Vie niekto, aké číslo mal bus ZA 685AH? Predpokladám, že tento voz vlastnil DP, lebo má v evidencii 681, 684, 686, 689... a tak nepredpokladám, že 685 by mal iný dopravca. V zozname vozidiel sa už nenachádza (zrejme už vyradený) a dnes som ho videl (mám aj foto) v premávke s cestujúcimi a nemyslím, že túto linku prevádzkuje DPMŽ.
Musi i nemusi. Teraz sa meria efekt, co je na spotrebu nafty vyhodnejsie. Dlhsia trasa, ale plynula cez Legionarsku, alebo kratsia, s brzdenim a rozbiehanim cez Kuzmanyho. Uvidime.
V Ziline sa najcastejsie prelozenie zberacov a jazda na reverz uplatnuje pri tom dlhom ostrovceku pred zeleznicnou stanicou, ked sa jeden smer kvoli dopravnej nehode zapcha.
Spravne. Vodic teda musi zacat brzdit prostrednym pedalom, elektrodynamickou brzdou. Ak sa niektory na kurze alebo novacik alebo po prechode z autobusu zabudne a zatlaci hned pedal lavy - cestujuci, ktori sa nedrzia, vystupuju prednym oknom....
V principe tak, ale ja by som to rozdelil na 3 sposoby:
1/ Prudovo priamo na cievku, kde na predchadzjucej liste je treba drzat -plyn- trvale pocas prechodu, aby vyhybla prepla. Na vyhybke nie je ziadna svetelna signalizacia o stave vyhybania a prepnutia list.
2/ Tzv. predkontaktom. Tiez sice prudovo pedalom jazdy, ale staci len kratky impulz na spominany predkontakt 1-2 stlpy pred vyhybkou, aby prepla, ale
- netreba ho uz potom drzat priamo v krizovatke a vodic sa moze viac venovat situacii na kricovatke
- netreba brzdit
- je este pred samotnou vyhybkou vodic informovany o jej prepnuti
- po prejdeni vyhybky sa tato automaticky vracia do predurcenej polohy
- pri prepinani do nenastaveneho smeru treba vzdy prepinat
3/ Radiom. Bolo popisane dobre. Na rozdiel od bodu 2/ sa vsak neda spoliehat na pamat aky je automaticky smer, ale treba sledovat, ake nastavenie nechal predchadzajuci vodic a az potom prepnut alebo nie.
Dnes som sa rozprával s prednostom osobnej dopravy, nevedel o presnom dátume slávnostného otvorenia zastávky Žilina-Solinky. To je záležitosť mesta, kedy to zvolá. Vlak tam zastaví podľa GVD už 12.6.2005 v nedeľu a alávnostné otvorenie zastávky by malo byť v utorok 14.6.2005. Ešte musí dať povolenie ŠDÚ, niekedy začiatkom júna. Takto som to porozumel.
vzdy lepsie ako mat na stranke (mimochodom neustale neskutocne pomalej na to, ze tam dokopy nic nie je) len nefunkcny odkaz na neexistujucu diskusiu ? ? ?
a dalsi: No a podobne je to s panmi vysokoskolakmi. Studuju na univerzite dopravu a informatiku, zbieraju rozumy o integrovanych systemoch a podobnych srandickach a ked si uz nedocitaju uplne do konca letak vyveseny na skole, nedovtipia sa, ze pri integracii cudzich kariet do uz zavedeneho systemu /rozumej studentskych kariet do systemu DPMZ/ nestaci integrujucim organizaciam vymenit si navzajom pristupove kody do cipovych kariet, ale ze tie cudzie nove karty sa musia dostat aj do zoznamu aktivnych kariet systemu DPMZ. Aby ten system pri kontrole vedel, ze aj ich cislo karty a karta je uz aj nasa karta. Aby ako oznacovac tak aj revizorska citacka si nemysleli, ze je to karta bankomatova alebo telefonna a neodmietala ju. Preto treba aspon prvy jediny krat s touto cudzou kartou prist na predajne miesto DPMZ, tam si ju system zaradi medzi -normalne- karty DPMZ /zaroven skontroluje v databaze, ci student je este studentom a ma narok aj na zlavu/ a potom to uz ficiiiiiii. Inak nie. Zial.
Aj ked toto nie je oficialna stranka DPMZ, zareagujem.
Ziaden ani stary ani novy trend pokutovania neexistuje.
Stale plati, ze napriek realnej ekonomickej cene listka cca 17 Sk stoji cestovne do 5 zastavok 10 Sk a nad 5 zastavok 12 Sk. Ludovo povedane AUTOMATICKY.
