Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #1084:
Takze kosicki vodici su so Solarismi spokojny. No bodaj by nie ked nic lepsie nemaju. Maju prejavovat nespokojnost? aby im este vymenili voz za Ikarus? ?
Reply on: Vševedko #1083:
Problém nie je primárne v prechádzaných trasách, ako v totálne neergonomických sedadlách. Trať BB-Vrútky je pre ne svojimi sklonovými pomermi priam ideálna.
Reply on: Sarko #1084:
Hej, to bude tym, ze mame len jeden Solaris, kdezto CityBusy mame dva, vsak 🙂
Reply on: Vševedko #1083:
Občas to v tých Potkanoch skôr vyzerá na Dastižénje Naródnoje Agronomije, lebo to je skoro ako o zemiakoch vo vreci. ?
Reply on: Vladimír #1078:
Však obaja dobre vieme, že v prípade pracoviska je pre vodiča dôležitá najmä funkčná stránka alebo stránka bezpečnosti, než hra nejakých farieb alebo dizajnu. Aj napriek viacerým kladom a mínusom u oboch diskutovaných značiek si vodiči obľúbia to, čo vyhovuje viac im. Za košických vodičov môžem rozhodne povedať, že drvivá väčšina je s pridelenými Solarismi spokojná. Preto by ma zaujímali konkrétne dôvody a názory, prečo si napr. prešovskí vodiči vyberajú voľno, keď majú náhodne robiť na Solarise. Napadá mi, že Solaris je v PO len jeden a vodiči na ňom nie sú zvyknutí jazdiť a možno preto tie obavy. To je to isté ako napr. s jedinou košickou T3Mod. Vodiči sa jej boja hlavne kvôli netypickému ovládaciemu pultu a iného typu ručného radiča. Až v ďalšom rade sú to problémy ako pomalé zatváranie predsuvných dverí alebo poruchovosť.

Čo sa týka prejazdnosti, zopakoval si to možno tisíci raz, ale určite nie na žilinskom fóre (aspoň čo som pozrel históriu s hľadaním podľa slova "CityBus"), tak prečo to neprebrať aj tu? Prejazdnosť Solarisu je síce overená a obmedená na určitých linkách v PO, čo je dané možno aj miestnymi pomermi, napr. odľahlými časťami mesta alebo obsluhovanými obcami. V KE si napr. nespomínam na žiadne ohlasy o miestach, kde by Solaris nemohol. Preto tento faktor môžeme posudzovať len individuálne pre každú prevádzku zvlášť.

K tomu filozofovaniu - ak by sme sa bavili iba v rovine "ktorý autobus je dobrý a ktorý zlý", tak by to fakt nemalo zmysel. Prekvapuje ma však vyjadrenie o hraní sa na detinskú hru, keď tu niektoré oblasti preberáme častokrát do detailov.

Na záver - v prípade kladov Urbín oproti CityBusom tu padli argumenty ako nižšia spotreba PHM, dlhšia záruka, širšia paleta typov, každý typ vždy 100% NP, lepšie usporiadanie interéru, prepracovanejší dizajn, atď., tak by bolo vo všeobecnej rovine zaujímavé vedieť v čom teda vyniká CityBus. Samozrejme, neber to ako podryp a ak si sa rozhodol už nevyjadrovať, budem to rešpektovať.
Reply on: Vladimír #1052:
Ale veď to vobec nie je o nízkopodlažnosti ale o tom, že dopravcovia sa snažia do NP vozidiel, ktoré majú menšiu využiteľnú podlahovú plochu než vysokopodlažné, narvať aspoň toľko sedadiel ako do vysokopodlažných.
Re #1053 Sarko: V tomto prípade však treba povedať, že chyba nie je v potkanoch ale v Zločineckej Spoločnosti, ktorá tieto jednoznačne regionálne vozidlá používa na diaľkové spoje ako pojazdný Výstavku Dastiženij Naródnovo Chazjájstva. Pokiaľ je vozidlo určené pre krátke pobyty cestujúcich a intenzívnu výmenu frekvencie, je logické, že sú použité užšie sedačky v prospech širšej uličky a menší rozostup sedačiek v záujme dosiahnutia vyššej obsaditeľnosti.
Re #1072 Vladimír: Ja by som súhlasil len s lepším usporiadaním pracoviska vodiča, ktoré má Slintyhnus skutočne veľmi vydarené a ergonomické. Horšia prejazdnosť vozidla v teréne - ono skutočne cesta na Surdok nie je veľmi stredoeurópska. A autobus má slúžiť pohodliu cestujúcich a tam je na tom Solaris evidentne lepšie.
Myslím si, že otázka dodávok autobusov je v DPMŽ už vyriešená. Staršie Karosy sú nahradzované novými rady Karosa B952 a dodávky boli v minulých mesiacoch doplnené dvoma vozidlami Karosa City bus 12m. .
Otázka trolejbusov je síce otvorená, ale predpokladám že svoje postavenie po situácii v Ostrove nad Ohří si v českých DP udrží značka Škoda a samozrejme, že aj v slovenských DP.
Reply on: COLOR #1079:
Nech sa páči, veď môžeš 🙂
Ad ZASLANÉ FOTOGRAFIE: Aj keď možno vždy nezareagujem na e-mail či príspevok vo fóre, všetky zaslané fotografie od všetkých autorov si ukladám a po posúdení spracujem do foto-updatov. Takže určite neignorujem, môžete posielať aj naďalej, ak niečo máte.
Reply on: Vladimír #1078:
No pekne. Skoro 78 k teme za niekolko hodin, resp. dni.. Pekne, pekne, fakt. Ale zle si napisal ten posledny odstavec. Podla mna o tom diskutovat potrebne _je_.
Reply on: Sarko #1074:
Ak hovorím o pracovisku vodiča, nehovorím o farbách gombíkov či jemnosti povrchu poťahu na sedadle. Hovorím napr. o výške sedenia vodiča, jeho výhľade a pod.

