Reply on: Sawuel #23563:
Ešte som sa nestretol s dopravcom (dopravným systémom), kde by Tebou požadované právo garantovali (ak taký je, rád si rozšírim obzory).Už to, že je cestujúcemu v rámci časovej platnosti lístka umožnené cestovať kamkoľvek, je v rámci EÚ pomerne liberálne. Tento prístup je typický prevažne v krajinách V4-ky.
Naopak, vo väčšine európskych krajín ako prevládajúci evidujem ten prístup, kde je v rámci časovej platnosti lístka povolená len jedna jednosmerná a nie okružná cesta. Zmena smeru jazdy (vracanie sa do východiskového bodu), hoci aj v rámci časového limitu, je explicitne zakázaná a pokutovaná.
Sawuel
Odchádzam 9:10 L6 zo Stodolovej na Žel. stanicu. Na Žel. stanici som 9:27. Späť stíham L6 9:50. Na Stodolovej mám byť 10:07. Ak však L6 bude meškať x minút už môžem byť čierny pasažier na časti trasy a teda buď si kúpim nový lístok alebo vystúpim skôr. Toto je vysvetlenie pre pána ktorý hovoril o zbytočnom kupovaní 12 min. lístka jednou kartou počas 1 hodiny. Presne kvôli danej vete pri nákupe 2x12 min. lístka som OK. Pri 60 min. riskujem pokutu. Nehovoriac o tom že 2x0,80e je menej ako 2x0,90e. To že Stodolova - Žel. Stanica je viac ako 12 min. zanedbajme. Ide o princíp.
Druhý je klasický prestup. Idem zo Zástrania do Bytčice. L27 5:27 zo Zástrania - 5:40 som na Nám. hrdinov. L22 odchádza 5:56 a na konečnej mám byť 6.20. A znova pri x minútovom meškaní musím kúpiť 2. lástok alebo som čierny pasažier.
Dáva toto zmysel ? A to je pracovný deň nie víkend. Argument predplatný lástok a si OK neobstojí. Čo ak cestujem iba sporadicky ?