Jej vyťaženosť v skúšobnom trojmesačnom období bola na úrovni 3,4 %.
Autobusová linka 97, ktorá mala prepravovať cestujúcich z Petržalky na druhú stranu Dunaja bez prestupu na električky v uzle Farského, sa medzi cestujúcimi neosvedčila. Dopravný podnik ju zriadil 1. mája 2017 na základe uznesenia Mestského zastupiteľstva z marca tohto roka.
Po vyhodnotení trojmesačnej prevádzky tejto linky sa ukázalo, že v sledovanom úseku Farského - Autobusová stanica, resp. Autobusová stanica - Farského bola jej priemerná vyťaženosť na úrovni 3,4 %. Priemerná obsadenosť jedného spoja v smere do centra mesta bola 5 - 9 cestujúcich, v opačnom smere sa viezli priemerne 1 - 3 cestujúci. Údaje bratislavský dopravný podnik získal z vozidiel vybavených automatickým systémom na počítanie cestujúcich.
V porovnaní s ostatnými linkami, ktorých priemerná vyťaženosť sa podľa dopravného podniku pohybuje na úrovni 30 - 40 %, je teda prevádzka linky 97 v úseku Farského - centrum vysoko neefektívna. Dopravný podnik taktiež zistil, že neprišlo k úbytku cestujúcich z električiek do/z centra, takže cestujúci naďalej preferujú pri ceste do/z centra prestup na električkové linky 1 a 3 na zastávke Farského.
Jedným z negatív zavednia linky 97 bolo "rozsypanie" dovtedajšieho pravidelného intervalu linky 95 z Farského na Vyšehradskú. Meškajúce spoje linky 97 z centra mesta často odchádzali z Farského spoločne so spojmi linky 95. Pre väčšinu cestujúcich sa tak okrem nevhodného prestupu na Farského komfort cestovania ešte viac znížil.
Náklady na prevádzku linky 97 v skúšobnom trojmesačnom období predstavovali 133 269 € pri odjazdení 54 618 km (prevádzka v mesiacoch august až november nie je v týchto číslach započítaná). Ročné náklady na prevádzku tejto linky by predstavovali 533 074 €.
Na základe uvedených faktov poslanci Mestského zastupiteľstva hlavného mesta dňa 8. novembra 2017 schválili uznesenie, ktorým poverujú Dopravný podnik Bratislava zrušiť linku 97 do 12. novembra 2017.
lostrail
Takze pekne poporiadku:
1. Nikto na tomto fore, ani nikde inde, nie je priamo zodpovedny za kroky magoriatu, ci DPB. Sme nadsenci MHD, nie jej prevadzkovatelia. Tvoje vylievanie zlosti je teda nasmerovane nespravne a je aj neferove, preto zaroven nikto nie je povinny fukat tvoje boliestky. Dokonca ani prevadzkovatel servera priamo s organizaciou dopravy v meste nic nema. Funguje len uzsia spolupraca s DPB, ktory pre imhd.sk poskytuje informacie o vsetkom, co sa MHD tyka. Takze okrem ineho tvoj prispevok o tom, ako druhu etapu elektricky "nepostaviame", je kompletne mimo.
2. Udajne bude Bratislava aj tak v pecku, ak nebude mat metro. No neviem, skus sa ist pozriet do Sydney, Melbourne, Zurichu, Edinburghu (tam otvorili prvu elektrickovu linku v roku 2014), Bordeaux a dalsich miest. Problemy v doprave velkych miest sa daju riesit mnohymi dalsimi sposobmi. Problemom Bratislavy nie je to, ze nema metro, ale skutocnost, ze vedenia mesta, kraja a vsetkych zodpovednych institucii, su nekompetentne, t.j. zjavne tam funguju jednak ludia, co nemaju skusenosti s riesenim dopravy v takom rozsahu, dvak taki, ktori lobuju za developerov a nasledne z toho maju baksis, cize ta mala mensina, co aj vie, ako a kde, zatial nema sancu. Zostava dufat, ze sa to do buducnosti zlepsi. Ako dopadne dogma stavby metra, je mozne vidiet napr. v Minsku, kde je drviva vacsina siete hlbena. Osempruhove okruhy v meste, radialne cestne vetvy bud v rovnakom alebo aspon 6-pruhovom usporiadani a metro, ktore ludia vyuzivaju nie kvoli tomu, ze by boli v meste zapchy (take nieco tam nepoznaju) ale preto, ze maju MHD zadarmo (a pre cudzinca to stoji "krvavych" 60 kopejok). To mesto je rozlezene a vidiet, ze sudruhovia raz nevedeli, co s nim. Sidliska su naozaj vzdialene (to by ale v pohode pokryl aj povrchovy vlak, nieco ako Londynsky Overground alebo Viedensky S-Bahn) a uprostred mesta najdes normalne lesy. Ta situacia nie je az tak vzdialena Bratislave, ktora je zhustena najma v strede a ciastocne na vychode.
