Reply on: Vševedko samofandivý #3659:
Maršrutnoje taksi v bývalom ZSSR fungovalo (neviem, či ešte funguje) na rozdiel od tohto podnikateľa tak, že malo určenú trasu, vypísanú na tabuľke na vozidle, ale na rozdiel od MHD nemalo určené zastávky a zastavovalo na požiadanie.Tento podnikateľ v BŠ funguje v podstate ako taxík, pretože jazdí na požiadanie kamkoľvek. Cena 10 Sk platí v rámci mesta, mimo mesta má určenú taxu za kilometer.
Mám taký pocit, že systém maršrutok je pre cestujúceho lepší, pretože vie, že sa v určitom čase dočká. Tento banskoštiavničan keď bude mať rito trebárs na Počúvadlo, tak jednoducho v tom čase v meste nebude. Samozrejme, mám možnosť mu zatelefonovať a spýtať sa, kde je.
Tiež mi nie je jasné, ako rieši prípad, že sa mu zíde osem cestujúcich a každý chce ísť inam.
Miro
Viem, ako to myslíš - zníženie ceny na trase Rajec-ZA o 10 Sk súvisí so vznikom ŽRIDS, ale ja hovorím, že keď pocestujem železnicou za 22 Sk a potom si kúpim zvlášť lístok na MHD, nepovažujem to za integrovanú dopravu. Preto hovorím, že prestupný lístok znamená zľavu len 1 Sk. Ale beriem, je to uhol pohľadu.
Ešte by ma zaujímalo, ako je to s prestupným cestovným, ak by som prestupoval v Bytčici alebo Záriečí. Ty si na stretnutí hovoril, že automaty umožňujú kúpiť si lístok napríklad z Rajca do Bytčice a k tomu si navoliť prestup na MHD, ale ja som si takúto možnosť na nich nevšimol a ani v cenníku ŽRIDS takáto možnosť nie je.