Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak aktuálne zmeny z môjho pohľadu:

1. Mnohý vodiči ich sabotujú.

2. Linka 8 je také Trnavské Ufo, všade krúži nikto nevie kam ide a odkiaľ prišla, no dostanete sa ňou v podstate všade, len musíte trafiť smer. 😄

Možno by pomohlo, keby linka 8 nenachádza na Žel. Stanicu. Rýchlejšie spojenie Nemocnice s Družbou je určite na mieste.

Inak vedel by mi niekto vysvetliť, prečo je mesto neschopné vybudovať pripájací pruch z obrátiska na Žel. Stanici na Hospodársku smer Dohnányiho.
Veľmi by pomohol zrýchliť MHD.


Reply on: JRO65 #4423:
SOR NSe 12
Reply on: TomoSK #4421:
Keďže ja podnikám, nemám skúsenosť z prvej ruky. Poznám ale veľa prípadov, kedy si dotyční musia nadrábať obedovú prestávku, a pracovná doba je potom jedna z možností: 05:30—14:00 / 05:45—14:15 / 06:00—14:30.
Ja ale dáta a štatistiky nemám, preto ma tá vyťaženosť (resp. nevyťaženosť) spojov prekvapila. Nebudem, samozrejme, mudrovať do toto, o čom nemám fakty, o ktoré by som sa mohol oprieť 🙂
Som zvedavý, aká bude reakcia cestujúcich, dopyt, a následné „čísla” na konci roka.
Reply on: josh #4419:
Popravde, ešte som sa nestretol s tým, že by niekto s pevnou pracovnou dobou (nie flexi) končil na x:15. Najštandardnejší čas ukončenia v práci je na x:00, a aj vtedy to bola bieda. S výnimkou jednotlivcov v "tradičných" časoch 14 (najväčší dopyt), 15, 16 a 18 to častokrát nebol nikto.
Nepoznám všetky miestne detaily, ale koordinácia CP liniek 1+3+4+6 a z nej vyplývajúce následné intervaly od 30.6.2025 vyzerajú parádne.

Aj napriek deklarovanému navýšeniu km výkonov predpokladám, že špičková (max) výprava vozidiel z takto navrhnutých koordinovaných CP poklesne, všakže?
Reply on: TomoSK #4418:
Ďakujem za odpoveď, čo ma prekvapilo je vyťaženosť (resp. nevyťaženosť) linky č. 5 v oblasti Tulipánu, ako aj linky č. 2 medzi stanicou a Nemečankou. U tej druhej to nemôže byť spôsobené tým, že nepasovala koncom zmien ľudí v danej oblasti, a tým pádom ju nemali ako využiť? Napr. pracovná zmena končí XX:15 ale 2ka odchádza tiež XX:15? A preto mala nízku vyťaženosť?

Tú 6ku už chápem, cez víkend “prefrčí” cez Prednádražie rýchlo, takže napr. na stanicu sa stále dostane v rozumom čase. Len teda pre obyvateľov Š. Moyzesa a okolia to môže byť trošku mätúce, že iný spoj na iný smer premáva cez školský rok a iný cez prázdniny / víkend (6 vs. 7). A zároveň im premávka bude cez pracovný deň končiť už o 18. (resp. 19) hod.

Čo sa týka linky N1, je trochu zavádzajúci marketing na všetkých stránkach — všade sa prezentuje, že sa jedná o prvú nočnú linku v TT, čo je síce pravda, ale momentálne premávajúce kvázi—nočné linky (4, 5, 6) zo stanice ponúkajú viac spojov na viac smerov, než bude ponúkať N1. Chápem čísla, chápem vyťaženosť (nevyťaženosť), a určite nedáva finančný zmysel platiť prázdny autobus brázdiaci nočnou Trnavou. Zároveň chápem, že marketing neovplyvnia tí, čo majú na starosti CP. Príde mi to ale ako také to typické politické vytrhnutie z kontextu a pri-ohnutie pravdy.

Nechápem ale jednu vec: už dnes (28.06.) sú vyvesené cestovné poriadky platiace od pondelka (30.06.), a to len na niektorých zastávkach. Seniorky idúce na cintorín v Kamenáči vystúpili na zastávke, kde bol vyvesený cestovný poriadok linky č. 3 a žiadnej inej, a keď chceli ísť naspäť, na opačnej zastávke bol vyvesený cestovný poriadok linky č. 8 a žiadnej inej. A aj na iných zastávkach boli aktuálne odchody, platiace ešte 2 dni, odstránené a nahradené novými, platnými od pondelka. Nemyslím si, že je toto dobré PR pre finálnu optimalizáciu MHD.

Stále ale chválim preklad liniek, posilnenie obsluhy vymenovaných území, vzájomnú koordináciu liniek, a vylepovanie oznamov a máp na vchody bytoviek! 🙂
Reply on: josh #4416:
Podľa mňa sú to skvelé body! 🙂 Pokúsim sa vysvetliť, prečo sa dospelo k niektorým rozhodnutiam, ktoré sú v časti nevýhody.

