Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: občan48 #46113:
Ak myslíte obdobie pred 2,5 rokmi (L97+98), tak OK. Ak teraz, tak nechápem, čo máte s tými "spojmi". Bol to len jeden jednosmerný víkendový spoj, pracujúci ho asi ťažko mohli využiť. A jeho cena bola porovnateľná pre 2 ľudí na taxík...K Orange-u to bolo nesystémovo zavedené. Ale inak nočná doprava odišla do zabudnutia, už sa nepočíta budúci rok ani s minibusom 101, či linkou 13, ako tak čítam. Kde to len spejeme ?
Reply on: matt21 #46112:
Dobrý deň aj Tebe, táto otázka sa samozrejme na tomto fóre nadšencov nevyrieši, skús svoju požiadavku smerovať na Mesto Banská Bystrica alebo na dopravcu SAD Zvolen. V každom prípade ďakujeme za otvorenie veľmi zaujímavej témy, apelu... Náväznosť MHD (napr. nosnej sásovskej začínajúcej práve na ŽST) na dôležitý príchod (posledného) diaľkového Zr vlaku zo smeru Žilina, hlavne v nedeľu. Skúsim sa trošku zamyslieť. Áno, GVD sa zmenil, len trošku upresním a poopravím, že príchod v minulosti nebol 20:28, ale už 20:20 (vtedy to bol Ex 241 "Leoš Janáček" z Prahy), teraz je to opäť iba Zr 1847 "Rozsutec" zo Žiliny 20:31, teda príchod bol vtedy o 11 min. skôr, toľko zostávalo aj do odchodu L 20 o 20:31 (denne, v "x" z Uhliska, v "a" zo ŽST). Nový CP MHD so zmenou GVD akosi nepočítal (vlastne CP L20 sa naposledy menila 1.7.11, teraz nie). CP MHD zvykne byť dosť odtrhnutý od reality cestujúceho a jeho náväzností (čo často kritizujeme), dbá sa viac o pravidelné intervaly a obehy vozidiel na linke v rámci SAD-ky (neviem, či vozidlá z L 20 nerobia napr. cez víkend prejazdy medzi inými linkami 26 a 28 a tam by bol aj posun o 2 min. nemožný). Ďalší spoj máš zo ŽST až o 21:05a a to je veľmi neskoro. Nezúfaj, ak sa nič nezmení, trošku porozmýšľame ?

Zr vlak pokračuje hneď (za 1 min. o 20:32) po trati č. 170 do Zvolena a zastavuje aj na zast. "Banská Bystrica-mesto", ľudovo na "malej stanici" pod Urpínom o 20:35, viď http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty/gvd_11_12/definitivny/170.pdf, vystúp tam (teraz podľa princípu 0.05€/1 km by si mal mať lístok kúpený do presnej stanice), ja tak chodím príbuzných čakať (a potom MHD do Radvane); pešo za 2-3 minúty si na MHD zastávke "Národná" (L26 akurát "naschvál" odchádza o 20:35a), ďalší víkendový spoj do Sásovej je o 20:49a L22, čo je prijateľná doba čakania 10-12 min. V pracovných dňoch sa to nedá z Národnej využiť, lebo L22 odchádza tiež 20:35x, ďalšia L21 ide až o 21:05x, L26 medzi nimi nejde (polhodinu by si zabil). V pracovných dňoch máme predsa k dispozícii linku č. 28 zo ŽST s odchodmi 20:38x, 20:58x, tam by problém nemal byť...

Dúfam, že som pomohol ?
"Ďakujeme" za zrušenie nočných spojov. Vaši študenti a iní obyvatelia BB, ktorí nemajú naozaj na taxíky a vracajú sa z rôznych pracovných zmien sa potešili. Hlavne, že to jazdí teraz k Orange. Tí to fakt potrebujú...
Dobrý deň,

rád by som sa opýtal, či je možné zmeniť čas odchodu autobusu s číslom 20 zo Železničnej stanice. Navrhoval by som zmenu len jedného času a to v nedeľu o 20:31. K zmene by som sa vyjadril hlavne preto, lebo tento autobus odchádza zo Železničnej stanice a práve o 20:31 má príchod zrýchlený vlak zo Žiliny, ktorým každú nedeľu príde veľa študentov do Banskej Bystrice, ktorí cestujú aj do Sásovej a tak by zmena odchodu tohto autobusu dosť pomohla a tento autobus by bol určite naplnený.

Je to veľmi ťažké stihnúť, keď ten vlak práve príde a autobus práve odchádza. Predtým to bolo v poriadku, len po zmene grafikonu od 11. decembra príde tento zrýchlený vlak o tri minúty neskôr ako predtým (predtým mal príchod 20:28) a teraz sa to kvôli tomu nedá stihnúť.

