A z profesionalnych skusenosti mozem len odporucat zaplatit co najskor a nespoliehat sa na to, ze "sa na to nejako zabudne". ked pride exekutor, je uz neskoro. A takychto pripadov je vela.
Mám takú otázku. Jeden známy dnes cestoval na zľavnené cestovné a preukážku si zabudol. Revízor mu dal pokutu okolo 600 SK. Je to pevná cena alebo sa to môže ešte zvýšiť
1/ Dalej to nepojde.
2/ Konecne si treba uvedomit, ze kazde mesto si to robi po svojom a v kazdom meste je to tak ako je a mali by sme konecne prestat porovnavat "vsjo ravno" ako za sociku. Proste v Ziline je to tak, v Presove inak a v Bratislave trebars aj naopak.
Tak ak to takto pojde dalej, v Ziline sa priemernej rodine s detmi neoplati kupovat predplatne listky, ale oplati sa pouzivat auto a v ojedinelych pripadoch kupit jednorazovy listok. ?
1. Ziaden zakon o socialnej starostlivosti neexistuje. Dochodky riesia 3 zakony (o soc. positeni, o DSS, o DDS), pridavky na deti zase zakon o pridavku na dieta
2. Tarifa nie je pravny predpis, Tarifa je sucastou zmluvy o preprave (tak ako vseobecne obchodne podmienky T-mobilu tiez nie su pravnym predpisom)
3. Zakon o pridavku na dieta absolutne nic nehovori o zlavach v MHD
3. To, ze sa Tarifa prisposobila zakonu o pridavku na dieta, je len slobodne rozhodnutie, resp. nespravny vyklad (nehodiace sa preciarknut) mesta/DPMZ
4. Hovoris, ze v Ziline sa to odvija od naroku na pridavky na dieta a hned potom zase ze v Presove je to naviazane na sumu zivorneho minima - potom ti akosi nesedi ten argument o pridavkoch
5. Ze sa v Presove rozhodli naviazat narok na vysku zivotneho minima, je opat len ich rozhodnutie a nevyplyva to zo zakona, ale z ich uvahy a to zivotne minimum je tam preto, lebo asi chceli mat urcenu urcitu hranicu
6. Cize mne z toho vyplyva, ze je to cele na vas ako sa rozhodnete a ako vam to schvali mesto. A schovavanie sa za nejake socialne zakony je len tak vypustanie dymovej clony... ?
A co ma zakon o soc. starostlivosti s tarifou? Ked tu bol a nahodou ak este bude zakon, ktory pridavky umoznoval po istu hladinu prijmu, tak v Ziline bude zlava pre studentov tiez v zavislosti od prijmu rodicov? ?
Uz som si to zistil. Zo vsetkych predpisoch v tomto state ma najvacsiu pravnu silu USTAVA. O stupienok nizsie stoji ZAKON, Este o stupienok nizsie vladne nariadenia a asi rovnako aj v mestach Vseobecne nariadenia miest. Potom su este nizsie nariadenia inych (hlavne verejnych) organizacii. Dolezite je, co stoji vyssie a co nizsie, to nizsie sa MUSI podriadovat vyssiemu (inak by nemusel existovat Ustavny sud).
Zakon (o socialnej starostlivosti - rodinne pridavky, dochodky atd.) je vyssim predpisom a ten stanovi, ze dietatu (samozrejme pokial nie je zarobkovo cinne a napr. studuje na vysokej skole) sa mozu rodinne pridavky sa mozu rodinne pridavky vyplacat do dovrsenia 25 rokov. A preto aj predpis "nizsej pravnej sily" akym je tarifa sa zakonu prisposobil.
Je len vecou casu, kym sa tak nestane aj inde, pokial nedostanu vynimku.
Ano, s DLZKOU SLUZBY nema suvislost, ale s jej rozvrhnutim na spoje ano. Sam vies, ze ked nechces nasekat vodicom kratke 5,5 hodinove sichty (kde nic nezarobia) alebo ich striedat na "zlych" a "dobrych" linkach, aby sa im to vyrovnalo (u nas L29, L30, L31, prip. L27), ale snazis sa dostat co najblizsie na maximum 11h, tak ti dlzka sichty sice sedi, ale podla rozvrhnutia a "polohy" prestavok v nich sa ti mozu pomerne razantne hybat polohy spojov.
Na druhej strane ak chces celodenne, alebo aspon v castiach cpicka a sedlo nechat pre cestujucich aku-taku pravidelnost odchodov, hybes prave s tymito prestavkami, pripadne ich az delis na viac casti.
Dosledok je iba jeden, ak chces udrzat vykon (a to ja chcem, lebo na iny zvysok vykonu nemam ludi), pri pohnuti zaciatku sa ti pohne aj koniec.
zajimave ze pri 13ke ten cas ma
Re #9376 VLK: pri emtestoch by ma neprekvapilo ak by to bola odpoved na otazku, preco nie je text dobre citatelny za slnecneho pocasia