Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Re ALL to Valec part two:-): ...takže s tým treba rátať pri výbere CL. Zaujímavá je aj konečná Důl Heřmanice na L106. Mohol by si si skúsiť nafotiť vo vozovni Křivá tú 'výhybku', ktorá je na výjazde z haly. Je z jedného kusu a výhybky majú len jeden(!) jazyk. Človek má aj problém to odsledovať, ako sa to vetví:-). Domáci to volajú 'hrebeň'. A ako perličku spomeniem L33 na letisko Mošnov. NP vozov je bežne vonku viac, ako je garantovaných.
Re ALL to Valec: Cyklotramvaj by mala byť spätne upravená na štandardné prevedenie, takže vozidlo #1015 fyzicky stretnúť môžeš. Priamo na konečnej Hranečník fotiť nebude nebezpečné:-). Skôr by som sa pešo nepohyboval v oblasti okolo Mírového námestia. Tu zas je zaujímavé odbočenie na Mariánske Hory, lebo sa tu nesmú stretnúť dve KT8. Na L9 je zaujímavý práve ten most. Ja neviem, či sa to dá nazvať splietka, lebo ide o dve neprepojené koľaje položené do jednej polovice prejazdného profilu dvojkoľajnej trati. Na tej zastávke (Nám. S. Čecha) je zaujímavé tiež to, že je spoločná pre všetky tri systémy (kde je ešte taká?). Je to prvá zastávka od hl. nadrážia. Na L48 premáva aj SU15. Na L99 zas Mercedes Sprinter. Ešte by som spomenul L56, na ktorej by mali jazdiť Škody Ab21. Pri L5 pozor! Nachádza sa mimo mestské zóny 1 až 4!
Reply on: Valec #1231:
Aj Slovenská technická univerzita zrušila ISIC a už budú len normálne karty. Stoja 280 Sk.
Reply on: Miro #1243:
No ja o tom predsa viem. Veď som Valca na túto linku sám upozorňoval 😉
Reply on: Vladimír #1242:
Električková L5 v Ostrave je práve jedinečná tým, že ide veľkú časť trasy poliami a lesmi mimo komunikácií a ešte k tomu je to jednokoľajka, takže protiidúce vozy sa vyhýbajú vo výhybni približne v strede trasy. Konečnú má vlastne už mimo územia Ostravy. Je to vlastne pozostatok kedysi hustej siete miestnych železníc na Ostravsku. Keď je nejaké výročie, používa sa práve táto trať a jej konečná na predvádzanie vozidiel.
Cyklotramvaj už asi naozaj nebude jazdiť, neuvedomil som si, že už bude október...
Reply on: Valec #1241:
S tou trolejbusovou zastávkou nebudeš mať problém, je hneď neďaleko hlavnej stanice (tuším druhá zastávka?). Trolejbus tam lezie zo svojho pruhu na stredový električkový pás a zastaví pri ostrovčeku električkovej zastávky.

Na linkách 38 a 48 je výnimočné to, že spolu s ďalšími premávajú priamo cez areál železiarní, vo vnútri ktorého, majú aj riadne zastávky. Ak poznáš pomery okolo košického U. S. Steelu, kde paranoidní Amíci šalejú i pri fotografovaní, je veľmi netradičné vliezť za podnikovú závoru autobusom MHD. Nikto nekontroluje, či si alebo nie si zamestnancom železniarní. Ani jedna z liniek vnútri areálu nekončí, takže nemusíš mať obavu - nastúpiš vonku aj vystúpiš vonku.

Pokiaľ ide o L9, tá ide taktiež k železiarňam. Na nej sa mne osobne páči jej trasa mimo komunikácie pre gumokoly. Neviem, vždy sa mi páčili električkové trate, ktoré vedú všelijakými poliami a neviem čo - skrátka električka používa trasu, ktorú autobus kopírovať nemôže. Pri jednom úzkom moste je tam použitá aj splietka.
Akurát neuniklo mojej pozornosti, že v tejto oblasti (Hranečník) vystupovalo z tramvaje väčšie množstvo príslušníkov jednej (Čechom i Slovákom dobre známej) národnostnej menšiny. Neviem preto, či je dobré tam fotografovať - to by mohol vedieť LUK.