A stale bez zmeny plati, ze cestujuci, ak pozaduje zlavu -30-35% u papieroveho listka a 50% cez cipovu kartu, MUSI svoj narok na zlavu PREUKAZAT. Inak povedane, ak chcem, aby za mna tych dalsich 6 Sk dopravcovi niekto zaplatil, musim sa aj ja postarat minimalne o to, aby som narok na zlavu preukazal. Nestaci nastupit do trolejbusu a ukazat nejaku preukazku po bratovi, na ktoru som si niekde v stanku kupil zlavneny listok. Ale dolozit, ze som to ja, ze mam prislusny studentsky vek, ze ma zo skoly este nevyliali a som este studentom prislusnej skoly. Zjednodusene je to v tom, ze sa zbytocne nemusia nosit tlaciva potvrdeni o navsteve skoly, ale databaza studentov sa vymiena netom alebo -cez diskety- a studentovi sa aktualny udaj, ze je este v databaze a teda preukazuje svoj narok, nahra pri zakupeni jazd do cipovej karty. A je vsetko OK. Lenze niektorym panom studentom sa preukazovat narok na zlavu nechce, v cipovej karte udaj o navsteve skoly nahrany nemaju a potom sa strasne cuduju, ze niet toho, kto by za nich zvysnych 50% cestovneho zaplatil a revizori sa k nim chovaju ako k beznym cestujucim, ktori nemaju normalny 10 alebo 12 korunovy listok.
Teraz si mi pripomenul. Automat na Veľký diel nebude? Nemusí nutne na zastávku, môže niekde to areálu ŽU. Veď keď tak vezmeš, že denne sa tam nachádza cca 5000 potenciálnych cestujúcich.
Sorry všetkým, že už to tu vyzerá ako na chate, ale kto vie, kedy sem zas Juraj zavíta. ?
Bol kontorlny den na stavbe a ako som kupil, tak som predal. Je mozne, ze plus-minus to kolo niekde bude. Automat na listky je uz na tuto zastavku pripraveny, len namontovat.
Pravdupovediac, novu B952ku si ešte dokážem predstaviť (hádam sa od predošlých nejak extra neodlišuje). Inak fotky stačí mejlnúť Vladovi a budú pridané, pridávať fotky do diskusného fóra sa mi zdá minimálne trochu divné. Ale viac ako fotky by ma potešili čísla vyradených busov.
Ak pocitame metre stvorcove, menej miesta nie je. Len je tam ten nestastny vyskovy schod a velky sklon. Uz raz autobus zosmyklo v zime do strechy tej chalupy ponizej.
Vysvetlene v predoslom prispevku. Docasne utocisko vdaka dobrym osobnym vztahom je pri otacani autobusov vo dvore Cestnych stavieb. Ale aj to ked bude musiet skoncit a zamestnavatelom skutocne nebude okrem penazi zalezat na nicom inom, bude l.c.26 nutena sa otacat az 1km dalej pri byvalom Kovosrote...
Linku 26 som zdedil uz ja a to si uz nieco pamatam. Po nastupe do mojho noveho zamestnania 1.9.1996 hned rano to bol moj prvy pracovny problem, s ktorym som sa stretol. Fungovalo to tak -odjakziva- a az najnovsi privatizeri a majitelia tej velkej loziskovej fabriky rozparcelovali fleky, popostavovali ploty a brany zo dna na den bez toho, aby sa racili informovat o svojich zavazkoch a zaroven aj o buducich problemoch aj niekoho ineho. A to este ludia nevedia, ze sa ploty dorobia tak, ze si ludia nebudu moct vybrat, ci pojdu na l.c. 22 alebo 26.
V aprili 2005 v ZA prebehla jedna mala konferencia a zaroven aj anketa s vyse 120-timi firmami, ci ich zaujima, ako sa ich zamestnanci dopravuju do ich zamestnania. 84 firiem to ma -v pazi-. No comment.
Nieco sa skutocne vyradi. Vo stvrtok vecer 19.5. prisli prve 2 zltozelene kusy z tohtorocnych B952-jok a keby sme sa nevybijali na pohlaviach a 32miestnych kodoch ale vymysleli pridavanie fotiek ako u konkurencii, uz by boli k videniu.
Len kto vie v akom stave budú za tých 5 rokov. Tie martinské sa mi zdali celkom OK. A navyše v súčasnosti by sa ľahšie zháňali náhradné diely (však vyraďovať sa ešte bude hodne). Ale však je to tvoje (vaše) rozhodnutie a ja ho akceptujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juraj
1/ Prudovo priamo na cievku, kde na predchadzjucej liste je treba drzat -plyn- trvale pocas prechodu, aby vyhybla prepla. Na vyhybke nie je ziadna svetelna signalizacia o stave vyhybania a prepnutia list.
2/ Tzv. predkontaktom. Tiez sice prudovo pedalom jazdy, ale staci len kratky impulz na spominany predkontakt 1-2 stlpy pred vyhybkou, aby prepla, ale
- netreba ho uz potom drzat priamo v krizovatke a vodic sa moze viac venovat situacii na kricovatke
- netreba brzdit
- je este pred samotnou vyhybkou vodic informovany o jej prepnuti
- po prejdeni vyhybky sa tato automaticky vracia do predurcenej polohy
- pri prepinani do nenastaveneho smeru treba vzdy prepinat
3/ Radiom. Bolo popisane dobre. Na rozdiel od bodu 2/ sa vsak neda spoliehat na pamat aky je automaticky smer, ale treba sledovat, ake nastavenie nechal predchadzajuci vodic a az potom prepnut alebo nie.