Ešte k tej debate o označovačoch, dnes ma prekvapilo "správanie označovača" na voze 205
Išiel som L14 16:02 z M, následne na Poľnej som vystúpil a išiel som L7 16:19 z Poľnej. V prvom prípade mi to odčítalo na L14 z karty jednu jazdu, potom pri prestupe na L7 smer Sv.CaM pol jazdy - toto je zatiaľ OK, ale keď som na Pod Hájom vystúpil a o 4 min neskôr nastúpil na L4, tak mi to zrazu zobralo jednu celú jazdu, však prestup na rovnakú linku to nebol, a ten označovač nemohol vedieť že som nastúpil a vystúpil na rovnakej zastávke, nakoľko od prvého označenia na Poľnej som kartu potom neprikladal, teda prečo mi za prestup do 30 min na inú linku zobral 1 celú jazdu? To mi je divné...
Do palupáku nezadáva nič, len potvrdí zastávku aby sa z VYJ na 4 alebo 7....ono to má zahrnuté už v pôvodnom kóde. Napr. teda ak je to 20/2a...tak dá klasický kód 20/2/1 ráno..a viac nerieši. Akurát potom stačí potvrdiť na palubáu zastávku-teda príchod na konečnú a hotovo.
Mám otázku, keď ide napríklad ráno posila L4 a L7 tak čo sa zadáva do palubáku? Kód taký istý čo do normálneho t-busu (napr. 4/1,4/2...) alebo nejaký špeciálny kód tej posily? Ak áno, aký? Zaujíma ma hlavne odchod L7 7:19 z Hájika a odchody L4 7:22 zo ŽST (v mobilnej aplikácie vidím jeden spoj z Fatranskej a dva zo ŽST) a 7:32 tiež zo ŽST (pričom v mobilnej appke sú iba dva odchody, jeden z Fatranskej a druhý zo ŽST).
V niektorých označovačoch mi nechce kartu označiť ani keď ju úplne vytiahnem z peňaženky a dám z nej dole obal, niekedy pomôže že kartu "poohýbam", no vždy sa naštvem a idem k inému označovaču, kde označím na prvý šup a keď pozrem na ten pôvodný tak ľudia tam označujú karty bez problémov a keď zasa priložím ja tú svoju,už inde medzitým označenú tak mi ten označovač zasa nič neukáže ?
A ešte sa tiež veľmi zriedkavo stáva že označovač ktorý má šedý obal a mal by byť určený na karty všetkým označuje iba papierové lístky a zase hnedý ozn. (iba na pap. lístky) označí aj kartu ? ...nestáva sa to často...zjednodušene vysvetlené zámena obalov na označovačoch
To je fakt, ale najhoršie je, pokiaľ sa pri dverách nachádza len označovač. Nemám problém si ísť označiť kartu ku ďalším dverám, ale čo mám skúsenosti, nie každý sa s tým obťažuje, hoci riskuje pokutu a DPMŽ tým zbytočne prichádza o istý (aj keď súhrnne možno nie veľký) počet evidovaných platiacich cestujúcich. Hoci dostať sa ku ďalším dverám je niekedy nadľudský výkon - naposledy som sa takto predieral plnou záložnou 57-čkou zozadu, až kým som v treťom označovači v poradí zistil, že už mám jazdu odrátanú v niektorom z predchádzajúcich, ale bez pípnutia a odozvy na displeji.
V 234 je pri predných dverách už dlhšiu dobu nefunkčný (necitlivý) označovač čipových kariet.
Aké máte skúsenosti s funkčnosťou hlavne u starších typov označovačov?
AAA