A cestujúci majú nervy na podpisovanie bez petícií, ktoré sú bezúčelové? Aspoň DPMŽ vidí, že priamy spoj je potrebný, a nie sa snažiť ľudom dokázať prieskumným vozidlom že priamy spoj je nepotrebný.
Ale čo sa zastávaš DPMŽ, myslíš si, že keby sme mali AVTD, že niečo takéto by vzniklo? Správne poukázal na to, kde má DPMŽ medzeru. Keby sme mali linkovanie ako som dávnejšie navrhoval, že nosné linky pre vlčince by boli bývalá L.4 a L.6 a pre Hájik L.6 z intervalom 10/20, stačilo by aj 30 min interval, myslíš že by niečo takéto vzniklo? A podnikateľ má obrovskú nevýhodu oproti DPMŽ, že odchody spojov na zastávkach nemá vycapené. Vodič by mohol zverejniť svoje odchody, a verím že by si tak získal aj moju sympatiu. Nech by cestovné stálo aj 20 SK tak by sa mi oplatilo cestovať z Hájika na Vlčince a späť.
Ja absolútne nemám nič proti DPMŽ, ale myslím si že to je na hambu ak sa tento človek udží.
Svinstvo? Nehrozí, podľa môjho názoru je to správne, bodaj by dotyčný chcel takýmto spôsobom zaviesť linku, ktrorá by jazdila po trase L.5 alebo L.13 z odchodom z cyrila a metoda. Nech si DPMŽ nemyslí, že si oni budú diktovať, pretože sú monopol, ja budem osobne rád že budeme mať priame spojenie. Teraz prichádza na rad aby sa nad týmto dopravný podnik zamyslel.
Nikdy som ta nepodcenoval alebo nebodaj povazoval za hlupeho, to urcite nie. Len niekedy nechces byt chapavy. Chapavemu na prvykrat staci napisat, ze 5+7=12. Nechapavy spekuluje, ci vzdy, ci to plati aj pre cestujucich z Hajika na Vlcince, ci je to s DPH alebo bez, ci by to nemohlo byt 11,9 atd. Tebe to zial nestaci, teba o tom treba 100x presviedcat. Dobre, i takto to ide, mozno je chyba u mna a pouzivam v tvojom pripade nespravne didakticke metody ja. Neviem.
A druha vec, ze impulzivne vystrelis /niekedy akoby bez rozmyslenia/ jednoznacne usudky bez predchadzajucej vnutornej analyzy, ci je to naozaj tak, ci tvoj zaver mozno naozaj hned zovseobecnovat ako jednoznacnu premisu, alebo ma tvoja myslienka len podruzny charakter. Ak ma. Ale kazdy sme nejaky. Ty si taky, ja inaksi, kazdy sme ini. Mna zivot naucil si vzdy najprv naratat do troch, potom si zobrat kalkulacku a vsetko si 3x prepocitat a potom rozlisovat nazor vazsiny a mensiny.
Je pravda, ze niektore arumenty "nechcem vidiet", co vsak neznamena, ze o nich nerozmyslam, a dokonca ze si aj niektore neosvojim, ak som sa mylil. Nemenim vsak svoj nazor len na zaklade nalady, ci hustoty atmosfery v aktualnej debate. Rozumne argumenty viem uznat, hoci niekedy až po nejakom ulezani v hlave. Sam pises, ze som tvrdohlavy, a ja to neskryvam. Tvrdohlavost este nie je blbost (len nabeh na nu). Len nie som si vsak celkom isty, ci korekcia mojho osobneho nazoru bude mat nejaky vplyv na chut cestujucich vozit sa marsrutkou. U mna naozaj nie je pes zakopany.
Mozes napisat "este stokrat" a vysledok na PetraC to bude mat ten isty. Nepochopil si, ze on tie druhe argumenty NECHCE vidiet? Aj novy riaditel DPMZ je mozno cudak, mozno vela veciam este nerozumie, ale NIE JE HLUPY, inac by uz davno zavolal PetroviC a tyzden po nastupe by zaviedol pre tych 68 ludi priame spojenie z Hajika na Vlcince. Doteraz tak neurobil a som si isty, ze vie urcite preco.
Zle je podla mna to, ze marsrutkarov vidis ako "pozitivum NKTD", hoci inde ziadne NKTD nikdy nemali a marsrutkarov tam maju. Jednoznacne z toho vyplyva, ze vznik marsrutkarov nezapricinuje ziadne NKTD ale ine priciny.
