Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dávam to ešte raz, možno si to aj všimnú. Na stránke SAD Zvolen sú stále nefunkčné tieto cestovné poriadky v PDF:
703501 Kežmarok-Brezno-Bratislava
601469 B.Bystrica-Ružomberok
603425 Osrblie-B.Bystrica
603438 Brezno-L.Mikuláš
604440 Detva-ZV-B.Bystrica
613418 ZH-Levice
613419 ZH-Z.Moravce
a úplne celý okres Zvolen http://web.sadzv.sk/pages/cest_pal/pal_zv_12/index.htm
hádam si to niekto prečíta a opravia to ešte do vianoc. ❗
Reply on: PIT #46131:
Veru pokus-omyl, s obrovskou vervou samotného "zavedenia" čohokoľvek, časté nekoncepčné zmeny a úpravy vlastných "hlúpostí" na "pokusných králikoch"...

Čo sa týka toho zavedenia nabíjania, už keď funguje v takomto režime, nemalo by sa rozlišovať, či si zákazník nabíja za 2€ alebo za 20€ a viac (ten už má mať mesačník), keď to systém umožňuje a nezakazuje, iba ak ten systém zmeniť, upraviť, obmedziť (zas nie ako v TN). Je rozdiel medzi provokačnými nabíjaniami za 2€ a "nutnými", z "núdze okolností". Vysvetlím. Predstavme si, že niekto vlastní čipovú kartu (niekoľko rokov), zaobstaral si ju, lebo denne cestoval. No počase sa mu zmenili okolnosti (prácu ne/má blízko domu-pešo, alebo je v zahraničí a doma je výnimočne, resp. kombinuje druhy dopráv, či jazdí IAD) a MHD-čkou s ostávajúcou kartou chodí výnimočne (voľný čas, PAL...). Čo má robiť? Nabiť si za 2€ v predpredajných miestach (keď fungoval Úsvit /NSL/, to bola katastrofa, tam človeku nedokázali vydať, teraz je kancelária v smere na ŽST na 29.augusta, čo ak tade nemám cestu?...Platiť vždy hotovosť? Nie vždy vyskladá 0.60€ (po novom 0.70€), v extrémnom prípade môže mať veľmi drobné centy, resp. do 0.59€ (po novom 0.69€) a potom už len 2€urovú mincu. Čo s ňou, brať u vodiča za hotovosť (a čakať na vydanie 1.30-1.40€), alebo si za túto hodnotu (bez vydávania) nabiť kartu a využiť prípadný prestup 0.10€ platný len z karty (pričom po novom jazda+prestup=0.60e, čo je o 10 centov menej ako jednorazová hotovosť ❗). Tak asi vieme, čo pohodlný človek urobí, čo sa mu od 1.1. ešte viac oplatí, aj na PAL bude väčší rozdiel (a to nemusí vodič hádzať pohľady alebo zjapať na celý bus, že niekto nabíja za 2€-veď je to neslušné, niekto ráta každý cent). Toto isté sa môže stať pri náhodnom minutí kreditu (nie vždy každý nosí vysokú hotovosť v peňaženke, resp. nemá záujem ju minúť na tento účel). na túto rovinu som sa pozrel...

Nie je náhodou výročie 6. ❓ (2005)

Zvládal by systém "čítačky" pri ostatných dverách ❓
Reply on: brefos #46121:
Mňna raz fascinuje, keď "odborníci" na Mestskom úrade, či v inej galaxii, všetko, čo je úplne dopredu jasné aj bez toho, aby sa to skúsilo v praxi, zakaždým objavia s obrovským prekvapením až potom, čo hlúposť najprv zrealizujú.

