Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #4257:
Akustické hlásenie zastávok v systéme R&G Mielec je nastavené podľa prejdenej vzdialenosti. Systém monitoruje vzdialenosť, ktorú vozidlo prešlo a keď dosiahne kilometer, na ktorom sa má nachádzať zastávka, vyhlási ju. Zastávka sa vyhlasuje v predstihu, ešte počas jazdy vozidla. Je to spôsobené určitou rezervou pri stanovení presného bodu na trase, kde sa zastávka nachádza. Cestujúci sa tak môžu na výstup zastávky aspoň pripraviť.

Vyhlásenie zastávky 2 min. pred zastavením je dosť zriedkavé. V zásade ale možno povedať, že:
1. keďže ide len o prejdenú vzdialenosť, nezohľadňuje sa napríklad svetelná signalizácia a pod. Takže môže sa stať, že v trolejbuse sa pár metrov pred zastávkou vyhlási zastávka, ale medzitým ešte trolejbus zastaví na červenú. Potom je skutočne čas medzi vyhlásením a skutočným otvorením dverí dlhší.
2. Tolerancia areálu zastávky sa predlžuje priamo úmerne s medzizastávkovou vzdialenosťou. Takže ak sú zastávky blízko seba, zastávky sa vyhlasujú neskôr ako v prípade ak sú zastávky od seba ďalej. Takže ak si šiel niekde od Hôreckej na Mateja Bela, mohla byť zastávka vyhlásená v značnom predstihu.

Výpravu tu nikto nepíše. Jednak preto, že to (našťastie) asi nikoho nezaujíma, a jednak preto, že v Žiline je trvalé vypravenie vozidiel. V drvivej väčšine prípadov vozy jazdia stále na svojich určených linkách.
Keď sa pohne vozidlo zo zastávky, tak hlásenie oznámi ďalšiu zastávku. Túto zastávku zopakuje pri zastavení vozidla, niekedy tesne pred zastavením. Pre cestujúcich s krátkou pamäťou, prípadne pre mimožilinských, ktorým názvy zastávok nič nehovoria, môžu zastávky sledovať vo vozidle, kde sú namontované plastové tabule. Aj zastávkový prístrešok má veľkými písmenami napísaný názov zastávky, viditeľný z pravej strany vozidla. Prešiel som niektoré štáty z tzv. vychýrenej pätnástky a v zrovnateľných mestách ako bola Žilina nebolo ani náznaku o nejakej hlasovej službe v MHD.
Dnes som mal tú možnosť navštíviť Žilinu. Párkrát som sa zviezol trolejbusom. Trochu ma zarazilo akustické hlásenie zastávky, keď ešte bol t-bus v pohybe, potom uplynuli napr. 2 min. a až tak prišla spomínaná zastávka. A medzitým som aj zabudol, čo to je za zastávku. ?

BTW nehádžete tu žiadnu výpravu? Tak dovoľte mi začať ? :
L 6 : 233; 241
Už o mesiac by malo byť obnovené priame letecké spojenie Žilina - Praha. 1.júna 2005 pristálo na letisku v Dolnom Hričove lietadlo AIR s 22-členným technickým tímom Českých aerolínií. Bližšie si môžete prečítať na nasledovných stránkach:
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_24/zvstr1.pdf
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_24/str_1.html#1/3
Reply on: kubik #4254:

Žiadne City busy sa v tomto roku kupovať nebudú. Príde ešte druhá dodávka B 952.
Neviete,či majú prísť tento rok dáke Citybusy?Ak áno,tak koľko by ich malo byť a kedy sa očakávajú?
Ak sa niekto chystá v sobotu na viedenský Tramvaytag, tak môžem poskytnúť 2 lístky na ktoré možno v sobotu od 9:00 do 19:00 využívať prostriedky MHD a S-Bahnu v Kernzone 100 zadarmo. Netreba ich tak zhánať v predajných miestach WL. Uprednostnený bude záujemca (ovia), ktorých poznám osobne. Odber možný do štvrtka.
Reply on: Vladimír #4251:

