Reply on: Kubik #1201:
Nič sa neboj, fotka už je. Dokonca na prednom dispeji bol práve náš starý dobrý nápis Zjazd do depa.Re #1209 marek: Je treba rozlíšiť ISIC kartu ako takú a kartu vydanú školou.
ISIC kartu si môžeš na Slovensku vybaviť (zakúpiť) v CKM 2000 Travel za 220Sk. Na jej vybavenie potrebuješ potvrdenie o návšteve školy a fotku. Takúto kartu môžeš využiť na zľavy u zmluvných partnerov. Žiaden DP na slovensku a pokiaľ viem ani v ČR nie je zluvným partnerom organizácie ISIC.
Čo sa týka školských kariet, vydávajú ju jednotlivé univerzity po dohode s organizáciou ISIC za cca 450SK (250Sk za kartu ako elektronický nosič a 200Sk organizácii ISIC). Žilinská univerzita vo svojom vyhlásení uvidela, že nechcela zbytočne študentov finančne zaťažovať, preto na dohodu s organizáciou ISIC nepristúpila (písalo o tom v Žilinskom večerníku na jeseň minulého roka, môžeš si to nájsť v archíve) , a preto žilinské študentské karty nie sú ISIC pozitívne a stoja len 250Sk.
Študentské karty na Slovensku (neručím za to, že na všetkých školách, určite však v BA a ZA) sú od fy. EmCard. A tu je kameň úrazu. Keďže od tejto firmy využívajú karty aj DPB, SAD, tak je možno po vzájomnej dohode ich akceptovať. Preto sa ti môže zdať, že DPB akceptuje ISIC karty, takisto aj SAD. Avšak DPMŽ používa polský systém firmy R&G Mielec. Aj karty vydávané DPMŽ sú od tejto firmy, takže dôvod, prečo dosiaľ nedošlo k dohode medzi ŽU a DP môže byť ten, že nie sú vzájomne kompatibilné.
Vladimír
Re #1227 marek: ?
Re #1228 marek: Zaujímavá myšlienka. Ja som tiež už dávnejšie rozmýšľal, či musia byť všetky spoje nutne vedené v trase ...Obchodná - Matice Slovenskej - Fatranská... Pohrával som sa myšlienkou, že súčasné L6, 7, 17, možno mierne posilnené, by vynechávali zastávku Matice Slovenskej a z Obchodnej by premávali priamo na Fatranskú. Naopak, L4, ktorá by mala rovnaký rozsah dopravy ako 6+7+17 by bola skrátená len po zastávku Matice Slovenskej, t.j. na Fatranskú by nezachádzala. Vyriešilo by sa tým zrýchlenie dopravy z Fatranskej a dnes už vlastne aj od ŽU do centra. Tento systém by fungoval v čase špičiek a sedla v pracovných dňoch, kedy by aj po rozdelení prúdov ostávala doprava na oboch vetvách dostatočne silná. V okrajovom režime (skoro ráno a neskoro večer + cez víkendy) by si vetvy vzájomne vypomáhali, t.j. L6, 7, 17 by zachádzali na Maticu a L4 by zachádzala na Fatranskú.
Čiže cez víkendy by sa nezmenilo nič, ale v pracovných dňoch, kedy sa ľudia viac ponáhľajú a prúdy cestujúcich sú aj väčšie, dosiahlo by sa zrýchlenie dopravy. Inak, úplne nezávisle na takýto návrh prišiel aj ďalší prešovský kolega zaujímajúci sa o MHD, hneď potom čo navštívil Žilinu.