V poslednej vete som nemyslel #122 na L7, ale zmeny v obehoch trolejbusov snáď na všetkých linkách, hlavne 3, 4, 5 a 14. V špičkách je tiež v niektorých časoch pridaný na L4/14 ďalší voz, čím sa navýšili pauzy na Fatranskej.
Po tom čo som videl x-násobne kĺbový voz L27 na Hájik už ma neprekvapí nič (...vlastne áno, parciál v noci na L50), asi to každý týždeň žrebujú takže ešte zažijeme kadečo
Vrámci novej trasy L1 to možno bola ''harmoniková'' premiéra (samozrejme som si to náhodou nenechal ujsť), ale či sa tak nestalo niekedy v predchádzajúcich dlhých rokoch ešte na starej trase netuším (neuveriteľné že sa nezmenila od 1.10.2007 až do minuloročného novembra). A to ešte predtým mala chaotickú trasu s X konečnými, to som vtedy ani nebol schopný pochopiť
Dnes ešte #301 netradične na L16. A #122 som videl na L3 (naživo aj online), ak bola dnes na L5 tak len na chvíľu, lebo mi to ušlo.
Aby som bol ako vždy proti prúdu, naftobusy na TB linkách neznášam, oveľa radšej to chcem vidieť=zažiť naopak, lebo tak je to správne
Doteraz sa objavoval na 4, 14, 27 a asi aj na 22, takže dosť ma zarazil výskyt už aj na 3, 5, 6, teoreticky sa to však dalo aj predpokladať, keďže okrem L1 sa na žiadnej trolejbusovej linke nemenil CP a tým pádom sa nemenili ani žiadne turnusy a podobne, takže samozrejme nemohlo dôjsť k pridaniu prejazdov kĺbových vozidiel z iných liniek. Na 7 som ho ešte prekvapivo nespozoroval, asi jazdí spoje ktoré doteraz jazdilo kĺbové vozidlo a tak ani neboli tieto spoje uvedené medzi zmenami.
Áno, autobus má okrem ZA2 v rámci služby aj rôzne spoje na t-bus linkách. Úplne naj je, keď príde na L22 do Bytčice a v priebehu 17 minút (reálne menej) sa musí zapchatou Bytčicou a Rondlom dostať na Hájik, aby vykonal spoj L6.
Niektoré ďalšie zmeny, ktoré som si všimol sú napr. prejazd z L4 na L3 ráno, potom na L7 alebo podvečer z L6 na L14.
Asi prvýkrát v histórii čo na L1 išiel kĺb ak nerátame výjazdy a dojazdy iných liniek z/do vozovne. Dnes už klasika v podobe #302 na 1/1 a #264 na 1/2.
Tak aj kĺby od Solarisu sú dobré, ale rozhodne nie tie ojazdené, ktoré nakúpil DPMŽ. Hybridy sú kapitola sama o sebe, je to hlučnejšie ako Ikarus alebo Karosa a jazdné vlastnosti tiež nie sú extra a k tomu častá poruchovosť... Úprimne podľa mňa je vždy lepšie, keď náhodou znovu vypadne Poliak a ide miesto neho Citelis, už aj tá #115 je lepšia aj keď síce by už mala skôr plniť úlohu historického vozidla. Nechápem, prečo na podniku nesiahli po nejakej nemeckej ojazdenine v lepšom stave, napríklad nejaký MAN alebo aj Solaris z Berlína?
Neviem ako v pondelok, ale v utorok bol na L27 z Hurbanovej na Hájik 15:27 a späť zo zúfalstva nasadený Citelis #118 a od stredy žltačka #122 (ktorá potom vždy jazdila ešte na linkách 4/14 do večera) - a to bolo veľké sklamanie.
Sóla má Solaris parádne (novú aj predošlú generáciu), ale toto keď šlo hore na Hájik, bál som sa že to ani nevytiahne, už po rovine veľký hluk motora a po otvorení dverí niekedy vošla dovnútra spálená nafta. Toto keď púšťajú na nosné linky namiesto trolejbusov, tak je to zníženie komfortu cestovania, naozaj je to dobré len do Kie a späť trikrát za deň.
Keď si predstavím že by sa dávnejšie z ekonomických dôvodov zrušili trolejbusy a nahradili týmto alebo niečím podobným, tak by to bola tragédia. Som ochotný si za jazdy trolejbusmi radšej priplatiť aj desiatky percent ako trpieť zbytočný hluk a smrad. Našťastie nemusím priplácať, to lepšie sa stalo dávno štandardom a návrat k nafte nehrozí, ale nie všade mali také šťastie ako v ZA.
Podobný postoj mám aj k hybridom, kým stoja na zastávke alebo sa rozbiehajú tak je dobre, ale akonáhle naskočí motor, tak je to len obrovský hluk a smrad (naftu cítiť vnútri stále, hlavne v zadnej časti). Takže preto som radšej za parciály a ebusy všade kde to bude v budúcnosti aspoň trochu možné, aj ''mimo mesta''.
8.marca v sobotu popoludní (neviem aký voz šiel ráno) bol na linke ZA3 do Mobisu nasadený voz #117, je to veľká rarita lebo na tejto tajnej linke (ex-L35) premávajú od jej znovuzavedenia pod novým označením výlučne len sóla, toto bol prvý prípad nasadenia kĺbového vozidla ktorý som zaznamenal. A dúfam nie posledný, mal by to byť podľa mňa štandard aspoň u vybraných najvyťaženejších spojov, ale o tom už rozhoduje niekto iný ako dopravný podnik.
Dnes stretneme kĺbové autobusy #117 a #118 na L24 a L20. To je zámer alebo pretrváva nedostatok krátkych autobusov? Čo tak v takejto situácii vypraviť na L26 trolejbus s baterkami? Už sa tak raz pred pár rokmi stalo, no verím, že to musí byť na nervy dávať každú chvíľu hore-dole palice.
TB94