Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.
Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.
Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.
V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.
Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.
Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.
Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.
lostrail
Co sa tyka toho metra, tak uz som ti napisal nizsie. Mozes si to dat ako vlastnu prioritu, ist s tym do politiky, vyhrat volby a zacat ho realizovat. Pravda je, ze minimalne system vlakov na sposob Viedenskeho S-Bahn, ci Londynskeho Overground by tomuto mestu vyrazne pomohol a mozno aj stacil (pricom uz vybudovana siet vobec nie je zly start, no bez doplnenia to nebude ono). Nejaka predbezna mapka z pripravovanej studie Remingu pre ZSR sa objavila na Skyscrapercity.com, ale casovy horizont sa tam spomina 2050 (navyse su v nej dost sialene veci, ktore su podla viacerych vratane mna nerealne). Osobne nie som ani odporca, ani zastanca metra, kedze vieme, ake su neoficialne cisla obyvatelov a aj to, kolko "dennych cezpolnych", t.j. ci uz ludi na sluzobkach alebo turistov, sa tu denne premelie. Ked si k tomu pripocitame, kolko novych vyskovych budov vznikne v novom Downtowne, je az trestuhodne, ze s kapacitnou dopravou sa nikde nepocita.
Ono zas keby mal S-Bahn pocas spicky 15-minutovy interval a mimo nej 30-minutovy, tak by nejake segregovane metro nemalo zmysel. Uz som spominal napr. Sydney, tam sa na systeme primestskych vlakov funguje dodnes a to ma cca. 5 milionov obyvatelov. Metro v pravom slova zmysle nemaju.
Okrem toho, neviem, ci si bol v nejakom meste, kde je metro, ale idealne este take zo zaciatku 20. storocia, ako napr. v Londyne (tam dokonca z 19. storocia). Po celom dni presunov a chodenia, ked som si predstavil, ze mam zliezt k modremu krtkovi (Piccadilly line) a potom v South Kensigtone prestupit na 3 zastavky na zelenu linku (District line), pricom ta je kvazi polopovrchova a teda zas vyslapat 2 schodiska + 2 eskalatory (prestup cca. 5-8 minut podla spicky), tak ked som si zaroven uvedomil, ze z toho Holbornu sa da ist busmi 300 + 74, pricom bol uz neskory vecer a zapchy nehrozili, tak volba bola jasna. A obzvlast, ked spomeniem metro v Londyne, tak je to prave Piccadilly line, ktora dava ukrutne rychlosti ako 30-40 km/h v centre (co je velke asi ako podstatna cast celej Bratislavy), cize oproti pripadnej elektricke to zas take terno nebolo. Je to hlboka klukata linka a chodi dost pomaly (v okrajovych castiach neviem, toto plati pre zony 1-2). Kazdy druhy vlak chodi inam, kedze linka je rozvetvena a teda, ak ides niekde dalej, musis cakat az na ten dalsi vlak (takze vyhoda metra oproti spomenutemu S-Bahnu sa dost straca). Navyse kazdu chvilu ohlasuju meskania z dovodu poruch na zabezpecovacom zariadeni, ci pre nejake servisne prace.
Ako som ti vsak uz napisal, skutocnost, ze sa rusia linky ako 97, nie je zla, prave naopak. Su to taketo nekoncepcne linky, co akukolvek systematicku MHD skor zabijaju, ako jej pomahaju. Nie je to osvietenie radnych panov, ale pokracovanie tych tmarstiev, ktore tu predvadzaju a jej zrusenie je sice male, ale aspon nejake ozdravenie uz tak maleho rozpoctu mesta a DPB (tie vyhodene peniaze vsak uz nevrati nikto). A ano, druhu etapu elektricky je potrebne cim skor dostavat. Dovod, ze sa na tom nerobi, chod hladat na radnicu, zbytocne to tu budes vypisovat, nam je to jasne. Co sa tyka 97, je to typicky priklad, ako to dopadne, ked ludia, ktori vedia o MHD dohromady nic, zacnu dupat ako male deti, ze chcu priamy bus do svojej stvrte, lebo chudatka musia prestupovat (neviem, ci je nieco, co je viac malomestiacke, ako toto). Okrem toho, kym nebola 97, tak 95 k autobuske nezachadzala, tocila sa cez Most Apollo a Most SNP, tak teda neviem, ake priame spojenie si to na tu stanicu mal predtym.