Pozri, zilinske Citybusy su uz jednoznacne z tych faceliftovanych (sudiac podla kabiny vodica), ale interier vyzera len o kusok menej otrasne, nez predtym.
Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?
Preco potom Solaris uroven interieru posuva stale vpred, kdezto Irisbus sa zmohol len na odstranenie posledneho schodu u 12 m verzie (co komfortu cestujucich ale vobec neprispelo) a nejake bezzube vyfarbenie interieru, pricom madla pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali? Inak mas pravdu -- problem bude skutocne v tom, ze Citybus je uz zastaraly. Ale je to problem Irisbusu, nie zakaznikov. Je to mozno vysvetlenie, no nie ospravedlnenie. Ale nemam pocit, ze by som pisal nieco, co nevies.
Re #1067 Sarko: Prosim ta, co ma co Karosa konstrukcne/dizajnersky spolocne s Citybusmi?
(Lebo reč je teraz len o vnútornom usporiadaní, nie o autobusoch všeobecne.)
Re #1056 Miro: Pre upresnenie - jediný slovenský DP, kde vodič musí mať v službe rovnošatu je DPMP. Aj tu je to už v mierne okresanej forme - uniformou sa rozumie predpísaná košeľa, resp. tričko Dopravného podniku. Nohavice a obuv nie sú definované, kravaty nie sú povinné.
Re #1057 Sarko: A nebude problém náááááhodou v tom, že City bus je o čosi staršie vozidlo a tak v dobe jeho vzniku nemuseli konštruktéri disponovať možnosťami, ktorými disponovali konštruktéri Solarisu?
Neviem či to tu už bolo, ale vo včerajšom REGIONÁLNOM DENNÍKU (Dvojka - dobrodružstvo poznania) hovorili o vašich nových 3 Karosách Irisbus Citybus 12M.
Ja by som povedal jednoducho rozostupy, alebo vzdialenosti sedadiel, ešte ma napadá slovo rozteč, ale to je tiež české. Rázvor sa podľa mojich vedomostí označuje len vzdialenosť náprav.
Rozvor... ? Áno, zmenšuje, ale s rozvorom sedadiel sa aj zvyšoval podiel NP. Všetky modely Solarisu sú však 100% NP a aj napriek tomu sú (až na pár výnimiek) sedadlá rozmiestnené rozumne. Možno aj preto, že dizajnér karosérie spolupracoval s interiéristom a vedeli sa dohodnúť na vzájomných kompromisoch. Naopak, v CityBuse asi žiadny nebol... ?
K súčasnej ankete: Tak som si spomenul, ako som sa v r. 1980 vyskytol v Kodani a zíral som, ako elegantne tam vyzerala MHD: svetlohnedé autobusy a vodiči v tmavohnedých oblekoch, svetlohnedých košeliach a kravatách... Porovnával som vtedy s MHD u nás, ale myslím, že v tomto u nás nedošlo k žiadnemu pokroku. Dnes som si všimol jedného, síce to nebola pravidelná linka, ale aj tak: košeľa nedefinovateľnej farby, neoholený, žváro v hube... ako si pamätám z autoškoly, tak vodiči autobusov majú zakázané fajčiť, však?
Takže jednoznačne, nielen uniformy, ale aj celkový vzhľad a správanie svojich vodičov by mali dopravné podniky kontrolovať. Je to ich vizitka.
Všeobecne sa dá povedať, že s pribúdajúcim časom sa rozteč sedačiek zmenšuje:-(. A je jedno, či ide o NP, alebo nie. Ale dačo sa mi marí, že to ošetruje nejaká norma, tak by sa jej mali výrobcovia držať. Aj NP vozidlo sa dá (aspoň dúfam) naprojektovať tak, aby to nebolo také hrozné. Napríklad menší priemer kolies.
To mi je úplne jasné, ale pre rozmiestnenie sedadiel nemusíš ísť 20 rokov dozadu. Stačí, ak ostaneme pri porovnávaní Urbina s CityBusom. Iste, Solaris nie je dokonalý, ale určite omnoho dokonalejší ako Karosa.
Ja som Potkana otestoval a je to fakt hrôza. Tu by som však povedal, že boli použité zle tvarované a užšie sedadlá. Myslím, že aj širšie by sa tam bez problémov vošli.
Viem ako to Vlado myslel, ale fakt to nebol dobrý príklad. Ak mám niečo porovnávať, tak to porovnávam s porovnateľným, nie s neporovnateľným. Na úplne rovnej podlahe sa sedadlá ľahko rozmiestňujú podľa ľubovôle, ale na NP časti nad nápravou alebo palivovou nádržou sa dá asi len ťažko predstaviť, že si sedadlo umiestnim podľa vlastného výpočtu. To by museli ku sedadlu viesť 4 schody a sedeli by sme zrhbení niekde pod stropom.
A kde nájdem 100% NP bus spred dvadsiatich rokov??? Porovnaním rozmiestnenia sedadiel v 14 Tr som chcel len vyjadriť, že skrátka po stránke vnútorného usporiadania je takmer vždy niečo za niečo - to, čo získame nízkou podlahou strácame pohodlnosťou pri sedení a pod.
Čo sa týka názorov v tejto veci, nemením ich. Solaris má jednoznačne lepšie usporiadanie interiéru ako City bus. Neznamená to však, že je dokonalé.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha
Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?