je mi z toho zle........ja robim tiez vodica v jednej nemenovanej pizzerii a s takymito cuvajucimi a inak necakanymi a nenapadnymi vodicmi co sa zrazu vrutia do vasej jazdnej drahy sa stretavam kazdu sichtu.........a je smutne ze policajti to riesia takymto sposobom, ze obvinuju skuseneho vodica.....bohuzial.....ruka ruku myje a sialencov a bezohladnych nafukanych hazarderov na cestach pribuda....koniec koncov....ruku na srdce...ako jazdia samotni policajti?
Oficiálna záloha to nie je. Tá je vždy vykonávaná autobusmi, ktoré majú displej. Tieto staré vozy, ktoré už v dennej výprave nefigurujú sa berú vtedy, ak sa nejaký zadelený voz pokazí. Šoféri si do nich tabule s výpravne neberú, ale použijú to čo tam je. Ale napr. keď #17 robí zálohu, tak majú aj ceduľku náhradný spoj.
To hej, takéto označenie je nedostatočné a často neprehľadné, ale keď vodiča náhle presunú na inú linku, nemá na výber. Nemôže nosiť so sebou plastové tabule všetkých liniek - pri jednom spoji sa to ešte dá odpustiť. Napadlo ma, že by sa v každom vozidle mohla nachádzať univerzálna tabuľka, na ktorej by sa dali meniť čísla. ?
voz #100 je záložák? Dnes som ho videl na L22, vpredu mal tabuľku, kde bolo iba fixkou (!) napísané 22 (z diaľky niet šance uvidieť), z boku a zo zadu linkové označenie chýbalo... sa mi zdá, že to začína ísť akosi dole vodou, dlho som nevidel také amatérske označenie vozidla MHD... ?
Mimochodom, podobná vec sa mi stala ešte za aktívnej kariéry vodiča - mal som nehodu z vlastnej viny, na schodoch mi spadla stará vlčica, ktorá na mieste povedala, že jej nič nie je ale obratom sa odobrala k doktorovi a maródila mesiac s údajne narazenou kostrčou - vtedy to bolo na "prokouša", nad 7 dní PN to bol trestný čin.
Našťastie som dostal vynikajúceho vyšetrovateľa, ktorému sa čosi nezdalo a poslal ježibabu k súdnemu znalcovi. A tam sa diali veci - harpyi nič nebolo, doktorka, ktorá ju poslal na PN-ku bola jej dcéra a právnik, ktorý jej to poradil, bol harpye syn.
Našťstie to dopadlo tak, že som zaplatil asi tisícku pokuty (v nejakom 1984 celkom pálka) a musel na preskúšanie. Ježibaba mastila pred súd, dcérenka takisto (dostali krivé svedectvo) a synček prišiel o advokátnu licenciu, či ako sa to vtedy volalo.
Musím priznať, že som bol vtedy VEĽMO škodoradostný.
Aha, tak to sa ospravedlňujem, ja som si to asi zle prečítal, myslel som, že aj vrazil do toho auta pred sebou. V takomto prípade záleží na dobrom advokátovi a súdnom znalcovi - či brzdenie, pri ktorom popadal substrát, bolo ešte prevádzkové, lebo ja by som skôr povedal, že už núdzové. Ale má určitú šancu sa ubrániť - napríklad ak si platí poistenie právnej ochrany.
Ja som tomu rozumel tak, že vodič autobusu zastavil prevádzkovým brzdením (Vyhlášku teda neporušil), pri ktorom mu však v kabíne popadali cestujúci. Otázka je, či neporušil nejaké iné pravidlá pre hromadnú prepravu osôb. Ale podľa mňa dopravný priestupok neurobil.
Bohužiaľ, podľa litery zákona je vodič bez diskusie na vine. Keby narazil do toho auta, čo vycúvalo, on, tak je bez viny ale ak vrazil do auta pred sebou, tak má smolu, pretože bezpečná vzdialenosť je taká, aby mohol prevádzkovým brzdením zastaviť, ak vozidlo pred ním náhle zastaví.
Síce keby sa to v praxi na 100% dodržiavalo, tak by doprava skolabovala ale policajti majú jasno ? .
Pokiaľ mi pamäť slúži, tak len raz bol zadný vodič zbavený viny, keď narazil na diaľnici do Avie, ktorej odpadla zadná náprava aj s diferenciálom a ostala stáť prakticky na mieste - súdny znalec uznal, že s TAK náhlym zastavením nemôže nikto počítať.
Bez výmeny predného čela by to tuším v ROŠERE neprežili, to majú úchylku aj na autobusoch ? .
Re #13060 acer: Možno slušne, možno lepšie ako v dielňach DP, ktoré na ot nakoniec nemajú ani výbavu, možno aj lacnejšie, než konkurencia, ale každopádne v OMNOHO horšej kvalite, než DSZO alebo ČSAD SAD BBDS.
To je priblizny rozsah GO v ROSERE. Este by som doplnil kompletnu vymenu plechov karoserie, vymenu plechov podvozku (schranky) a vymenu podlahy nie len upravu starej. Do kedy tie trolejbusy vydrzia, uvidime. Ale myslim ze chlapi v ROSERE to zvladli slusne. Isto lepsie ako v dielnach na Kosickej.
oprava,atikorove osetrenie nosneho ramu,antikorovy nater podvozku a dutin BODY
reflexne listovanie schodov
modernizacia blatnikov kolies
lakovanie GLASSURIT
bezpecnostna antismykova podlaha
vymena predneho cela
nove sedacky
zateplenie karoserie
vymena harmoniky
ja som to nevymyslel,je to odpisane zo spravy od noveho vedenia,cena cca.do 1mil.za kazdy klbak.Zaujimave je,ze podla tabulky,vsetky roseracke klby maju vydrzat v premavke do roku 2012 ? .
p.s. vymena harmoniky nebola zrealizovana ani na jednom vozidle
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.