Milý pán Dúbravický, ja nemám problém s vlastnou identitou ako vy, ktorý sa na tomto fóre prezentujete pod skratkou Udiak. Je mi jedno, či to pochádza od slova úd alebo údený, no ak máte potrebu moje meno rozoberať na verejnosti, tak ma o tom, prosím, láskavo informujte, lebo to môžem považovať za ohováranie.
K týmto Vašim výplodom som Vám už odpovedal osobne na mail. Objektívny pohľad novinára, ktorý, na rozdiel od Vás, aj čo-to v Trnave na autobuse prejazdil, je, že optimalizácia zatiaľ nie je hodná tých 20-tisíc eur, ktoré ste zinkasovali. Či po všetkých zmenách, ktoré ju ešte čakajú, bude hodná, je otázne.
Nemám záujem baviť sa s Vami na tomto fóre ani inom. To, čo si o optimalizácii myslím, názory cestujúcich a pravdivé skutočnosti budem naďalej zverejňovať na webovej stránke Trnavského hlasu. Ak budete mať v rukách pádne argumenty, nie štatistiky z počítača, rád sa s Vami o mojich tvrdeniach porozprávam. Ale, keďže je všetko podľa Vás v poriadku, prečo v stredu 5.9. o 13. hodine sedíte u primátora Trnavy a dohadujete sa o ďalších nutných zmenách v chronometráži, ktoré sú podľa Vás v poriadku?
Gabriek Kopúnek
šéfredaktor Trnavského hlasu
Rozprával som sa s poslancami ktorých nebudem menovať ... a oni samu uznali že spravili chybu že to schválili. Podľa nich to malo zostať po starom a pridať sa len dáke linky.
Cez Jarmok ti to nikto nebude robiť ... Možno sa naši hradný páni aj sami zobudia a zrušia ju lebo samí uznali že je to fiasko.
Skôr by to bolo lepšie cez jarmok - chodit s petičnými hárkami po centre to by bola lepšia stratégia kde sa dozviem viac info o peticii? nie je to na fb?
Vy by ste si mali vybaviť konzultácie ale na psychiatrií ... Viete o tom že po jarmoku sa spustí petícia za zrušenie vašej dokašlanéj optimalizácie? Mali byste vrátiť tú závratnú sumu ktorú ste dostali za to vaše fiasko nazývane optimalizácia.
Tak ste sa mali nato vykašlať lebo ste to ešte viac dohúkali ... a mali by ste Pán Dúbravický zverejniť sumu ktorú ste za to tú optimalizáciu zhabali ... Pán primátor dačo iné sľuboval pred voľbami ľuďom. Ja navrhujem potom MHD v Trnave zrušiť lebo tákáto MHD je o ničom keď sa ľudia nikam nedostanú.
Tak ste sa mali nato vykašlať lebo ste to ešte viac dohúkali ... a mali by ste Pán Dúbravický zverejniť sumu ktorú za to tú optimalizáciu zhabali ... Pán primátor dačo iné sľuboval pred voľbami ľuďom. Ja navrhujem potom MHD v Trnave zrušiť lebo tákáto MHD je o ničom keď sa ľudia nikam nedostanú.
Aaaaaa priserna nuda ? Nedate sa skor na drahu liecby chronickej nespavosti ? Tam by ste mali uspech ? Co si akoze vy predstavujete pod pojmom optimalizacia ?? ? Lebo si podla mna mylite pojmy z dojmami ? A ako ste mohli z palubnych pristrojov vycitat, ze na linka ktora napriklad chodila v case 15:10 bude vytazenejsia ked bude chodit v case 14:59 ? Lebo potom by som sa mala zaujem o taky palubny PC, mozno by mi vyvestil aj vyherne cisla sportky ?
Klasický príklad futuristického pohľadu na realitu, lenže optimalizácia (viď slovník cudzích slov, alebo wikipédia) nie je hra na loďky na štvorčekový papier.
