Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: simkoslav #12551:
Dovolim si prezentovat svoj nazor na L1. Myslim si, ze z Vlciniec do mesta je tato linka O.K., a nie je mrhanim penazi - to hadam uznas aj Ty. Ja vsak vitam aj jej trasu az na Kvacalovu. Denne prichadzam do styku s ludmi, ktori cestuju zo sidlisk do prace na Priemyslenu. Vies, ako cestuju napr.Vlcinciari? Odvezu sa z Vlciniec na Hurbanovu, a potom idu pesi po Legionarskej , Razusovej - okolo Marnice, cez lavku okolo masovych zavodov. Jednym z dovodov je aj to, ze nechcu prestupovat, a jednym je aj to, ze tato ich pesia cesta z Hurbanovej do prace vyjde casovo kratsie (12-15 minut) ako prestupenim na autobus L27, ktory prichadza zo Zastrania, obchadza Zilinu v zapchach po severnom hlavnom tahu, a ide 4 zastavky 20 minut. Po zavedeni L1 sa tito ludia dostanu z Matice Slovenskej na Kvacalovu priamo za 26 minut (podla CP). Mozem povedat, ze im to velmi pomoze. A bude ich coraz viac, pretoze v tejto casti mesta (Priemyslena ul.) stale pribudaju firmy, staci sa tade prejst. A uz ani nejdem rozpisovat, ako L1 pomoze obyvatelom (hlavne starsim) dolneho konca Zavodia a obytneho suboru Kvacalova, ktori doteraz boli takmer odrezani od sveta (od stanice, nemocnice, sidlisk). A pritom platia krajskemu mestu na daniach (a teda aj DPMZ v dotaciach) urcite viac, ako ktokolvek zo sidliska. Zaver: Podla mna je L1 dobra.
Reply on: simkoslav #12551:
pokračovanie.
4. Ako tu už Vlk spomenul, linka 5 by mala byť skoordinovaná s linkou 2. V najhoršom prípade by som navrhoval, aby linka 2 premávala v špičke v 30-min. intervale pomedzi spoje linky 5, čím by vznikol celkom slušný 15-min. interval z Vlčiniec ku Štúrovmu námestiu a na Hliny, a naopak. Ako odvážnejšie riešenie ma napadlo niečo takéto:
http://simkoslav.szm.com/navrh.xls

5. Ak aj nejaký interval na l. 6 - 16 je, pôsobí chaoticky. Napríklad odchod linky 6 od Carrefouru: 14:08, 14:54, 15:08, 15:54... Takisto z Hájika aj zo Žel. stanice. Toto by som riešil úplne inak a nemám čas ani priestor na siahlodlhé návrhy zmien (najlepšie dľa bodu 3 v predchádzajúcom príspevku).

6. Prvý spoj z Vlčiniec k Žel. stanici o 5:07? Nie je to neskoro?
Reply on: jsi #12549:
Predsa by som len nemal po večeroch zívajúc pred netom sedieť. Celkom som prehliadol, že L4/14 budú mať na Vlkoch prekryvy. Takže je to tam to isté, ako sme pred rokom a pol mali L5/15.

Oukej, každopádne ale môj argument s Fatranskou padá.
Reply on: VLK #12553:
uvidíme, ako novú koncepciu zhodnotia hlavne prestupujúci občania, ktorí za prácou dochádzajú zo vzdialenejších častí autobusmi alebo cestujú zo sídliska do okrajových častí mesta, nakoľko im rapídne klesne možnosť prestupu na autobusové linky (menšia ponuka intervalov)....
Reply on: VLK #12552:
kua, mal som doplniť, že pre objektívnosť som pri kontrole spojenia Štúrovo nám. -> Vlky zahrnul aj AUTOBUSOVÚ linku 2...
Pokračovanie:
spojenie žst. -> Hájik
X - interval 15 min. L16 doplnený občasnou L6, ktorá niekedy vhodne vyplní 15 min. medzeru, častejšie však ide tesne po L16
A - premáva iba L6 v neidentifikovateľnom intervale (14:20, 14:40, 15:20, 15:40), no neviem, nepáči sa mi 40 min. diera medzi spojmi

zatiaľ mi vychádza, že pri tejto koncepcii sa úplne odrezalo Štúrovo námestie, kde premáva absolútne minimum liniek, obsluha bola ponechaná zrejme iba na autobusové linky s občasným zjavením trolejbusu...
spojenie Štúrovo nám. -> Vlky
X - L2 a L5 odchádzajú tesne po sebe, potom 30 min diera [14:03 - L2, 14:07 - L5, 14:37 - L5, 14:44 - L2]
A - premáva iba L5 v 40 min. intervale ?