Čo sa týka prejazdnosti, zopakujem to už asi po tisíci raz: » Kde prejde Solaris, prejde aj City bus. Kde prejde City bus, nemusí prejsť Solaris. « (overené v podmienkach MHD Prešov).
Pri Solarise v tomto prípade neberiem do úvahy možnosť nadvihnutia karosérie, lebo to je núdzové riešenie nevhodné do pravidelnej prevádzky.

A tón môjho rozčúlenia pramení z toho, že sa tu zas ide filozofovať o veciach, ktoré boli mnohokrát na mnohých diskusiách a v mnohých reprízach prediskutované.

A popravde, už ma vôbec nebaví tá detinská hra typu "Ktorý autobus je dobrý a ktorý autobus je zlý". Každý je iný, každý vyniká v inom. Bodka. Už sa k tomu budem snažiť nevyjadrovať ?
Reply on: Sarko #1047:
Ano, mas pravdu, to jedno sedadlo (mozno dve) za poslednymi dverami v Solarise je fakt jak pre beznohych. Ale aj tak by Solarisu len prospeli vacsie vzdialenosti medzi sedadlami, o CityBuse ani nehovoriac. Ideal je v tomto 21Tr...
Reply on: Vladimír #1072:
OK, prevelmi sa ti ospravedlnujem za chybajuce osobne zameno, nabuduce si dam pozor, aby veta znela "(...) pricom madla _MNE_ pripominajuce skor industrialny polotovar a podobne v tom buse zostali (...)". Ak si ale vsimnes, v dalsom prispevku som uz tuto neospravedlnitelnu chybu neurobil. Okrem toho nechapem, preco by som mal vydavat za pravdu vkus cudzi. ?

A samozrejme, ze su to skor otazky na konstrukterov Renaultu ako na Teba, ale tvoja veta v prispevku #1064 znela, akoby puhy vek vozidla, ktore uz mohli medzicasom viackrat inovovat, bol celkovym ospravedlnenim urovne interieru. 🙂

To, ze po motorickej stranke je Citybus minimalne rovnako dobry, a prejazdnost terenu ma este lepsiu, vobec nespochybnujem. Bavime sa tu o interieri. (Aspon ja urcite.)

Ja inak nie som ziaden fanaticky zastanca Solarisov. Vela veci sa mi na nich nepaci. Ale keby som si mal vybrat medzi SU a KCB, beriem SU.
Vladimír:
Poslal som e-mailom na iMHD skupinu fotografií:
- autobusy na linke č. 31 v Mojšovej Lúčke
- meniarne a DPMŽ
- autobusy na linke č. 24 v centre a Strážove.
Chcel by som vedieť či prišli v poriadku.
Reply on: Vladimír #1072:
Prečo sa rozčuľuješ, však ja sa pekne pýtam. Pracovisko vodiča je tiež podľa mňa vec osobného vkusu vodiča. Niektorí Solarisy zaznávajú, iní si ho neviedia vynachváliť. Čo sa týka prejazdnosti, si myslím spomínal niečo v tom zmysle, že na určitých miestach, kde sú väčšie nerovnomernosti na vozovke (alebo rovno rozbitá cesta), dochádza k zachytávaniu o spodok vozidla?
Reply on: galiyosha #1068:
Možno nič, ale ja som aj tak mal na mysli, že mohli už sami niečo vymyslieť konštrukčne niečo novšie.
Reply on: Sarko #1067:
Prosím Ťa, Sarko! Ja tiež nemám chuť zase raz rozoberať veci, ktoré sme preberali už minimálne trikrát. Už ma to nebaví.
Ale keď toľko na tom trváš, City bus má napríklad podľa všetkého lepšie vyriešené pracovisko vodiča alebo napr. lepšiu prejazdnosť v teréne s nerovnosťami.

Re #1068 galiyosha: A prečo tieto otázky kladieš mne? To je hádam otázka pre konštruktérov Renaultu, nie? S tým industriálnym polotovarom si to prehnal - za pravdu vydávaš nič viac, len svoj osobný vkus.

Re #1069 Dispecer: Renault Agora a Karosa City bus je v podstate to isté. Oba prešli tohto roku restylingom. Podľa všetkého je však zrejmé, že pre západoeurópskych zákazníkov noviniek bolo predsa len viac 😞
Reply on: Dispecer #1069:
Pozri, zilinske Citybusy su uz jednoznacne z tych faceliftovanych (sudiac podla kabiny vodica), ale interier vyzera len o kusok menej otrasne, nez predtym.

Re #1070 Andy: A tak sudis na zaklade toho, ze v Solarise su tie madla z nerezu ci hliniku (nie som si celkom isty), tj z materialu (podla mna) esteticky mimoriadne hodnotneho, prakticky neznicitelneho a bezudrzboveho? Ci na zaklade toho, ze v Solarise su (tak, ako v kazdom zapadnom civilizovanom autobuse) takmer rovnako tvarovane v celom autobuse, kdezto v Citybuse je po facelifte interieru kazde neparne madlo akoze-zaoblene, kdezto kazde parne je hranate tak, ako v minulosti? ?
Reply on: galiyosha #1068:
No tak rozhodne madlá ako industriálny polotovar mi pripadajú skôr v Solarise.
Reply on: galiyosha #1068:
Renaulty Agora majú už nový dizajn a Karosa Irisbus Citybus má ešte ten zastaralý?!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.