Reply on: 4444 #12951:
a/ Staré vozidlá Žilina nakupovala (resp. boli pridelené) v minulosti viackrát, viem doložiť X prípadov. Vždy riešili na 1-2 roky akútnu potrebu v prípade nedostatku vozidiel - keď sa čakalo na nové vozy, príp. keď sa viac vozov generálkovalo. Odjazdili, koľko vydržali, až kým sa úplne nerozsypali. To však nie je prípad ex-zlínskych trolejbusov - nezamená to, že sa má do takýchto starých vozidiel investovať veľa peňazí a myslím, že je zbytočné snažiť sa postaviť ich na úroveň našich vozov a udržiavať ich chod aj vtedy, keď ich nebude treba. Od októbra sa má denná výprava kĺbových trolejbusov znížiť z 26 na 22, 6 bude v depe. Či budú zlínske vraky tak veľmi potrebné v premávke aj vtedy, netuším. *** b/ Linka 2 to dnes bez kĺbových autobusov vydrží, a snáď to vydrží aj od októbra, keď sa zredukuje počet spojov z Vlčiniec do centra. Ale spoje do KIE, kam kĺbové vozy z L2 prebiehajú, to asi nevydržia. A neviem si predstaviť, ako by kĺbový autobus nasadený na trolejbusovej linke stíhal ešte aj prejazdy na L25, 35.
4444
DPMŽ kúpil zo Zlína staré TB, to vieme všetci... Ak ich chce niekto nejako za každú cenu spojazdniť, koľko odhadujete vynaložených prostriedkov na túto komplexnú opravu?
Je ekonomicky únosné vraziť peniaze do pojazdného šrotu na jeden rok?
Ak nie, potom sa pýtam, ako DPMŽ ( mesto? ) vyvodí zodpovednosť nad človekom, ktorý rozhodol o dobrovoľnej kúpe čistej straty... Ak je situácia skutočne kritická - čo je - načo ideme zavádzať novú koncepciu a vyhadzovať peniaze na informovanosť, nové tabule a ja neviem čo ešte, keď nebude mať DPMŽ na čom voziť ľudí? Nie je rozumnejšie najskôr spočítať , na čo máme a potom riešiť linkovanie - ktoré zarába? Ak je málo kĺbových TB, prečo tie nízkopodlažné kĺbové busy nie sú nasadené na TB linku a pravidelne nejazdia? Podľa mňa je to ekonomicky určite výhodnejšie, ako vraziť peniaze do stojacich šrotov. L2 to bez tých 2 autobusov vydrží.... Pojazdný dobrý autobus na TB linke je podľa mňa určite menšie zlo a väčší komfort, ako šrot pod napätím na kolesách s nálepkou - som čistá strata.
Pán riaditeľ, ak toto čítate, nie je hanbou priznať chybu - tie robí každý... Hanbou je presviedčať všetkých , že to bol nevyhnutný krok na udržanie obslužnosti liniek....