6xx a 7xx na R8xx (buďme realisti, že na trati 150 budeme mať minimálne do roku 2030 ŽDC v tom istom stave tak, ako dnes, no aspoň komfortnejšie vozne a 350/361/362/363 pomôžu skvalitniť dopravu na R8xx + R Zvolen - BB - ZA + RR BB - Č. Skala - Margecany + R BA - Prievidza odkiaľ by bolo žiadúce stiahnúť vozne Bd(g)teer určené na regionálnu dopravu a nie diaľkovú)
Reply on: petik #54228:
A napriek tomu dokáže OĽaNO a ich poradca p. Kubáček povedať, že ŽSR nemá nariekať ale rozumne hospodáriť s tým čo má. Nuž je to pravda aj svojím spôsobom pretože pofidernými a ohnutými VO naozaj ŽSR stráca zbytočne financie, plus zdražiavané VO na obstaranie nevyhnutného materiálu na údržbu spôsobujú tiež ŽSR škody. Čo mám info, tak keď je nedostatok kameniva na vysypanie lôžka, tak zas sú podvaly a upevňovací materiál. To by nebola tá najhoršia kombinácia, pretože kameniva by sa našlo niekde aspoň na dosypanie pri sanácií urgentnej výmeny podvalov a upevňovacieho materiálu. Avšak horšie je, keď máte podvaly a nie je ich čím pripevniť ku koľajam, alebo je upevňovací materiál a nie sú podvaly zas. A zabudol som ešte ND pre ZABZAR, ktoré utrpí neraz skrz zásah prírody, no ešte väčšie škody robia ľudia (isté etniku na ktoré sa zákony SR vzťahujú asi ako na našich politikov), ktorí kradnú kabeláž z týchto zariadení, príp. iní vandali, ktorí len tak pre potešenie rozbíjajú zariadenie, ktorého nesprávne fungovanie alebo nefunkčnosť môže spôsobiť straty na životoch a majetku. Dodnes nechápem, že prečo za tieto prečiny nie je basa natvrdo = kto nevie rozmýšľať než niečo spraví, nech nad tým premýšľa v base.

Je úplne jedno, že či je alebo nie je ČSR ozaj, pretože keď vidím, čo sa v ČR deje v podaní RJ, či AWT a iných dopravcov na koľajach (16 až 48-hodinové šichty strojvodcov, ŽKV v stave nespôsobilom na jazdu, plus ako sa prihrali napriamo podaktoré lukratívne vlaky ČD vieme komu a iný bordel), tak je to prašť ako uhoď. Možno by našich gaunerov na železnici česi trochu vytlačili, ale na druhej strane keď sa pozriem, že čo dokážu peniaze, keď naši ŠtBáci a rýchlokvasení zbohatlíci vytvorení Mečiarom, Dzurindom a Ficom, tak nemyslím, že by si naši zlodeji nevedeli kúpiť priazeň čechov v spoločnom štáte.
Reply on: fonzo #54227:
To bola aj moja prva myslienka, ked som si vsimol, ze to nie je material ZSR ale ZSSK!

Za velmi zaujimavy a vypovedajuci povazujem graf na strane 13 - pozrime sa na porovnanie Ciech a Slovenska:

Na UDRZBU zeleznic dali Cechy v obdobi 2007-2014 celkom 2856 mil €, Slovensko len 86 mil €. 33x (tridsat-tri krat) menej!
Je tu este aj druha cast informacie, ktoru ZSSK neuviedli (zamerne alebo kvoli dilenantizmu) a to su INVESTICIE do zeleznicnej infrastruktury, kde to uz nevyzera tak fatalne: 4,57 mld € CZ a 2,06 mil € SK, teda 2,3x menej.
CELKOVO teda vynalozili v Cechach v obdobi 2007-2014 na zeleznicnu infrastrukturu 7.6 mld €, zatial co na Slovensku len 2.1 mld €, t.j. 3.5x menej.

Pre porovnanie - Cechy su o 60% vacsie ako Slovensko, dlzka zeleznic je v 2.7x dlhsia a pocet obyvatelov je 2-nasobny.

