Reply on: Intosh #2006:
Zdravíme kolegu z Přerova, neprišla k Vám náhodou TT906DC namiesto 348? Tá 906 sa nejak vytratila z premávky a miesto nej výdavam skôr TT347DB. Inak TESCO šrot zrejme zasa s poruchou, večerné spoje zaskakovala SOR CN12 TT934DN
Udiak
Bolo by ale naivné si myslieť, že problém optimalizácie spí. Pôvodne nastavený harmonogram, rozšíril priestor pre pripomienky. To ale v žiadnom prípade neznamená, že tvorcovia už nemajú jasno vo filozófii navrhu, že nie sú si istí tým èo vytvorili. Dobrý odborník ale poèúva pripomienky, konfrontuje ich so svojimi poznatkami a predstavami a podstatné z nich akceptuje. Báť sa o subjektívne ovplyvnenia sa urèite netreba, ale zároveò je treba chápať nezastupite¾nú úlohu tzv. lokálnych znalostí.
Optimalizácia MAD Trnava je svojim spôsobom priekopníckym projektom. Pretože okrem koncepcie riešenia obslužnosti vyústí do komplexného vykonávacieho projektu. Objednávate¾ (mesto Trnava) predloží v koneènom dôsledku noty a dopravca bude pod¾a nich konať. To znamená, že po stanovení úrovne liniek, ich režimového a intervalového nasadenia bude vygenerované optimalizované turnusové nasadenie vozidiel cez vozové cestovné poriadky, ktoré budú koneèným itinerárom pohybu vozidiel. Cestujúci dostane cestovný poriadok priamo na zastávku spolu s informatívnou schémou. Rovnako každú zmenu aplikuje objednávate¾ a dopravca dostane nový notový part.
V diskusiách sa dosť èasto stretávam s výhradou, kde bol systém DIC aplikovaný. Referencia je síce pekná vec, ale žiadna nehovorí o súvislostiach. Ak poviem, že sme doteraz riešili trinásť miest, mnohí budú žiadať konkrétne výsledky. Tu treba povedať, že je to vždy hra o viacerých hráèoch (tvorca, objednávate¾, dopravca, cestujúci ...) a o viacerých úrovniach, a v koneènom dôsledku je to boj s malými postupnými krôèikmi. Dokumentovať každý úspech a neúspech je našou vnútornou záležitosťou, ale fakt, že o náš systém je neustály záujem (a že sa tým aj živíme), svedèí o jeho pozitívach.
Nebránime sa akejko¾vek konfrontácii s organizovanou skupinou záujemcov (staèí dohoda). Sme ochotní predviesť náš systém, diskutovať o jeho prednostiach, úskaliach, sme ochotní poèúvať a prípadne názory akceptovať. A nielen o Trnave...