Nakoniec načo toľko slov, treba sa pozrieť na to čo vypľul nenávidený počítač a ten blbec od stola, čo za ním sedí, čo je zásadne proti ľuďom (s veľkým Ľ), čo sa nikdy, ale naozaj nikdy neviezol autobusom. Akurát sa tu oháňa nejakým "dopravným inžinierstvom"
Takže poďme k veci, takto nejako by mali tie fakty vyzerať (vysvetlivky ku skratkám neuvádzam - sme tu predsa všetci "odborníci"):
L6 PD 29/33 11.4km 250dní 82.65/94.05 tis.VZKM = rozdiel 11.4 tis.VZKM (cca 11 tis.Euro)
L6 SD 12/26 11.4km 115dní 15.73/34.09 tis.VZKM = rozdiel 18.4 tis.VZKM (cca 18 tis.Euro)
-------------------
L6 teraz 98.38 t.VZKM - návrh 128.14 t.VZKM = rozdiel 29.8 t.VZKM (cca 29 tis.Euro)
L6 navýšenie nákladov = 30%
L14 PD 16/26 13.3km 250dní 53.20/86.45 tis.VZKM = rozdiel 33.3 tis.VZKM (cca 33 tis.Euro)
L14 SD 12/21 13.3km 115dní 18.35/32.12 tis.VZKM = rozdiel 13.8 tis.VZKM (cca 13 tis.Euro)
-------------------
L14 teraz 71.55 t.VZKM - návrh 118.57 t.VZKM = rozdiel 47.1 t.VZKM (cca 47 tis.Euro)
L14 navýšenie nákladov = 66%
L16 PD 13/23 18.6km 250dní 60.45/106.95 tis.VZKM = rozdiel 46.5 tis.VZKM (cca 46 tis.Euro)
L16 SD 8/22 18.6km 115dní 17.11/47.56 tis.VZKM = rozdiel 30.5 tis.VZKM (cca 30 tis.Euro)
-------------------
L16 teraz 77.56 t.VZKM - návrh 154.01 t.VZKM = rozdiel 76.5 t.VZKM (cca 76 tis.Euro)
L16 navýšenie nákladov = 99%
Suma-sumárum celkové navýšenie nákladov na týchto 3 linkách = 29+47+76 = 152 tis.Euro
Keďže ani chudery nosné linky L1-L5 by popri luxuse L6 nechceli zaostať:
teraz majú cca 561 t.VZKM, potom by mali o 30% viac, t.j. o 168.3 t.VZKM (cca 168 tis.Euro)
Predpokladám že grécky model by sa dotkol aj liniek L11-L13 a L15 čo by pri najnižšej miere navýšenia (60%) predstavovalo cca 125 t.VZKM, (cca 120 tis.Euro)
Když to pánovi *pvpeter* sečteme
152+168+120, účet dělá 413 tis.Euro, čo je navýšenie (teraz cca 989 t.Euro) = 42%
Môj uzáver je minule že tu bolo 1.034 tis.VZKM, my sme mali podmienku znížiť to o 5%, ak si niekto myslí, že hokej sa dá hrať bez mantinelov ja mu ilúzie brať nebudem (nech sa trebárs hádžu auty)...
Vlasné uzávery nech si každý urobí sám, aby som nedajbože niekoho neurazil...
P.S.
Keďže pánko *pvpeter* má iste veľmi silného sponzora pre MAD Trnava, inak by si iste nedovolil takýto návrh predostrieť pánovi primátorovi, tak ja mu touto cestou učtujem konzultáciu (hodina á 300 Euro) za 450 Euro. Požiadal by som ho týmto o zaslanie identifikačných údajov pre faktúru...
Takto nejako by mala vyzerať optimalizácia. Vybral som tri linky legendárnu 6, dlho kritizovanú 14 a Baumax 16 ktorá by mala ísť zo Zeleného kríčka do Baumaxu.
Odchody doplnkových liniek by mali byť každých 40 min. a to aj v sobotu-nedeľu a žiadne hluché miesta.
