Linka č.1 bude zastavovať v smere von aj naspäť na Kukučínovej,OA. Kedy bude mesto zverejňovať informácie mi nie je známe. Ak by bol záujem na *imhd*, tak by som tam mohol poslať oficiálne verzie trás liniek aj s časmi odchodov.
a pán Udiak ako to je s tou linkou č. 1? ... na mapke je niečo iné ako v pisomnom rozpise zastávok ... Mimochodom kedy a akou formou začne mesto Trnava informovať o optimalizácií konk. o grafikonoch ( aj iných obyvateľov, ktorí nečítajú novinky z radnice samozrejme ) - predsa len 1. august je streda - pracovný deň a ak by o grafikonoch dopredu nevedeli neiktorí občania mohli by byť z toho problémy a guláš
inak keď sa pozrieš na matku tak aj jednotka stojí nA spacinska ,oa ... podľa zoznamu vsak stojí na kukučínovej oa.... z toho mi vyplyva len jedno teda dve- na jednotke sa pomýlili a malo tam byť kukucinova oa a na školských linkách bude zasávka spacinska o a zastvka prímestkej dopravy - oproti gulometu na hlinach
Ako tak pozerám na tie školské linky, L 22 má trasu cez Špačinskú na Saleziánsku atď, kde je uvedená najprv zastávka "Špačinská cesta" a potom "Špačinská, OA"...žeby sa mesto chystalo "šľahnúť" zastávku aj v opačnom smere pri OA? Nebolo by zlé ?
no však čo sa týka toho baumaxu som rad že to zrealizovali, som sa tam hadal s tym ujcekom co sa mu posielali pripomienky vtedy ... som rád že aj hlas ludu pocuvaju tí hore bola by to blbost neurobit linku aj k baumaxovej zóne ... nie každý má auto ( k dispozícií) a aj dochodci sa tam mozu ist do jysku na zlavy previezt ... to tam podla mna teraz ožije
Trasa linky 14 je vyborna. Ako obyvatel Modranky mozem povedat, ze povodne navrhovana trasa z Modranky na stanicu nebola dobra. Teraz sa ludia lahko dostanu na z Modranky na polikliniku, do centra a stoji to aj kusok od nakupnej zony na Družbe. Je tam aj moznost prestupov do vsetkych mestkych casti. Takze je to vyborne.
Chyba mi tam vsak jedna zastavka pre linku 14 medzi zastavkami Nitrianska a Sladovnicka. Napriklad niekde pri benzinke Shell. Vyuzivala by ju aj linka 2.
Este ma zaujala trasa linky 15 Vozovka - Prednadrazie. Pri smerovani z Vozovky stoji na zastavke Hlboka, kde tam bude zastavovat? Zastavka je vybudovana len pre opacny smer.
Systém síce na prvý pohľad pôsobí chaoticky, ale keď to tak podrobnejšie sledujem, tak s výnimkou tých troch zastávok obsluhovaných len linkou 11 je možné všade sa dostať s max. jedným prestupom. Už len škoda tých biednych intervalov (nosná linka MHD so 60 min. ???). Ale veľké pozitívum je linka 16, konečne sa mesto zbadalo, že má veľkú rozvojovú lokalitu bez obsluhy MHD.
BTW, nebudú náhodou spoje linky 1 z Kopánky pokračovať ako L4 a naopak?
Milý Mike
Som ochotný uviesť na tomto fóre ešte teraz existujúce trasy liniek. Napríklda súčasná dvojka má 9 alternatív trasy, 3 má 6 alternatív, 4 má 8 alternatív a takto by som mohol pokračovať. Poprosil by som uviesť, ktoré alternatívy 2,3,4, atď. sú tie pravé orechové. Cestujúci bol doteraz asi veľmi často prekvapený, keď práve nešiel tým svojím omakaným spojom, kam ho ten beťár vodič odviezol.
Preto s y s t é m M H D.
Prečo prečíslovanie, prečo optimalizácia, prečo nie inak...
Trnavská MAD v skutočnosti nebola mestská hromadná doprava. Bola to znôška trás a odchodov, ktorú prinášal čas. Preto bolo treba čosi urobiť. Možno nie honosne "optimalizácia", lebo teraz je to skôr preusporiadanie trás so zavedením pravidelných intervalov.
Základom bolo poznanie. Trnava je prvým mestom na Slovensku, kde dopravca mesačne poskytuje data z palubných počítačov (a deje sa to už tretí rok) a tie sú pravidelne vyhodnocované. Takže každá zmena je dôsledne zmonitorovaná, mesto vie presne koľko ľudí bolo v jednotlivých spojoch každej linky.
