Je rozdiel diskutovať a šíriť demagógiu (Citybus, BB, od stola). Keď je to názor, mal by byť vlastný a nie sprostredkovaný a navyše zle pochopený. Nie každý musí byť odborník, ale to neznamená, že by nemal rešpektovať v určitých oblastiach potrebu odbornosti.
Pre info - mesto objednáva výkony, dopravca to realizuje, to čo zarobí je v podstate jeho, stratu vykrýva objednávateľ služby - teda mesto. Tak to funguje všade. Investície do autobusov, ich odpisy, atď. sú iná kategória. Baviť sa o vplyvoch na cenu lístka je ...
Optimalizácia rieši technické problémy systému, MHD by mala byť pravidelná (intervalová), nie náhodná, zhluková. Má by byť rovnomerne rozložená podľa záťaže, nemá sa voziť drahý vzduch. Má spájať lokality podľa potenciálu vyplývajúceho zo záujmu. Rozhodne nemá byť poplatná individuálnym a subjetívnym záujmom (je rozdiel či to chce 10, alebo 1000 cestujúcich). Z toho vyplýva aj model spojenia priamo a na prestup. Optimalizácia spravidla nemá znižovať výkony, má hľadať rezervy v nevyužívaných spojoch a tieto kapacity presúvať podľa potreby využívaných spojov. Teda nejde o rušenie potrebných vzťahov, ale hlavne o efektívne preusporiadanie. Tak sa postupovalo aj pri MAD TT.
Cena lístka nemá nič spoločné s optimalizáciou, dokonca bolo upozorňované, že skvalitnenie fungovania MHD by mohlo zvýšiť potenciál cestujúcich a tým znižovať stratu, ale akékoľvek zdražovanie tento efekt potlačí, ba dokonca obráti naopak. Bumerang sa vráti prostredníctvom individuálnych aut a parkovania. Ale niekto sa musí o takýchto predpovediach presvedčiť sám...
Inak a ďalšia vec na lístku sú dni písane po anglicky? či to len náhodou v tom buse čo som dnes išiel nie vo všetkých? WEDNESDAY je dnes hej všetko po slovensky a drrrr*rrrrr*rrrrr*b Wednesday no to treba
podľa starého plánu by to malo byť presne mesiac od spustenia Optimalizácie .... => ak sa po prvom júle nič nedozvieme zase sa to bude presúvať. Čo som čítal voľakedy a čo si z toho pametám => mali by byť aj nejake infoletáky do domácností, malo by to byť aj v MTT => už vieme prečo chcú zvyšovať
Odbočím od témy, ale vrátil by som sa aj k mojmu dávnejšiemu príspevku . . . ako som tušil... v ekoprdkáčoch ešte stále letia pozvánky na Trojboj dôchodcov, ktorý sa koná 28. mája 2012 -> Level aktualizácie informačnej obrazovky mínus osem keby bol aspoň ten chtíč dať to preč
súhlasím, z 50 na 80 je trosku drzost, pri tom aká je trnavská MHD nekvalitná, resp. nepotrebná. Mali nechať ľudí najprv rozdýchať sa zo zmeny linkovania v rámci optimalizácie, a až potom o pár mesiacov zvýšiť cestovné. Napríklad na 60 - 70 centov... toto dopadne zle
Lenže v takej BB a PD sa to zdvihnutie cien dalo ešte ako tak prežiť, nebolo to až tak hrozné... Ale v Trnave išla cena hore nechutne, neprirodzene a rapídne. Neprimerane kvalite poskytovaných služieb, veď to sú až nezdravé ceny a rozdiely oproti pôvodným cenám. A trnavská MHD nie je vonkoncom tak kvalitná, aby mohla niesť titul "najdrahšia MHD na Slovensku".
to je "štandardný" psotup v každom meste, kde "dsotali" vozy z fondov:
BB: busy aj trolejbusy z fondov, cena šla hore, aspoň že neškrtali spoje
PD: busy z fondov, cena šla hore, škrtali sa spoje
TT: busy z fondov, cena má ísť hore
Nie som odborník a ani sa nepovažujem, len hovorím svoj názor, či aj to je zakázané?