---

Ad Žilina: Vždy koncom mesiaca prerieďujem staré (viac ako 2 mesiace staré) novinky z hlavnej stránky. Ak by som tento mesiac dodržal pravidlo aj v Žiline, na stránke by neostala ani jedna "aktuálna informácia". To by asi vyzeralo čudne, tak som to výnimočne nechal tak. V tej Žiline sa skutočne nič nedeje?
Vďaka za tipy,v Ostrave som totiž bol len raz aj to zo ŠvP pred 12timi rokmi.Cez deň by som chcel čo-to prejsť peši a porobiť dáke fotky. Navečer,keď bude menej svetla sa rád povozím.
L5 určite nevynechám,teším sa aj na 15m Trolino a 17Tr.Čo je výnimočné na tých ďalších linkách,príp. kde nájdem tú trolejbusovú zastávku?
Vďaka za každú radu.
Reply on: Valec #1237:
júúj, rád by som, ale nedá sa... Mne síce netreba spoznávať, ale vždy sa tam kochám stavom, ktorý niektorí asi nikdy nedosiahnu. Sklamem Ťa, cyklotram by už vtedy jazdiť nemala. Ja Ti odporučím L9, 99. Z 24-hodinového lístka za 32 Kč Ťa aj hlava rozbolí:-).
Reply on: Valec #1237:
Z liniek určite nevynechaj L5 (hlavne túto!), 9, 38, 48... Ale zaujímavého je tam podstatne podstatne viac. Trollino, 17 Tr-ky, trolejbus, ktorý zachádza na zastávku v električkovom páse atď., atď...
Reply on: Valec #1237:
Špeciálne si v tej Ostrave všimni ich "cyklotramvaj"
Reply on: Vladimír #1198:
...zaitaľ vedie.

All: V stredu 13.10 ak bude pekné počasie plánujem ísť na výlet do Ostravy spoznávať tamojšiu MHD. Ak by mal niekto záujem sa pridať nech dá vedieť. Bližšie info dodám.
Valec: kukni www.tuxweb.wz.cz - su tam tie nase fotky meniarni - a ozaj kde su tie tvoje???
Reply on: Miro #1232:
"osmašedesátiletá řidička" - tak toto je už aj na mňa silné kafe
Ad. železnica: To, že L17 nie je prípojom k vlaku je prinajmenšom čudné (aj keď som ju už raz stihol). Avšak peší prechod z Fatranskej k ŽU by sa ešte dal zvládnuť. Ale čo nočná doprava.
Príchod vlaku 23:56 (zvykne meškať kvôli prípoju z Maďarska), odchod L50 23:00. Najmä v nedeľu týmto spojom cestuje dosť študentov (keď som sa ja viezol bývalo to tak 20-25 ľudí*25Sk=500-625Sk. Lenže raz sa mi stalo, že sme prišli s 5 minútovým meškaním a ten bus zrejme odišiel naprázno. Aká je strata DP v tomto prípade vidíte sami.
O vlaku s príchodom 1:44 a odchodom L50 a 1:40 sa radšej ani nezmienim.
Caute neviete o niekom kto dokaze na zakazku vyrobit soft do mikrop. atmel
Reply on: Kubik #1201:
Nič sa neboj, fotka už je. Dokonca na prednom dispeji bol práve náš starý dobrý nápis Zjazd do depa.