Nebyt rozbitia republiky, zeleznice na Slovensku by rozhodne nevyzerali tak zufalo a ta strategia by nevyzerala ako fantazmagoria, ale nieco blizke realite roku 2019. Hej-Slovaci... 😞

Zdroj dat: OECD/ITF (2017), ITF Transport Outlook 2017, OECD Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/9789282108000-en
Reply on: PIT #54225:
Vskutku zaujímavé. Keď sa ľudia sťažujú na ich FB stránke na rôzne nedostatky, tak sa iba vyhovárajú ako je to v právomoci ŽSR a ako s tým nič nemôžu robiť. A hneď na to vydajú dokument ktorý plánuje iba to čo by mala plánovať ŽSR, absolútne nič o súpravách, vagónoch, rušnoch, zvyšovaní komfortu atď.
Veselé čítanie na povzbudenie nekonečiaceho optimizmu:
Regionálna stratégia a vízia ZSSK do roku 2030
https://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2019/ZSSK_Regionalna_strategia_a_vizia_do_2030.pdf
Reply on: BB-Schuhu #54223:
Číže dementná nenadväznosť na prípoje MHD na Námestí slobody pokračuje, no SUPEEER!
- napr. zo smeru Fončorda L 6 o 8:33, zo smeru Podlavice L 34 o 8:36 a zo smeru Radvaň L 2 o 8:37 - však načoóóó? Stačí, keď sa ďalší truhlík v médiách pochváli, že vymyslel nezmysel a druhý rok ho opäť zopakoval, ako overený. A opäť sa nepodieľa lyžiarske stredisko...
V Blbotíne n/H. zjavne nikdy nič nebude a naši experti sa o to vždy postarajú.
SKIBUS Šachtičky bude v premávke od 19.1.2019 do 24.2.2019 (cez víkendy).
Cestovný poriadok:
Námestie slobody (8:30) - Rudohorská dolná (8:45) - Šachtičky (9:00)
Šachtičky (13:30) - Rudohorská dolná (13:45) - Námestie slobody (14:00)
cestovné: 1 euro
dopravca: SAD Zvolen
zdroj: https://mybystrica.sme.sk/c/22024684/vikendovy-skibus-na-sachticky-je-k-dispozicii-aj-tento-rok-cestovny-poriadok.html
Reply on: PDM.8.99 #54220:
Škoda, že si nepriznáš chybu. Ono to nie je o jednom "preklepe", pravidelne ti v tých prúdoch vedomia ujdú slušné dankovčiny. Jasné, stane sa, len potom nemám morálny nárok súdiť druhých, nie?

Inak som nikomu do tváre nenapľul, takú dezinterpretáciu si vyprosím. Lenže je faktom, že nižší personál, ktorý (a to ma naozaj mrzí) je v našich podmienkach dosť odtrhnutý od fungovania firmy, nemá dostatočný prístup k relevantným informáciám, a aj vlastnú skúsenosť potom môže podvedome vykresliť v súlade so svojím skorším presvedčením. Navyše, ústnym podaním sa veľa vecí deformuje. A tým nechcem nikomu škodiť, to je jednoducho dynamika veľkých kolektívov, ktorá sa mi roky potvrdzuje v podobe rôznych "zaručených" šoférskych klebiet. (A ak je niekto tak blbý, že aj v čase masívnych náborov odvšadiaľ je ochotný riskovať basu/nehodu jazdením nad limit, tak chváliť ho za to nemienim. Ak už nemôže ísť inam, aspoň nech zalarmuje OČTK alebo médiá.)

Azda všetci vieme, čo rôzni politici páchali a páchajú. Akurát pochybujem o potrebnosti zdôrazňovania takýmto nervným spôsobom. Poviem ti z vlastnej skúsenosti, zbytočne si škodíš. Tiež som mal 16 a pocit, že celý svet je naprd, ale vykrikovať to ľuďom do ksichtu nič nepomôže a akurát som ja bol zbytočne zdeptaný... Treba ísť medzi ľudí, byť pozitívnym prikladom, ukázať im, že existuje lepšia alternatíva a vieme pri troche snahy pohnúť s vecami dobrým smerom. A to mi osobne nepripadá kompatibilné s vykrikovaním, kto je aký fóliovnikár.

Moju reč hodnorili pedagógovia dosť kladne, a to mi stačí. Na rozdiel od teba sa však nestaviam do roly bojovníka za vyjadrovanie, pretože som si o. i. vedomý, že aj v jazyku existuje taký jav, ktorý sa volá vývoj - miesto strnulej podoby sa dynamicky prispôsobuje svojmu prostrediu... A tak sa nám zrodilo poslovenčené slovo hejt/hejter/hejtovať, označujúce bezbrehé, nekonštruktívne kritizovanie, bezdôvodné nenávistné pľutie (a ešte rôzne inak sa to dá pomenovať). Ale veď v poriadku, môžem miesto hejt používať nenávisť, len som nechcel, aby si od takého tvrdého výrazu nebodaj urazene vzbĺkol ako slamená stodola v búrke. Akurát mi potom prosím poraď, či mám používať tvar nenávistník alebo aký vlastne - ale snaha spätne nasilu ohýbať jazyk väčšinou končí humorne, viď ten hoax o hovníku.

