A teraz k druhemu problemu k parkovaniu. Tu mam nazor trochu odlisny od vas ostatnych vzhladom na moje zivotne skusenosti.
Najprv k parkovaniu v centre. Parkovaci dom je dobry, je to tak vsade na svete. Systemy platenia su rozne. Niekde su progresivne ceny za parkovanie /prva polhodina malo, dalsie stale viac/, niekde su prve dve hodiny zadarmo, platia sa len dalsie atd. Cely problem vidim v tom, aby toto parkovanie bolo vyuzivane len na navstevu uradov, obchodov, kin atd., nie na celodenne parkovanie vsetkych zamestnancov vsetkych firiem v centre, maximalne za mastne parkovne vyhradenych niekolko miest pre sluzobne vozidla.
Som osobne autorom dopravno-inzinierskeho riesenia pesej zony v Ziline z r. 1988, ktore s drobnymi zmenami pretrvalo az do zavedenia tohto noveho systemu. Co mne na nom jedine cely cas vadilo bola /ne/vynutitelnost prava. Taki vodici bordelari su hadam len v Ziline. Arogancia vodicov sa najviac prejavovala pred zel.stanicou, kde nam permanentne "vekslaci" stali na zastavkach MHD - a potom pri Poste 1. Tam som skusal zaviest parkovanie na obmedzenu dobu s parkovacimi kotucmi /hodinami/, hoci stali len par korun, kazdy na to kaslal a ani policajti sa nejako nesnazili. Trochu sa to pohlo zavedenim odtahovej sluzby, no nase slovenske zakony sa zacali pod plastikom demokracie a slobody tak krutit, ze z toho vzisla nakoniec uplna anarchia. Co mi chyba v tomto systeme dnes su velke zberne parkoviska na kraji mesta, kde by parkovaci listok bol zaroven aj listkom na MHD. Ale asi som uz moc naivny.
Najprv k parkovaniu v centre. Parkovaci dom je dobry, je to tak vsade na svete. Systemy platenia su rozne. Niekde su progresivne ceny za parkovanie /prva polhodina malo, dalsie stale viac/, niekde su prve dve hodiny zadarmo, platia sa len dalsie atd. Cely problem vidim v tom, aby toto parkovanie bolo vyuzivane len na navstevu uradov, obchodov, kin atd., nie na celodenne parkovanie vsetkych zamestnancov vsetkych firiem v centre, maximalne za mastne parkovne vyhradenych niekolko miest pre sluzobne vozidla.
Som osobne autorom dopravno-inzinierskeho riesenia pesej zony v Ziline z r. 1988, ktore s drobnymi zmenami pretrvalo az do zavedenia tohto noveho systemu. Co mne na nom jedine cely cas vadilo bola /ne/vynutitelnost prava. Taki vodici bordelari su hadam len v Ziline. Arogancia vodicov sa najviac prejavovala pred zel.stanicou, kde nam permanentne "vekslaci" stali na zastavkach MHD - a potom pri Poste 1. Tam som skusal zaviest parkovanie na obmedzenu dobu s parkovacimi kotucmi /hodinami/, hoci stali len par korun, kazdy na to kaslal a ani policajti sa nejako nesnazili. Trochu sa to pohlo zavedenim odtahovej sluzby, no nase slovenske zakony sa zacali pod plastikom demokracie a slobody tak krutit, ze z toho vzisla nakoniec uplna anarchia. Co mi chyba v tomto systeme dnes su velke zberne parkoviska na kraji mesta, kde by parkovaci listok bol zaroven aj listkom na MHD. Ale asi som uz moc naivny.
Michal2