Reply on: Dispecer #22861:
Nejde o nesúhlas, ide o dokolečka dokola odvolávanie sa na staré resty, sledovanie slovka za slovkom. Nie je čas 3x čítať a každé jedno slovo vážiť, navyše keď ja nevyčítam tu diskutujúcim stav dopravy (i keď im vyčítam laxný prístup a postoj k tým, ktorí doprave škodia) ale mierim ostré slová na tých, ktorí doprave škodia vytrvalo roky-rokúce. Uznávam, som hrubý, podľa mňa skôr rázny, ale neplatí to paušálne, no mám zásady a mením sa veľmi málo, ak vôbec teda a práve to na mne doceňujú tí, ktorí ma poznajú, že i po rokoch som takmer ten istý človek ako keď ma spoznali. Nevynáš to desiatky-stovky kamarátov, ale za to tie putá čo sú, stoja za to pretože niesú povrchné, keď fungujem vo vzťahoch, kde si povieme bars čo na rovinu bez obavy, že čo mi ten druhý povie.
Vladimír
Nie, netuším, prečo na trolejbusových linkách v okrajovom režime a na autobusových linkách všeobecne nie je takt. V zásade to môže byť preto, že:
a., na linkách s nižšou frekvenciou je takto tvorba obehov vozidiel jednoduchšia a efektívnejšia
b., zavedenie taktu komplikuje dĺžka (čas jazdy) jednotlivých liniek, ktoré neumožňujú obrat vozidla v takte
c., na takt neexistuje spoločenská objednávka, resp. politická vôľa
Ja osobne som silný zástanca taktu, vnímam to ako kľúčovú vlastnosť dobrej MHD. Z vlastnej skúsenosti však viem, ako ťažko je ho na niektorých smeroch nastaviť a koľko odporu (vodiči, cestujúci, politici) treba prekonať.