Re #1209 marek: Je treba rozlíšiť ISIC kartu ako takú a kartu vydanú školou.
ISIC kartu si môžeš na Slovensku vybaviť (zakúpiť) v CKM 2000 Travel za 220Sk. Na jej vybavenie potrebuješ potvrdenie o návšteve školy a fotku. Takúto kartu môžeš využiť na zľavy u zmluvných partnerov. Žiaden DP na slovensku a pokiaľ viem ani v ČR nie je zluvným partnerom organizácie ISIC.
Čo sa týka školských kariet, vydávajú ju jednotlivé univerzity po dohode s organizáciou ISIC za cca 450SK (250Sk za kartu ako elektronický nosič a 200Sk organizácii ISIC). Žilinská univerzita vo svojom vyhlásení uvidela, že nechcela zbytočne študentov finančne zaťažovať, preto na dohodu s organizáciou ISIC nepristúpila (písalo o tom v Žilinskom večerníku na jeseň minulého roka, môžeš si to nájsť v archíve) , a preto žilinské študentské karty nie sú ISIC pozitívne a stoja len 250Sk.
Študentské karty na Slovensku (neručím za to, že na všetkých školách, určite však v BA a ZA) sú od fy. EmCard. A tu je kameň úrazu. Keďže od tejto firmy využívajú karty aj DPB, SAD, tak je možno po vzájomnej dohode ich akceptovať. Preto sa ti môže zdať, že DPB akceptuje ISIC karty, takisto aj SAD. Avšak DPMŽ používa polský systém firmy R&G Mielec. Aj karty vydávané DPMŽ sú od tejto firmy, takže dôvod, prečo dosiaľ nedošlo k dohode medzi ŽU a DP môže byť ten, že nie sú vzájomne kompatibilné.
Reply on: Vladimír #1229:
Prešov som uviedol preto, lebo je najlepší v SR (a tiež aby som Ti urobil radosť:-)). Áno, aj v KE ich je viac ako v ZA.
Reply on: LUK #1222:
Nielen v Prešove. Schémy môžeš bežne nájsť vo vitrínkach čakární aj v Košiciach.

Re #1227 marek: ?

Re #1228 marek: Zaujímavá myšlienka. Ja som tiež už dávnejšie rozmýšľal, či musia byť všetky spoje nutne vedené v trase ...Obchodná - Matice Slovenskej - Fatranská... Pohrával som sa myšlienkou, že súčasné L6, 7, 17, možno mierne posilnené, by vynechávali zastávku Matice Slovenskej a z Obchodnej by premávali priamo na Fatranskú. Naopak, L4, ktorá by mala rovnaký rozsah dopravy ako 6+7+17 by bola skrátená len po zastávku Matice Slovenskej, t.j. na Fatranskú by nezachádzala. Vyriešilo by sa tým zrýchlenie dopravy z Fatranskej a dnes už vlastne aj od ŽU do centra. Tento systém by fungoval v čase špičiek a sedla v pracovných dňoch, kedy by aj po rozdelení prúdov ostávala doprava na oboch vetvách dostatočne silná. V okrajovom režime (skoro ráno a neskoro večer + cez víkendy) by si vetvy vzájomne vypomáhali, t.j. L6, 7, 17 by zachádzali na Maticu a L4 by zachádzala na Fatranskú.
Čiže cez víkendy by sa nezmenilo nič, ale v pracovných dňoch, kedy sa ľudia viac ponáhľajú a prúdy cestujúcich sú aj väčšie, dosiahlo by sa zrýchlenie dopravy. Inak, úplne nezávisle na takýto návrh prišiel aj ďalší prešovský kolega zaujímajúci sa o MHD, hneď potom čo navštívil Žilinu.
Ohladom liniek 7/17. Kedy by vam vyhovoval odchod linky zo zel.st./od univerzity? Mne od univerzity xx:57-xy:59 a zo stanice xx:39-xx:42. Len nevidim dovod, preco L 17 zachadza na vsetky zastavky, napr. Matice slovenskej, zbytocne sa tam stracaju 3 minuty. Ved tuto zastavku obsluzi L 6. a L 6 by nemusela zachadzat na tu zastavku, odkial ide L 7. aspon by sa usetril cas.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.