Ale ved za takych podmienok nerobite! Ak Vas je 43 tak velmi jednoducho mozete povodne odbory poslat do kelu, zalozit si vlastne a vyhlasit strajk kym sa situacia nevyriesi.
Pre LUKA. Neviem, či nie ste agent SADky. Prečítajte si príspevky a zistíte o čom je reč. My sme to začali riešiť slušnou cestou, dohodnúť sa to však nedalo, tak je to na inšpektoráte práce, zatiaľ len v Trnave. Po prešetrení ideme ďalej, to znamená na súd, kde naši právnici čakajú na uvedený výsledok. Taktiež čakajú na kolektívnu zmluvu ako ste uviedol, že odbory na SAD TRnava sú len bábky. Kolektívna zmluva nie je k nahliadnutiu nikomu. Predošlé články. Ak by ste to sledovali pravidelne, zistíte, že v tomto fóre som nepísal, aby sa na ňom niečo vyriešilo, ale odpovedal som na otázky z tohoto fóra, a to od čitateľov, cestujúcich atď., ktorí zažili traumu po 1.8.2012, spoločne s vodičmi MHD.
Ak poznáte pomery na SAD TRnava, tak si pozrite na nástenke v kancelárii, že mimo trasu autobusu nemôže povoliť jazdu ani dispečer, nakoľko je to hrubé porušenie prac. disciplíny. Ak ste taký spravodlivý a jedná sa Vám o riešenie problémov vodičov a taktiež ich zamestnávateľa, tak Vám dám na mňa číslo mobilu, všetky papiere ktoré sme zaslali na úrady, právnikom a môžte mne, resp. nám vodičom MHD, pomôcť, budeme len radi. Ak máte záujem, pošlite mail šéfredaktorovi Trnavskému hlasu, a dá Vám na mňa telefónne číslo. V opačnom prípade, ak nemáte záujem a nepoznáte problém 43 vodičov, ktorí podpísali petíciu za zlepšenie práce zo 60 vodičov MHD Trnava, tak radšej pomoc nepotrebujeme. A taktiež nie som anonymný ako napr. LUK, veľa čestných ľudí ma na tejto stránke pozná ako bývalého vodiča SORky: TT 346 DB. S pozdravom. JFK.
"a 8 hodín si zoberie niekto len tak"
toto je bežný vodičský zdeformovaný pohľad... Vodič má platený celý čas od nástupu po ukončenie (samozrejme s výnimkou prestávky v práci - to je zo zákona). Jediný rozdiel je v tom, že čas čakania medzi spojmi nie je zahrnutý do FPČ a je platený ako príplatok. To, že to nie je zahrnuté vo FPČ neznamená, že nie si v práci. To, že niekto dovolil, aby sa do reality dostali aj podobne prudko neproduktívne služby je vec druhá. S tou súvisí moja otázka - v SAD TT nie sú odbory? Alebo sú to len bábky nastrčené vedením? Prečo nebojujú za oprávnené požiadavky zamestnancov? Mimochodom nič vám nebránilo požadovať prechod na osemhodinové služby, kde by sa podiel čakania voči FPČ prudko otočil...
"...Lenže ísť s privatizovaným autobusom ... z Viktórinyho Námestia k Tescu na WC, je pre majiteľa hrubé porušenie pracovnej disciplíny zo strany vodiča..."
Samozrejme že KAŽDÁ neschválená jazda mimo vzorový záznam je hrubé porušenie pracovnej disciplíny! Ale čo ti bránilo zodvihnúť telefón, zavolať dispečera a slušne mu vysvetliť, aký máš problém a či ho môžeš takto riešiť? Neverím, že by ti dispečer nedovolil jediný prejazd za deň na veľkú potrebu na riadne WC...
Prečo si tieto všetky veci neriešil so svojimi nadriadenými, ale vypisuješ ich na nejaké diskusné fórum, ktoré nemá tú moc tieto veci zmeniť?
A to môžete byť radi, že nemáte (nemáte?) online sledovanie polohy vozidiel, to by sme ešte žasli, čo všetko sú niektorí vodiči schopní za službu "vyprodukovať"... Jazdy s náskokom, jazdy mimo VZV, porušovanie pravidiel cestnej premávky a neviem čo ešte... samozrejme sú aj slušní vodiči, nehádžem všetkých do jedného vreca.. Moja osobná skúsenosť hovorí, že najviac kričia ako sa nedá, nestíha atď tí, ktorí toho najviac porušujú...