Bol by som rád, keby došlo k takej menšej úprave dajme tomu o 5 minút, aby to každý mohol stihnúť.

Za pochopenie ďakujem.
Reply on: BB-Schuhu #46095:
Este mam jeden vytlacok 1. dielu na predaj, keby niekto chcel (mam ho v BA).
Reply on: fragma #46109:
Prv, než začnem chybami, ešte spomeniem zjednotenie chrono L21/22 v oblasti Ďumbierskej v smere na Pieninskú "cez deň v x" medzi "TASR" a "Rudohorská pošta" podľa doterajšej L 21 ☺

K prvej chybe v CP: L22, spoj 36 z Kremáča 14:35/37x, rozdiel medzi zastávkami "Kremnička 14:36x" a "Vozovňa 14:39x" je 3 minúty, čo je blbosť. Chyba vznikla zrejme tak, že po novom sa má v tom období odchádzať z kremáča v celej 5-minútovke (14:35x, doteraz 14:37x), pričom "Krematórium" a "Kremnička" sa upravili na nové, ale ďalší úsek "sa priplietol" zo starej polohy spoja 14:37x (o 2 minúty neskôr) ? Potvrdzujú mi to vývesky, na ktorých je zrejme celý úsek správne vyobrazený nanovo (podľa 14:35x, kontrolované STK 14:40x-nové, Tesco 14:44x-nové, pričom podľa "zlých" tabuľkových CP by mali odchádzať 14:42x a 14:46x). Teda chcem upozorniť cestujúcich, ktorí pozerajú CP v tabuľkách, na imhd, že tento spoj tým pádom od Vozovne po celej trase "môže" ísť o dve minúty skôr, nezmeškajte ho ❗ Vývesky v teréne sú podľa mňa správne (neviem, či sú všade také, ako na Zv.c.)

Ďalší nepodarok je "ten môj známy" spoj 56 na L22, z Kremáča 19:18x (pretrváva od 1.9.11)-je to hybrid "dennej x minutáže" a "býv. á-čkovej minutáže, teda pretrvávajúcej večernej x". Po NSL sa to rozostupmi (pri Tescu a po Nábreží) tvári ako denný spoj (23 min.), od NSL po Pieninskú vybehne za 12 min. (má za 15 min.), dohromady 35 min. ❓ (buď idem 38x min cez deň, alebo 31x večer) ? Sa asi nevedel rozhodnúť (bol medzi 19:00-ešte pred 20:00), tak sa rozkrájal ?
Inak toto je zaujímavé, áčková "tvrdá" minutáž 32 min. pre L22 (podľa nej sa robila aj večerná "x" minutáž), sa "vatuje" po novom na 37 min. celodenne (vrátane neskorých nočných hodín) a večerná minutáž cez pracovné dni v "x" 31 min. čo ❓ Ostáva takto: (Iliaš nerátam -2 "nechodí v "x"), Pekáreň-TESCO -1, Nábrežie -2, Rudohorská pošta -1, reál dáke 3-4 minútky odklon, rozdiel ?

No a ešte toto: Stále hlási v buse "Kúpeľná TESCO" (cez 30 rokov neexistujúca ulica, asi sa niekomu cnie ?), 2.5 roka je to "Zvolenská cesta TESCO" ? Napraviť, nahrať, opraviť CP kompetentnými. Ďakujem.
K zmene, a úpravám, hlavne "chrona" CP MHD BB od 11. 12. 2011 na L 21+22 toľko:

