Reply on: Mongolec #21840:
Problém v tých ,,zrýchlených režimoch,, je okrom toho, že i tak sú zbytočne dlhé ale i to, že sú zle načasované. Stručný príklad: L 14 Prvé ,,ukrojenie,, je až po 11 tej zastávke! Teda, žiadné zrýchlenie ani žiadný iný režim pre cestujúcich do 11 zastávky. Druhé ukrojenie 2 zastávky pred konečnou (spolu 120 sekund) a posledné na dojazde na konečnú je úplne bezvýznamné- jediný úsek kde stlačia pedál jazdy na podlahu.. (180 sekund) Teda reálne zrýchlenie na celej linke 14 je 120 sekund oproti špičke. To sa kľudne mohol nechať jeden režim a tolerovať meškania a bol by zachovaný i takt.. Efekt, skoro na úrovni nula...
L 4 Detto prvé ukrojenie po 11. zastávke (realne všetci cestujúci, ktorí cestujú do centra, mesta na stanicu, obchodných centier, nikdy žiadne zrýchlenie nepocítili!) Stále Fatranska až Komenského 22 minut vždy rovnkako..
Skúste nad tým porozmyšľať. ?
engineer
To si vážne myslíš, že jednoduchým skrátením času jazdy ("na papieri") medzi jednotlivými zastávkami by ju trolejbus/autobus aj fyzicky za ten skrátený čas prešiel? Bez existujúcej preferencie MHD na svetelných križovatkách, s veľmi nepravidelným priebehom dopravnej intenzity v meste či už z profilu týždenného alebo denného? Tak to sa potom máš ešte veľa čo učiť.
Netreba zabúdať ani fakt, že na plynulosť a rýchlosť mestskej hromadnej dopravy vplýva ohľaduplnosť vodičov IAD napr. pri vychádzaní vozidla zo zastávkového záseku, čo v praxi rešpektuje menšina vodičov.
A ako poslednú vec, porovnával si priemernú rýchlosť žilinskej MHD s inými podobne veľkými mestami na Slovensku alebo Česku? To by bolo tiež zaujímavé vedieť...A takto by sa dalo pokračovať ďalej.
Samozrejme uznávam, že isté rezervy v návrhu cestovných poriadkov existujú, ale treba sa na daný problém pozerať objektívne a konštruktívne. Namiesto niektorých tvojich prehnaných komentárov skús spraviť niečo užitočné - vypracuj návrh zmien cestovného poriadku na základe opodstatnenej analýzy a pošli ho dopravnému podniku. Alebo aspoň rozoberaj konkrétne prípady resp. ponúkni reálne návrhy riešenie daného problému a možno na to zareagujú aj pracovníci dopravného podniku, inak nemajú tvoje príspevky žiadnu výpovednú hodnotu.