Pointa tohto bodu tkvie v tom, ze ak by existovala vola a peniaze (paradoxne to druhe nie je az taky problem, ked existuje to prve) konecne prebudovat zeleznicny uzol na poriadny "Overground", tak Bratislava by sa bez metra v pohode zaobisla. Zeleznicna trat vedie aj cez Petrzalku, stacilo by urobit elektrickove odbocky k tejto trati, resp. prestupny uzol na Einsteinovej a pri takom intervale 15 minut by si z busu prestupil rovno na vlak, pripadne opacne.
Apropo, ak tak tuzis po metre, nikto ti nebrani rozbehnut politicku karieru. Daj dohromady ludi, program, kampan, vyhraj a zacni realizovat tvoje plany. Ze to uz je prilis? A kto tu potom vyplakava. Stazovat sa vie hocikto.
3. Pises, ze odbornici si myslia, ze by mala byt linka 97 zachovana. Bezne to nerobim, ale poprosim menovat konkretnych odbornikov, ktori si to myslia, lebo komentar, kde si toto vytiahol, je na urovni Zem & Vek, pripadne Hlavnych Sprav. Totiz, nieco mi hovori, ze ak aj vytiahnes z paty nejake mena, tak status odbornika bude v ich pripade prinajmensom diskutabilny. Podla mojich informacii vsetci skutocni odbornici na dopravu zavedenie linky 97 vnimali negativne.
4. Udajne ti vadi prestupovanie. Nuz, tak to mas blbe. Ak sa ti nechce prestupovat, v tomto meste funguju aj taxisluzby (kam ratam napr. aj Hopin) a Uber. Taxikar ta vdacne odvezie od dveri k dveram priamo. Ina alternativa je napr. v teplejsich mesiacoch ist na bicykli, aspon urobis nieco pre svoje zdravie. Priemerny cas absolvovania trasy na bicykli sa blizi cislam z MHD, cize len smelo do toho! Co maju povedat napr. dochadzajuci z Vrakune (pre ktorych ziadna elektricka nie je este ani na plane) alebo Race? Totiz, tento tvoj narek je asi na urovni 8-rocneho decka, lebo len ono musi prestupovat, nikto iny. Skus cestovat MHD z Race na Plynarensku alebo do Vrakune. Skus ine, netaziskove smery v meste a mozno zistis, ze si zijes este velmi dobre, ak byvas v Petrzalke. Co taki obyvatelia v blizkosti Rendezu? Chodi im tam jeden maly autobus raz za storocie a tym je to pre nich vybavene.
5. Urazky ludi, ktori tu priespievaju (na sposob "pisu tu sami vychodniari", "ty kde byvas, ked si taky mudry", "to takych inteligentov ako ty netrapi" - zaujimave, ze si to ty, kto sa stazuje na to, ze kam sa to dostal s naslednou samoodpovedou - do slovenskej diskusie, pritom za celu dobu si to ty a jedine ty, kto naplna skutkovu podstatu toho, co si tym chcel povedat - dovolim si na plnu klavesnicu: ze na diskusie chodia sami blbci, co nicomu nerozumeju (lebo sa dopustaju osmeho smrtelneho hriechu - dovoluju si s tebou nesuhlasit) a ked im ty davas tvoje bozske argumenty, este si aj dovolia nepodakovat. Chvalabohu, diskusia na imhd.sk vacsina nebyva taka, akou ju robi tvoja ironia, pokial samozrejme do nej nezavita niekto, ako ty. Ak nedokazes diskutovat vecne a ked tak reagovat len na komentar mienene osobne, je mudrejsie diskusiu opustit, aby z nej nebola ta "slovenska".
6. Pomylit si Zkradlovy Haj s Janikovym Dvorom - panko bude asi naslovovzaty odbornik na dopravu, vsak? Ceresnicka, ako sa patri...