Zdravim,
neviete co sa v poslednom case deje v rannej spicke na ulici Halkova od Rondla k semaforom? Tento tyzden som isiel 2x trolejbusom okolo 8 hod. rano a rad aut siahal az po kruhovy objazd. Doteraz to nebolo. MHD potom meska aj 5 minut, najorsie su na tom linky 21 a 26 odbocjuce vlavo, kde je velmi kratko zelena.
neviete co sa v poslednom case deje v rannej spicke na ulici Halkova od Rondla k semaforom? Tento tyzden som isiel 2x trolejbusom okolo 8 hod. rano a rad aut siahal az po kruhovy objazd. Doteraz to nebolo. MHD potom meska aj 5 minut, najorsie su na tom linky 21 a 26 odbocjuce vlavo, kde je velmi kratko zelena.
Jozef
- Kvačalova, DP – Pietna, krematórium. Predĺženie terajšej linky č. 1 asi o 600 m.
- Zastávka Žitná – Bánová (K cintorínu, prípadne Nám. sv. Jána Bosca). Pripojenie mestskej časti na trolejbusovú sieť dĺžka asi 1.700 m, prípadne po Nám. sv. Jána Bosca len 1.200 m.
- Zastávka Smreková (Solinky) – Bytčica (Lietavská Lúčka ?). Po výstavbe diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina, môže prísť k realizácii výstavby trolejbusovej trate. Sú navrhované tri varianty ukončenia trolejbusovej trate. Najkratšia vzdialenosť po námestie v Bytčici je asi 1.600 m.
- Ul. Kálov – Kysucká cesta – Športová ul., dĺžka asi 400 – 500 m. Krátka, ale významná trať na vybudovanie technologického obratiska, dopravy ľudí na športoviská a k Slovene. Budúci základ smerovania trolejbusovej dopravy na sever od centrálneho mestského okruhu.
- Úsek križovatka Košická – závody Hyundai/Kia dĺžka asi 6 km. Bol daný prísľub mesta na vybudovanie trolejbusovej dopravy po novej komunikácii k závodom. Či príde k realizácii tohto zaujímavého spojenia so závodmi uvidíme.
Ďalšie návrhy:
- Vybudovanie krátkeho prepojenia cez lesík medzi zástavkou Fatranská a Rosinskou cestou asi 500 m. Úsek by súvisel s terajšou linkou č. 2, ak by bola trolejbusová. V prípade výstavby obytných blokov Vlčince V pri Rosinskej ceste by vybudovanie trolejbusovej dopravy bolo viac ako opodstatnené. Vzhľadom na zlé podmienky na otáčanie na zastávke Rosinská, VÚVT by bolo dobré potiahnuť trať až po zastávku Rosinská, plemenársky podnik. V tomto prípade by dĺžka bola asi 900 m.
- Kysucká cesta – Budatín – Považský Chlmec. Pomerne náročný úsek dlhý viac ako 3.000 m. Severná časť mesta nie je pripojená na trolejbusovú sieť a z mestských častí je najvýznamnejší Považský Chlmec, ktorý má priemyselnú oblasť.
- Nám. požiarnikov – Veľká okružná – Hurbanova. Vybudovanie krátkeho prepojovacieho úseku o dĺžke asi 700 m medzi jestvujúcim trolejbusovým vedením. Slúžil by ako ucelený úsek v prípade vybudovania trolejbusového vedenia v úseku Bánová – centrum – Považský Chlmec a na presmerovanie niektorých trolejbusových liniek napr. č. 8 cez Veľkú okružnú. Zároveň by slúžil aj ako náhradná trať na pripojenie na sieť v prípade poškodenia preťaženej križovatky pri zastávke Polícia.
- Zokruhovanie Soliniek. Vybudovanie asi 400 m trolejbusového vedenia na Centrálnej ulici, ktoré mohlo byť už zrealizované pri stavbe prepojenia sídlisk Vlčince a Solinky. Napr. aj pri nedávnej poruche na obratisku Jaseňová mohli byť zokruhované linky č 5/15 a 7/17 presmerované cez tento náhradný úsek.
- V budúcnosti, predĺženie trolejbusovej trasy z Hájika do plánovanej výstavby obytných blokov smerom na západ od terajšieho sídliska.
- Vyriešiť jediný prístupový bod na trolejbusovú sieť z DP na Kvačalovej.