Linka 6 – Odchod Okružná
Pondelok-piatok(školský rok)
04 50...05 15 45...06 10 30 50...07 15 45...08 15 45...09 30...10 00 40...11 20...12 00 40...13 00 40...14 00 30 40...15 00 40...16 00 40...17 30...18 00 40...19 30...20 00 40...21 20...22 20
Sobota-Nedeľa-sviatok
05 30...06 10 50...07 30...08 00 40...09 20...10 00 40...11 20...12 00 40...13 20...14 00 40...15 20...16 00 40...17 20...18 00 40...19 20...20 00 40...21 20...22 20
Ale v počítačoch museli vidieť aká je vyťaženosť na spojoch z Vozovky o 14:15 (popr. 14:34)... či to sa záhadne stratilo? 12:55 / 13:30 2x / nič / 14:55? Avšak, všetci budeme extomi, pretože nie aby sa MHD prispôsobila ľudom ale aby sa ľudia prispôsobovali MHD ?
presne som sa čudoval že ani jedna školska linka nejde k SOUE ... síce tam chodí 6 ále ... suhlasim že by mali chodiť na školské linky rano aj poobede dva spoje ktoré by išli návzájom opačným smerom, nehovoriac o zavedení spojov o 12/50 a 14/50( všetci študenti predsa nekončia 6. hodinou o 13/35 (autobusy z prvých zastávok idú 13/30?! - navyše treba zarátať aj čas pre opustenie vyučovacích priestorov a prípadné obedy - absolútna blbosť) --> no čo už narobíme, počítače to takto povedali a tak to bude ... nevadí
Išla som dnes ráno spojom z Prednádražia a bola to čistá katastrofa. 3 meškala už na Tajovského vyše 5 minút. Treba pouvažovať o posune spojov po siedmej hodine o 5-10 minút skôr, aby stíhali do prace aj ľudia, ktorí začínajú o pol ôsmej. Takto sa môže stať, že cestujúcich Vám ubudne. Ja sama budem chodiť peši až pokiaľ sa to bude dať. Sorry, Takúto MHD nepotrebujem. MHD má byť pre ľudí a nie ľudia pre MHD...
1. LEANNA - snad si nemyslite, ze Vam bude chodit autobus kazdych 10 minut ako MHD v Bratislave!?
(reakcia na vyrok "Ja aby som sa dostala na 6hod. na druzbu mi chcete napisat aby som stavala pomaly o 4 ako keby som mala ist do bratislavy?")
2. podla mna, optimalizacia bola robena s hlavnym cielom USETRIT a tomu bolo podriadene vsetko
3. UDIAK - neprecenoval by som poslancov a pracovnikov odboru dopravy a ich schopnost odborne posudit a pripomienkovat optimalizaciu
4. to, aky je vhodny cas prichodu a odchodu zo zastavok pri podnikoch si nemusi nikto cucat z prsta, staci si dat poziadavku na dany podnik. Alebo sa inspirovat primestskymi linkami, vid prichody a odchody do EBO
5. ak je to pravda, tak to je obrovska chyba (reakcia na konstatovanie "SAD TT nemá s optimalizáciou nič spoločné, ona ju len prevádzkuje.")
Gabriel Kopúnek
K týmto Vašim výplodom som Vám už odpovedal osobne na mail. Objektívny pohľad novinára, ktorý, na rozdiel od Vás, aj čo-to v Trnave na autobuse prejazdil, je, že optimalizácia zatiaľ nie je hodná tých 20-tisíc eur, ktoré ste zinkasovali. Či po všetkých zmenách, ktoré ju ešte čakajú, bude hodná, je otázne.
Nemám záujem baviť sa s Vami na tomto fóre ani inom. To, čo si o optimalizácii myslím, názory cestujúcich a pravdivé skutočnosti budem naďalej zverejňovať na webovej stránke Trnavského hlasu. Ak budete mať v rukách pádne argumenty, nie štatistiky z počítača, rád sa s Vami o mojich tvrdeniach porozprávam. Ale, keďže je všetko podľa Vás v poriadku, prečo v stredu 5.9. o 13. hodine sedíte u primátora Trnavy a dohadujete sa o ďalších nutných zmenách v chronometráži, ktoré sú podľa Vás v poriadku?
Gabriek Kopúnek
šéfredaktor Trnavského hlasu