Z Veľkej okružnej (od Hurbamovej) môžeš ísť rovno alebo odbočovacím pruhom vpravo na Hálkovu - Rondel. Vľavo na Hálkovu - trhovisko je odbočovací pruh zrušený, bude tam vybudovaný ostrovček.
Ako konkrétne bol upravený odbočovací pruh z Veľkej Okružnej(od Hurbanovej) doprava na Hálkovu(Rondel)? Žiadne zmeny som nepostrehol, čo sa týka tohto jazdného pruhu.
Z Veľkej okružnej sa pôjdeš otočiť na Rondel, lebo iná možnosť nie je. Je to presne tak, ako si napísal. Nedá sa odbočiť z VO doľava ani na Hálkovu a ani niečo povyše na Komenského.
A ako sa teraz dá odbočiť z VO doľava k trhovisku, keď odbočovací pruh na Hálkovu je zrušený a na Komenského síce nie je zákaz odbočenia doľava, ale vodorovné DZ umožňuje len jazdu rovno a doprava?
Ďakujem za odkaz. V minulosti sme tu kritizovali kruhovú križovatku, ktorá sa stavala pre napojenie OC Dubeň (Carrefour). Mohla byť samozrejme väčšia, lebo priestorové možnosti to vtedy umožňovali. Dnes sa to potvrdilo, lebo teraz chcú rozšíriť kruhový objazd na dva jazdné pruhy a zachovať aj chodníky pre peších a cyklistov. Kúsok od tejto križovatky, ale už z Obchodnej bude napojenie OD kika Žilina pre logistiku. Dúfajme, že sa nezabudlo aj na prístup do Obchodnej akadémie sv. Tomáša Akvinského. S touto prestavbou kruhovej križovatky na Ul. Vysokoškolákov a ďalšej na Obchodnej ulici bude aj náročná prestavba trakčného vedenia. Terajšia kruhová križovatka:
Stredový ostrovček oproti zastávkam Veľká Okružná, Aupark sa teda nevyužije pre trakčné stĺpy , teda aspoň na jeden stĺp aby cestujúci nevystupovali "do stĺpov" škoda
Na Obvodovej ulici začali rozsiahle rozkopávky inžinierskych sietí. Začali sa aj výkopové práce pre pre stĺpy trolejbusového vedenia pri Obchodnom centre (TESCO).
Ulica Veľká okružná pri OC Aupark je pred dokončením, ako aj zásek na zastávke MHD. Medzi oboma zastávkami na ulici bol vybudovaný dlhý ostrovček. Priechody pre chodcov s novou svetelnou signalizáciou sú na oboch stranách zastávky.
V Žiline sa na jar začne s ďalšou výstavbou na rohu ulíc Vysokoškolákov a Obvodovej. Tu by mali postaviť tretí obchodný dom s nábytkom na Slovensku - kika Žilina. Uvedený priestor z dvoch strán obchádzajú trolejbusové linky. Odkiaľ bude vjazd do OD kika nevedno. Pravdepodobne aj tu bude prekládka trolejbusového vedenia a úprava komunikácií. Lokalita stavby je na nasledovnom odkaze:
Od zajtra 23. 10. 2011 po 16.00 hod. začne linka č. 30 opäť premávať podľa cestovného poriadku na konečnú zastávku Vrania. Pre sanáciu zárubného a oporného múra nad cestou dlhého 137 m premávala linka č. 30 od 25. augusta 2011 len po zastávku Jastrabia.
Nie, ide o zastávku v smere na Hliny. Tej na opačnej strane ešte treba dorobiť povrch chodníka.
Ku križovatkám, dnešný stav:
VO/Predmestská/Májová - signalizácia je spustená, je tam aj cykloprechod. Zápchy od ul. 1. mája vznikali dnes popoludní minimálne (v porovnaní so starou signalizáciou), hoci sa pred 15. hodinou vyskytli, a to v čase, kedy je vysoká frekvencia prímestských spojov. V smere zo slepej Predmestskej vodiči nerešpektujú prikázaný smer vpravo, čím hrozí nebezpečenstvo nehody. Z opačnej strany Predmestskej je síce plný svetelný signál, no vodorovné značenie je iba doprava a doľava. Keď niekto ide rovno v pravom pruhu a svieti len šípka doprava ide buď na červenú alebo zablokuje vozidlá za ním.
VO/Spanyolova - kolóny od Auparku sa o dosť skrátili, zato situácia v smere od nemocnice sa čiastočne zhoršila. Od Auparku sa odbočuje i doľava, hoci vodorovné značenie pripúšťa len rovno a doprava.
VO/Komenského - Po obnovení druhého výjazdu z Auparku sa prejazd od trhoviska zlepšil.
VO/Hálkova - signalizácia je už v prevádzke. Smer od trhoviska sa i naďalej upcháva, dosť sa čaká aj na VO od škôl, zrušený odbočovací pruh doľava chýba, odbočovací pruh doprava je veľmi krátky.
Z pohľadu MHD dochádzalo na nových signalizáciách iba k menším meškaniam (väčšie zdržanie najmä len medzi zast. Polícia a Hálkova).
Automobilka KIA sa pripravuje na trojzmennú prevádzku od začiatku budúceho roka. Od septembra spustili už novú motoráreň, kde sa zvyšuje kapacita z 300-tisíc na 450-tisíc kusov motorov ročne. Do konca roka má automobilka prijať tisíc nových zamestnancov. Aj susediaca spoločnosť MOBIS, dodávateľ pre automobilku KIA, sa pripravuje na trojzmennosť. Z tejto skutočnosti bude aj zmena cestovných poriadkov terajších autobusových liniek do automobilky. Uvidíme aké budú prípoje z týchto liniek na MHD a autobusovú dopravu SAD.
1. Na križovatke Májová - Veľká okružná - Predmestská je zo strany Veľkej Okružnej vybudovaný ciklistický chodník. Donedávna tam bo kombinovaný semafor pre chodcov a cyklistov. Dns už tam je semafor len pre chodcov. Ako budú prechádzať cyklisti? alebo semafor pre cyklistov tam bude dobudovaný neskôr?.
To isté platí aj zo strany slepej Predmestskej ulice.
2. Na Štúrovom námestí je vybudovaný stredový ostrovček.
Ako pôjde chodec kedď mu naskočí červená ale do vozovky vojde ešte na zelenú. Zostane stáť na stredovom ostrovčeku, alebo dokončí prechádzanie cez cestu, aj keď mu bude svietiť červená a bude riskovať kolíziu autom?
To isté platí aj pre križovatku Veľká okružná - Hálkova zo strany
Veľkej Okružnej od Hurbanovej ulice.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef
Autobus na linke č. 30 na zastávke Jastrabia vo Vraní počas stavebných prác:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/21606/category/1948