Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
fragma: Inak dnes mal začať jazdiť Bustrans-Mesík z NR do Prešova http://portal.cp.sk/Data/L403512_111010_33027.pdf , ale na jeho stránke nieje ani zmienka http://bustrans-jm.sk/ tak hádam jazdí, no a zvedavý som na cenník cestovného. Dúfam že ho nahodia, lebo ak je výhodnejší, tak pocestujem ním trebárs na tú Čertovicu, bez prestupov. ?
Reply on: fragma #45557:
Toto tiež stojí za zmienku, síce cez BB nejde, ale stojí aspoň vo ZV http://portal.cp.sk/Data/L102828_110901_33089.pdf Toto je jediná linka od Blavy, ostatné linky na Ukrajinu začínajú na východe Slovenska. ?
Reply on: BB-Schuhu #45552:
ďakujem. Avšak pre pracujúceho človeka nie je najľahšie sa tam dostať poobede a chytiť aj L13. Ja som tam vždy išiel na bicykli a tak som bol vcelku mobilný.
Reply on: fragma #45486:


Dopravca požiadal (zrejme od 11.12.2011) o zmenu cestovného poriadku nasledovne:
-odchod z Bardejova sa posúva na 04:40 hod. (pozn. "bez predelu dní", bol 20:45) bez KE, pridané zastávky Raslavice, Spišské Podhradie, Svit, Štrba, Liptovský Hrádok, Donovaly, Zvolen, Žarnovica, Zlaté Moravce, Sereď, Bratislava AS Mlynské Nivy z dôvodu ZÁUJMU CESTUJÚCICH a ROZVOJA CESTOVNÉHO RUCHU V REGIÓNOCH SLOVENSKA ?
-skrátenie spojov v dňoch 1,2,3,4,5 len po Wien, v dni (6) linka jazdí s odchodom z Bardejova o 04:40hod., príchod do Merana o 21:30 hod., v dni (7) linka jazdí s odchodom z Merana o 06:40 hod., príchod do Bardejova o 23:20

Vnútroštátna preprava v SR (sekundárne) povolená
Spoj 1 a 2 má zastávku na krátke občerstvenie "AS BANSKÁ BYSTRICA a..." -preboha, to je vizitka pre medzinárodných cestujúcich?, preto sa prikláňam k akútnemu riešeniu priestoru AS /nie hala-bala, ale nie že ďalších 5-10 rokov čakať/, ale jasným signálom od Mesta aj s pripravenými alternatívami a nie naťahovaním a zneisťovaním investora, ktorý to musí prerábať a prepočítavať (keďže dopredu nevedel, že má poňať aj priestor pred ŽST), musí byť jasná komunikácia so zadefinovaným priestorom, inak to nahráva...

http://www.zask.sk/files/odbory/doprava/rok2011/oktober/bus-trans.pdf

pre Banskú Bystricu to znamená: odchod 3:00(1)(4) Merano cez BA a Viedeň, letisko (ku ktorému chýba/la nočná MHD, ako aj k 3:30x BA letisko a vlaku 3:48(1)?-už len tieto budú v BA prípojné na Viedeň) sa posunie na 9:30(1)-(5) Viedeň, cez BA, letisko /do Viedne sa rozšíri z dvoch na päť spojov týždenne/ a 9:30(6) Merano cez BA a Viedeň, letisko /len jeden deň v týždni, boli dva/, naspäť odchod z BB na Bardejov 20:05(2)(5) sa posunie na 19:15g

Zaspomínajme na linku BBDS (BR)-BB-Viedeň/Innsbruck z BB o 3:00(1), 5:30(5), príchod 21:45(1)(5)
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/docs//autobusy/medzinarodne/L603801_061210_16412.pdf
Reply on: draxter #45554:
správne, ide si vyskúšať na 2 týždne BB potom pojde cez Solaris PL niekam do švédska. Full výbava, odporúčam sa s ním zviesť 🙂
Pred hodinou som videl po R1 prichádzať zo ZV kĺbový červený autobus, pravdepodobne Solaris. Asi sa ide testovať ku nám...
Ali. B: Pekné fotky BB-245AY na Pršianskej terase. A hlavne teraz na jeseň počas dobrej viditeľnosti je možné urobiť krásne panoramatické pohľady na L13 s mestom a Nízkymi Tatrami v pozadí.. ?
Ďalšie víkendové (tentoraz železničné) čítanie ?

Jednokoľajka Bystrica – Zvolen zatiaľ postačuje
http://bystrica.sme.sk/c/6089289/jednokolajka-bystrica-zvolen-zatial-postacuje.html

Trošku alibizmu:
„ V prípade požiadavky na kratší interval medzi osobnými vlakmi na úseku Zvolen – Banská Bystrica ako je súčasných 30 minút, to bude možné splniť iba pri čiastočnom zdvojkoľajnení trate Zvolen – Banská Bystrica.“ Podľa nej je len otázkou času, kedy takýto interval v rámci integrovaného dopravného systému medzi Zvolenom a Banskou Bystricou bude potrebný."

