Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pekny navrh (je to vobec o ZA?).
Prvykrat vidim ze niekto ma zaujem o zachovanie trolejbusov (ci to ale nie je len na papieri, ale aj v skutocnosti, to si pozrieme ako sa k tomu postavi mesto, ak nekupia tie t-busy tak prestavam MHD pouzivat a vo volbach to tiez pocitia).
Podla tych cisel co su tam uvedene mi vychadza ze po aspon polovicnej vymene vozidloveho parku su t-busy vyhodnejsie ako busy, alebo prinajhorsom na rovnakej urovni, takze jasne ze tie zle cisla su sposobene len zastaralymi vozidlami s vysokou spotrebou el. energie a coraz drahsimi udrzbami.
Keďže sa na oficiálnej stránke mesta materiály k MZ ešte nenachádzajú, pozrieť si ich môžete tu: http://nashajik.sk/zastupitelstvo/novinky/
?
Reply on: kvorka #19939:
Každé právoplatné rozhodnutie sa považuje za rozhodnutie v súlade s právnym poriadkom, pokým nie je právoplatne rozhodnuté o opaku.
Reply on: Vladimír #19928:
presne tak, páni na VÚC rozhodli trochu mimo kompetencie, pretože sa nejedná o spojenie jednej OBCE s inou OBCOU, ale o dopravu v rámci obce! A preto tieto spoje sú vlastne ilegálne.
Reply on: Majo #19930:
Ak sa rozhodnú pre 15-metrové trolejbusy pôjde najmä o ekonomické hľadisko (cena vozidla, hmotnosť -> spotreba energie a pod. oproti 18m), čo síce nemusí byť najlepšie, ale je pochopiteľné.

Semafóry na Hviezdoslavovej sú vypnuté už asi štyri mesiace. Síce sa teraz zvykne čakať na odbočenie vľavo od Kálova aj tri minúty, no skoro vždy sa nájde okno, kedy potom naraz prejdú všetci. Na Komenského bola signalizácia znovu spustená na začiatku školského roka a vzápätí ju opäť vypli (neviem ako tento týždeň). Kúsok ďalej na križovatke VO/Komenského boli staré semafóry po niekoľkých týždňoch od vypnutia demontované. Dnes som tam videl riadiť dopravu policajta. Rovnako boli krátko po začiatku školského roka vypnuté aj tie na križovatke VO/Predmestská/Májová, čím skoro úplne zmizli zápchy od autobusovej stanice.
Dnes bola do prevádzky uvedená nová moderná signalizácia na križovatke VO/Spanyolova. Funguje podobným systémom púšťania smerov ako pôvodná s tým, že má dopytové ovládanie pre peších na križovaniach s hlavnou cestou a zelená pre priame smery svieti (väčšinou), len kým idú vozidlá. Pri odbočovaní vľavo ku nemocnici sa zmenilo iba to, že pustí o dve autá viac (teda zhruba 9) ako stará signalizácia, čím úplne nezabráni kolónam. Čakacia doba na zelenú pre tento smer sa pohybuje okolo minúty. S preferovaním MHD som sa nestretol (konkrétna situácia, z ktorej mám video - keby bola zelená o 10 sekúnd dlhšie, prešiel by aj meškajúci trolejbus).

Keď som sa rozpísal, pridám ešte jednu informáciu. V premávke už je "parazitbus" - Karosa B952 ZA578BV z prevádzky Martin. Po príchode z Hájika vystúpili asi desiati (odchod zo Stodolovej 2 min pred L6, ktorá prišla skoro prázdna) a podobný počet nastúpil (len prednými dverami) v smere na Vlčince. Po zobrazení cieľa cesty na transparente sa k vozidlu vybrali ďalší cestujúci. Vodič síce spomenul, že ide o nákupnú linku, ale neoveroval či dotyční skutočne navštívili Mirage. Autobus zaberá svojím parkovaním miesto na zast. Hurbanova. CP, ak sa to tak dá nazvať, predstavuje farebný plagát nalepený na plechu prístreška zastávky.
Reply on: Majo #19929:
Toto si vyčítal kde? V súčasnosti zákon o cestnej doprave hovorí len, že
§ 14a zákona o cestnej doprave:
(4) Samosprávny kraj alebo obec v mestskej autobusovej doprave vychádza z plánu pri udeľovaní dopravných licencií podľa § 7 ods. 1 a pri schvaľovaní cestovného poriadku podľa § 13 ods. 3, pričom dbá, aby dopravná obslužnosť bola zabezpečená vzájomným prepojením verejnej pravidelnej autobusovej dopravy s verejnou osobnou dopravou na ŽELEZNIČNEJ dráhe a dbá, aby sa zamedzilo vykonávaniu súbežnej verejnej osobnej dopravy.

