Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.
Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.
Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.
V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.
Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.
Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.
Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.
Ámos
Dnes keby mesto zvysili objednavku o 5mil vzkm rocne, tak by sa cestujucim riadne vydychlo. A zaroven by sa vozy znovu zaplnili. Snaha ludi cestovat MHD je stale vacsia. Spolu s novymi vozidlami, asi o 1000% lepsim marketingom ako bol pred par rokmi, treba posilnit aj spoje. Aby prilakani cestujuci mali kam pristupit.
Dnes by som situaciu prirovnal k restauracii, ktora je pocas obedov uplne plna a vedenie sa rozhodne pre akciu na obedove menu, no neponukne viac miest na sedenie.