Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tá prímestská Karosa C 734 má značku TT 953 BJ . ?
Reply on: zakaznik #538:
Aká? povedz aj evidenčne číslo .
No ty koki, kam toto mesto speje... Na L10 je stará PRÍMESTSKÁ Vrakosa.
Koľko minútové meškanie príchodu do konečnej zastávky mávajú spoje v TT?
Reply on: brefos #535:
L14 je bezplatná Tesco linka s obmedzeným nástupom a výstupom, takže tú ako súčasť MHD moc neberiem...
Reply on: irizar #530:
V Liptovskom Miluláši je 14 liniek MHD ?
Reply on: irizar #533:
1. Máš pravdu, že časť liniek z východu musí končiť na AS, lebo na západe stačí menej spojov.

2. Ešte som si to naštudoval a oživil si spomienky, tak doplním argumentáciu: Linka 5 je najviditeľnejší problém. Ale ide aj o niektoré spoje z/do Ondrášovej liniek 1 a 6, ktoré tiež končia na stanici a nejdú na východ. A tiež linka 13, ktorá (zväčša) ide len na stanicu. To je ale pochopiteľné, tá chodí len v lete, takže to môže problém zakomponovať.

Čiže na linkách 1, 5 a 6 cítim filozofiu, že prioritou je odvoz na stanicu a naviazanie na vlaky a prestávkovanie vozidiel na stanici. Všetko kvôli malému rozpočtu.

Inak myslím, že v podstate sa zhodneme, tak by som to ukončil... 🙂
Vtip je v tom, ze zatial co na L5 odide cca jeden bus za hodinu, v smere na Podbreziny su to 3 az 4. Takze aj keby tu doslo k zluceniu, aj tak by vacsina spojov musela koncit na AS. Tot vsjo co som chcel povedat.
Reply on: irizar #530:
V LM som strávil viac než pár hodín, v súčte cca dva mesiace čistého času. Ale o to nejde, toto logicky uvažujúci človek zistí aj pri pohľade na trasu L5. 😉
Reply on: irizar #530:
Ma to pobavilo, ako si ma v prvej časti príspevku skritizoval a v druhej si mi dal za pravdu. 🙂 Veď tá L5 je dostatočne odstrašujúcim príkladom a dôkazom zvrátenosti linkového vedenia!
Reply on: zakaznik #520:
keby si niekedy v LM strávil viac než pár hodín, vedel by si, aké blbé prirovnanie si si našiel. Ten náš systém je debilný z milióna dôvodov, ale preto, že by spoje končili na AS to nie je. Keď sa totiž pozrieš na mapu, zistíš, že mesto má podlhovastý tvar, pričom východne od AS je centrum a dve sídliská - jedno z 11 tisíc obyvateľmi a druhé s cca 7 tisíckami. Smerom na západ sú tri mestské časti, každá s cca 800 obyvateľmi, k jednej z nich je pridružená Vojenská akadémia. Takže mi prosím ťa skús navrhnúť, kde by asi tak autobusy zo sídlisk mali končiť. Už v centre sa to nedá, pretože chýbajú odstavné plochy, niet sa tam kde otočiť a navyše, pred stanicou je ešte zastávka Mestský úrad, ktorá okrem MsÚ obsluhuje aj okresný súd, mestskú polikliniku, materskú škôlku a tri stredné školy, takže ju považujem za pomerne dôležitú. Na druhej strane môžu tie autobusy ešte tri kilometre pokračovať do Ondrašovej alebo Palúdzky, kam ale budú voziť iba vzduch - ten tam totiž vozia už aj existujúce spoje. Iste, mestská časť Ondrašová robí veľký krik, aký je to škandál, že im tam chodí posledný autobus o šiestej večer, ale vždy keď ho vidím je v ňom maximálne 6-7 ľudí, čo je rentabilné ako sviňa. V neskorších hodinách aj cez víkendy je Ondrašová aj Palúdzka obsluhovaná prímestskými linkami, ktoré tiež nie sú zrovna najvyťaženejšie a aj vo podstatne bohatších krajinách než Slovensko si dvakrát rozmyslia, či budú tolerovať súbeh busu MHD z piatimi ľudmi a busu PML, v ktorom je ich možno desať.

Uznávam, že blbo je riešená linka 5 do Demänovej, ktorá priam kričí po zlúčení s niektorou Podbrezinskou linkou. Kedysi, keď som sa o tieto veci ešte staral som na SADku aj mestský úrad poslal zopár návrhov, ako by sa toto dalo dosiahnuť, dokonca som si raz dal námahu s tým, aby som vypracoval návrh výpravy. Odpoveď som dostal iba raz, keď mi ktosi z mestského odboru dopravy napísal, že "zriadenie danej linky by nebolo praktické, nakoľko ani na konečnej v Bodiciach ani na sídlisku Podbreziny sa nenachádzajú sociálne zariadenia pre vodičov." Fakt argument...