Zle je podla mna to, ze ty ako zasadovy clovek / niekedy az prilis, az tvrdohlavy ... ako som ta doteraz poznal/ nerozlisujes konkurenciu od nekalej konkurencie. Konkurencia je vtedy, ak je v rovnakych zakonnych ramcoch. Treti mobilny operatopr je konkurenciou, lebo musi podnikat presne podla toho isteho telekomunikacneho zakona ako doterajsi dvaja operatori vratane licencie, uverejnovania cennikov td. Nekala konkurencia parazituje na dierach v zakonoch alebo v ich obchadzani a najcastejsie v ich nedodrziavani. A nikdy som si nemyslel, ze by si chcel byt marsrutkarom a nedodrziavat zakony.
Zle je na tom aj to, ze vidis len to, co sa ti prave v danej chvili hodi do karat. 10 Sk je urcite menej ako 12 Sk, ale zdaleka nie vsetci cestuju na papierove cestovne listky, vela ludi ma cipove karty, kde je cena MENSIA ako 10 Sk, len toto vidiet nechces a preto to ani objektivne neuvadzas. Ani to, ze marsrutkar cipovu kartu neuvadza, ani zlavy pre dochodcov a ziakov.
A posledne zle je na tom to, ze zasadne a cely cas pouzivas "ludia" a NIKDY nerozlisujes, ci ide o skupinku, ktora sa zmesti do jedneho autobusu alebo o tisice, pre ktorych nestaci ani 10-minutovy interval s klbovymi vozmi. A davas ich na jednu uroven a porovnavas ktora co hovori tak, akoby slova jednej aj druhej skupiny mali rovnaku vaju. NEMAJU, ci sa ti to paci alebo nie. A plati to VSADE. Ani vlak nejazdi z Kutov do Bardejova priamo ci z Michaloviez do Turzovky pimao, ale musia presadat, lebo je to mala skupinka. Rovnako sa nelieta zo Sliaca do Lisabonu priamo, ale musi sa presadt. Naopak Priamo sa cestuje ci lieta pre velke MASY cestujucich napriklad z Bratislavy do Kosic alebo z Londyna do NewYorku. Podobne 68 ludi z Hajika na Vlcince presada /alebo ide pesi/ ale MASY cestujucich z Hajika do centra idu priamo bez prestupu.
Ešte raz... Nie je reč len o priamom porušovaní predpisov. Ide o to, že DPMŽ nemôže byť vo férovom konkurenčnom vzťahu s niekým, ktorý zákony neodržiava lebo sa na neho prakticky žiadne nevzťahujú a ktorý vykonáva špecifický čiste ziskový a nekoncepčný druh dopravy.
Ja keď si z domu donesiem v kotlíku domácu polievku a trikrát do týždňa sa v čase obeda na hodinu postavím na chodník pred Tvoj bufet a doslova pred Tvojimi očami ju budem predávať o korunu lacnejšie a rozprávať o tom, že aký si drahý, tiež sa budeš hnevať (lebo Ty si si vybavil priestory a platíš nájom, lebo Ty zamestnávaš bufetárku, ktorá tam musí byť zopár hodín a nielen v čase obeda, platíš za ňu odvody štátu, lebo Ty máš reklamnú tabuľu, pod ktorou predávam ja).
Trestné oznámenie od DPMŽ nemusí byť prejavom strachu. Prečo by mala súkromná maršrutka, ktorá tam nemá čo robiť, vyvovlávať ľudí na mestskej zastávke a kĺbový trolejbus ostať v kĺbe zalomený, lebo sa nevmestil na zastávku, kde má riadne schválenú zastávku.
Re #12104 PeterC: Ako som už napísal. Cestujúci sa musí sám rozhodnúť, či pôjde plánovane podľa CP s prestupom alebo sa postaví na zastávku a bude dúfať, že do pol hodiny dôjde priama lacná maršrutka. A ona možno nakoniec ani nepríde a možno príde, ale nezastaví, lebo už sa na predošlej zastávke naplnila a má zarobené, takže Ťa má v paži.
To Ti neviem povedať, lebo s ním nechodím. Informácie mám od ľudí, ktorí s ním chodia z Hájika na Fatranskú, a iné zastávky sme nepreberali. Ja si však myslím, že zastavuje aj inde. Podľa môjho názoru by priamo na zastávkach zastavovať nemal, ale by si mal s pravidelnými cestujúcimi dohodnúť konkrétne miesta, kde zastavenie nie je zakázané, a tam by ich mal zberať. To je môj názor.
