Bolo by vhodné, aby sa dali cest. lístky ŽRIDS kupovať aj v predajnom automate, pretože Železničná spoločnosť má vo svojich pokladniach cestovné podstatne vyššie ? aj keď podľa textu na stránke http://www.dpmz.sk/Stranky/Cennik_Zrids.php sa dajú kúpiť v Rajci aj v pekárni.
V tejto súvislosti sa pýtam, či sa dajú cest. lístky kúpiť aj v Porúbke, pretože v onom texte sa nespomína, že by tam bol automat, ani že by sa tam dali kúpiť v žel. stanici.
Okrem toho v tomto zozname chýba aj automat v žst. Žilina, ktorý zrejme ešte nebol, keď bol ten text napísaný. Automat na zastávke Solinky sa tam ale už spomína ?
Na ŽRIDS máme zabudovaných 9 predajných automatov na výdaj cestovných lístkov, ktorých pravidelnú údržbu zabezpečuje DPMŽ. Čoskoro by mal pribudnúť, pri otvorení žel. zastávky Žilina-Solinky, ďalší predajný automat. Je pravda, že ešte ďalší predajný automat sa má vybudovať aj v železničnej stanici Rajec?
2. Áno, vo Švajčiarsku existujú príklady na mestá, kde sa zastávkové niky rušia. Vodiči IAD totiž MHD nepúšťajú zo zastávok a riešia sa tým tak zároveň dve veci:
a. nebrzdí sa MHD - vodič MHD tak nie je v nevýhode
b. brzdí sa IAD - vodič automobilu sa v maximálnej miere obťažovaný dovtedy, kým auto používať neprestane
Články o histórii sú samozrejme v pláne. Stránka za.imhd.sk sa začala budovať postupne, no jej rozvoj dočasne pribrzdilo moje presťahovanie a absencia domáceho prístupu na internet (už od novembra 2004). Nad ďalšími sekciami možno teda uvažovať až po mojom znovupripojení.
Re #3596 Valec: Čestne prehlasujem, že užitočné informácie budú rovnako ako popis integrovanej dopravy. Čo sa týka tej integrovanej, skôr ako to napíšem(e), musím sa najprv do tých vecí pohrúžiť sám, lebo sa bez okolkov priznám, že je to jediná integrovaná doprava, kde skutočne nemôžem akosi pochopiť ako to vlastne funguje. Použil by som tu okrídlený výraz "bars zložité"
Tak ma ešte napadlo, má DPMŽ nejaký vnútorný predpis, kedy majú vodiči svietiť v čase, keď to nie je vyslovene povinné? Sú nabádaní k tomu, aby radšej svietili a boli lepšie viditeľní? Alebo je to ponechané len na vodičovi?
Ja by som skôr uveril, že to bolo naopak. Vodiči na MHD by vedeli písať celé kroniky o nedisciplinovaných vodičoch. V dopravnej špičke majú ťažkosti so zaradením sa zo zastávok. Príklad sebeckosti vodičov vidieť mapr. na Komenského, kde je neďaleko svetelná križovatka. V dopravnej špičke sa autá nastavajú skoro od jednej križovatky k druhej a nechcú pustiť trolejbus zo zastávky. Pomalým vychádzaním sa snaží vodič dostať predok vozidla na vozovku a niektorí vodiči ešte obchádzajú aj ten predok vozidla, len aby sa dostali dopredu. Ťažkosti sú aj pri Pošte 1, kde vodiči, ktorí tam nemajú čo hľadať, s autom vojdú hlboko do križovatky a kĺbaky majú problém od Hurbanovej tadiaľ prejsť. Vyskytujú sa prípady, že niektorí parkujú na zastávkach alebo pred nimi. Spomínam si, že pred železničnou stanicou, oproti hotelu Polom, bol na zastávke zaparkovaný rakúsky turistický autobus. Tak ho tam ten Rakúšan "odborne" zaparkoval, že ráno nemohli trolejbusy poriadne zastaviť ani pred ním ani za ním.
A ako by si riešil situáciu, ktorú mi popisoval spolužiak:
Šoféroval auto a na križovatke mu vodič trolejbusa nedal pri odbočovaní prednosť. Na poslednú chvíľu to ubrzdil. V tom sa vodič TB začal v kabíne rozčulovať a vystúpil von z voza. Spolužiak už myslel, že dostane po papuli a tak radšej vycúval a odišiel preč. Žial neviem kedy a kde to bolo.
Re #3615 Juraj: A cez víkend sa nepoužíva? Nebol by na túto a možno aj L30 vhodný SOR 9,5?
Re #3619 Jozef: Tí majú šťastie, my sme toto robili v prvý októbrový pondelok od siedmej ráno. Od zimy nám ani perá nechceli písať.
Dnes dopoludnia študenti Žilinskej univerzity na niektorých križovatkách zisťovali dopravnú vyťaženosť. Okrem iných vozidiel, zapisovali do formulárov aj vozidlá MHD.
Umysel bol dobry, na 29-ke by bol skoro stacil az na dva spickove ranne spoje do centra. A 2x menit voz je dost neprakticke /zvlast ak ho este pred koncom rannej spicky musi iny vodic vyviezt a pristavit do mesta na vymenu a velky voz stiahnut do garaze/, rovnako ako pridavat do dedinky posilovak.
Ak nie su mrazy, vyuziva sa rano na zvoze.
Z praxe sa ukazuju 2 pravidla:
1/ Ak ma celoplosnu reklamu viac ako 10-15% vozov, ludia ich prestanu vnimat ako voz s reklamou /a pozerat si ju, za co agentury v skutocnosti platia/, ale ze na zast. prisiel dalsi "strakaty" voz a reklama je menej ucinna. /Priklad Pardubice, kde jazdi takto az 95% vozidiel./
2/ Aj z danoveho aj z komercneho hladiska je pre podnikatelov vyrazne najslabsi 1.stvrtrok a najsilnejsi stvrty.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zoZa
a este takyto http://353.hamradio.cz/ostrov/Boston01.jpg
...mimochodom, mame novu anketu