To súčasné linkové vedenie je čistá zvrhlosť - máme 13 liniek, z toho polovica má 1-2 páry spojov denne a najlepšie by bolo to proste celé zrušiť a prekopať nanovo, ako to urobili pred pár rokmi v Ružomberku. Lenže to by asi muselo dôjsť k personálnym zmenám na SADke aj MsÚ, pretože súčasné staré kádre majú na každú možnosť zmeny odpovede typu: "fungovalo to dvadsať rokov, tak čo..." alebo "ľudia sú na to zvyknutí, tak čo..." Ale aj keby došlo k zmene, ukončovaniu väčšiny liniek sa v mikulášskych geografických pomeroch proste nevyhneš.
Reply on: zakaznik #526:
Neni známe zatiaľ kedy by mal GDP uzrieť svetlo sveta?

Môj názor je ten, že by mali zistiť tie linky ktorými ide najviac ľudí, posilniť a zrušiť nevyužívané alebo nepotrebné linky a pravidelné odchody. Načrtol by som to tak, že to máš ako keby v BA ti odošli 15 spojov jedného busu behom 30 min a potom 30minút nič, síce máš chvíľu husté spojenie ale potom nič. Viď Linčianska v Trnave ráno, smer centrum ?
Reply on: zakaznik #524:
Tak ako si to načrtol je to fajn, tadiaľ by to šlo. Na tej mape je síce Cukrovarová zobrazená ako slepá ulica z Drutechnou ale v skutočnosti podľa presnejšej mapy, je nejak predelená za Drutechnou a zdruhej strany ostalo cca do 100m cesty od vjazdu z Trstínskej.
Reply on: zakaznik #526:
Ten pán na tom videu hovorí o prekvapujúco veľkom počte áut vstupujúcich do centra. To potvrdzuje oprávnenosť môjho návrhu z príspevkov #399 a #400 .
?
Video z 28.4.2008 o výsledkoch prieskumov Generálneho dopravného plánu:
http://www.mtt.sk/spravodajstvo/infoservis/?video=243
Reply on: zakaznik #519:
Pardon,každý sa môže seknúť.. ?
Reply on: zakaznik #522:
Pre názornosť pre tieto spoje
http://tinyurl.com/linka4
http://tinyurl.com/linka11
by som vytvoril linku 17 ( ? ) s trasou
http://tinyurl.com/linka17 .
Je to výrazne kratšie, je to rýchlejšie. Ak by autobus nemusel ísť z Družby z inej linky, tak by mohol začínať (/končiť) až na Spartakovskej.
Reply on: zakaznik #522:
To by bolo fajn keby ale tá ulica poza cukrovar bola prejazdná. Šlo by to akurát tak, po trase Družba - Starohájska - Rybníková - Trstínska

Konec koncov ak chcú mať v TT kvalitnú MHD tak nemôžu robiť linky za každého sídliska (Kopánka, Linčianska, Prednádražie a Družba) do každej fabriky (Nemečanka, TAZ, Skloplast, ŽOS a Zavar).
Reply on: eraser #513:
"taká 4, že ráno v smer do Modranky má 3 spoje za hodinu ale v opačnom smere 4 spoje behom 15minút"

- to si sa zle pozrel, lebo sú tam 3 spoje behom 15 minút, nie 4. Z toho je jeden "normálny" od Modranky, jeden začínajúci na Družbe a jeden začínajúci na Prednádraží. Čiže aby sa nemuselo prestupovať. Na odvoz opačným smerom popoludní potom začínajú na Nemečanke po jednom spoje liniek 6 a 11.

Ten spoj začínajúci na Družbe ale nechápem načo robí sightseeing tour cez Kollárovu a Hospodársku. Mohol by sa podľa mňa vyčleniť do špeciálnej linky, ktorá začínala niekde na Družbe, prešla cez Okružnú, okolo Obchodnej akadémie, poza cukrovar na Trstínsku a do Nemečanky. Obslúžilo by sa tak väčšie územie (zrušil by sa súbeh z tými zvyšnými 2 spojmi spojmi L4) za kratší čas, za rovnaké náklady. ?
Reply on: zakaznik #520:
Ukončil som na ŽST len tie linky, ktoré sa nedali spojiť v centre s inou pre odlišný interval. Možno by šlo spojiť 2 a 3 s tým, že každá druhá 2 by končila na ŽST. Mimochodom som tam ukončil len také nepravidelné linky 4,7 a 8, teda tie čo majú nárazové odchody a jednu (11) som potiahol zachádzkou cez ŽST, inak zastávka Dohnányho je blízko k ŽST preto by linky idúce na Linčiansku, Skloplast a TAZ nemuseli ísť cez ŽST. Nezabúdaj tiež, že dostať sa z Trnavskej ŽST dakam je na prd totálne vďaka "pravidelnosti" odchodov liniek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.