Najlepšie je, že snahou má byť akože zrýchlenie, keďže dokonca objavili zdržiavanie pri predaji CL u vodiča, avšak vôbec im nevadia ďalšie skutočnosti, ktoré priamo napomáhajú zdržovať, resp. sa nesplnilo to, čo malo zrýchľovať:
- gratulujem tomu, čo vymyslel dobíjanie kreditu na karty u vodiča, čo je síce pre cestujúcich praktické, avšak je presným opakom zrýchľovania hlavne v smrteľnej kombinácii s tým, keď ten pako stanoví minimálny limit dobíjania 2 eurá (čiže nabíjanie bežne po 4, resp. 8 jazdách),
- teraz sa súčasne zvýšením cestovného v hotovosti má vytvoriť tlak na používania kariet vo väčšom rozsahu, čo znásobí zdržanie podľa predchdázajúceho bodu,
- práve bolo 7. výročie sľubu pána Adriána Intergalaktického o nástupe všetkými dverami do vozidiel, z ktorého sa nezrealizovalo rovnako nič, ako zo všetkých zásadných vecí, ktoré sa premietli do zmluvy s diablom - čiže ani cena (dotácie na MHD ako celok sú v súčasnosti 4-násobné), ani rozsah výkonov (ten je výrazne nižší, pričom nesystematickosť organizácie intergalaktickej dopravy je zarážajúca) a o kvalite nehovoriac,
- ďalším sľubom bolo aj nastupovanie všetkými dverami do nových trolejbusov, ktoré zostalo opäť len ďalším prázdym KLAMSTVOM a skončilo namontovaním čítacích zariadení aj k tretím dverám, ktoré sú nefunkčné pol roka - kto za to dostane poriadnu pecku po hlave?!

Inak predpokladám, že v DPMBB si žiadnu kartu nikto nevybaví a bude to realizovať v dopravnej kancelárii SAD ZV.
Reply on: 810zssk #46129:
Kvôli ľuďom, ktorým sa nevyplatí kartu vybavovať sa v súčasnosti určite neoplatí znovu zavádzať predaj CL mimo vozidla. Kto by to zaplatil?? Či by sa zaše na tú investíciu zvýšilo cestovné a nakoniec by nejazdil nikto, ale mohol by si kúpiť CL skoro všade. Každý, kto v meste býva, či už trvalo alebo prechodne, resp. sem dochádza za prácou a do školy, sa mu to oplatí, resp. neefektívnosť minutých peňazí je výrazne nižšia, ako keby sa začal budovať nový systém predaja CL. Áno, bolo by to lepšie, lenže by sme sa museli vrátiť najprv v čase aspoň o 15 - 20 rokov a keby sme vtedy míňali úmerne také množstvo peňazí na dotácie , ako teraz požiera SAD ZV, ale na kvalitne organizovanú MHD, bolo by to super. Lenže toho sa tu už nedožijeme.
Reply on: brefos #46121:
To su neskutocni pakovia. Stale sa stazuju na drobne, ale zaviest predaj CL mimo vozidla ich nenapadne... ti ludia neplatia v hotovosti len tak z nudy, to su spravidla ludia ktorym sa DK proste neoplati vybavovat.
Reply on: Petik #46127:
...tak možno to niekto raz právne napadne.

Namiesto zatraktívnenia MHD, zdražovanie. Len ma to odrádza ju využívať. Mizerné služby mesta, hlavne, že ide zvyšovať dane a poplatky...
"V tomto období si zároveň budú môcť tí z nich, ktorí majú trvalé bydlisko v Banskej Bystrici, vybaviť v Dopravnom podniku mesta Banská Bystrica čipovú kartu zadarmo."

Taketo svinske diskriminacne praktiky uz v niektorom Ceskom meste zakazal sud.
Pokial viem, Europska Unia zakazuje diskriminaciu podla trvaleho pobytu a nezlucuje sa to ani s mojou predstavou o spravodlivosti. V Bystrici ale zjavne spravodlivost nie je dolezita!
Za ziva v Bystrici, po smrti v pekle!
super aspon nebudu plne autobusy dochodcou...nech platia keby som ja jazdil za 0,10€ som nadmieru spokojny
Reply on: brefos #46121:
0.70€ jednorazový základný hotovosť - no prekračujeme hranicu býv. 20 Sk (dokonca 21.09Sk), no budem si musieť pravidelne nabíjať kartu, aj prímesto ostáva z karty rovnaké ? Inak sa to už navrhovalo v júni, tak až teraz...
Reply on: fragma #46122:
Máš pravdu, pozeral som starší cenník. ?
Aj toto stojí za prečítanie, kde sa spomína aj to, že pôjde hore cestovné aj na diaľkových linkách
http://ziar.sme.sk/c/6187509/cestovne-v-kraji-od-noveho-roka-zdrazie.html
Reply on: brefos #46120:
❓ Ak dobre pozerám, nešlo ani o cent navyše pri platbe čipkartou. Posledné 2 úseky nezlacneli. Predstavme si základné cestovné navýšené o každých 10 km o ďalší 5-cent...
Reply on: brefos #46119:
Ak sa nemýlim, tak pri platbe čipovou kartou sa nemalo zvyšovať cestovné, ale nejaký ten centík až dva to šlo hore. Pri plnom cestovnom posledné dva úseky zlacneli. ?
Tarifné podmienky v prímestskej doprave platné od 1.1.2012
http://web.sadzv.sk/pages/cenniky/PAL/C_PAL_12_1.htm
Reply on: matt21 #46117:
? Ja som si ten "nedeľný" problém Zr-L20 vlastne všimol až na základe tvojho príspevku, inak podobné nezrovnalosti v neprípoji zvyknem avizovať už pri zverejneniach rámcových (prvotných) návrhoch grafikónu vlakovej dopravy GVD (ešte niekedy v prvej polovici kalendárneho roku), aby si to niekto dopredu všimol...

