Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #9388:
A to má tiež niečo spoločné s prídavkami na deti? Nebol náhodou tarifná skupina, že máš také pozoruhodné myšlienky ? ? ? ?
Reply on: Michal2 #9397:
A z profesionalnych skusenosti mozem len odporucat zaplatit co najskor a nespoliehat sa na to, ze "sa na to nejako zabudne". ked pride exekutor, je uz neskoro. A takychto pripadov je vela.
Reply on: Juraj #9396:
Dobre dik za informaciu, pomohol si mi.
Reply on: Michal2 #9395:
Pevna cena je 100-nasobok zakladneho cestovneho, t.j. 1200 Sk. Na prve 3 dni je zlava 50%, teda 600 Sk.
Mám takú otázku. Jeden známy dnes cestoval na zľavnené cestovné a preukážku si zabudol. Revízor mu dal pokutu okolo 600 SK. Je to pevná cena alebo sa to môže ešte zvýšiť ❓
z tr 201 bola odstranena CVR kam do mesta
Reply on: ufo #9392:
A niekto iny zas so SADkou a zeleznicou.
Reply on: Juraj #9391:
Ja som nic neporovnaval, niekto iny zacal s Presovom.
Reply on: ufo #9390:
1/ Dalej to nepojde.
2/ Konecne si treba uvedomit, ze kazde mesto si to robi po svojom a v kazdom meste je to tak ako je a mali by sme konecne prestat porovnavat "vsjo ravno" ako za sociku. Proste v Ziline je to tak, v Presove inak a v Bratislave trebars aj naopak.
Reply on: Juraj #9388:
Tak ak to takto pojde dalej, v Ziline sa priemernej rodine s detmi neoplati kupovat predplatne listky, ale oplati sa pouzivat auto a v ojedinelych pripadoch kupit jednorazovy listok. ?
Reply on: Juraj #9388:
1. Ziaden zakon o socialnej starostlivosti neexistuje. Dochodky riesia 3 zakony (o soc. positeni, o DSS, o DDS), pridavky na deti zase zakon o pridavku na dieta

2. Tarifa nie je pravny predpis, Tarifa je sucastou zmluvy o preprave (tak ako vseobecne obchodne podmienky T-mobilu tiez nie su pravnym predpisom)

3. Zakon o pridavku na dieta absolutne nic nehovori o zlavach v MHD

3. To, ze sa Tarifa prisposobila zakonu o pridavku na dieta, je len slobodne rozhodnutie, resp. nespravny vyklad (nehodiace sa preciarknut) mesta/DPMZ

4. Hovoris, ze v Ziline sa to odvija od naroku na pridavky na dieta a hned potom zase ze v Presove je to naviazane na sumu zivorneho minima - potom ti akosi nesedi ten argument o pridavkoch

5. Ze sa v Presove rozhodli naviazat narok na vysku zivotneho minima, je opat len ich rozhodnutie a nevyplyva to zo zakona, ale z ich uvahy a to zivotne minimum je tam preto, lebo asi chceli mat urcenu urcitu hranicu

6. Cize mne z toho vyplyva, ze je to cele na vas ako sa rozhodnete a ako vam to schvali mesto. A schovavanie sa za nejake socialne zakony je len tak vypustanie dymovej clony... ?
Reply on: ufo #9387:
Ma. Chod sa pozriet do Presova, tam uz cenu cestovneho (zatial u ZTP) od vysky prijmu (dvojnasobku zivotneho minima) zacali.
Reply on: Juraj #9385:
A co ma zakon o soc. starostlivosti s tarifou? Ked tu bol a nahodou ak este bude zakon, ktory pridavky umoznoval po istu hladinu prijmu, tak v Ziline bude zlava pre studentov tiez v zavislosti od prijmu rodicov? ?
Reply on: Juraj #9385:
Zaujimava uvaha...
Reply on: Mza #9351:
Uz som si to zistil. Zo vsetkych predpisoch v tomto state ma najvacsiu pravnu silu USTAVA. O stupienok nizsie stoji ZAKON, Este o stupienok nizsie vladne nariadenia a asi rovnako aj v mestach Vseobecne nariadenia miest. Potom su este nizsie nariadenia inych (hlavne verejnych) organizacii. Dolezite je, co stoji vyssie a co nizsie, to nizsie sa MUSI podriadovat vyssiemu (inak by nemusel existovat Ustavny sud).

Zakon (o socialnej starostlivosti - rodinne pridavky, dochodky atd.) je vyssim predpisom a ten stanovi, ze dietatu (samozrejme pokial nie je zarobkovo cinne a napr. studuje na vysokej skole) sa mozu rodinne pridavky sa mozu rodinne pridavky vyplacat do dovrsenia 25 rokov. A preto aj predpis "nizsej pravnej sily" akym je tarifa sa zakonu prisposobil.

Je len vecou casu, kym sa tak nestane aj inde, pokial nedostanu vynimku.
Reply on: S499.1023 #9382:
Ano, s DLZKOU SLUZBY nema suvislost, ale s jej rozvrhnutim na spoje ano. Sam vies, ze ked nechces nasekat vodicom kratke 5,5 hodinove sichty (kde nic nezarobia) alebo ich striedat na "zlych" a "dobrych" linkach, aby sa im to vyrovnalo (u nas L29, L30, L31, prip. L27), ale snazis sa dostat co najblizsie na maximum 11h, tak ti dlzka sichty sice sedi, ale podla rozvrhnutia a "polohy" prestavok v nich sa ti mozu pomerne razantne hybat polohy spojov.
Na druhej strane ak chces celodenne, alebo aspon v castiach cpicka a sedlo nechat pre cestujucich aku-taku pravidelnost odchodov, hybes prave s tymito prestavkami, pripadne ich az delis na viac casti.
Dosledok je iba jeden, ak chces udrzat vykon (a to ja chcem, lebo na iny zvysok vykonu nemam ludi), pri pohnuti zaciatku sa ti pohne aj koniec.

Ci nie?
Reply on: Juraj #9348:
A čo takto dať striedanie turnusov (ranný - odpoludňajší) vždy po voľne, ako sa to bežne robí?
Reply on: Juraj #9330:
Ad 2a) - Juraj, prestávka v doprave predsa nemá ŽIADNU súvislosť s dĺžkou služby jednotlivých vodičov.
Reply on: Jozef #9374:
zajimave ze pri 13ke ten cas ma 😉
Re #9376 VLK: pri emtestoch by ma neprekvapilo ak by to bola odpoved na otazku, preco nie je text dobre citatelny za slnecneho pocasia 🙂
Reply on: Mza #9379:
to je síce pravda, ale "iba" návrh, rozhoduje v každom prípade mesto....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.