Mne netreba v sucasnej situacii nic vysvetlovast, mam na nu svoj nazor, ktory tu prezentujem. Prosim vsak, aby si si uvedomil, ze za tuto situaciu (vyvstavsieho marsrutkara) ja osobne zodpovednost nenesiem. Mali by sa zamysliet nad sebou ti, co za tuto situaciu zodpovednost nesu, a nie ja, ktory sa len snazim ju pomenovat. MHD od isteho casu vobec nepouzivam, takze by mi to mohlo byt jedno. Od znamych cestujucich mam informacie, ze im to vyhovuje. Od niektorych ludi tu na fore mam zas informacie, ze im to lezi v zaludku. Beriem nazory obidvoch skupin, ale blizsie mi je ta prva. Co je na tom zle? ?
DPMŽ to určite vadí a videl som raz policajtov, ako riešili pána taxikára odstaveného na zastávke pi VšZP čakajúceho na pasažiera, hoci oproti majú stanovištia. Ale určite bude viac vadiť maršrutkár, ktorý účelovo zabokuje zastávku MHD pred vozidlom MHD, aby on mohol zobrať pasažierov (mal som možnosť pozorovať v NR) ako taxikár, ktorý tam zastaví raz za deň aj to v čase, keď sa tam nenachádza žiadne vozidlo MHD.
pripájam sa k Jurajovi - koľko je ľudí, ktorí potrebujú cestovať medzi sídliskami? Hlavný prepravný prúd mieri do centra a do priemyselnej časti, čiže skutočne je tých ľudí minimum...
To beriem, ale svojim príspevkom si nevysvetlil, prečo DPMŽ nevadí, že taxikári zastavujú na zastávkach MHD, ale maršrutka mu vadí. Žeby preto, že taxikári majú taxametre, prípadne na nich ešte aj "turbo"? Alebo mi dávaš za pravdu?
a jedna vec naviac: taxikárom sa to istý spôsobo toleruje, nakoľko nerobia, že by z jednej zastávk viezli niekoho na druhú zastávku, práve naopak, rozážajú ľudí mimo dosahu MHD. Ale rovnako porušujú zákon 315/96, ibaže maršrutkár to robí priamo a cielene a to často dokonca pred vozidlom, z ktorého kradne cestujúcich a ktorému práve cielene prekáža...
Mas vo vsetkom pravdu. Len vies.... tu niekto pravdu nechce ani pocut ani citat.
Sklamal ma aj PeterC. Uz stokrat mu bolo vysvetlene, ze na tych 68 cestujucich, co z Hajika na Vlcince by mali prestupovat DPMZ nikdy nezarobil /orientacne je to 5 Sk na listku x 2 x 270 dni/ ale "zarobil" na usetreni nevyuzitej casti trasy medzi plavarnou a Fatranskou, co je 4 km x pocet spojov x pocet dni x cca 46 Sk/km/ co robi spolu statisice. Naviac tieto "zarobene" a "usetrene" peniaze a kilometre presunul na posilnenie dopravy v koridore Hajik-Centrum v plnej vyske.
Jednoduchsie ako si zobrat kalkulacku je zautocit na januarove zmeny a dat ich za pricinu marsrutkarov, hoci napr. v Nitre ani v inych mestach ziadne NKTD nikdy nerobili a marsrutkarov tam maju omnoho viac. Jednoducho slepemu neukazes, hluchemu nepovies a ...-mu nevysvetlis.
Ja si myslím, že sa to dalo pochopiť, ale pre Teba ešte raz: Aj keby just išiel 5 minút po trolejbuse, pre tých, čo idú na Fatranskú, je výhodnejšie, lecnejše, rýchlejšie ísť s ním, pretože trolejbus ide len do centra, kde by museli vystúpiť, prejsť na inú zastávku, na nej čakať, a iným spojom sa na tú Fatranskú odviezť. Evidentne ku nim nepatríš, ale skús sa trochu vžiť do ich kože. Nejde o dieru v cestovnom poriadku, ale ide o dieru v pokrytí poteby cestujúcich dostať sa za normálny čas do cieľovej stanice. Pri žilinskej MHD pod pojmom "rozumný čas" je celkom výstižné si predstaviť čas kratší, než za aký by cestujúci trasu prešiel peši.
tu je jedna zaujímavosť vo vzťahu taxikár vs. maršrutkár - taxikár musí byť evidovaný, usí mať príslušné zariadenie riadne ociachované (taxameter), vozidlo musí spĺňať určité predpisy, rovnako celá taxislužba je viazaná predpismi. Oproti tomu maršrutky sú niekedy njväčši vraky, aké sa kde našli, častokrát za zaplatenú službu nedostaneš ani len ten doklad, o samotno doklade o tom-potom, nehovoriac že vodičom môže byť kdejaký chruňo (viď. prípad z NR, kde opitý vodič riadil maršrutku a aj havaroval)... ?