spojenie Štúrovo nám. -> Solinky
X - vďaka L3 je to pestrejšie, L3 premáva v 10 min. intervale, do toho veľmi tesne odchádza aj L5 - minútu po L3 v 30 min. intervale
A - premáva L3 v 20 min. intervale, dopĺňaná občasnou L5, aspoň že sa odchody neprekrývajú a L5 tak občasne (skutočne občasne) dopĺňa L3

spojenie Štúrovo nám. -> Hájik
X - premáva iba L16 v divnom intervale (14:04, 14:22, 14:34, 14:52)
A - tu niet čo dodať, spojenie neexistuje

Vysvetlivky:
X - pracovný deň
A - víkend
Sledované preklady a odchody spojov v čase špičky medzi 14:00 - 16:00

No, zatiaľ mi to zo všetkých strán vychádza na to, čoho som sa obával, a to je tá takzvaná "intervalovosť" a občasnosť spojení...
Pripájam moju prvú sériu pripomienok ku GVTD.
1. Zavedenie linky 1 nemôžem považovať za nič iné ako mrhanie peniazmi a vozokilometrami. Kvôli jednej zastávke, a síce "Depo, Kvačalova", ktorá je dostatočne obsluhovaná až tromi autobusovými linkami, ktorých spoje odchádzajú z tejto mestskej časti prázdne, je "vyhodených" 268 vzkm denne! (Snáď ešte táto linka môže slúžiť ako úbohý doplnok pre obyvateľov Poštovej k Žel. stanici).
2. Vo vzťahu sídlisko - centrum najviac utrpeli Vlčince. Z Vlčiniec ku Štef. nám., žel. stanici, Hurbanovej, Polícii v NKTD išlo denne 131 spojov, podľa GVTD pôjde len 93, aj to okrem l. 4/14 v náhodilom chaotickom intervale. Pritom výhliadkové spoje z Vlčiniec do centra cez Solinky, Hliny sú určené najmä pre obyvateľov Soliniek a Hlín a nie aby boli prepĺňané ešte aj obyvateľmi Vlčiniec. Vlčince týmto určite utrpia, a spoje linky 5 túto stratu nenahradia, keďže centrum míňajú len okrajovo.
3. Bod 1 je príčinou bodu 2 - vzkm z Vlčiniec do centra sa použili na "prázdnu" linku 1. Miesto linky 1 sa mala zaviesť silná linka 6 na trase Hájik - Vlčince s pravidelným intervalom 10/30 min., (57 spojov denne, odchody analogické so súčasnou l. 16, v špičke prekladaná s l. 4/14), linka 16 by bola zbytočná. Linku 6 by mohla dopĺňať linka 8 na trase Hájik - Carrefour, s celodenným 30-min. intervalom. (29 spojov denne). Počet spojov z Hájika do centra by sa tým oproti dnešku neznížil a nenarśtol by ani počet vzkm.
Tak som si začal prechádzať GVTD z pohľadu cestujúceho a nadšený moc nie som. Jednak návrat ku pôvodnému linkovaniu, z čoho plynie obava neskoršieho vznikania ďalších "pomocných" občasných liniek odvšadial všade a jednak intervaly.

Ku intervalom - tvária sa dobre, ale iba napísané číselne (10/20).
Z porovnania odchodov spojov zo žst. -> solinky:
X - veľmi dobré prelínanie spojov L3 a L4, interval cca. 5 min (špička)
A - tu už budem kritický, 5 min po sebe odchádzajú L3 a L4, potom 15 min diera (odchody L3 - 14:01, 14:21; L4 - 14:06, 14:26), okružná L1 tiež odchádza 14:21

Odchody žst. -> vlčince:
X - tu je interval 10 min L4 doplnený prekladom s vyhliadkovou L14, popritom tam premáva občasná L6 v neznámom intervale (14:29, 14:41, 14:59)
A - no, na Vlky to už moc jazdiť nebude, L14 chodí každých 20 min, vyhliadková L4 3 min po odchode L14, do toho občasná L6 3 min po L6 v neznámom intervale (14:10, 14:50), plus občasná L1 2 min pred L14, to znamená skoro hromadný odchod v jednom čase a potom dlllllho nič...