- 15' interval bol nahradený 20' kvôli tomu, že je vďaka nemu možné dosiahnuť lepšie preklady a aj keď sa jedná pre samostatné linky o zníženie počtu spojov za hodinu zo 4 na 3, v spoločných úsekoch to častokrát je naopak, kedy sa napríklad zdvojené odchody zo stanice na kríček (dva autobusy za sebou každých 15 minút) nahradili jedným spojom každých 10 minút.
- odchody po 22 sú od vlakov tak ako dnes, tj. na 07 a 37, potom to prechádza do prevádzky nočnej linky.
- nočné odchody boli vyhodnocované samostatne podľa smerov a podľa času, smer Prednádražie bol najslabší, jednotky cestujúcich za mesiac, Linčianska bola mierne silnejšia, no priemer stále pod 1 cest. na spoj, zostala zachovaná celkom silná Družba. Ranné odchody si našli svojich cestujúcich a boli zachované tak, ako boli pôvodne navrhnuté.
- k skráteniu dvojky došlo z dôvodu, že zvyšný úsek k CityParku využívalo minimum cestujúcich, po 22. (poobedná zmena) neexistoval prakticky žiaden dopyt a linka ako taká len obkrúžila centrum, takže pre cestujúcich po 21. hodine bola ťažko použiteľná. CityPark ako taký však nemá ani čo špeciálne ponúknuť, mimo Kauflandu, preto tam cez víkend jazdí len "vyhliadková" 6ka. 6ka je však najlepšie "zlé" riešenie, lebo jazdí okolo Maxu a potom prakticky rovno hore, takže časovo to je max. o jednotky minút dlhšie oproti 2ke.
- Nemečanka, Trstínska (UCM) a CityPark generujú dopyt prakticky len v tých časoch, kedy boli spoje zachované, v ostatných časoch slúži iba obslužná 6ka.
- k obmedzeniu 5ky cez víkendy došlo kvôli tomu, že zastávky Gorkého a Coburgova mali cez víkend do 5 cestujúcich za deň súhrnne za všetky spoje, čo bolo asi 0,1 cest. za všetky spoje a smery v priemere. Namiesto toho premáva z Lin 1ka, ktorá poslúži viacerým cestujúcim, než 5ka. Navyše, po posilnení prekladov liniek by 5ka išla aj z/na Lin, aj z/na Prengo v súbehu s inými linkami, čo je odbúrané dvojminútovým pobytom a nadväznosťou na stanici.
Reply on: josh #4416:
Linka 6 s odchodom o 20:08 z City Parku by bola určite vhodná. Neviem ako je to s obehmi ale aj obsluha linkou 6 v pracovné dni o 18:08 a 19:08 by značne pomohla.
Reply on: MHD_fanda #4403:
Za mňa ⊕výhody / ⊖nevýhody (prosím brať s nadhľadom — nie som odborník):

⊕ koordinácia liniek (pekný interval na spoločných úsekoch 10'/15')
⊕ spojenie Prednádražia a City Parku
⊕ sídl. Na Hlinách získalo veľké posilnenie na rôzne smery
⊕ Modranke sa vrátilo spojenie s Poliklinikou
⊕ P+R na Strojárenskej získalo celkom atraktívne spojenie s centrom
⊕ obsluha nových či pôvodných lokalít (Pekné Pole, Viktoríniho nám., Letisko)
⊕ všetky spoje premávajúce okolo stanice idú aj na stanicu, a tým pádom je prestup pohodlný a jednoduchý