LUK neviem kde pracuješ, ale ak by si nižšie prečítal články, ktoré som aj ja napísal, zistil by si, že byť v práci pomaly 18 hodín v autobuse a mať do pracovného času zarátaných sotva 10 hodín, a 8 hodín si zoberie niekto len tak, tak to ozaj nie je deformácia. Robil som vodiča autobusu 1.8. 2012, kedy prišlo k optimalizácii trnavskej MHD. Bol som na linke č. 14, Trnava, žel. stanica - Modranka. Odchod z garáže o 04.05, príchod na garáž 23.35 hod. Do tzv. pracovného času započítaných 11.56 hod., aby nebol výkon v práci väčší ako určuje zákon. A taktiež aby neboli 2x diéty, nakoľko vodičovi stačia jedny diéty, ako som napísal do denného výkazu, aby nedošlo k perforácii hrubého čreva. Na uvedenej linke po troj ročnom preskúmaní palubných počítačoch / ing. z BA /,som každý spoj meškal cca 20 minút, čo som aj zadokumentoval . V ten deň som vlastne o 1 hodinu a 30 minút pracoval viac nad niekoho stanovený limit 11.56, vo výplate však len to čo niekto napísal.
Ďalej v zime keď niekto vykuruje autobus cestujúcim, tak sa mu, nechcem povedať protizákonne, ale ani nikde nie je dovolené brať vodičovi peniaze z výplaty za nadspotrebu za naftu. Dokonca sa berú peniaze aj za plyn, asi si plnia plynové zapaľovače. Najkrajšie na tom je, že tí čo to riadia, systém, u nás na vrátnici si označia elektronicky vstup, po odchode z práce taktiež. Do kancelárie majú cca. 5 minút, naspäť taktiež. 10 cigariet za zmenu pri dobrom fajčení jedna hodina, a zaujímavé, že tento výkon si neodrátajú z pracovného času. Potom by si mohli ukrátiť dovolenku ako to robili nám a ešte aj robia po kontrole inšp. práce.
Túto situáciu by mal využiť štát a zmeniť určité normy. Napr.: policajti, vojaci, požiarnici, záchranári a iní, keď majú 12 hodinové zmeny a nemajú výjazd, treba im to dať mimo pracovného času a do pracovného času len to, čo idú na zásah. Ako by sa krásne zo štátneho ušetrilo. Tak načo len šetriť zo súkromného? Ale ozaj mám asi zdeformovaný pohľad na svet...
LUK, asi máš pravdu. Verím však, že sa situácia zmení a že Ty nebudeš mať rovnaký názor na tento svet o pár rokov. Do nezdeformovaného sveta Ti prajem všetko dobré.
Pre Tannera. Vodiči autobusu Tesco nesedia v autobuse ako píšeš 15 hodín, ale ako som uviedol v predošlej správe tak len 7 hodín a 5 minút. Ostatný čas nie sú v zamestnaní, to sú niekde inde. Len nesmia fajčiť na pracovisku, lebo Amerika to zakázala. Keby to bolo dovolené v Amerike, tak aj tu by mohli fajčiť. JFK.
Vždy by sa dalo nájsť riešenie, ale to je aj bude v Trnave len obyčajná „science-fiction" bohužiaľ... ?
Aj z tých slov od JFK je pekne vidno, ako si tunajšia SAD doslovne „váži" svojich zamestnacov, čož je dosť smutné, že v 21. storočí nedokážu zabezpečiť ani to minimum pre vodičov, ktorí pre nich robia náročnú prácu deň čo deň. Čo som si všimol, vodiči TESCO busu (alebo resp. pojazdnej chladničky) chodia v bundách kvôli zime, sedia v tom autobuse 15 hodín a opýtam sa, kde problém? Či nedostačujúca údržba autobusu zo strany podniku? Potom sa nie je čomu diviť, že vznikajú rôzne štrajky ako nedávny u SAD TN, chyba nebude u vodičov, ale tam vyššie...
Ale dohoda s podnikom nemusí byť iba za finančnú úhradu.. Dá sa dohodnúť aj za nejakú protihodnotu, napr reklama na daný podnik v autobusoch, alebo zvýhodnené cestovné pre zamestnancov daného podniku atď.. ale keď SAD TT nechce, tak potom tu môžme vymýšľať.
Ja som len napísal príklad, že v iných mestách SR sa to dá...
A nejaká dohoda pre niekoho je neúnostná, nakoľko si treba šetriť peniažteky pre ešte vyššie nadriadených, na dovolenky, na benzín na jachtu tak načo vymýšľať dohody s Tescom, reštauráciami, čo sú zbytočne vyhodené peniaze. Vodič si to vybaví sám, a ak sa mu to nepáči, môže ísť doslova bez úvodzoviek do riťi, nakoľko ako sa hovorí, ľidi je jak sraček. Černí baróni. To je ale klasika, to som nevymyslel.