Vysvetlivky:
X - pracovný deň
A - víkend
Sledované preklady a odchody spojov v čase špičky medzi 14:00 - 16:00

Takže, už z prvého pohľadu nič moc...
Reply on: Vladimír #12546:
tam je zasa linka c. 14, ktora konci na Fatranskej. Tam po ukonceni spoja zmeni smerove tabule na linku c. 4 a zacina z Fatranskej smerom Kosicka, ... a konci na Matici.
Reply on: tux #12536:
Pises, ze vo svete je spojenie SidliskoA-Mesto-sidliskoB, a ak chceš do SídliskaF, musíš prestúpiť. To je pravda. V Žiline je to však tak, že musíš prestúpiť už do SídliskoB, pretože je tu spojenie SídliskoA-Mesto-SídliskoA. A druhá vec: V meste, ktoré má rozlohu asi ako Rajec plus Konská, kde sa peši dostaneš za 45 minút odkliaľkoľvek kamkoľvek, je trochu scestné cestovať s prestupom 52 minút. Potom sa MHD skutočne degraduje len na úkryt pred zimou a dažďom, keď sa nedá chodiť peši.
Mne osobne a mojej rodine nové trasovanie vyhovuje.
Reply on: Kvacalova23 #12544:
Oukej, ale nič to nemení na tom, že očakávam skoré žalospevy typu "ako sa mám dostať z Hypermarketu Tesco na Fatranskú"...

Re #12545 Yzermann22: Na webe DPMŽ sú zverejnené aj intervaly a konkrétne cestovné poriadky. L4/14 má rovnaký interval medzi spojmi ako súčasná L13. Takže v tomto smere obmedzenie kapacít rozhodne nehrozí.
Rád by som pridal môj názor z pohľadu študenta ŽU. Pri ceste do školy mám na výber z dvoch liniek (4,7) a pri ceste zo školy, ktorú využívam málokedy (1,7,14). Môj názor je takýto: Nevidím význam v linkách 1 a 5, ked tak, tak linka 5 by mala mať trochu inú trasu...ďalej by ma zaujímalo že či sa nezhorší spojenie internátov na hlinách zo ŽU , teda či tam bude v špičke 10 a v sedle 20 min pravidelný interval. Môj názor je taký, že tento systém sa čiastočne vracia k tomu pôvodnému stavu pred NKTD. Najmä tým počtom liniek, je ich viac a tým je to neprehladnejšie...teraz budú okolo ŽU jazdiť 4 linky, predtým 1 (L13) (linku 1 nerátam-to nebola linka). A ešte som zvedavý ako to zoberú obyvatelia...ledva si zvykli na nové linkovanie a už to bude zase inak...
Reply on: Vladimír #12543:
Je to pravda že fatranská má nárok škriekať, ale treba sa zamyslieť aj nad prepravenými osobami, takisto môže škriekať aj Poštová. Títo ľudia boli zvyknutí na takýto počet spojov do centra a nesťažovali sa.

Ale zasa fatranská to nemá až také strašné. Zober si strednú zastávku v centre čo je Hurbanova. Cestujúci z fatranskej majú pri ceste cez veľký diel dľžku cestovania 19 min a cez Vlčince 18 alebo 21 minút. Takže je to aj tak premyslené. ? A linky 4,14 sú dosť silné.
No... trochu som si ten návrh popozeral. Je to zaujímavé, v podstate je to návrat k AVTD s niektorými úpravami.

Ako som už písal, pozitívne hodnotím najmä ujednotenie smeru odchádzajúcich trolejbusov na jednotlivé sídliská. Napr. na Hurbanovej Vlčinčiari budú znova čakať na trolejbus vždy za Tescom, Solinkári a Hájičania zase vždy pri Úrade práce. Žiadne pobehovanie hore-dolu, či náhodou z protismeru trolejbus nepôjde skôr.
Na druhej strane sa nedá nevšímnúť, že sa nám znova vyrojili rôzne doplnkové linky s menším rozsahom výkonov. Nakoľko tieto spojenia nevyužívam, nemôžem nejako zásadne hodnotiť, ale udivuje ma trasa L1 ako aj jej celkový zmysel. Keď už ale musí byť, dúfam, že všetky alebo čo najviac výjazdov a dojazdov trolejbusov (hlavne Vlčince, v menšej miere Solinky) bude včlenených pod spoje tejto linky. Celkovo mám však nedôveru k skladaniu spojenia Závodská - Hálkova - Vlčince AŽ tromi "občasnými" linkami - 1, 6, 7.
Možno je to pokročilou nočnou hodinou, ale zatiaľ vidím jeden potenciálny problém. A tým je Fatranská. Ak opomenieme možnosť cestovať do mesta "atypicky" cez Solinky a Hliny, ostala im len L2 a 5 v nevábnom intervale a len s minimálnym dotykom centra. Nebudem teraz argumentovať číslami (prepravené osoby, či dochádzkové vzdialenosti a jazdné doby). Zatiaľ iba čiste psychologicky - toto bude problém, Fatranská určite začne škriekať za viac spojov do mesta.