L22 (po Sládk. aj 21) úsek-Pieninská-Krematórium: odchody z Pieninskej cez víkend v "a" sa posúvajú z xx:08a, xx:38a o +1 min. na xx:09a, xx:39a (lebo spoje z opačného smeru prijdú na Pien. o 1 min. neskôr, ako doteraz o xx:06a, xx:36a, stále ostávajú rovnaké 3 min. na obrat). Táto jedna minúta sa ale "stratí" po NSL (nie 16 min., ale 15 min.), a to presne medzi zast. "TASR" a "AURIS" (v súčasnej provizórnej polohe) z 2 na 1 min. v "a" xx:19/49a-xx:20/50a (v "x" ostávajú 2)-naozaj sú veľmi blízko ?, tzn. že časy od AURISu v "a" budú už rovnaké, ako do 11.12., pričom na L21 sa už po Rakytovce nemenia (ide 34 min., namiesto 35 min. príde ale v tej istej príchodovej minúte xx:43a) na L22 sa tá "ušetrená" minúta z TASR-u ešte "prenesie" do oblasti víkendovej zachádzky, pridá sa medzi "Iliaš pri moste" a "Doprastav" z 1 na 2 min. (xx:08a-xx:10a), tzn. že spoj prijde za ten istý čas do Krematória, ako predtým, v príchodovej minúte o +1min. (xx:14a), za 35 min., úsek Voz.-Kremat. odlišný z 3 na 4 min. od pravidelného 30 min. intervalu, Voz. xx:38a L21, xx:12a L22). Večer podľa tohto princípu sa posunú aj denné spoje L21 na 20:09, 21:09, 22:09NSL (večerná minutáž v "x" sa rovná tej "á-čkovej, na ktorú sa aj minútovo napasúva, čiže zarovno bez znamienka), pri L22 je to ošetrené znamienkami "x", "a" (na výveske samozrejme už nie ?), lebo zachádzka Iliaš "L" (trošku neprehľadnosť, odchody zo Zv.cesty Tesco 20:04aL, 20:06x, 21:04aL, 21:05x, 22:04aL, 22:05x ?). L22 Tesco-Pekáreň xx:04-xx:05a ostáva 1 min. v "a" (nevadí, v "x" bývajú 2). V krematóriu sa prestávka vozidla zníži z 20 na 15 min. ?, v Rakytovciach bude 18 min. Iné časové rozostupy, ani posuny v "x" v iných hodinách, sa nekonajú (ostáva na Nábreží po 1 min., NSL-Štef.nábr. 2). Teda L 21 a 22 idú v "a"na Pieninskú rozdielnu dobu (doteraz rovnako 38-38 min., 32-32 min., kedy sa dalo, že cez Zv.cestu, vrátane Iliaša v "a" má byť pre L22 toľko, ako pre L21 úsek Rakytovce,ihrisko-Krematórium /čo je blbosť/, teraz sa "spodok L22 navýšil o +2 min., teda 35-37 min., čo už je iba o 1 minútu kratšie, ako "x" minutáž, +5 min. oproti septembru). V tomto smere drobné úpravy...

Zaujímavý je opačný smer pre L22, úsek Krematórium-Pieninská: odchody z Krematória pre L22 sú posunuté o -4 minúty skôr z xx:33a na xx:29a (prestávka len 15 min., nie 20) a L21 z Rakytoviec o -2 min. skôr z xx:03a na xx:01a, čim nebudú v krematóriu od seba 4 min., ale až 6 min., lebo sa rozširuje chrono na úseku Doprastav-Iliaš pri moste (z xx:38a, na xx:35a, pomerne+1 min., reál -3 min., v okrúhlom čase ?), ďalšia minúta sa pridá (iba v tomto smere) medzi Pekáreň-Tesco (z xx:42a, na xx:40a, z opačného smeru nie je-nepodstatné, netreba), teda z Kremáča cez Iliaš po Tesco nie je 9 min., ale až 11 min. v "a" (+2 min.) ☺ Tesco-Sládkovičova je v tomto smere 2 min., tak ako vždy bývalo (v opačnom "výstupnom" smere je 1 min., lebo zastávky sú bližšie k sebe). Na Sládkovičovej sa stretáva s L21 v intervale 30 min. xx:42/12a, čo nie je presne medzi trolejmi 2+4 (xx:29/59a) v 15/ intervale, ako doteraz (14-29-44-59), ale v rozmedzí 13-17 min. (12-29-42-59), na štýl opačného smeru xx:03/33a, xx:16/46a (03-16-33-46), čo až tak nevadí (v rámci zosúladenia chrona busov na ostatnej trase, kde to nevychádza). Ešte sa pridajú +2 min. na "Nábreží", kde v "nástupnom" smere sa prinavrátia rozdiely spred 1. 9. 2011 na 2 min. (Štadler. nábr.-Národná-Štef.nábr.), Štef. nábr.-NSL ostáva 2 min. (pred 1.9. boli 3, ako v "x"), na NSL sa to stretne s minulou chrono (xx:23a/53a), po Pieninskú sa ešte pridá +1 min. (medzi Ďumbierskou a Rudohorskou pošta na rozdiel 2 min.), NSL-Pieninská, nie 12, ale 13a min. (predtým pred 1.9.11 bolo 15 min., po 2 min. mali aj posledné 2 zastávky). No a v ďalšom príspevku to príde: nezrovnalosti, večerná minutáž...
Reply on: BB-Schuhu #46106:
To mi vôbec nerobí problém, asi sme sa zle pochopili ?. Skôr narážam na to, že tam je IBA to... Nezainteresovaný, ktorý uvidí takto označený autobus, nemôže mať ani šajnu, že je to SKIBUS...
Reply on: PFM #46105:
Označenie "skibus" v akejkoľvej podobe by malo byť samozrejmosťou. Aspoň nejaká papierová tabuľka za sklom (ak nie zrovna na transparente). To, že údaje o cieľovej a nácestných zastávkach skibusovej linke sú na transparente zobrazované tak ako v iných prímestských / mestských autobusoch, v tom problém hádam nie je. Linka ako linka... ?
Kto si ešte okrem mňa myslí, že zobrazovanie trasy na EMtestoch na Skibuse je absolútne nedostatočné? Kým robil skibus DPMBB, bol poriadne a na úrovni označený. Stručne, výstižne... Dnes som si všimol ZV357BI na Skibuse, a EMtest mala nastavený ako prímestské vozy. Hore cieľ (Železničná stanica), a dole rolujúca sa trasa... Ani náznak o tom, že by to bol Skibus... ? a za sklom som nevidel žiadnu tabuľku. Bola už tma, je možné že som si ju len nevšimol, ale pochybujem, že tam bola... SAD ZV zase ukazuje svoju "schopnosť" ako na všetko serie...