Lenže ísť s privatizovaným autobusom, ešte po komunistoch, ak je už zadarmo, súkromný, z Viktórinyho Námestia k Tescu na WC, je pre majiteľa hrubé porušenie pracovnej disciplíny zo strany vodiča, čím hrozí pri prebytku vodičov prepustenie z práce. V lepšom prípade len o stratu odmien, čo v dnešnej dobe je to isté. Do práce ráno prísť vyčistený v hrubom čreve a treba nejakýh 15 hodín vydržať bez stravy, a nakoľko v letných mesiacoch sme dostávali 60 centov za mesiac pitný režim, tak netreba ani močiť. Lebo podľa zákona sme na pracovisku mali vodu, teda v kancelárii kde sme nastúpili do práce ale 17.hodín a 30 minút sme tam neboli, tak nám to na pracovisku stačilo. Naše pracovisku je autobus. Ale len vtedy ak v ňom ako som už uvádzal fajčíme. S pozdravom. JFK.
tak akože tak som to riešil aj ja ale nie je najpohodlnejsie stat s nimi na zastavke a kukat sa jak zoomuju na moju tašku . . . a uz má ani nebavilo vysvetľovať prečo nechcem vyvestit / hodinky zlaté 100 karatove a k tomu parfem La Kroste a to všetko len za desinu ?
Ja sa vždy postavím/sadnem k vodičovi, tam neni smrad ani Coburgovčania ? takže tak to riešim ja...no ale bude mi smutno...ked si spomeniem že včera išla na linke 099CS a dvere mu "pípali" aj ked boli zavreté ? och ?
sice by ma dopravil rovnako akoze domov a späť, ale isiel som s nim az STYRI RAZY ... smrad, tlacenica a hlavne COBURGOVCANIA ! ! ! ! ! neustále som počuval príbehy o tom ako tam surovo vyberali penazenky z kabeliek a podobne ...
uz asi 2 roky ho nevyuzivam, hoci by mi nadväzoval na vlak/bus vzdy radsej pockam 20 minut na mestsky . . . a možno som len rozmaznaný ... neviem nemal som rad teskobus
Ako sa to rieši v iných mestách (aplikované na Trnavu). Je lgoické, že v ostatných krajských či okresných mestách Slovenska sú na tom rovnako, teda sociálky pre vodičov MHD sú iba na jednej - dvoch, zriedkavo troch a viac významných konečných v meste. Na ostatných konečných musia vodiči improvizovať. Dá sa aj tak, ako si napísal Ty. Ale dá sa aj tak,že v prípade linky č. 3,ak má na tom Viktorínyho nám. pauzu povedzme 20 min., tak na potebu ide do Tesca Hypermarket, samozrejme aj s busom. Tam je WC predpokladám zadarmo.. a ak nie, spraví sa dohoda SAD TT s Tescom. Neverím že by bol problém. SAD TT by ako nevyhnutný ľudský rozmer mala akcpetovať tie jalové km, keď ide vodič svozom počas pauzy k tescu za účelom vykonania potreby. Botanická podobne. Viem žehneď pri konečnej je nejakénákupné striedisko (alebo niečo podobné). Isto je tam nejaký podnik, či už reštaurácia, bar, krčma, kaviareň, ktoré má WC. Je na SAD TT, aby dojednala dohodu, že vodiči tam môžu počas služby a otváracích hodín využívať WC..
5ulo. Linka č. 3, konečná zastávka Viktórinyho Námestie, cez Prednádražie sa prechádza. Na Viktórinyho Námestí, treba sa obzerať z piatich strán, či vás niekto nezbadá z okoloidúcich, resp. mestskí alebo štátny policajti nakoľko hrozí pokuta. Po zistení, že nikto nesleduje alebo nebude prechádzať okolo autobusu, tak treba rýchlo vykonať malú potrebu. Pri veľkej potrebe alebo ako sa to nazýva, môj bývalý kolega t. z. tohoto času ešte vodič autobusu to má vymyslené inak. Na ňom sa smejeme ráno, vypije kávu a potrebuje utekať. Tak ten v krízovom období urobí v autobuse uvedenú potrebu na značnú časť novín, zabalí to a vyhodí ak sa podarí do schránky na psie sekréty. Nakoľko nemá HIV pozitív ani inú infekčnú chorobu, netreba dezinfikovať interiér autobusu. Výborná je konečná Strojárenská ulica ale len v letnom období keď sú na stromoch listy, vtedy je to tam raj na potreby, len v zime je to trochu horšie, nie sú listy, treba sa obzerať po policajtoch, po cestujúcich a trochu aj r.ť mrzne. Nad kanál, kde samozrejme chýba poklop, lebo všetky ukradli cigáni som chcel doniesť starú toaletu, ale som to nestihol, lebo som nestihol. Kým by sa uvedený kanál naplnil, zatiaľ skončí aj MHD v Trnave a bude sa jazdiť na taxíkoch. Taktiež Botanická ulica. Konečná. Ak bolo treba vykonať malú potrebu, tak sa pootvorili dvere na autobuse a vykonala sa malá potreba. Taktiež bolo treba dávať pozor, aby vás nevideli z okien školy, aby ste náhodou neocikali chodcov prechádzajúcich po chodníku. Manželka sedí pri mne a neverí čo píšem. Neverte ani vy, ale všetko je to pravda a to je asi veľmi smutné. Na toto by mali tiež dozerať kontrolóri SAD aby sa niečo uvedené nestalo, pri hrubom porušení pracovnej disciplíny hneď treba zobrať odmeny vodičovi a nie tým, ktorí majú vyššie uvedené na starosti. JFK.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.