⊖ všade prezentovaný atraktívny 15' interval nahradil predĺžený 20' (vzájomný preklad liniek to, samozrejme, čiastočne rieši, no v rámci trasy jednej linky je to zhoršenie)
⊖ zrušenie prípojov na/z vlakov po 22
⊖ zrušenie nočných odchodov na všetky hlavné smery (chápem ale, že ich za celú dobu využilo dokopy asi 5 ľudí a ja som bol 2 z nich 😃 )
⊖ "nočná" linka, teda v preklade otočka okolo nočného centra s návštevou Vodárne a vynechaním Prednádražie / Linčianskej
⊖ lokalita Š. Moyzesa / Slovenská má drasticky iný režim počas školského dňa, počas prázdnin, a počas víkendov (buď 7ka na Kríček a na Družbu, alebo 6ka na Prednádražie). Obsluha ale po 18 hod končí
⊖ City Park a Nemečanka má počas pracovných dní zrušené všetky spoje po 18 hod, takže pracujúci z celej oblasti končiaci napr. o 21 (po zavretí obchodov), či o 22 (po skončení poobednej) prišli o všetky spojenia so zvyškom mesta. V kútiku duše očakávam, že to bude nahradené prímestkými spojmi, ktoré budú plne integrované. Ak nie, je to veľká podpásovka.
⊖ počas víkendu končí 2ka od Vozovky už na stanici, a teda do City Parku / na Nemečanku nepremáva. Premáva tam len 6ka vyhliadkovou jazdou veľkým okruhom cez Prednádražie
⊖ nebolo sľúbené, že poznávacie a zážitkové jazdy smerom na Nemečanku cez Prednádražie sú už minulosťou? Pretože teraz sa k nim vraciame (mimo pracovného dňa)
⊖ Coburgova / Gorkého bude bez obsluhy mimo pracovných dní 6—18 a počas víkendov (budú to suplovať medzimestské spoje?)
Ak je niečo, čo sa výraznejšie zmení k lepšiemu, tak je to koordinácia liniek. Všetky štyri hlavné smery, tj. Družba, Krík, Prednádražie aj Linčianska dostanú stabilný 10' interval v špičke, 15' v sedle a 30' večer. V prílohách na porovnanie súčasný vs. nový cestovný poriadok.
Reply on: Randy #4410:
Aha, tak nech to tam potom napíšu. Ďakujem za info. (P.S.: tie palce dole zas byt nemuseli 😐)
Reply on: kubevic #4408:
Čítanie s porozumením asi nič moc... Tak ešte raz - aj cez prázdniny sa jazdí do Sachsu a k Boge, ale nie je to linka 4, ale linka 1. Cez prázdniny sa jazdí len raz za pol hodinu (nie raz za 20 minút ako v školskom roku) - prečo? prázdniny pre školákov, dovolenky pracujúcich. Ak sa jazdí len raz za polhodinu, linka 4 by odchádzala 03 a 33, čo je pre pracujúcich nepoužiteľné, jedno je príliš skoro, druhé príliš neskoro. Preto tam ide linka 1 s odchodom na 18, čo je akurát. Na stanici je možný prestup na úplne všetky smery, prestup trvá 2 minúty (spoj prichádza na stanicu 35, prípoje odchádzajú 37).
Reply on: ddd04 #4411:
Aj teraz po novej optimalizácii, jediný spoj aj teraz čo stojí na Nitrianskej (smer mesto) je 1/26, s odchodom 14:18 Nitrianska. Iné spoje tu nezastavujú. Všetky sa ženú cez Pedagogickú (čož je zbyotčnosť v určitých časoch a dosť času tam aj zabijú s výjazdom z križovatky Tamaškovičova/Bulharská) ale tak, ako spravili tak je. Tu to inak ani fungovať nebude 🙂
Nechápem ešte jednu vec. A tou je zrušenie zastávky Nitrianska na linke 8 - okrem spojov zachádzajúcich do IKEA. Veď doteraz sa tam vždy zastavovalo.
Reply on: WonderWorld #4409:
6 bude zastavovať od 14. júla na Tajovského, keď skončí rekonštrukcia cesty na Bedřicha Smetanu a tým pádom aj jej obchádzka. Cez Vodáreň idú iba 2 posledné spoje cez pracovné dni a cez víkendy sú to prvé a posledné 2 spoje, zvyšok ide štandardne na Sibírsku
Super - tak aj šestku takpovediac pokakali. Vysvetlí mi do prcic niekdo, prečo nezastavuje už na J.G.Tajovskeho? Taktiež - prečo to je tak nahovno urobené že zastavuje raz na Východnej, raz na Vodárni, a dvakrát na Sibírskej? Ako, ja viem že viaclinková doprava zarába, ale toto bolo nepotrebné a myslím si že to je aj krok dozadu. Za mňa velký palec dole.
Reply on: TomoSK #4407:
jazdím busom do Sachsu už pomaly 15 rokov a nikdy to nebolo takto rozj*bané ako teraz..akože prečo cez školský rok áno a cez prázdniny nie? Stále som nedostal odpoveď aký súvis majú prázdniny s tým, že ľudia chodia ráno do práce..to majú všetci prestúpiť na jednotku a odviezť sa pohodlne a hlavne v normálnom čase až ku Sachsu či do Boge alebo máme ísť všetci pešo zo Strojárenskej? Toto vymyslel iba idiot
Reply on: kubevic #4404:
Cez prázdniny jazdí do Sachsu 1ka. Ak by to bola 4ka, mala by odchody buď 03 alebo 33, pričom obe sú nevhodné, riešenie s linkou 1 umožňuje odchod na 18.
Reply on: ddd04 #4405:
Teraz sa celkom bohato jazdí dokonca na štyri smery v noci. Realita je taká, že spoje o 0:30 mali dokopy vždy toľko cestujúcich, že na to stačili prsty na rukách. Odchody linky N1 sú prispôsobené až po posledný príchod vlaku z BA, no nepochybujem, že ak v lete dôjde k zásadnejšiemu zvratu, odchody pribudnú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.