Na základe týchto poznatkov bol navrhnutý s y s t é m MHD. Nosné linky vznikli na najviac využívaných trasách. Dá sa povedať, že keby boli iba tieto, 60-70% cestujúcich nenadáva. Doplnkové linky doplnili potrebnú obsluhu mesta. Dosť podstatným poznatkom bol podiel študentov v špičke, či už ráno, alebo popoludní. Až tretinový podiel zo všetkých ciest velil zaviesť takzvané školské linky. Tieto obsluhujú podstatnú časť existujúcich škôl a sú vedené z a do najväčších zdrojov.
Systém zakladá budúcnosť, preto by nemal niesť stopy minulosti. Preto nové čísla a nové funkcie. A preto aj po pripomienkach ich akceptácia skoro v plnej miere. Navyše v systéme sú ponechané rezervy na zhustenie intervalu, doplnenie spojov (napríklad u školských liniek poobede), ale vždy iba na základe priebežne zisťovaného záujmu.
Ambíciou bolo získanie nových cestujúcich. Zdraženie nebolo v pláne, dokonca bolo na dôsledky tohto kroku mesto upozornené. Trocha je treba uznať, že tento krok je módou na Slovensku, ale zároveň je faktom neustále klesanie záujmu o MHD.
Príčiny sú dĺhodobo známe. Niektoré sa riešia (nové autobusy, kvalitnejšie systémy), ale niektoré nemajú podporu... Iste sa nedá predpokladať, že tí pohodlnejší okamžite prejdú do MHD za pôvodné ceny lístkov, alebo po ich zlacnení (ba dokonca pri forme zadarmo), ale určite pri zhoršovaní podmienok (čo určite príde...) pre IAD by bolo tempo ich presunu do kvalitnej MHD podstatne rýchlejšie.
Museli ako museli.. By ma zaujímalo koľko Trnavčanov bude rozlišovať na základe čísla linky že táto je nosná a táto doplnková. Ten čo je z okrajovej obce ako B. Kostol, či Hrnčiarovce si zapamätá to jedno číslo busu a aj keď 3->13 a 2->12 nie je nejaká katastrofa, ale podľa mňa lepšie by bolo keby to ostalo.
Detto človek bývajúci na Prednádraží pozná ktoré linky mu tam chodia a raz dva si zistí ktoré ako často aj keby neboli v osobitnom rade... Možno najväčší "zmätok" v tom budú mať ľudia v meste, (Kollárova hospodárska) kde aj po novom uvidia linky 1-6 ale pôjdu nie len po iných trasách ale aj na iné ciele... (teda aspoň 6 ostáva ako dnes).
Ten systém by nebol o nič menej kvalitný, keby sa rozdelil na nosné linky napr. 1 6 7 9 10 11 a doplnkové 2 3 4 5 8 13 (pričom väčšina by mala oproti dnešku iba mierne upravené trasy; v zmysle návrhu).
máš právdu kukal som tie staré návrhy, tá staro navrhovaná trinástka do modranky mala chodiť:
Modranka
Modranka-Pošta
Modranka-Jednota
Nitrianska cesta - SAD a.s..
Tamaškovičova
Dohnányho
Kollárova
Spartakovská
V.Clementisa II.
V.Clementisa I.
Družba
.
.
.
lenže ľudia sa (tuším aj tu) rozhorčovali a búrili že to blbo stojí, a písali teda pripomienky, a nakoniec im to asi uznali a dali to cez Bulharskú ... hold niekto ma smolu Vyšši počúvli väčšinu a rozhodli inak ... Nemožno každému vyhovieť... Ale keď SAD Trnava túži potom aby si si kúpila ich kartičku za 4€ a prestupovala, prestupovala, prestupovala ...
oni to museli prečíslovať ... nosné linky majú jednociferné označenie a tie, ktoré predtým boli 10, 11 museli automaticky stiahnuť, aj keď s tebou súhlasím čo sa týka napr. terajšej 2 a budúcej 1 jakože, ale tak to už je hold naša smola uvidíme, ide o to aby ludia o tom vedeli a boli VČAS a DOSTATOČNE informovaní ... neviem či stíhame dámy a páni
v roku 2010 tusim bola moznost poslat na mestsky urad pripomienku ohladom optimalizácie . . . teraz uz je neskoro plakat nad rozliatym mliekom ... ale mozno po nejakom čase SAD TT vypustí nejakú anketu ... SEM oficialne nezavesia trasy a cestovny poriadok, toto nie je stránka dopravcu SAD TT . . . takéto údaje možno hladať oficialne na www.sadtrnava.sk alebo u zriadovatela www.trnava.sk ... no zatial nič, dávajú si na čas ...
koco