Btw., nevie niekto, čo je so zvolenskými šrotelismi? Či už majú značky, a kedy by mali ísť von?
Nielen ZV-365BI na pretrase:
http://www.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=22237

Som zvedavý na odpoveď (snáď do Vianoc by mohla byť)
Reply on: brefos #46102:
tu je to aj v obraze http://www.infonet.tv/Banska-Bystrica-VuC.html?aid=3530 ?

Inak dnes, 16.12.2011, v sekcii Program píšu, že malo byť decembrové zasadnutie BBSK

P.S.: bývajú tam aj rokovania Mestského zastupiteľstva (MsZ) B.Bystrica
Zápisnica z 12. zasadnutia Zastupiteľstva Banskobystrického samosprávneho kraja
Plné znenie zápisnice z 12. zasadnutia Zastupiteľstva Banskobystrického samosprávneho kraja v III. volebnom období, konaného dňa 28. októbra 2011 v Kultúrnom centre A.Sládkoviča, Obrancov mieru 1, Detva nájdete v prílohe. http://www.vucbb.sk/portal/sites/default/files/bbsk/clanky/2011/zapisnica-z-12-zasadnutia-zastupitelstva-banskobystrickeho-samospravneho-kraja/zapisnica-12-28-10-2011-iii-vo.pdf od strany 16 je o doprave a ešte niečo sa tam mihlo aj pred stranou 16.
Dopravca EURO-CRV naďalej okliešťuje, nejde až do polky marca (ani v ten jedeň deň), v zime sa mu nechce na cesty http://portal.cp.sk/Data/L706504_111211_34856.pdf ❓
Reply on: LUK #46098:
Nevieš náhodou aké, lebo ZV-412BH ťahá Hiadeľ. Čiže zostáva VK-391AP a ešte niečo.
Reply on: daf500 #46097:
nie, to robia dva rôzne vozy
Reply on: fragma #46096:
Keď sme pritom Pohronskom Bukovci jedna vec mi vŕta v hlave, že prvý ranný spoj príde do BB a potom hore do P. Bukovca ide až o 6:15 pričom o 6:10 ide už z P. Bukovca do RN. Bol tam zrušený ten spoj okolo 5:xx do P. Bukovca. Myslíte, že teraz letí naprázdno hore po hlavnej ceste, aby mohol vykonať spoja 6:10 ?
Reply on: BB-Schuhu #46095:
Áno, ten Hiadeľ kvitujem, 5:55a+6:05(6)=6:00a, síce ostane práve ten "vymetací" Pohronský Bukovec (cez Podk., Mošt., v Ľupči sa v minulosti predbehli, kým tento bol v Podkoniciach), kde cesta trvá 1 hod. (priamemu trvalo 35 min.), ale je to tá "moja" optimalizácia (čo kritizujem súbeh súčasných spojov 118 a 10). A zo spoja 127 16:25x je už 16:25b, aj v sobotu ? Inak u spoja 10 z Pohr.Bukovca 7:10xu by mala byť poznámka pokračovania zmenená z "Tajov,OcÚ" na "Králiky Rusko" (L 601462 spoj 83) a nie je ?

ad brefos: Tie pdf. nie sú od minulej stredy (7.12.) večera, ako keby uťal a niekto od toho odišiel, nedajú sa pozrieť kilometre (mimo CIS) ? Taktiež v BB (+diaľk. a medzin.) je prerušený klik z htm na pdf (nejde) ❗

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.