„Na zelektrifikovanom jednokoľajnom traťovom úseku Zvolen – Banská Bystrica je možné zaviesť integrovaný dopravný systém už v súčasnosti. Problém by však bol v plynulosti železničnej dopravy, lebo jazda vlakov by sa predlžovala z dôvodu križovania s vlakmi opačného smeru,“

Trošku vízie:
"V rámci jedného z projektov je aj návrh výstavby novej železničnej zastávky Zvolen PODBOROVÁ" ?
Reply on: draxter #45549:
http://www.nitra24.sk/images/20110622_111520/20110622_115736_alternativa%202%20-%20riesenie%20dopravy.jpg
Už vieš kde..? ? Je naplánovaná na mieste dnešnej veľkej semafórovej križovatky Štefánikovo nábrežie, Nám. Slobody, Cesta k Smrečine, Stavebná. ?
Reply on: fragma #45548:
a tá veľká okružná križovatka má byť kde?
Zápisnica č. 06/2011 zo 6. zasadnutia Komisie MsZ pre územný rozvoj konanej 28. 06. 2011 (str. 7-9)

K bodu 2.
Prezentácia návrhu prestavby autobusovej stanice Banská Bystrica.
Predkladá: Investor stavby + projektant
Predseda komisie Ing. Ján Šabo privítal zástupcov investora a projekcie. Požiadal ich o začatie prezentácie.

Rakúsky investor má v pláne realizáciu novostavby autobusovej stanice a realizáciu svojho investičného zámeru. Predmetom riešenia je pozemok terajšej autobusovej stanice (AS).
Projektant riešil dva vstupy do riešeného územia. Hlavný vstup je od plánovanej veľkej okružnej križovatky a druhý vstup je z predstaničného priestoru železničnej stanice (ŽS).

V riešenom území je navrhnutá malá okružná križovatka, z ktorej je osobná automobilová doprava nasmerovaná na parkoviská, autobusová doprava do terminálu a zásobovanie pozdĺž železničnej trate. Napojenie ČS PHM bude doriešené v rámci rokovania s vlastníkom. AS bude využívať jednosmerný tok terminálu s logistikou pohybu autobusov. Priestor pre čakajúce autobusy bude vytvorený mimo riešeného územia. Investor nebude vytvárať rezervné plochy. Zásobovanie by sa malo uskutočňovať od malej okružnej križovatky, pozdĺž železničnej trate po navrhovanú malú okružnú križovatku v predstaničnom priestore, ktorá by slúžila v rámci špičiek
aj osobnej automobilovej doprave.

V riešenom území lokalizovali:
- AS s moderným terminálom pre 18 autobusových nástupíšť a 8 autobusových výstupíšť, odbavovaciu halu s predajom lístkov, čakárňou; ďalšie doplnkové funkcie, malometrážny predaj, prípadne občerstvenie,
- polyfunkčný objekt s občianskou vybavenosťou, ktorý sa bude podľa požiadaviek členiť pre prípadných záujemcov – maloobchodné prevádzky, gastroprevádzky a pod.,
- statickú dopravu pred polyfunkčným objektom a na streche polyfunkčného objektu,
- malú okružnú križovatku za hlavným vstupom do územia.

Autobusová stanica je celoplošne prekrytá. Ak SAD bude mať záujem, tak bude riešené aj II. NP pre administratívu, alebo komerčné aktivity. V časti je objekt dvojpodlažný s využitím
strechy na verejné parkovanie. Vychádzali z toho, že v územnom pláne je určená ťažisková funkcia dopravné vybavenie. Peší pohyb medzi autobusovou stanicou a železničnou stanicou riešia ako prekrytý mestský bulvár. Architektúra vychádza z hodnoty územia, rieši terénny
výškový rozdiel s akcentovaním okrajových častí. Cieľom prezentovaného riešenia bolo odbremeniť predstaničný priestor, čo sa dosiahlo riešením hlavného dopravného vstupu
od navrhovanej veľkej okružnej križovatky. Z hľadiska pohybu peších je nezanedbateľný tok peších z centra mesta na AS. Predložený návrh približuje AS centru mesta. Pohybom medzi AS
a ŽS ponúkajú vyššiu hodnotu návštevníkom územia.

Spolupracovali s ÚHA mesta Banská Bystrica. Od začiatku viedli dialóg o priblížení funkcií (AS-ŽS). Zvažovali možnosti, ale dospeli k inému názoru. Ak by presvedčili investora o presunutí terminálu, problém dopravnej obsluhy by sa preniesol do predstaničného priestoru ŽS, čo bude mať za následok potrebu komplexného preriešenia a prebudovania predstaničného
priestoru ŽS. Riešenie vyžaduje výrazné finančné zabezpečenie, prekračujúce hranicu riešeného územia. Nie je možné požadovať od investora prebudovanie predstaničného priestoru ŽS. Investor je ochotný spolupracovať, ale nie je ochotný prevziať zodpovednosť za vyriešenie predstaničného priestoru ŽS.

