Reply on: TB94 #23559:
Je milé že v prepravných podmienkach od 01.06.2025 sa v Čl. VII odstavci 1.6 uvádza ako náhradný spôsob úhrady cestovného napr. doplnkový predaj u vodiča. Škoda že v tarife také už nič nebude 
Páči sa mi argumentácia pána ohľadom zmätočnosti 12 min. lístka. Rovnako argumentácia že sa často stáva že rovnaká karta si v rámci hodiny kúpi 2x 12 min. lístok. A vlastne jeho zrušenie to uľahčí a cestujúci ušetrí. Stále som nenašiel v podmienkach prepravy informáciu o tom že cestovný čas si mám rátať podľa času uvedeného v cestovnom poriadku a ako cestujúci nezodpovedám za to že vozidlo mešká z dôvodu zápchy. Stále som si povinný po uplynutí platnosti kúpiť nový. Jedina výnimka je mimoriadna udalosť - pochybujem že teta revizórka uzná zápchu ako mimoriadnu udalosť. Teším sa na zmätok pri 60 min. lístkoch a ich zrušenie.
Check-in/Check-out znie fajn. Otázka koľko sa bude vracať späť. Ale celkovo dobý nápad - niekto možno využije. Jediný problém ktorý tam vidím tak je že (minimálne na starých označovačoch) sa "číslo zastávky pretáčalo" až v momente otvorenia dverí na zastávke. A teda ak toto stále platí tak prípadny Check-out by mal byť na označovači vykonaný až po otvorení dverí na zastávke na ktorej vystupujem. Inak si systém bude myslieť že som vystúpil o zastavku skôr. A rovnako si to može myslieť aj teta revizórka nakoľko musím mať platný lístok do času výstupu z vozidla. Som zvedavý ako precízne toto otestujú a ako pro-zákaznícky to bude uvedené v prepravnom poriadku.
TB94
https://www.dpmz.sk/dokumenty/
Okrem toho, ak by jednotka vždy končila len pri depe, aký význam by malo zavádzať duplicitne novú linku len kvôli súčasnej zastávke Pod vinicou + novej zástavbe pod konečnou ktorá tam má vzniknúť ak už tam jedna linka jazdí a stačí ju trošku potiahnuť a podľa potreby ešte zhustiť interval?
A ukončovať akúkoľvek linku pri depe je podľa mňa vysoko neefektívne, keďže je cieľovou zastávkou priveľmi malého počtu cestujúcich, často sa stáva že tam alebo odtiaľ nejde nikto, takže v podstate ani nemá zmysel aby okrem výjazdov a zjazdov nejaké normálne spoje vôbec existovali (okrem nejakých pár pravidelne dostatočne využívaných), pokiaľ tam jazdia linky 27+29+31.
Potiahneš linku o dve zastávky nahor, a hneď máš x-násobne cestujúcich viac zaručených.
Občas idem L27 na Hájik a spať, dokonca vždy nastúpi niekto Pod vinicou a ide hore, či už nejakí dôchodcovia, alebo žena s kočíkom, podobne je to v opačnom smere, a celkovo je L27 v tej oblasti viac využívaná ako L1, pri L27 som ešte nezažil aby necestoval okolo depa ďalej nikto, a to ide len z Hurbanovej ako jedinej frekventovanej zastávky na celej trase.
Preto som písal už viackrát, že podmienkou zatraktívnenia L1 je aby šla príp. až na Hájik ale určite okolo nemocnice kde je počet potencionálnych cestujúcich na dvoch neobsluhovaných zastávkach (Spanyolova+Poštová) omnoho vyšší ako pri súčasnej trase cez Predmestskú kde L1 ide väčšinou takmer zároveň s L4/14 (ktoré majú len 10 minútový interval), takže tam ani nie je aké diery látať na rozdiel od trasy okolo nemocnice. Dobrý úmysel súčasnej trasy chápem, ale tá daň za spojenie Aup. a Predmestskej sa mi zdá priveľmi vysoká. Okrem toho, to spojenie od zrušenia L28 v roku 2005 (s výnimkou obdobia L99) ani nebolo a zrazu ho tak veľmi treba? A to si nemyslím že by existovať nemalo, len by to chcelo najskôr poriešiť nemocnicu/VL kde je dopyt omnoho vyšší. A to som ešte nespomenul Kamennú, ktorá doteraz nemá priame spojenie s jediným sídliskom (s výnimkou okraja VL) a cestovanie s prestupom je pre mnohých za cenu zbytočne precestovaných kilometrov mavyše a veľkej časovej straty.
Nechcem dehonestovať prácu ľudí v dopravnom podniku, časom postupne vylepšujú čo sa kde dá, modernizuje sa, ale niektoré problémy napriek tomu stále ostávajú nevyriešené, cestujúci stále čakajú kedy sa konečne zlepší aj toto či tamto, prejde desaťročie či dve, a stále nič. A nie vždy je to len o peniazoch, aj keď väčšinou nanešťastie áno.