Reply on: CX34 #22004:
Možno to niekto vysvetlí odbornejšie, ale v princípe: Eurofondy mohli byť v období 2007 - 2013/15 čerpané prostredníctvom Operačného programu životné prostredie vo všetkých krajoch okrem Bratislavského na náhradu naftových autobusov plynovými autobusmi, trolejbusmi (vrátane duobusov) alebo električkami. Kus za kus. Pred 1-2 rokmi, keď bolo jasné, že balík prostriedkov z európskych fondov bude problém vyčerpať, bolo umožnené čerpať z Operačného programu doprava prostriedky na nákup trolejbusov a električiek. V médiách sa spomínalo, že by túto možnosť mali v tom období dostať všetky mestá s elektrickou trakciou, ale nakoniec z nich nakupujú iba v Bratislave (električky a trolejbusy) a v Košiciach (električky; trolejbusy údajne odmietli).V ďalšom období od r. 2014 sú podmienky odlišné a z Operačného programu integrovaná infraštruktúra sa otvárajú zaujímavé možnosti. Pred časom som sem dával link na istý strategický materiál - v príspevku #21909.
Čo ma mrzí je, že ak by boli podmienky nastavené inak, dnes sme mohli mať touto formou obnovenú aspoň časť vozidlového parku. Nákup 15 trolejbusov cez úver bol síce potrebný, ale spokojnejšie by sa žilo, ak by tieto vozidlá bolo možné financovať z Eurofondov, čím by mesto ušetrilo milióny. Dúfajme, že nech z nadchádzajúcich komunálnych či neskorších parlamentných volieb vzíde ktokoľvek, nebudú kladené žiadne obštrukcie pri realizácii zamýšľaných projektov.
...
Ešte jeden článok k MHD zdarma:
http://www.igorchoma.sk/moj-nazor/91
Dispecer