Toť môj prvotný názor.
Reply on: brunos #12535:
No zasa až takto tvrdo? Človekovi ktorému si to povedal má skúsenosti s dopravou už dlhé roky. A o doprave vie tak o 100 00% viac než ty. S tým lobingom je to aj pravda. Občianske združenie za krajšiu Žilinu doslova tlačí aby tu vzniklo toto spojenie.

A taktiež tvrdenie Jurajovho čísla 68 určite nie je pravda.
!!!!! To je číslo pravidelných cestujúcich a to len čipové karty !!!!!
+ ľudia ktorí cestujú na papierové lístky
+ tí čo cestujú nie len za prácou
+ ľudia zo Závodia-Hálkova
Reálne je to aspoň 300 lístok vynaložených na chýbajúce spojenie.

Kľudne by sa mohla L.6 aj posilniť, strata by tu určite nebola. A pokiaľ by to ostalo tak ako to je, spokojnosť s týmto spojením určite bude.
Takže sme sa po dlhej stagnácie dočkali veľkého kroku vpred. Ja by som situáciu hodnotil určite pozitívne. Dočkali sme sa pravidelného intervalu a silného spojenia uzlu Vlčince-Hliny-Solinky a taktiež sa neubralo z prepojenia Sídlisko-centrum. Linky sú vyhovujúce, dokonca ma veľmi pozitívne prekvapila L.7 ktorá má určite svoj význam. Takže teraz by som chcel poukázať na nedostatky:

- Linka 6 by asi bolo vhodné rozdeliť na L.6 a L.8 Pri ceste z centra by nastal problém. Človek uteká na zastávku a akurát vidí že na zastávke stojí L.6 a teraz môže len hádať či sa dostane na Vlčince alebo ku Carrefouru. Nemyslím si že je potrebné aby jazdilo 8 liniek, kľudne by to mohlo byť aj 9.
- L.1 je určite prínosom. Nebolo by vhodnejšie otočiť smer tejto linky a zjazdy do Depa by mohli posilniť túto linku z obratísk Jasenová, Fatranská, Matice Slovenskej by mohli výrazne odľahčiť spojenie Vlčince/Jasenová/Veľký diel smerom do centra.
- L.1 chýba tu spoj ktorý odchádza z Kvačalovej o 22,10. A teraz čo to môže vyvolať. Väčšina podnikov robí na smeny a tie smeny sú v mnohých prípadoch 6-14hod 14-22hod 22-06 hod. Ľudia by sa nemohli dostať z poobednej domou. A kedže nemajú tú možnosť touto linkou cestovať späť z práce tak nou nepôjdu ani do práce. Posledné spoje prichádzajú do vozovne o 23,21 takže by to nemal byť problém aj na toto myslieť.
- L.7 nezachádza na Maticu a L.6 zasa na zastávku SV. Cyrila a Metoda, nie je to zbytočné aby sa prišlo o 2 spoje/ hod? Aj spojenie Hájik-Vlčince by nabralo na intenzite.

Toto sú malé detaily ktoré by sa dali doladiť, ale myslím že pán Gubala sa nemá za čo hambiť. Skôr naopak ?
L1 je zbytocne dlha a skor by som ju viedol cez kosicku s ukoncenim na Matice SK
- tato linka bude sluzit ako zber vozidiel pre cestu do vozovne?
L6 zachadzanie aj na zastavku C a M
L7 mala ostat v povodnej trase ako doteraz

L6 Bude zachadzat priamo az pred Carrefour?
Reply on: tux #12536:
vo svete je vsak tiez bezne, ze ak mas navrhnute linky na prestup, tak tomu aj zodpoveda potrebna tarifa. Mas pocit ze toto co je teraz v Ziline je prestupna tarifa? Podla mna je to len chaby pokus o prestupnu tarifu. A ak hovorime o tarife, tak musime hovorit aj o peniazoch a cestujuci si rozmysli, ci bude vyuzivat drahy prestup za relativne kratky cas (aj ked sa mu nie vzdy podari stihnut prestupi) alebo radsej zvoli o par minut dlhsiu cestu bez prestupu za lacnejsi peniaz.
Hovoris, ze by to malo byt: "ze linka spaja sidlosko A -> mesto -> sidlisko B" no a v terajsej NKTD je to vacsinou sidlisko A -> mesto -> sidlisko A.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.