(5) Súbežnou verejnou osobnou dopravou je vykonávanie vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy, ak nejde o diaľkovú autobusovú dopravu, ktorá má s verejnou osobnou dopravu na ŽELEZNIČNEJ dráhe tieto spoločné znaky:

a) identické alebo veľmi podobné smerovanie vedenia liniek alebo spojov,
b) porovnateľnú hustotu staníc (zastávok) a porovnateľnú dochádzkovú vzdialenosť k staniciam (zastávkam),
c) spoj je vedený v rovnakej alebo veľmi blízkej časovej polohe.
A neviete či a kedy bude Deň otvorených dverí v DP Žilina ?
Reply on: Valec #19932:
Áno, bolo to Citaro 15M s bratislavskou značkou. ? ? ? ? ? Premávalo pár dní aj na dnes už neexistujúcej L28.
Reply on: Valec #19932:
Nebolo to Citaro v roku 2003?
Reply on: Majo #19929:
Tie časy zrejme zohľadňujú nástup len prednými dverami. ?

BTW, 15m voz sa predsa v Žiline skúšal - konkrétne MAN A26. Len neviem či aj na iných linkách ako práve L99. Každopádne nejaké skúsenosti s takým vozom DP má.
Ako nie že by som bol nedočkavý, ale bola to dobrá správa, keďže sa chystám na štúdium na žilinskú univerzitu a v podstate budem v Žiline.
Napríklad u nás v Prešove, keď bol na testovaní košický Urbino 15, tiež porobil menšiu šarapatu pri vytáčaní.
A osobne by som bol za ten poľský trh. Ako nemám nič proti Libchavám ale Solarisy sú mi viac sympatickejšie.
Reply on: Mongolec #19924:
Aj ja sa prikláňam k otestovaniu 15-metrového vozidla pred nákupom, ak by k nemu malo dôjsť. Osobne si myslím, že takýto test môže dopadnúť len v neprospech 15-metrových trolejbusov, keďže problémy budú mať nepochybne v centre, pri Carrefoure, možno aj v Závodí. Radšej by sa určite mohli nakúpiť 18-metrové trolejbusy.

Dúfam, že sa primátor s riaditeľom vyberú do Poľska na trh, a nie na družstvo do Libcháv.

Semafory by sa mohli v záujme zrýchlenia dopravy v meste zmodernizovať karbobrúskou, určite minimálne tie na P. O. Hviezdoslava (neďaleko ŽST) a na Komenského za rovnomennou zastávkou.
Reply on: Vladimír #19928:
Tiež je zaujímavé, že tam je uvedená zast. "Lietavská Lúčka, cementáreň", hoci na nej ani jeden spoj nestojí. Za povšimnutie stoja aj jazdné doby, ktoré sú miestami ešte viac "vyvatované" ako jazdné doby DPMŽ - napr. úsek Limbová - Jaseňová má trvať 3 minúty (za ten čas to aj pešo prejdem). Tomu pánovi Mokrému, ktorý je podpísaný pod tým oznámením, by tiež nezaškodilo, keby si zopakoval pravopis.