Prezentované riešenie vychádza zo zadania investora, ktorý si ekonomicky prepočítal návratnosť projektu. Je to rozsah cca. 18 milionov euro, ktorý vie investor mestu ponúknuť. Pre
investora je potrebné jasne zadefinovať požiadavky na rozsah celého riešeného územia a finančné krytie. Investor, na základe toho zváži, či do investície pôjde alebo nie. Projektant
uviedol, že pri predchádzajúcom jednaní „komisia architektov“ zneistila investora niektorými stanoviskami. Prišli si vypočuť pripomienky. Budú rokovať s investorom o riešení terminálu
autobusovej stanice v novej polohe. Vedia si predstaviť vypracovanie štúdie, ale ísť do podrobnejšieho riešenia bez jasného signálu mesta je problematické.

Stavebný úrad:
Investor podal žiadosť o vyjadrenie k prezentovanej dokumentácii na Mestský úrad Banská Bystrica. Vyjadrenie mesta bude dodané v zákonnej lehote.
Zmena ÚPN-A Mesta Banská Bystrica pravdepodobne nebude potrebná.
Členovia komisie:
- dopravu doporučujú riešiť aj v rámci širších súvislostí, alternatívne, podložiť výpočtami priepustnosť križovatiek,
- doporučujú priblížiť dopravné funkcie AS a ŽS v záujme skrátenia pešieho prepojenia medzi AS a ŽS alternatívnym riešením štúdie,
- poukázali na problémy s veľkosťou terminálu AS, problémy priechodnosti malých kruhových križovatiek, problémy neriešenia iných dopravcov a MHD,
- chápu investora, že riešenie dopravy sa prispôsobilo hlavnému cieľu investičného zámeru, ale konštatujú, že dôjde k preťaženiu dopravy podľa predloženého riešenia, čo môže v
budúcnosti viesť ku krízovým situáciám,
- poukázali na potrebu posúdenia objemu peňazí, ktoré je možné vložiť do konkrétneho územia v reálnom čase s možnosťou stopnutia ponúknutej investície v prípade nenaplnenia
cieľov vízie – vyriešenia priestoru ako vstupnej brány do mesta,
- priestor autobusovej stanice je tak dôležitý, že nie je možné sa odvolávať na časovú tieseň,
- prezentáciu návrhu prestavby autobusovej stanice Banská Bystrica zoberú na vedomie,
- dopravu ako základný problém územia žiadajú riešiť alternatívne,
- funkčné využitie riešeného územia nespochybňujú,
- stretnú sa k prezentácii alternatívneho riešenia.

Prijaté uznesenie: č. 105/2011
Komisia MsZ pre územný rozvoj berie na vedomie Prezentáciu návrhu prestavby autobusovej stanice Banská Bystrica. Komisia odporúča vypracovať alternatívne riešenia lokality, hlavne v
súvislosti s dopravnou obsluhou.
Reply on: Kami #45544:
192-tisic za poradenstvo. To je skutocna efektivita, tieto dotacie v EU. Aby DP dostal dotaciu na 19 trolejbusov, musi zaplatit nejakemu posukovi za poradenstvo ciastku rovnajucu sa polke trolejbusu.
Podľa md.net je vo Zvolene ďalšie testovacie vozidlo Solaris Urbino 18. Už sme tu mali TEDOM, SOR, teraz je Solaris a ja som celkom zvedavý, kedy akože dôjde tých 14 kĺbov, lebo už 1,5 roka sa o tom hovorí a stále nič.
Reply on: BB-Schuhu #45542:
a ďalšia jazdieva na L101 🙂
Reply on: milan001 #45543:
cena je na 4. strane (mozno povodne nebola).
Na tému zverejňovanie zmlúv. Prečo DPM zverejnil túto zmluvu bez toho, čo ma najvaic zaujíma: CENA http://www.dpmbb.eu/zmluvy/zmluva_o_poskytovani_konzultacnych_sluzieb.pdf
???
Reply on: mirkobb #45540:
vodička jazdí teraz na ZV-169BH, predtým jazdila na ZV-364BI. Aspoň jedna by mala byť aj v Brezne a Žiari nad Hronom. Ešte za čias BBDS jazdila vodička aj na prímestskej doprave v BB. Neviem či ešte jazdí, ale už dlhšiu dobu som ju nestretol. V roku 2007/8 zase ďalšia jazdila pravidelne s Midwayom na linke Brezno-Srdiečko.
Reply on: Agent007 #45539:
tak asi ten podnet na webe prečítal niekto kompetentný ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.