Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #21989:
To by však najprv museli urobiť aspoň 1 mesačné meranie - kde nastupuje veľa ľudí, kde vystúpia, či prestúpia, a ak áno kam idú ďalej. Až potom by to malo požadovaný efekt.
Reply on: Dispecer #21988:
...ale keď tak uvažujem, na takej 4 by to ráno malo malý efekt na čas, na takej 22 by to možno malo väčší (lebo Rajecká)...
Reply on: CX34 #21984:
Rýchlobusy - V rannej špičke si viem predstaviť expresné spoje na spôsob toho na linke 30 o 07:28 zo ŽST aj na iných linkách ako akúsi náhradu za ranné posilovky (4, 22), ale ako samostatnú linku to tiež považujem za zbytočnosť.
Reply on: keksino #21985:
ja som sa s ňou viezol v utorok a ešte sa nič take nedialo, ale dnes som ju videl a dosť to počuť aj von. Zvuk ešte horší ako 239tka
Reply on: keksino #21985:
Tie vozy sú proste staré rachotiny, hodné do šrotu.
Reply on: CX34 #21984:
Zaujímavý príspevok ? palec hore
Nerád ruším túto debatu ale dnes som sa viezol vozom 238 a no hneď dva krát, a vždy som si všimol tie isté veci. Vychádza z prednej časti veľmi divný zvuk (buď stredná náprava je nejakým spôsobom porušená) za kĺbom bol divný zápach (pripomínalo mi to smrad z elektroinštalácie),alebo divný zvuk z motoru,podobný zvuku motoru z vozu 239. Stredná náprava a motor by dokonca mohli spolu asi aj súvisieť, zvuky tomu nasvedčovali. Všetko sa vo voze otrasne triaslo. Tento voz mi trochu začína pripomínať bývalú 237čku.
Reply on: Mongolec #21983:
Nie som si celkom istý, ale zavádzať "rýchlobusy" je podľa mňa pre takto malé mesto zbytočné. Hlavným problémom prečo zrejme ľudia necestujú autobusmi je kultúra cestovania.

Keď sa pozrieme na štatistiky, vyplynie z nich, že pred rokom 1989, keď boli autá drahé, bol počet ľudí prepravených MHD oveľa väčší, ako je dnes keď sú autá oveľa dostupnejšie. Tým chcem len povedať, že ľudia spohodlneli. Na druhej strane MHD tiež niekedy nedáva ľudom podnet ňou cestovať.

Čo sa týka eurofondov, s ich čerpaním na Slovensku nemáme dobré skúsenosti. Byrokraticky je to príliš zložité.

A odvolávať sa na celkový audit tiež nie je veľmi spoľahlivé, pretože nikdy nebude celkom odpovedať realite.
Zverejnené boli plány ďalšieho z kandidátov na primátora, R. Kaššu (nez.). Aké má zámery v oblasti MHD nájdete na 3.-4. strane dokumentu:
http://www.robertkassa.sk/wp-content/uploads/2014/08/PRO-ZILINA_web1.pdf
Reply on: Dispecer #21981:
Choma má tú výhodu, že zo svojej súčasnej pozície primátora môže pracovať s konkrétnejšími a aktuálnejšími informáciami priamo zo "zákulisia" ako jeho protikandidáti. To, že iní o niečom nehovoria, neznamená sa tomu nebudú v prípade zvolenia venovať (teda aspoň niektorí). Aj keď to môžu mať ťažšie. A, samozrejme, platí to aj opačne - teraz veľa pekných rečí a po zvolení tvrdá realita.
Reply on: Valec #21980:
Žiaľ, tiež mám z toho taký pocit... But that's none of my business... ?
Reply on: Mongolec #21974:
Z toho čo si uviedol má, až na to bezplatné cestovanie (ale ak na to mestský rozpočet má, budiš), najschopnejší program Choma.
Kandidát na poslanca vyčíta vo svojom blogu vzniknutý dlh dopravného podniku. Na čo sa tých necelých 7 mil. € využilo a ako by MHD vyzerala dnes, bez investícií, už nepíše.