Čo sa týka toho dobiehania. Niekedy to predsa len stihneš, ak sa rozhodneš "závodiť" a vodič sa rozhodne počkať vlak, ktorý vidí prichádzať. Dokonca vlak môže prísť aj o 1-3 minúty skôr, závisí od toho, ako sa na jednokoľajke "prekrižuje" (tuším v staničke "Čremošné" pred "veľkým" tunelom) so Zr vlakom idúcim na opačný smer do ZA (nedele skôr meškáva). Na toto by som sa nespoliehal (ale pri príchode by som sa pozrel na čas) a poistil to "malou stanicou", inak po vystúpení na "veľkej" a nestihnutí L20 hrozí pobyt 34 min. na ŽST, alebo pešo na NSL 10 min. na spomínanú L22 (odtiaľ 20:53a), na ktorú si mohol ísť radšej z malej stanice-Národnej (je to bližšie, napr. s batožinou...).

S týmto vlakom sa už človek nedostane pohodlne z Prahy 12:17 (i keď 41 min. trčal v Žiline, ale bola to tá istá ČR súprava), síce išiel 1 hod. po "Detvan-ovi 11:17" a cez Ostravu, no šikol sa, hlavne keď človek môže cestovať z práce až po 12-tej ?, potom spojenie do BB z Prahy prakticky už neexistuje (len cez BA busmi komplikovane). Vlak síce ide aj 12:17, no len po Žilinu (zrýchlenie časov medzi stanicami asi kvôli konkurencii) a prestup v Žilne je až 83 min. ❗

Skús na Mesto, Útvar hlavného DOPRAVNÉHO inžiniera http://obcan.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=67987 tá pani zvykne odpovedať v jeho mene aj na fóre "Doprava v meste" http://www.banskabystrica.sk/index.php?id_menu=22237
SAD Zvolen: doprava@sadzv.sk (resp. doprava2...)
...a dúfaj, že sa nad tým vôbec niekto pozastaví, som skôr skeptický. Možno sa to aj časom "po bystricky" upraví, no to už bude GVD 2013 a vlaky zase inak ?
Reply on: fragma #46114:
Tak takúto dlhú a výstižnú odpoveď som fakt nečakal 🙂 Ďakujem ti za rady a vidím, že nie som jediný, kto si takéto nesúlady všíma a pritom v nedeľu dosť študentov vystupuje z toho vlaku a dosť ich ide aj do Sásovej, takže by to ani neuškodilo to o trošku posunúť, lebo keď som to teraz v nedeľu stihol (aj to som musel bežať a išla 20ka o dve minúty neskôr), tak nás bolo v autobuse 6 (počítal som to) a pritom by sa dal oveľa lepšie využiť.

Na aký e-mail alebo kde by som sa mohol s mojou požiadavkou obrátiť? Myslel som si, že by sa to dalo aj tu, ale vidím, že nie. Za tvoju odpoveď ti ďakujem.
Téma: rozpočet 2012 a linka 13: a občania na Pršianskej terase sa môžeu v zime šmýkať na boboch. Hlavne, že sa zavádza linka 97 k Orange a podobné nezmysly. Čo keby jej druhý koniec bol práve tam?
Reply on: občan48 #46113:
Ak myslíte obdobie pred 2,5 rokmi (L97+98), tak OK. Ak teraz, tak nechápem, čo máte s tými "spojmi". Bol to len jeden jednosmerný víkendový spoj, pracujúci ho asi ťažko mohli využiť. A jeho cena bola porovnateľná pre 2 ľudí na taxík...K Orange-u to bolo nesystémovo zavedené. Ale inak nočná doprava odišla do zabudnutia, už sa nepočíta budúci rok ani s minibusom 101, či linkou 13, ako tak čítam. Kde to len spejeme ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.