Nebolo potrebné to z katalógu odstraňovať, lebo na zadnej časti vozidla # 11svieti dispej. Dnes som si to overil, keď išlo vozidlo na linke č. 26. Vpredu bola plastová tabuľa a vzadu svietil displej. Z tohto predpokladám, že je displej R&G zabudovaný, ale len predná časť je pravdepodobne pre poruchu zdemontovaná.
Reply on: Miro #4250:
Osobne som toho názoru, že ho nemá DOČASNE, ale odstránim ho.
Reply on: Vladimír #4249:
a čo ten LED transparent na #11? 11-ka ho nemá, má len tabuľky, je to vidieť aj na fotkách v katalógu.
Reply on: Miro #4247:
Karosy B 700 v žilinskom katalógu nie sú z toho dôvodu, že nemám informácie o všetkých vozidlách (aspoň počty a ev. č. alebo ŠPZ). Katalóg je totiž naprogramovaný tak, že nové vozidlá je možné dopĺňať len na koniec. Nejaké novoobjavené staršie kúsky na začiatok radu nie je možné pridať. Takže čakám, kým to d3k0 spraví tak, že to možné bude alebo kým mi nejaký dobrý človek poskytne zoznam všetkých Karos od roku 1982 😃

Re #4248 Miro: Neviem, ja som to nikdy neskúšal. Ono to je pod takým sklom. Ale v čase problémov s otváraním dverí tlačidlom od nárazníka na jednom prešovskom City buse vodiči otvárali dvere takýmto spôsobom, že stláčali to tlačidlo pri dverách a bez vzduchu potom dvere vyklopili ručne. Ale na toto nie som expert, nech sa vyjadrí niekto iný. Možno že to je aj príprava na dopyt, neviem.
Reply on: Vladimír #4246:
A ako to núdzové otváranie dverí vlastne funguje? To je možné tým tlačidlom otvoriť dvere kedykoľvek a kdekoľvek, aj mimo zastávky? Alebo sa nejako aktivuje v prípade nehody?
Ostatne si myslím, že v tom prípade by mali byť označené výrazným nápisom, že sa môžu používať len v núdzi ?
A iné auto/trolejbusy núdzové otváranie dverí nemajú?
Reply on: Vladimír #4246:
1. Aha.
2. Prečo nemáme v katalógu vozidiel typ B731/2?
3. U B952 #11 je nesprávne uvedené, že má LED transparenty.
Reply on: Miro #4245:
Takže...
1) Ako je napísané v novinke na hlavnej stránke za.imhd.sk, DPMŽ si objednal tlačidlá pre dopyt, zatiaľ ho však využívať neplánuje. Informáciu poskytol Juraj. Z toho vyplýva aj odpoveď na podotázku, či sú cestujúci nejako informovaní. Nuž, nie sú, lebo nemajú byť o čom.

2) City busy tlačidlá pri dverách majú, ale nebol by som si taký istý, že je to dopyt. Na to ste už vy Žilinčania, aby ste to overili. Vychádzam z toho, že aj všetky prešovské City busy (vrátane tých starších) majú takéto tlačidlá a tieto nemajú s dopytom nič spoločné. Slúžia na núdzové otvorenie dverí. Preto by bolo dobré overiť situáciu v ZA, aby sme vedeli, či popis k predloženej fotke je alebo nie je nepresný.

😉
Vie mi niekto povedať, či sa na nových Karosách #11 a 12 využíva dopytové otváranie dverí, alebo vodič vždy otvorí všetky dvere? Ak sa využíva, sú na to cestujúci dostatočne upozornení?
Btw., nielen tieto dve Karosy, ale aj Citybusy 08-10 majú tlačidlá vedľa dverí, predpokladám, že na dopytové otváranie, pozri napr. http://www.imhd.sk/za/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=karosa_city_bus_12m&no=7&id=27302aeef3f021f9f021 . Takže text pri fotografii http://www.imhd.sk/za/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&u=f3f0f0edf5f0f0f2&no=0&id=27302aeef1f021f1f121 nie je úplne presný
Reply on: kubik #4241:
Dôvodom bola absolútna nevyťaženosť týchto spojov. Za ich zrušenie sa už dlhšie prihovárali aj niektorí diskutujúci z tohto fóra. Ja síce nie som znalý miestnych pomerov, ale ak už aj fanda MHD niečo považuje za neúčelné, tak to muselo byť prázdne fest.
Reply on: Polio #4242:
uz viem to je kratka verzia nasej 344-ky
Reply on: Vladimír #4239:
to je typ 344-ky alebo 334-ky nasej?
Až dnes som sa dozvedel,že všetky spoje,čo odchádzali v sedle z Hálkovej na 28 sú zrušené.Nechápem prečo,túto linku som v tom čase sem-tam využíval až na Rosinskú a musím povedať,že nebola úplne prázdna.28 má dobrú cestu na Vlčince,z práce tým ušetríte niekedy aj 10 min.,ako by ste sa mali trepať nejakou 6 cez mesto.
Reply on: Vladimír #4239:
Hej,tú som myslel.
11-tka ich vobec nemá,neviem prečo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.