Čo sa týka podstaty problému, legislatíva o tom hovorí toto: "Samosprávny kraj alebo obec dbá, aby dopravná obslužnosť bola zabezpečovaná vzájomným prepojením verejnej pravidelnej autobusovej dopravy s verejnou osobnou dopravou na dráhe a tiež aby sa zamedzilo vykonávaniu súbežnej verejnej osobnej dopravy. Súbežnú verejnú osobnú dopravu definuje ako vykonávanie vnútroštátnej pravidelnej autobusovej dopravy, ak vzdialenosť od východiskovej zastávky po konečnú zastávku nepresahuje 100 km, ktorá má s verejnou osobnou dopravou na dráhe tieto spoločné znaky:
a) identické alebo veľmi podobné smerovanie vedenia liniek alebo spojov,
b) porovnateľnú hustotu staníc (zastávok) a porovnateľnú dochádzkovú vzdialenosť k staniciam (zastávkam)
c) spoj je vedený v rovnakej alebo veľmi blízkej časovej polohe."
Reply on: Mongolec #19927:
Dosť zvláštna linka. Čudujem sa mestu, že nenamieta proti licencii de facto vnútromestskej bezplatnej autobusovej linky, ktorá je v súbehu s dotovanou MHD. Vlastne ani niet divu, že sa licencia žiada od ŽSK a linka sa tvári ako prímestská - asi preto je tam ten JEDEN spoj z Rosiny.
Reply on: Maykl #19925:
Takže mal si pravdu s tou SAD, a. s. Našiel som aj cestovný poriadok.
http://www.regionzilina.sk/files/odbory/doprava/rok2011/august/sad-zilina.pdf
Reply on: Maykl #19925:
Podľa TIK Žilina začne premávať už koncom tohto týždňa.
V aktuálnom vydaní Žilinského večerníka sa spomína zavedenie bezplatného "Miragebusu". Mal by premávať na troch "linkách" - zo Soliniek, Hájika a smeru Rosina-Vlčince. Odkedy, kedy ani zastávky spojov nie sú uvádzané, pri ceste späť sa bude treba poukázať pokladničným blokom z OC.
Je predpoklad, vzhľadom na majetkové prepojenie, že vozidlo poskytne SAD Žilina a nie DPMŽ (ako to bolo pri pokuse s názvom "MAXbusom").
Reply on: toso0077 #19922:
Súhlasím, najprv by malo prebehnúť testovanie, nakoľko 15-metrovým vozidlám vybočuje aj zadná časť. Rád by som sa pozrel napr. na výjazd zo zastávky Hlinská v smere na Solinky, kde sa len tesne obchádzajú zaparkované autá (hoci tam by bolo najlepšie zrušiť zachádzanie do parkoviska a vybudovať klasický zásek s adekvátnou nástupnou plochou).

Re #19921: Nepredbiehajme, iste to nie je také jednoduché, že sa primátor s riaditeľom ráno vyberú do Poľska na trh a večer privezú so sebou Solarisy. ?

Re #19920: Tiež som ju raz stretol ako šla po Rajeckej pred uvedeným časom, takže záloha.


Ešte zopár info. V týchto dňoch sú v centre mesta jedinými spustenými semafórmi len tie na križovatkách Hálkova/VO a VO/Spanyolova, čo spôsobuje, že časť spojov, ktoré zvykli meškať (najmä v špičke) idú načas. Aj tie dva čoskoro budú modernizované, takže možno budeme niekoľko dní/týždňov bez jedinej svetelne riadenej križovatky v centre. ?

Na najbližšom zasadnutí MZ sa poslanci budú venovať novej stratégii a cieľom pre DPMŽ a návrhu novej tarify. Materiály budú na oficiálnej stránke mesta pravdepodobne od konca týždňa. Návrh tarify finančná komisia mesta neodporučila schváliť. Počíta sa so znižovaním zliav na PCL. Na dopravnej komisii sa diskutovalo o obnove vozidlového parku, opäť o zachovaní trolejbusov, dopravnom generele a pláne dopravnej obslužnosti (spojenom s optimalizačnými opatreniami).
http://www.zilina.sk/98/komisie/
klbak 210 obdrzal novu cvr-ku,rovnaku ako ma voz 242

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.