Reply on: Jan #3254:
V roku 1994 bola v Žiline vybudovaná prvá trolejbusová linka. Postupne sa budovali ďalšie. V centre mesta vznikol centrálny trolejbusový okruh z ktorého sa vejárovite rozvetvujú linky. Urbanizácia mesta umožnila budovať paralelné linky na sídliská. Minulý rok po otvorení trolejbusového úseku medzi sídliskami Vlčince a Solinky doprava v meste sa zokruhovala. Okrem centrálneho okruhu, je aj stredný okruh a veľký trolejbusový okruh. Postupným budovaním trolejbusových tratí za 10 rokov vznikla hustá trolejbusová sieť s mnohými zokruhovanými linkami. Budovaním nových trolejbusových tratí sa systém zdokonaľoval a vylepšoval. Je vecou diskusie či sa niekomu páči linka A alebo B. Trolejbusová sieť v Žiline je zaujímavá a ojedinelá, tak sa o ňu zaujímajú dopravní odborníci aj z iných miest a zahraničia. Aj na tejto stránke už odznelo niekoľko námetov a pripomienok k linkám MHD. Pretože trolejbusová sieť je zložitá, najmä po zokruhovaní, bude aj diskusia o vedení liniek pokračovať. V budúcnosti sa uvažuje s výstavbou ďalších menších úsekov, a tým budú ďalšie námety do diskusie.
Vladimír
Linka 16 je svojím minimálnym rozsahom prevádzky a trasou skomplikovanou okruhovým ukončením v centre mesta skrátka nešťastná. Dovolím si tvrdiť, že sa priamo podieľa na nerovnomernosti obsluhy sídliska Hájik, nakoľko svojou špecifickou trasou nie je koordinovateľná s ostatnými linkami.