V každom prípade, nepokladám ďalšiu diskusiu za zmysluplnú, keďže to už s MHD v Banskej Bystrici nemá zhola nič spoločné. Zároveň sa ostatným ospravedlňujem za veľkú nálož textu, nevedel som byť stručnejší. Pekný a pokojný zvyšok dňa prajem 🙂
Reply on: S499.1023 #54219:
1) Aký je Érsek manažér?! Manažér pre danú oblasť ju musí ovládať, ak nie, tak to potom vysvetľuje stav aký máme na Slovensku.
2) Podobne ako som písal nižšie je tvoja arogancia voči ľuďom čo tvrdo drú prejavom tvojho charakterového defektu, ktorý bude po zásluhách odmenený aj. Neboj, dočkáš sa toho, čo si si navaril. Vekslák nie je, ale minimálne podvodník a klamár, plus korupčník áno.
3) No vidím, že o ĽSNS vieš prd, lebo oni maďarov neriešia vôbec, čiže si totálne vedľa.
4) Máš pravdu, dokázal reprezentovať v šerme SR. Zločinná činnosť v politike nie je, že dokázal viac, keď tak sa spustiť do morálnej žumpy. To dokáže kdejaký truľo, čašník, či robotník, prerobený za Mečiara na podnikateľa cez známosti z čias ŠtB.
5) A ako komanči brzdili rozvoj železnice prosím ťa? Prečo keď padli, tak sa prestalo s rozvojom železnice?! Ako toto vysvetlíš? Asi ťa pri pripomenutí rozvoji železničnej siete za Dr. Tisa porazí, že čo sa vybudovalo a čo sa malo vybudovať. Či to boli zásluhy ešte Uhorska? 😃

Ja nemôžem za to čo vidíš, viď si čo chceš, mne sú tvoje prekrúcania reality ukradnuté totálne ...
Reply on: Viko #54216:
Pardon za preklep pri skloňovaní, ale aspoň si sa mohol odbaviť 😃

Zaujívavá je tvoja drzosť s akou si suverénne napľul zamestnancom RJ do tváre. Choď si to sám vyskúšať a potom ordinuj. Ja mám info dosť. Keď prevádzkový personál ZSSK má výčitky voči zamestnávateľovi, tak to berieš ako? S rovnakým pohŕdaním a aroganciou vlastnou papalášom, ktorí zabudli, že kto im robí na biznis?

Ja niesom pokazený gramofón, opakujem iba to, čo stále neviete tu pochopiť a prijať ako realitu. Špinu lejem pret lebo tu je, a spôsobujú to politici, ktorých volíme, lebo necháme so sebou manipulovať každé voľby.

Čo je to ten "hejt"? To je nejaká novodobý gramatický defekt, či deficit slovnej zásoby?
Reply on: PDM.8.99 #54214:
Kto si dal vycenzurovať odpoveď, ty idiot?
Tak sa pokúsim ešte raz, pomaly, slovo po slove, pre menej chápavých:
1) Minister dorpavy je manažér. Nemusí bYť ani výpravcom, ani rušňovodičom ,anio vodičom kamiónu a NEznamená to, že je diletantom. Ján Počiatek je inžinierom ekonómie a elektrotechniky.
2) Vekslák je človek, ktorý sa živí nelegálnou výmenou peňazí. Neviem o žiadnom podobnom bode, či už priznanom alebo nepriznanom, v životopise Radima Jančuru. O tých jeho strašných hriechoch, čo tu popisuješ, viem z titulu svojej práce podstatne viac ako ty z nejakého JPP ohrdnutého personálu.
3) Maďarón NIE JE označenie príslušníka maďarskej národnostnej menšiny, to možno jedine u kotletovcov.
4) Primtívny fóliovníkár NIE JE označenie jednoduchého človeka. Nakonice, ten "jednoduchý človek" ešte stále dokázal v živote viac ako ty.
5) Stupídna politika - železničná doprava nie je zanedbávaná 25 rokov ale asi tak o 50 rokov viac. Tvoj chválospev na boľševika "nebyť "komančov" a toho, že vybudovali dvojkoľajky aspoň v istých úsekoch, tak by bola 160ka komplet jednokoľajná" by totiž v skutočnosti mal znieť úplne inak: "Nebyť "komančov", tak by bola 160ka komplet dvojkoľajná a elektrifikovaná". Alebo si myslíš, že nebyť komančov, tak by sa dejiny v roku 1948 zastavili?

A zapamätaj si jedno - jasa tu ZA nikoho nebijem, ja sa tu len vymedzujem proti tvojej primitívnej argumentádcii, ktoerá kompletne berie silu akýmkoľvek racionálnym častiam tvojich príspevkov.

Ty nekritizuješ, ty len bezzubo pľuješ a hejtuješ, lebo na viac nemáš.
Havarovaný autobus na Striebornom námestí: http://funkyimg.com/i/2PYHS.jpg

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.