Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #3642:
V tom môžeš mať pravdu, že výsledok ankety môže byť skreslený aj tým, že veľa ľudí má apriori negativistické postoje a preto im robí dobre klikať na negatívne odpovede v anketách ?
Reply on: Miro #3641:
Aha, tá 110 je kĺbová, takže to nie je bývalá reklama Maestro, tá bola krátka ?

Vysvetlenie, že bude jazdiť na školských spojoch, ma nenapadlo. A čo to vlastne znamená, školský spoj? Môžu tam nastupovať aj plnoplatiaci cestujúci?
A nebude to skôr tak, že sa na 110ku chystá nejaká CVR?
Reply on: Miro #3637:

Prevažná väčšina, ktorá klikala na anketovú otázku je mimo Žiliny a v živote sa týmto vláčikom neviezli. Náš oranžovo-krémový vláčik na rajeckej železnici videli akurát na fotografii v Žilinskom večerníku, ktorý tu bol nedávno uverejnený. http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_9/zvstr6.pdf
alebo na stránke http://mestskadoprava.sk/diskusia//files/rajeck__an_a_f_rum_923.jpg
Reply on: Valec #3639:


1. Ty si taký veľmi pozitívny? ?

2. Tá žltá 110ka, to bola reklama na jogurty Maestro?

3. Odchody rajeckej železnice nie sú skutočne nejako integrované a spojov je menej, než pred zastavením prevádzky. Ja osobne mám radšej železnicu, ale málokedy sa mi hodí, keď idem tým smerom.
Môže ísť aj o nepresne formulovanú a tým pádom nepochopenú otázku. Hlasujúci zrejme porovnávali obdobie pred zastavením prevádzky s obdobím integrácie. Otázka bola chápaná ako porovnanie obdobia tesne pred integráciou, keď už bola frekvencia spojov približne na dnešnej úrovni, ale ešte pôvodná tarifa, s obdobím ŽRIDS s nižšími cenami cestovného.
Reply on: Vladimír #3627:
Systém ŽRIDS nie je bohvieako zložitý. Celá integrácia spočíva len a len v tom, že existuje možnosť kúpiť si cestovný lístok, alebo nabiť jazdy do čipovej karty s prestupom zo železnice na MHD alebo naopak. Cena je v takom prípade o symbolickú zľavu nižšia ako cena jednotlivých lístkov (jázd) na MHD a železnicu.
Zvláštnosťou je to (a to sa ti možno rovnako ako mne zdá byť nepochopiteľné), že sa na rajeckú železnicu predávajú cestovné lístky podľa dvoch rôznych taríf. Takže ak si kúpiš cestovný lístok napríklad zo Žiliny do Rajca v pokladni ZSSK alebo v ich automate na pravej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 32 Sk, ak urobíš čelom vzad k trafike oproti pokladniam alebo použiješ automat ŽRIDS na ľavej strane vchodu na nástupište, zaplatíš 22 Sk. ?

Tak. A to je celá integrácia.
Som vám teraz zamiešal karty s tou anketou.

Re #3636 Miro: Lebo dáky prestupný uzol má ostrovček v strede.

Re #3637 Miro: Menej ľudí ju môže využívať aj preto (ak nerátam, že niekto hlasoval 20x), že im nevyhovujú odchody.

A ešte pridám fotečku žltej 110tky: http://mestskadoprava.sk/diskusia/files/_110_516.jpg
Reply on: Miro #3635:

Ani som nad tým nejako nepremýšľal. V Porúbke nie je automat, lebo ani v cestovnom poriadku nie je pri zastávke napísané písmeno "A", ktoré znamená predajný automat. Pravdepodobne nie je ekonomické zabudovať ho tam, pri nízkom počte cestujúcich a okrem toho vieme, že ich je nedostatok. Počas dňa, ak sa nemýlim, tak tam je výpravkyňa, ktorá predáva lístky a neskoršie si môže cestujúci lístok zakúpiť vo vlaku.
Reply on: Jozef #3633:
A čo hovoríš na výsledok ankety o rajeckej železnici? Veľká väčšina tvrdí, že ju využíva menej než pred začlenením do ŽRIDS ?
Reply on: zoZa #3631:
Prečo to má dvere aj na ľavej strane?
Reply on: Jozef #3634:
A čo s tou Porúbkou? Tých súčasných 9 automatov mi vychádza bez Porúbky a ani na stanici sa tam zrejme cest. lístky nepredávajú.
Reply on: Miro #3632:

Ja mám zaevidovaný aj automat, ktorý je vo vestibule žilinskej žst. Spolu ich je 9. Ďalší musí pribudnúť na zastávke Žilina-Solinky, a ak pribudne aj v Rajci, tak by ich malo byť spolu 11.
Reply on: zoZa #3631:

Ja som tam dal len jeden hlas a hneď som mal anketu vyhodnotenú na 100%. A to sa môže stať len prvému.
Reply on: Jozef #3630:
Bolo by vhodné, aby sa dali cest. lístky ŽRIDS kupovať aj v predajnom automate, pretože Železničná spoločnosť má vo svojich pokladniach cestovné podstatne vyššie ? aj keď podľa textu na stránke http://www.dpmz.sk/Stranky/Cennik_Zrids.php sa dajú kúpiť v Rajci aj v pekárni.

V tejto súvislosti sa pýtam, či sa dajú cest. lístky kúpiť aj v Porúbke, pretože v onom texte sa nespomína, že by tam bol automat, ani že by sa tam dali kúpiť v žel. stanici.

Okrem toho v tomto zozname chýba aj automat v žst. Žilina, ktorý zrejme ešte nebol, keď bol ten text napísaný. Automat na zastávke Solinky sa tam ale už spomína ?
asi tu este nikto nedal takyto odkaz, ak ano, tak som si nevsimol.. http://353.hamradio.cz/ostrov/Boston03.jpg
a este takyto http://353.hamradio.cz/ostrov/Boston01.jpg
...mimochodom, mame novu anketu 🙂
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
Reply on: Miro #3628:


1. To je na dlhé rozprávanie 🙂

2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:

a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Reply on: Vladimír #3627:

1. To samozrejme nebolo na teba, že by si internet nechcel ? len nechápem, čím to je, že ho ešte stále nemáš

2. Prečo Švajčiari rušia zastávkové niky? Že by kvôli nedisciplinovaným vodičom, ktorí nepúšťajú autobusy zo zastávky? ?
Reply on: Fefe #3592:
Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.

Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité" 😃

Re #3597 & #3599 Fefe: Vydrž ešte.

Re #3610 Miro: Môžem Ťa ubezpečiť, že nikto z vás nečaká na ten deň viac ako ja 😛

Re #3611 Juraj: Vynikajúco. Dobre som rozumel? HlásateľOM? Nie hlásateľKOU?

Re #3621 Juraj: Možno sa časom aj my budeme musiť inšpirovať zo Švajčiarska a započať s rušením zastávkových ník.
Reply on: Miro #3623:
Samozrejme. Nahradil 19-miestne Iveco, klienti ziadali stredny autobus s klimou a plnym vybavenim.
A s tym predpisom to sfleku naspamat neviem.
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.