Osobne nechápem pár vecí, pretože je zvláštne to že zdraženie je pri začatí optimalizácie... Autobusy v podstate "dostali" a čím to bude?
(Určite nepracujete zadarmo, to by už čo bolo)
Nehovorím že stačí sa len previesť, ale predsa načo niečo komentovať, keď inžinierstvo povedalo a pokiaľ sa to osvedčí, nepoviem nič. Len aké výhody to prinesie pre bežného cestujúceho? Že sa dostane novou linkou (možno s prestupom) a ešte drahšie? (I keď Vaša spoločnosť nemá nič so zvýšením ceny služieb poskytovaných SAD TT).
Namiesto porovnávania by si tu mohol objasniť situáciu že na základe čoho a toho bolo upravené to a to a to súvisí s tým... Alebo vyjadriť sa k tým bodom, ako napríklad je to zdraženie (čo je uvedené vyššie) stačilo normálne že vypracovanie projektu nemá s tým nič a koniec.
Nejdem sa opakovať, len som vyjadril svoj názor a nikoho tu nemám dôvod urážať alebo porovnávať niekomu. Nie, nemám vyštudované dopravné inžinierstvo aby som sa ohŕňal na niekoho kto vyjadril svoj názor... Od toho je to diskusné fórum
Reagovať na tento kopec nezmyselných kombinácií nemá význam. Tanner je proste stará Kúkrová. Niečo počuje a jeho dve mozgové bunky si to spracujú na takúto kravinu. Skrátka značka je značka.
Optimalizácia bola vyvesená koncom roka na pripomienkovanie. Podstatná časť pripomienok bola akceptovaná. Akékoľvek nové usporiadanie v súčasnej "takzvanej MAD" prinesie zlepšenie, pretože doteraz to bola iba nabaľovačka všelijakých pochybných záujmov.
Spájanie optimalizácie zo zdražením cestovného je nezmysel, ktorý tiež nemá význam komentovať.
Tupé bonmoty "projekt z kancelárie" "návrhy od stola" používa väčšina "osvietených" superodborníkov, ktorým sa stači previezť autobusom a už majú vymaľované... Čo je dopravné inžinierstvo nechápalá Kúkrová a isto iste by to nepochopil ani tento Tanner. Nakoniec taká drobnosť, že "intergalaktická" je jasný dôkaz.
Yess díky Inak presne to ma napadlo, že dúfam že mi dáky vtipálek napíše úplne iné číslo a vystúpim na skladovej (ale nie, to by som si všimla asi :D)
Keď už som taká otravná, neviete mi dať dáke číslo na normálny taxík (lebo tie od stanice nie sú zrovna efektívne), viete pre istotu keby som sa rozhodla neriskovať ten autobus
ak dobre viem, ZŠ v Jame by mala byť tá žltá budova v tej jame pri poliklinike ... Najlepšie by bolo teda ísť zo zastávky Hospodárska autobusom č. 11, resp. zo zastávky Dohnányho(za stanicou pri FN Trnava) na autobus č. 10. Niektoré spoje linky č. 11 tuším zachádzajú aj k železničnej stanici, avšak neviem či tam stoja aj teraz počas rekonštrukcie staničnej budovy, ale mám pocit že áno. Obidve linky stoja na zastávke " V. Clementisa - Poliklinika Družba " bývalá Clementisova II. Potom stačí prejsť cez prechod, dole schodíkmi a mali by ste tam byť.
L 11 alebo 3 asi najvhodnejšie. Vystúp na zastávke POLIKLINIKA DRUŽBA...potom medzi panelákmi dolu schodmi a školu už uvidíš. Lenže nejdú vždy cez stanicu... ?
Prosiiiim domáci, však mi poradíte. Potrebujem sa zo stanice dostať to tej ZŠ v Jame a trnavu poznám akurát tak autom. Na aké číslo autobusu mám nastúpiť aby som sa tam dostala, je mi jasné že kúsok budem musieť prejsť pešo ale aspoň čo najbližšie a na akom názve zástavky mám vystúpiť ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tanner