http://kapitulik.blog.sme.sk/c/366002/za-chomu-sa-zilina-v-tichosti-zadlzila-o-takmer-145-miliona-eur.html
Reply on: Dispecer #21975:
Nejdem tlačiť. ? Uvedomujem si, že už len skontaktovanie sa s niektorými kandidátmi môže byť problém.
Reply on: URBINO #21947:
Trolejbus Škoda 14Tr #223 s novou reklamou Jazykovej školy VIVEUS na nasledovnom odkaze:

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/42157/category/199

Reply on: Mongolec #21974:
Čo sa týka vytvorenia takého článku, treba s tým bombardovať Maja... Prajem veľa šťastia. ?
Čo nevidieť nás čakajú komunálne voľby a s nimi sú spojené rôzne vyjadrenia a sľuby týkajúce sa aj MHD. Prvú dávku postojov a sľubov si mohli vypočuť návštevníci diskusie so štyrmi z desiatich kandidátov na primátora, ktorá sa uskutočnila uplynulý pondelok na stanici Žilina-Záriečie. Hoci gro programu bolo venované cyklodoprave, viackrát sa spomínala aj MHD. Diskusiu vysielala v priamom prenose TV Severka, takže možno sa časom objaví záznam. Zatiaľ v krátkosti spomeniem myšlienky jednotlivých kandidátov, ktoré som si zapamätal:

Choma (SMER) - v dohľadnej dobe (2-3 roky) zavŕšenie obnovy vozidlového parku trolejbusov aj autobusov (asi hybridov) z prostriedkov EÚ, plynové autobusy sú na ústupe, od r. 2017 MHD zdarma pre všetkých Žilinčanov, preferencia na svetelných križovatkách a kde to bude možné aj vyhradené BUS pruhy, odvolával sa na pripravovaný generel dopravy, ktorý by mal povedať, ako ďalej

Belinský (KDH) - obnova vozidlového parku trolejbusov (spomenul ich raz) a autobusov na plyn (plynový pohon spomenul viackrát), zavedenie "malých" autobusov (spomínal tuším kapacitu 20 ľudí) - najmä pre kyvadlovú obsluhu centra, je proti MHD zdarma

Barčík (pravicová koalícia) - podľa neho nie je žilinská MHD na zlej úrovni (výhodou je jej zokruhovanosť) a je ju potrebné ďalej popularizovať, ako sa to údajne dialo za primátora Harmana, spomenul ešte potrebu lepšieho trasovania liniek, je proti MHD zdarma

Comorek (nez.) - všade v zahraničí vidí plynové autobusy, ak som dobre pochopil, je proti MHD zdarma, ale nevadila by mu bezplatná MHD (rozdiel v pojmoch, pretože "nič nie je zadarmo")


Ďalšia diskusia zameraná na dopravu, ale v o čosi odbornejšej rovine, sa uskutoční 7. októbra v nadácii Polis a mala by sa dať sledovať v priamom prenose na internete.
https://www.facebook.com/events/462375957237303/



V súvislosti s blížiacimi sa voľbami mám otázku, či jednotlivé sekcie iMHD neplánujú po vzore bratislavskej sekcie osloviť všetkých kandidátov s rovnakými otázkami týkajúcimi sa verejnej dopravy v danom meste?
Reply on: CX34 #21972:
Skôr záleží od šikovnosti objednávateľa pri premýšľaní, čo chce... U nás sa stávalo pri kontrolách že revízori zabudli odblokovať čítačky po skončení kontroly, tak DPMK požiadal EMtest, aby pri príchode na nasledujúcu zastávku sa automaticky odblokovali, čo im aj naprogramoval... To, že by sa im zišlo i mať režim "non-stop" zablokované označovače ich ešte nenapadlo... ?
Reply on: Dispecer #21971:
V tomto je asi lepšie R&G.
Reply on: Miro #21968:
Ja viem, ako Košičan mi to vadí už nejaký ten rok, že sa u nás označovače nedajú jednoducho vypnúť... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.